![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Golf I,II,III,IV a další VW
-> Bukaj 17.09.23 21:21:00: co jsem kupoval tak "stejnou" barumku dělali jak v německu tak v čechách ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> růža: U pneumatik to většinou platí. ![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Syny: Moje teorie (víceméně vydedukovaná z příspěvku Saskyna) je, že menší brzdy na levnější (starší) auta jsou z "podřadných" továren a obráceně. Pro zajímavost to zkusím pozorovat.
-> růža 16.09.23 20:22:42: No te PRC jsem se bal, ale prodejce mi nebyl schopnej rict co prijde, tak jsem to risknul a varianta DE a CZ snad bude cajk :)
-> Syny 15.09.23 15:03:48: Tak jsem udělal rychlej průzkum skladu a krom CZ a DE ještě existuje varianta Italy
-> minno: Však jo, ale fakt stačí párkrát zabrzdit a je to pryč. Na 900NG jsem to měl podobně - stejně jako ta Alfa taky stála i několik měsíců bez hnutí. No a pravda taky stejně jako s tou Alfou když jsem se s ní projel, tak pak ty brzdy smrděly a po rzi ani památky ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz 15.09.23 20:43:29: Takéto kotúče mávam často pomaly z večera do rána
Stačí, že večer, alebo v noci zaprší a ráno je z toho toto.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Bukaj 15.09.23 08:08:06: Tohle je na 156 - parkované celoročně venku. Jen teď přes léto stála v práci v garáži, ale teď už zase asi 3 týdny stojí tady venku u baráku... používám jí jako winterkáru a odsolování nepraktikuju. Párkrát zabrzdím a budou vypadat jak ty -> venni 14.09.23 12:23:24: Co to je za kotouče netuším, už jsem s nima auto koupil. Desky jsou myslím origo, ale jistej si nejsem.
-> Bukaj 15.09.23 12:01:48: Město a okolí 90%, sem tam výlet. Parkování na ulici na zámkovce.
Tak jsem mel snad kliku - Made in Germany
A desticky dokonce CZ.
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> ajok: To zas denne nejezdim. Vesmes 2x za tejden do prace a jednou Moravska otocka. Hlavne to chce brzdit obcas razantne ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 15.09.23 12:45:21: jj, kdyz jezdis denne, tak nestaci reznout
-> Bukaj 15.09.23 08:08:06: garážovaný to je,ale třeba v zimě to je dost na škodu,protože v garáži máme cca 15 stupňů a když přijede v noci z práce z DE tak si ta sůl tak pěkně žere a žere..A že tou solí skopčácí nešetří.Jinak jako Jirka,já ručně auto umeju tak maximalně 5x do roka.Žena si s tim do myčky jezdí 1x za dva měsíce.
Jinak v pondělí budu dávat ATE na Koďoura tak svalně uvidíme,jak budou vypadat v kombinaci s DSG po nějakých větších km.Origo desky jsou sjetý na plech po 77tis km a prej už to vydavá zvuk jako vlak![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jinak v pondělí budu dávat ATE na Koďoura tak svalně uvidíme,jak budou vypadat v kombinaci s DSG po nějakých větších km.Origo desky jsou sjetý na plech po 77tis km a prej už to vydavá zvuk jako vlak
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Pokud se jezdi a normalne brzdi brzdama a ne motorem, tak ty brzdy nereznou...
-> Jirik_Tuňák1983: A kde se s tím jezdí a kde to parkuje?
-> Bukaj 15.09.23 11:10:37: Auto meju já tak 2 - 3x ročně. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Tak parkuje někde na dobře větraném místě na asfaltu a po zasolení auto včas myje?
-> Bukaj 15.09.23 08:08:06: Proč? Ženy vůz stojí jen venku a jezdí celoročně. Kotouče má pořád krásně čisté. A to ty předky mají kolem 30 - 40 tisíc km.
-> venni: To je garážované a v zimě (v soli) nejezděné auto, ne?![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> ajok 14.09.23 12:10:32: Ano, když je hranka na kotouči a trochu to orezne, tak to rozvibrovává destičku a ta píská (ne při brzdění, ale normálně při jízdě). To, co fotil Milan -> Milan 136 13.09.23 18:15:10: je jezděné často, takže to nestíhá oreznout, takže asi ani pískat nebude...![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Bukaj 14.09.23 08:29:03: hvizdani kvuli hrance? o tom jsem jeste neslysel... u octy mam na zadnich kotoucich poradny hranky a nikdy to nehvizdalo, hvizdani ustane, kdyz srazis hranku na desce... to jsem praktikoval i na kole, ale byl pokoj jen na nekolik set km, kdysi jsem v ob koupil ate desky favo/felda a ty hvizdaly![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Bukaj 14.09.23 08:29:03: Už to má nějaké km. Zatím ne![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Milan 136 13.09.23 18:15:10: Koukám, že máš taky hranku na obvodu kotouče - nehvízdá Ti to?
-> minno 13.09.23 17:35:56: vubec bych neresil, kdyz to nedela problemy...
-> Milan 136 13.09.23 18:15:28: jaky mam ja problemy se zadkem jsem psal, letos uz to resit nebudu a stk to myslim na jare zas projde, ale ze origo trmen maji ovalitu bych necekal, u druhoskovejch pistku i jo, origo pistky myslim nikdy nebyly jako dil, jen cely trmen?
Nevis Milane jestli zadni trmeny octavia 1 RS a oct 4x4 maji stejne pistky? pritelkyne uz spotrebovala oba moje stary trmeny, ji odchazi mechanizmus rucni brzdy, ted jsem vyndal jeden pistek, tak ze bych nechal udelat rovnou 4ks, ty ze 4x4 maji tusim prumer 38 a RS nevim, jestli nemaji vetsi prumer nebo delku... vpredu jsou trmeny stejny a lisi se to jen drzakama, vzadu jsou trmeny kvuli chladaku sirsi. Ja blbec ty RS meril na 3D a nikde jsem si to nenapsal, soustredil jsem se jen na tu ovalitu a vic si nepamatuju, myslel jsem, ze kdyz ten trmen trochu prosmirgluju, ze to bude OK, ale pri montazi jsem zjistil, ze ne a sly zatlacit dost spatne... pri otaceni pistkem se na neho nabaloval hlinik z toho trnemu, nekolikrat jsem to cistil a stejne to neni top.
-> Milan 136 13.09.23 18:15:28: jaky mam ja problemy se zadkem jsem psal, letos uz to resit nebudu a stk to myslim na jare zas projde, ale ze origo trmen maji ovalitu bych necekal, u druhoskovejch pistku i jo, origo pistky myslim nikdy nebyly jako dil, jen cely trmen?
Nevis Milane jestli zadni trmeny octavia 1 RS a oct 4x4 maji stejne pistky? pritelkyne uz spotrebovala oba moje stary trmeny, ji odchazi mechanizmus rucni brzdy, ted jsem vyndal jeden pistek, tak ze bych nechal udelat rovnou 4ks, ty ze 4x4 maji tusim prumer 38 a RS nevim, jestli nemaji vetsi prumer nebo delku... vpredu jsou trmeny stejny a lisi se to jen drzakama, vzadu jsou trmeny kvuli chladaku sirsi. Ja blbec ty RS meril na 3D a nikde jsem si to nenapsal, soustredil jsem se jen na tu ovalitu a vic si nepamatuju, myslel jsem, ze kdyz ten trmen trochu prosmirgluju, ze to bude OK, ale pri montazi jsem zjistil, ze ne a sly zatlacit dost spatne... pri otaceni pistkem se na neho nabaloval hlinik z toho trnemu, nekolikrat jsem to cistil a stejne to neni top.
-> Milan 136 13.09.23 18:15:10: Přéésně. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Milan 136: Jj, když jsem viděl ten rozdíl při jízdě v noci a pak na té zdi, tak jsem pak už neváhal. Je hrozný, jak ten rozdíl nepoznáš, dokud to nevidíš vedle sebe. A to si myslím, že mi to nijak špatně nesvítilo ani předtím. Jsem zvědavej až to projedu v noci teď s obouma novýma a správně seřízenýma. Se nedivím, že plno lidí nadává, že s halogenama nic nevidí, když je maj leckdy v horším stavu jak já ty starý, ještě rozeštelovaný a se shitovejma žárovkama. Ale sundavat ten pár dní starej nárazník, to jsem měl řádně sevřeno :)
Jinak s korozí kotoučů žádný problém nemám. Stačí jezdit svižně a používat brzdy![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Syny 13.09.23 14:22:15: To bylo rychlý![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Jarda/felda: Asi nějaká kvalita, když to zabilo Stároše ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A brzdové bubny kupovať akého výrobcu? Či zbytočná otázka, lebo záleží či na nové drahé auto, alebo na staré lacné atď. atď. a v konečnom dôsledku sa v tom aj tak nik nevyzná
![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
Dával som pred rokom na Punto bubny ATE (kupené v normálnom shope s dielmi) k tomu nový komplet celý set (štíty, pakne, valčeky...) tiež ATE - ale to som kúpil na Allegre akože originál sada (v druhoške sa to nerobí), nové náboje s ložiskami (SKF) a po sadnutí bŕzd (9 tkm) pri točení bubnami rukou tam cítim mini "ovalitu" - na jednom mieste počas otáčky bubna to trochu šúcha, na obidvoch stranách nápravy cca rovnako. Tak že či tie nové ATE bubny tiež nie sú tá novodobá čína![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Beriem, že je určitá prípustná tolerancia aj na nábojoch a nie je to na závadu. Ale zas na origo pôvodných brzdách (bubnoch) to chodilo bez zadrhávania.
Brzdí to ale super, bez vibrácií, nemám s tým žiadne problémy. Tak som zvedavý čo na to povie STK o 2 týždne.
Akurát ma trochu zaujíma, či sú rovnaké skúsenosti aj s inými vozami. Nerátam Š120 vs bubny, kde je to hrúza a des.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
Dával som pred rokom na Punto bubny ATE (kupené v normálnom shope s dielmi) k tomu nový komplet celý set (štíty, pakne, valčeky...) tiež ATE - ale to som kúpil na Allegre akože originál sada (v druhoške sa to nerobí), nové náboje s ložiskami (SKF) a po sadnutí bŕzd (9 tkm) pri točení bubnami rukou tam cítim mini "ovalitu" - na jednom mieste počas otáčky bubna to trochu šúcha, na obidvoch stranách nápravy cca rovnako. Tak že či tie nové ATE bubny tiež nie sú tá novodobá čína
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Beriem, že je určitá prípustná tolerancia aj na nábojoch a nie je to na závadu. Ale zas na origo pôvodných brzdách (bubnoch) to chodilo bez zadrhávania.
Brzdí to ale super, bez vibrácií, nemám s tým žiadne problémy. Tak som zvedavý čo na to povie STK o 2 týždne.
Akurát ma trochu zaujíma, či sú rovnaké skúsenosti aj s inými vozami. Nerátam Š120 vs bubny, kde je to hrúza a des.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 13.09.23 17:09:06: Ajo, to nevedu, ja mit Vajelo ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> růža 13.09.23 16:46:06: kotouče zůstali starý, ale co jsou zač už nikdo nezjistí ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny: Cinsky svetlomety.
-> Jirik_Tuňák1983: Co je DEPO? ![36](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/36.gif)
![36](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/36.gif)
-> Jarda/felda 12.09.23 19:24:10: A byly tam Starline kotouče? Jinak to neplatí ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Syny 13.09.23 14:22:15: DEPO a jak pěkně svítí. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Co se týče oxidace kotoučů, tak je tolik vlivů, že nejde úplně generalizovat.
Ani tak nezáleží na jízdním stylu a četnosti jízd, ale především na tom, kde auto jezdí a hlavně kde parkuje. Když pominu vliv chemického posypu silnic (který je jednoznačný) a zanedbám rozdíly v materiálech a povrchových úpravách kotoučů, tak mi zbyde vliv okolního prostředí (teplota, tlak, rosný bod,...
).
Stejný kotouč na stejném voze bude jinak reznout, bude-li auto zaparkované v suché garáži s nekolísající teplotou, pod suchým přístřeškem na zpevněné ploše, na vyasfaltované ploše ve velkém městě, na štěrkové cestě na vesnici, nebo na trávě či nezpevnění ploše někde na zahradě či snad ve vlhké garáži.
Dále také bude záležet na makro- a mikroklimatu lokality, kde je vůz zaparkován...
Třeba takto vypadají zadní kotouče, které jsou na autě cca 10 měsíců a 5000 km. Na autě, které dva týdny nejelo, parkuje na zpevněné ploše v nejsušší části léta, ale v celkově vlhčí lokalitě (úplně stejně tu budou vypadat kotouče po jednom říjnovém či listopadovém dni)...![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Ani tak nezáleží na jízdním stylu a četnosti jízd, ale především na tom, kde auto jezdí a hlavně kde parkuje. Když pominu vliv chemického posypu silnic (který je jednoznačný) a zanedbám rozdíly v materiálech a povrchových úpravách kotoučů, tak mi zbyde vliv okolního prostředí (teplota, tlak, rosný bod,...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Stejný kotouč na stejném voze bude jinak reznout, bude-li auto zaparkované v suché garáži s nekolísající teplotou, pod suchým přístřeškem na zpevněné ploše, na vyasfaltované ploše ve velkém městě, na štěrkové cestě na vesnici, nebo na trávě či nezpevnění ploše někde na zahradě či snad ve vlhké garáži.
Dále také bude záležet na makro- a mikroklimatu lokality, kde je vůz zaparkován...
Třeba takto vypadají zadní kotouče, které jsou na autě cca 10 měsíců a 5000 km. Na autě, které dva týdny nejelo, parkuje na zpevněné ploše v nejsušší části léta, ale v celkově vlhčí lokalitě (úplně stejně tu budou vypadat kotouče po jednom říjnovém či listopadovém dni)...
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> ajok 12.09.23 20:19:10: To ano, ale maximálně mapy a ty se obrzdí do první křižovatky. Ale jestli někdo jezdí za 6,5 a já za 9 a něco, tak je asi obrzdím spíš. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 12.09.23 19:47:31: dokazu s tim jezdit i za 2,5 nasobek
kdyz jezdim jednim nekolik tydnu, pak to vymenim a jezdim zas jinym, tak to proste takto orezne
Kdyz jsem jezdil jen favoritem nebo rapidem, tak k tomu taky nedochazelo a byly porad krasne leskly.. ale todle na STK nevadi, jak psal Jirka, musi byt total vyrezle vic, nez 1/3 plochy kotouce, aby vyhodili...
kdyz jezdim jednim nekolik tydnu, pak to vymenim a jezdim zas jinym, tak to proste takto orezne
Kdyz jsem jezdil jen favoritem nebo rapidem, tak k tomu taky nedochazelo a byly porad krasne leskly.. ale todle na STK nevadi, jak psal Jirka, musi byt total vyrezle vic, nez 1/3 plochy kotouce, aby vyhodili...
Nevím co s tím děláte, ale na žádném autě jsem neměl kotouče v takovém stavu při pravidelném provozu a ani při delších odstávkách. A to se jednalo i o auta ježděná v létě v zimě i parkovaná celoročně venku. Pravda, může to souviset s tím, že mám na všech autech znatelně vyšší spotřebu než jiní na stejném modelu. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> růža 11.09.23 18:41:08: to bych netrvdil, zadní mi zmizeli asi po 15 tisících
další ještě dřív
pak jsem dal ATE komplet a drží ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> minno 12.09.23 13:24:37: jo, to je stejne jak zadek octavia RS, protoze se prestaly vyrabet specilni desticky na zadek a sjednotily kody, takze univerzalni desky, ktere jsou stejne i pro chladaky 257 a i pro ty vetsi nechlazene kotouce (ty jsou tusim jen 240)
-> Syny 12.09.23 13:18:38: Na Punte to od kraju hnije už za nova, pretože inžinieri to vymysleli tak, že nová platnička dosadá na kotúč asi 2-3 mm od kraja
Skúšal som aj iných výrobcov a je to to isté. Nabudúce dám asi nové kotúče o 5 mm po obvode stiahnuť.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> ajok 12.09.23 13:00:23: Je to pravidelne jezdeny i brzdim dost, jen to ted 2,5 mesice stalo v servisu, tak prihnila (evidentne) desticka. Ale od kraju uz to hnije a zezadu jsou o dost horsi jeste.
-> ajok:
Je zajímavý že na e-Golfu, kterej brzdama nebrzdí v podstatě nikdy, tak ty origo brzdy ohnilý nejsou. Ale podívám se radši pořádně.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Je zajímavý že na e-Golfu, kterej brzdama nebrzdí v podstatě nikdy, tak ty origo brzdy ohnilý nejsou. Ale podívám se radši pořádně.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)