skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Golf I,II,III,IV a další VW
20:21:39
16.09.2023
16.09.2023
růža
-> Syny 15.09.23 15:03:48: Tak jsem udělal rychlej průzkum skladu a krom CZ a DE ještě existuje varianta Italy
21:02:34
15.09.2023
15.09.2023
dragon_cb_cz
-> minno: Však jo, ale fakt stačí párkrát zabrzdit a je to pryč. Na 900NG jsem to měl podobně - stejně jako ta Alfa taky stála i několik měsíců bez hnutí. No a pravda taky stejně jako s tou Alfou když jsem se s ní projel, tak pak ty brzdy smrděly a po rzi ani památky
21:01:00
15.09.2023
15.09.2023
minno
-> dragon_cb_cz 15.09.23 20:43:29: Takéto kotúče mávam často pomaly z večera do rána Stačí, že večer, alebo v noci zaprší a ráno je z toho toto.
20:43:29
15.09.2023
15.09.2023
dragon_cb_cz
-> Bukaj 15.09.23 08:08:06: Tohle je na 156 - parkované celoročně venku. Jen teď přes léto stála v práci v garáži, ale teď už zase asi 3 týdny stojí tady venku u baráku... používám jí jako winterkáru a odsolování nepraktikuju. Párkrát zabrzdím a budou vypadat jak ty -> venni 14.09.23 12:23:24: Co to je za kotouče netuším, už jsem s nima auto koupil. Desky jsou myslím origo, ale jistej si nejsem.
18:22:58
15.09.2023
15.09.2023
Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 15.09.23 12:01:48: Město a okolí 90%, sem tam výlet. Parkování na ulici na zámkovce.
15:03:48
15.09.2023
15.09.2023
Syny
Tak jsem mel snad kliku - Made in Germany A desticky dokonce CZ.
13:57:06
15.09.2023
15.09.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> ajok: To zas denne nejezdim. Vesmes 2x za tejden do prace a jednou Moravska otocka. Hlavne to chce brzdit obcas razantne
13:37:03
15.09.2023
15.09.2023
ajok
-> Matthes, záškodník z TechWebu 15.09.23 12:45:21: jj, kdyz jezdis denne, tak nestaci reznout
12:48:59
15.09.2023
15.09.2023
venni
-> Bukaj 15.09.23 08:08:06: garážovaný to je,ale třeba v zimě to je dost na škodu,protože v garáži máme cca 15 stupňů a když přijede v noci z práce z DE tak si ta sůl tak pěkně žere a žere..A že tou solí skopčácí nešetří.Jinak jako Jirka,já ručně auto umeju tak maximalně 5x do roka.Žena si s tim do myčky jezdí 1x za dva měsíce.
Jinak v pondělí budu dávat ATE na Koďoura tak svalně uvidíme,jak budou vypadat v kombinaci s DSG po nějakých větších km.Origo desky jsou sjetý na plech po 77tis km a prej už to vydavá zvuk jako vlak
Jinak v pondělí budu dávat ATE na Koďoura tak svalně uvidíme,jak budou vypadat v kombinaci s DSG po nějakých větších km.Origo desky jsou sjetý na plech po 77tis km a prej už to vydavá zvuk jako vlak
12:45:21
15.09.2023
15.09.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
Pokud se jezdi a normalne brzdi brzdama a ne motorem, tak ty brzdy nereznou...
12:01:48
15.09.2023
15.09.2023
Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983: A kde se s tím jezdí a kde to parkuje?
11:50:33
15.09.2023
15.09.2023
Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 15.09.23 11:10:37: Auto meju já tak 2 - 3x ročně.
11:10:37
15.09.2023
15.09.2023
Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983: Tak parkuje někde na dobře větraném místě na asfaltu a po zasolení auto včas myje?
10:24:24
15.09.2023
15.09.2023
Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 15.09.23 08:08:06: Proč? Ženy vůz stojí jen venku a jezdí celoročně. Kotouče má pořád krásně čisté. A to ty předky mají kolem 30 - 40 tisíc km.
08:08:06
15.09.2023
15.09.2023
Bukaj
-> venni: To je garážované a v zimě (v soli) nejezděné auto, ne?
08:06:41
15.09.2023
15.09.2023
Bukaj
-> ajok 14.09.23 12:10:32: Ano, když je hranka na kotouči a trochu to orezne, tak to rozvibrovává destičku a ta píská (ne při brzdění, ale normálně při jízdě). To, co fotil Milan -> Milan 136 13.09.23 18:15:10: je jezděné často, takže to nestíhá oreznout, takže asi ani pískat nebude...
12:10:32
14.09.2023
14.09.2023
ajok
-> Bukaj 14.09.23 08:29:03: hvizdani kvuli hrance? o tom jsem jeste neslysel... u octy mam na zadnich kotoucich poradny hranky a nikdy to nehvizdalo, hvizdani ustane, kdyz srazis hranku na desce... to jsem praktikoval i na kole, ale byl pokoj jen na nekolik set km, kdysi jsem v ob koupil ate desky favo/felda a ty hvizdaly
09:42:13
14.09.2023
14.09.2023
Milan 136
-> Bukaj 14.09.23 08:29:03: Už to má nějaké km. Zatím ne
08:29:03
14.09.2023
14.09.2023
Bukaj
-> Milan 136 13.09.23 18:15:10: Koukám, že máš taky hranku na obvodu kotouče - nehvízdá Ti to?
18:32:56
13.09.2023
13.09.2023
ajok
-> minno 13.09.23 17:35:56: vubec bych neresil, kdyz to nedela problemy...
-> Milan 136 13.09.23 18:15:28: jaky mam ja problemy se zadkem jsem psal, letos uz to resit nebudu a stk to myslim na jare zas projde, ale ze origo trmen maji ovalitu bych necekal, u druhoskovejch pistku i jo, origo pistky myslim nikdy nebyly jako dil, jen cely trmen?
Nevis Milane jestli zadni trmeny octavia 1 RS a oct 4x4 maji stejne pistky? pritelkyne uz spotrebovala oba moje stary trmeny, ji odchazi mechanizmus rucni brzdy, ted jsem vyndal jeden pistek, tak ze bych nechal udelat rovnou 4ks, ty ze 4x4 maji tusim prumer 38 a RS nevim, jestli nemaji vetsi prumer nebo delku... vpredu jsou trmeny stejny a lisi se to jen drzakama, vzadu jsou trmeny kvuli chladaku sirsi. Ja blbec ty RS meril na 3D a nikde jsem si to nenapsal, soustredil jsem se jen na tu ovalitu a vic si nepamatuju, myslel jsem, ze kdyz ten trmen trochu prosmirgluju, ze to bude OK, ale pri montazi jsem zjistil, ze ne a sly zatlacit dost spatne... pri otaceni pistkem se na neho nabaloval hlinik z toho trnemu, nekolikrat jsem to cistil a stejne to neni top.
-> Milan 136 13.09.23 18:15:28: jaky mam ja problemy se zadkem jsem psal, letos uz to resit nebudu a stk to myslim na jare zas projde, ale ze origo trmen maji ovalitu bych necekal, u druhoskovejch pistku i jo, origo pistky myslim nikdy nebyly jako dil, jen cely trmen?
Nevis Milane jestli zadni trmeny octavia 1 RS a oct 4x4 maji stejne pistky? pritelkyne uz spotrebovala oba moje stary trmeny, ji odchazi mechanizmus rucni brzdy, ted jsem vyndal jeden pistek, tak ze bych nechal udelat rovnou 4ks, ty ze 4x4 maji tusim prumer 38 a RS nevim, jestli nemaji vetsi prumer nebo delku... vpredu jsou trmeny stejny a lisi se to jen drzakama, vzadu jsou trmeny kvuli chladaku sirsi. Ja blbec ty RS meril na 3D a nikde jsem si to nenapsal, soustredil jsem se jen na tu ovalitu a vic si nepamatuju, myslel jsem, ze kdyz ten trmen trochu prosmirgluju, ze to bude OK, ale pri montazi jsem zjistil, ze ne a sly zatlacit dost spatne... pri otaceni pistkem se na neho nabaloval hlinik z toho trnemu, nekolikrat jsem to cistil a stejne to neni top.
18:21:30
13.09.2023
13.09.2023
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 13.09.23 18:15:10: Přéésně.
18:19:11
13.09.2023
13.09.2023
Syny
-> Milan 136: Jj, když jsem viděl ten rozdíl při jízdě v noci a pak na té zdi, tak jsem pak už neváhal. Je hrozný, jak ten rozdíl nepoznáš, dokud to nevidíš vedle sebe. A to si myslím, že mi to nijak špatně nesvítilo ani předtím. Jsem zvědavej až to projedu v noci teď s obouma novýma a správně seřízenýma. Se nedivím, že plno lidí nadává, že s halogenama nic nevidí, když je maj leckdy v horším stavu jak já ty starý, ještě rozeštelovaný a se shitovejma žárovkama. Ale sundavat ten pár dní starej nárazník, to jsem měl řádně sevřeno :)
18:15:10
13.09.2023
13.09.2023
Milan 136
Jinak s korozí kotoučů žádný problém nemám. Stačí jezdit svižně a používat brzdy
18:12:59
13.09.2023
13.09.2023
Milan 136
-> Syny 13.09.23 14:22:15: To bylo rychlý
17:36:29
13.09.2023
13.09.2023
růža
-> Jarda/felda: Asi nějaká kvalita, když to zabilo Stároše
17:35:56
13.09.2023
13.09.2023
minno
A brzdové bubny kupovať akého výrobcu? Či zbytočná otázka, lebo záleží či na nové drahé auto, alebo na staré lacné atď. atď. a v konečnom dôsledku sa v tom aj tak nik nevyzná
Dával som pred rokom na Punto bubny ATE (kupené v normálnom shope s dielmi) k tomu nový komplet celý set (štíty, pakne, valčeky...) tiež ATE - ale to som kúpil na Allegre akože originál sada (v druhoške sa to nerobí), nové náboje s ložiskami (SKF) a po sadnutí bŕzd (9 tkm) pri točení bubnami rukou tam cítim mini "ovalitu" - na jednom mieste počas otáčky bubna to trochu šúcha, na obidvoch stranách nápravy cca rovnako. Tak že či tie nové ATE bubny tiež nie sú tá novodobá čína
Beriem, že je určitá prípustná tolerancia aj na nábojoch a nie je to na závadu. Ale zas na origo pôvodných brzdách (bubnoch) to chodilo bez zadrhávania.
Brzdí to ale super, bez vibrácií, nemám s tým žiadne problémy. Tak som zvedavý čo na to povie STK o 2 týždne.
Akurát ma trochu zaujíma, či sú rovnaké skúsenosti aj s inými vozami. Nerátam Š120 vs bubny, kde je to hrúza a des.
Dával som pred rokom na Punto bubny ATE (kupené v normálnom shope s dielmi) k tomu nový komplet celý set (štíty, pakne, valčeky...) tiež ATE - ale to som kúpil na Allegre akože originál sada (v druhoške sa to nerobí), nové náboje s ložiskami (SKF) a po sadnutí bŕzd (9 tkm) pri točení bubnami rukou tam cítim mini "ovalitu" - na jednom mieste počas otáčky bubna to trochu šúcha, na obidvoch stranách nápravy cca rovnako. Tak že či tie nové ATE bubny tiež nie sú tá novodobá čína
Beriem, že je určitá prípustná tolerancia aj na nábojoch a nie je to na závadu. Ale zas na origo pôvodných brzdách (bubnoch) to chodilo bez zadrhávania.
Brzdí to ale super, bez vibrácií, nemám s tým žiadne problémy. Tak som zvedavý čo na to povie STK o 2 týždne.
Akurát ma trochu zaujíma, či sú rovnaké skúsenosti aj s inými vozami. Nerátam Š120 vs bubny, kde je to hrúza a des.
17:24:48
13.09.2023
13.09.2023
Syny
-> Matthes, záškodník z TechWebu 13.09.23 17:09:06: Ajo, to nevedu, ja mit Vajelo
17:19:02
13.09.2023
13.09.2023
Jarda/felda
-> růža 13.09.23 16:46:06: kotouče zůstali starý, ale co jsou zač už nikdo nezjistí
17:09:06
13.09.2023
13.09.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Syny: Cinsky svetlomety.
16:49:53
13.09.2023
13.09.2023
Syny
-> Jirik_Tuňák1983: Co je DEPO?
16:46:06
13.09.2023
13.09.2023
růža
-> Jarda/felda 12.09.23 19:24:10: A byly tam Starline kotouče? Jinak to neplatí
15:40:20
13.09.2023
13.09.2023
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 13.09.23 14:22:15: DEPO a jak pěkně svítí.
22:56:28
12.09.2023
12.09.2023
Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983: Co se týče oxidace kotoučů, tak je tolik vlivů, že nejde úplně generalizovat.
Ani tak nezáleží na jízdním stylu a četnosti jízd, ale především na tom, kde auto jezdí a hlavně kde parkuje. Když pominu vliv chemického posypu silnic (který je jednoznačný) a zanedbám rozdíly v materiálech a povrchových úpravách kotoučů, tak mi zbyde vliv okolního prostředí (teplota, tlak, rosný bod,... ).
Stejný kotouč na stejném voze bude jinak reznout, bude-li auto zaparkované v suché garáži s nekolísající teplotou, pod suchým přístřeškem na zpevněné ploše, na vyasfaltované ploše ve velkém městě, na štěrkové cestě na vesnici, nebo na trávě či nezpevnění ploše někde na zahradě či snad ve vlhké garáži.
Dále také bude záležet na makro- a mikroklimatu lokality, kde je vůz zaparkován...
Třeba takto vypadají zadní kotouče, které jsou na autě cca 10 měsíců a 5000 km. Na autě, které dva týdny nejelo, parkuje na zpevněné ploše v nejsušší části léta, ale v celkově vlhčí lokalitě (úplně stejně tu budou vypadat kotouče po jednom říjnovém či listopadovém dni)...
Ani tak nezáleží na jízdním stylu a četnosti jízd, ale především na tom, kde auto jezdí a hlavně kde parkuje. Když pominu vliv chemického posypu silnic (který je jednoznačný) a zanedbám rozdíly v materiálech a povrchových úpravách kotoučů, tak mi zbyde vliv okolního prostředí (teplota, tlak, rosný bod,... ).
Stejný kotouč na stejném voze bude jinak reznout, bude-li auto zaparkované v suché garáži s nekolísající teplotou, pod suchým přístřeškem na zpevněné ploše, na vyasfaltované ploše ve velkém městě, na štěrkové cestě na vesnici, nebo na trávě či nezpevnění ploše někde na zahradě či snad ve vlhké garáži.
Dále také bude záležet na makro- a mikroklimatu lokality, kde je vůz zaparkován...
Třeba takto vypadají zadní kotouče, které jsou na autě cca 10 měsíců a 5000 km. Na autě, které dva týdny nejelo, parkuje na zpevněné ploše v nejsušší části léta, ale v celkově vlhčí lokalitě (úplně stejně tu budou vypadat kotouče po jednom říjnovém či listopadovém dni)...
20:22:49
12.09.2023
12.09.2023
Jirik_Tuňák1983
-> ajok 12.09.23 20:19:10: To ano, ale maximálně mapy a ty se obrzdí do první křižovatky. Ale jestli někdo jezdí za 6,5 a já za 9 a něco, tak je asi obrzdím spíš.
20:19:10
12.09.2023
12.09.2023
ajok
-> Jirik_Tuňák1983 12.09.23 19:47:31: dokazu s tim jezdit i za 2,5 nasobek
kdyz jezdim jednim nekolik tydnu, pak to vymenim a jezdim zas jinym, tak to proste takto orezne
Kdyz jsem jezdil jen favoritem nebo rapidem, tak k tomu taky nedochazelo a byly porad krasne leskly.. ale todle na STK nevadi, jak psal Jirka, musi byt total vyrezle vic, nez 1/3 plochy kotouce, aby vyhodili...
kdyz jezdim jednim nekolik tydnu, pak to vymenim a jezdim zas jinym, tak to proste takto orezne
Kdyz jsem jezdil jen favoritem nebo rapidem, tak k tomu taky nedochazelo a byly porad krasne leskly.. ale todle na STK nevadi, jak psal Jirka, musi byt total vyrezle vic, nez 1/3 plochy kotouce, aby vyhodili...
19:47:31
12.09.2023
12.09.2023
Jirik_Tuňák1983
Nevím co s tím děláte, ale na žádném autě jsem neměl kotouče v takovém stavu při pravidelném provozu a ani při delších odstávkách. A to se jednalo i o auta ježděná v létě v zimě i parkovaná celoročně venku. Pravda, může to souviset s tím, že mám na všech autech znatelně vyšší spotřebu než jiní na stejném modelu.
19:24:10
12.09.2023
12.09.2023
Jarda/felda
-> růža 11.09.23 18:41:08: to bych netrvdil, zadní mi zmizeli asi po 15 tisících další ještě dřív pak jsem dal ATE komplet a drží
13:37:15
12.09.2023
12.09.2023
ajok
-> minno 12.09.23 13:24:37: jo, to je stejne jak zadek octavia RS, protoze se prestaly vyrabet specilni desticky na zadek a sjednotily kody, takze univerzalni desky, ktere jsou stejne i pro chladaky 257 a i pro ty vetsi nechlazene kotouce (ty jsou tusim jen 240)
13:24:37
12.09.2023
12.09.2023
minno
-> Syny 12.09.23 13:18:38: Na Punte to od kraju hnije už za nova, pretože inžinieri to vymysleli tak, že nová platnička dosadá na kotúč asi 2-3 mm od kraja Skúšal som aj iných výrobcov a je to to isté. Nabudúce dám asi nové kotúče o 5 mm po obvode stiahnuť.
13:18:38
12.09.2023
12.09.2023
Syny
-> ajok 12.09.23 13:00:23: Je to pravidelne jezdeny i brzdim dost, jen to ted 2,5 mesice stalo v servisu, tak prihnila (evidentne) desticka. Ale od kraju uz to hnije a zezadu jsou o dost horsi jeste.
13:10:05
12.09.2023
12.09.2023
palinator
-> ajok:
Je zajímavý že na e-Golfu, kterej brzdama nebrzdí v podstatě nikdy, tak ty origo brzdy ohnilý nejsou. Ale podívám se radši pořádně.
Je zajímavý že na e-Golfu, kterej brzdama nebrzdí v podstatě nikdy, tak ty origo brzdy ohnilý nejsou. Ale podívám se radši pořádně.
13:00:23
12.09.2023
12.09.2023
ajok
-> Syny 12.09.23 12:37:26: nepravidelne jezdeny nebo malo brzdis, to mam taky uz vsude
12:56:32
12.09.2023
12.09.2023
palinator
-> Syny:
To je cajk ne?
To je cajk ne?
11:22:49
12.09.2023
12.09.2023
ajok
-> saskyn2 12.09.23 09:07:08: no treba Jirko neumeji jen ty zadni na 4x4, precijen to neni uplne klasicka pruzina