skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Golf I,II,III,IV a další VW
12:01:48
15.09.2023
15.09.2023
Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983: A kde se s tím jezdí a kde to parkuje?
11:50:33
15.09.2023
15.09.2023
Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 15.09.23 11:10:37: Auto meju já tak 2 - 3x ročně.
11:10:37
15.09.2023
15.09.2023
Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983: Tak parkuje někde na dobře větraném místě na asfaltu a po zasolení auto včas myje?
10:24:24
15.09.2023
15.09.2023
Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 15.09.23 08:08:06: Proč? Ženy vůz stojí jen venku a jezdí celoročně. Kotouče má pořád krásně čisté. A to ty předky mají kolem 30 - 40 tisíc km.
08:08:06
15.09.2023
15.09.2023
Bukaj
-> venni: To je garážované a v zimě (v soli) nejezděné auto, ne?
08:06:41
15.09.2023
15.09.2023
Bukaj
-> ajok 14.09.23 12:10:32: Ano, když je hranka na kotouči a trochu to orezne, tak to rozvibrovává destičku a ta píská (ne při brzdění, ale normálně při jízdě). To, co fotil Milan -> Milan 136 13.09.23 18:15:10: je jezděné často, takže to nestíhá oreznout, takže asi ani pískat nebude...
12:10:32
14.09.2023
14.09.2023
ajok
-> Bukaj 14.09.23 08:29:03: hvizdani kvuli hrance? o tom jsem jeste neslysel... u octy mam na zadnich kotoucich poradny hranky a nikdy to nehvizdalo, hvizdani ustane, kdyz srazis hranku na desce... to jsem praktikoval i na kole, ale byl pokoj jen na nekolik set km, kdysi jsem v ob koupil ate desky favo/felda a ty hvizdaly
09:42:13
14.09.2023
14.09.2023
Milan 136
-> Bukaj 14.09.23 08:29:03: Už to má nějaké km. Zatím ne
08:29:03
14.09.2023
14.09.2023
Bukaj
-> Milan 136 13.09.23 18:15:10: Koukám, že máš taky hranku na obvodu kotouče - nehvízdá Ti to?
18:32:56
13.09.2023
13.09.2023
ajok
-> minno 13.09.23 17:35:56: vubec bych neresil, kdyz to nedela problemy...
-> Milan 136 13.09.23 18:15:28: jaky mam ja problemy se zadkem jsem psal, letos uz to resit nebudu a stk to myslim na jare zas projde, ale ze origo trmen maji ovalitu bych necekal, u druhoskovejch pistku i jo, origo pistky myslim nikdy nebyly jako dil, jen cely trmen?
Nevis Milane jestli zadni trmeny octavia 1 RS a oct 4x4 maji stejne pistky? pritelkyne uz spotrebovala oba moje stary trmeny, ji odchazi mechanizmus rucni brzdy, ted jsem vyndal jeden pistek, tak ze bych nechal udelat rovnou 4ks, ty ze 4x4 maji tusim prumer 38 a RS nevim, jestli nemaji vetsi prumer nebo delku... vpredu jsou trmeny stejny a lisi se to jen drzakama, vzadu jsou trmeny kvuli chladaku sirsi. Ja blbec ty RS meril na 3D a nikde jsem si to nenapsal, soustredil jsem se jen na tu ovalitu a vic si nepamatuju, myslel jsem, ze kdyz ten trmen trochu prosmirgluju, ze to bude OK, ale pri montazi jsem zjistil, ze ne a sly zatlacit dost spatne... pri otaceni pistkem se na neho nabaloval hlinik z toho trnemu, nekolikrat jsem to cistil a stejne to neni top.
-> Milan 136 13.09.23 18:15:28: jaky mam ja problemy se zadkem jsem psal, letos uz to resit nebudu a stk to myslim na jare zas projde, ale ze origo trmen maji ovalitu bych necekal, u druhoskovejch pistku i jo, origo pistky myslim nikdy nebyly jako dil, jen cely trmen?
Nevis Milane jestli zadni trmeny octavia 1 RS a oct 4x4 maji stejne pistky? pritelkyne uz spotrebovala oba moje stary trmeny, ji odchazi mechanizmus rucni brzdy, ted jsem vyndal jeden pistek, tak ze bych nechal udelat rovnou 4ks, ty ze 4x4 maji tusim prumer 38 a RS nevim, jestli nemaji vetsi prumer nebo delku... vpredu jsou trmeny stejny a lisi se to jen drzakama, vzadu jsou trmeny kvuli chladaku sirsi. Ja blbec ty RS meril na 3D a nikde jsem si to nenapsal, soustredil jsem se jen na tu ovalitu a vic si nepamatuju, myslel jsem, ze kdyz ten trmen trochu prosmirgluju, ze to bude OK, ale pri montazi jsem zjistil, ze ne a sly zatlacit dost spatne... pri otaceni pistkem se na neho nabaloval hlinik z toho trnemu, nekolikrat jsem to cistil a stejne to neni top.
18:21:30
13.09.2023
13.09.2023
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 13.09.23 18:15:10: Přéésně.
18:19:11
13.09.2023
13.09.2023
Syny
-> Milan 136: Jj, když jsem viděl ten rozdíl při jízdě v noci a pak na té zdi, tak jsem pak už neváhal. Je hrozný, jak ten rozdíl nepoznáš, dokud to nevidíš vedle sebe. A to si myslím, že mi to nijak špatně nesvítilo ani předtím. Jsem zvědavej až to projedu v noci teď s obouma novýma a správně seřízenýma. Se nedivím, že plno lidí nadává, že s halogenama nic nevidí, když je maj leckdy v horším stavu jak já ty starý, ještě rozeštelovaný a se shitovejma žárovkama. Ale sundavat ten pár dní starej nárazník, to jsem měl řádně sevřeno :)
18:15:10
13.09.2023
13.09.2023
Milan 136
Jinak s korozí kotoučů žádný problém nemám. Stačí jezdit svižně a používat brzdy
18:12:59
13.09.2023
13.09.2023
Milan 136
-> Syny 13.09.23 14:22:15: To bylo rychlý
17:36:29
13.09.2023
13.09.2023
růža
-> Jarda/felda: Asi nějaká kvalita, když to zabilo Stároše
17:35:56
13.09.2023
13.09.2023
minno
A brzdové bubny kupovať akého výrobcu? Či zbytočná otázka, lebo záleží či na nové drahé auto, alebo na staré lacné atď. atď. a v konečnom dôsledku sa v tom aj tak nik nevyzná
Dával som pred rokom na Punto bubny ATE (kupené v normálnom shope s dielmi) k tomu nový komplet celý set (štíty, pakne, valčeky...) tiež ATE - ale to som kúpil na Allegre akože originál sada (v druhoške sa to nerobí), nové náboje s ložiskami (SKF) a po sadnutí bŕzd (9 tkm) pri točení bubnami rukou tam cítim mini "ovalitu" - na jednom mieste počas otáčky bubna to trochu šúcha, na obidvoch stranách nápravy cca rovnako. Tak že či tie nové ATE bubny tiež nie sú tá novodobá čína
Beriem, že je určitá prípustná tolerancia aj na nábojoch a nie je to na závadu. Ale zas na origo pôvodných brzdách (bubnoch) to chodilo bez zadrhávania.
Brzdí to ale super, bez vibrácií, nemám s tým žiadne problémy. Tak som zvedavý čo na to povie STK o 2 týždne.
Akurát ma trochu zaujíma, či sú rovnaké skúsenosti aj s inými vozami. Nerátam Š120 vs bubny, kde je to hrúza a des.
Dával som pred rokom na Punto bubny ATE (kupené v normálnom shope s dielmi) k tomu nový komplet celý set (štíty, pakne, valčeky...) tiež ATE - ale to som kúpil na Allegre akože originál sada (v druhoške sa to nerobí), nové náboje s ložiskami (SKF) a po sadnutí bŕzd (9 tkm) pri točení bubnami rukou tam cítim mini "ovalitu" - na jednom mieste počas otáčky bubna to trochu šúcha, na obidvoch stranách nápravy cca rovnako. Tak že či tie nové ATE bubny tiež nie sú tá novodobá čína
Beriem, že je určitá prípustná tolerancia aj na nábojoch a nie je to na závadu. Ale zas na origo pôvodných brzdách (bubnoch) to chodilo bez zadrhávania.
Brzdí to ale super, bez vibrácií, nemám s tým žiadne problémy. Tak som zvedavý čo na to povie STK o 2 týždne.
Akurát ma trochu zaujíma, či sú rovnaké skúsenosti aj s inými vozami. Nerátam Š120 vs bubny, kde je to hrúza a des.
17:24:48
13.09.2023
13.09.2023
Syny
-> Matthes, záškodník z TechWebu 13.09.23 17:09:06: Ajo, to nevedu, ja mit Vajelo
17:19:02
13.09.2023
13.09.2023
Jarda/felda
-> růža 13.09.23 16:46:06: kotouče zůstali starý, ale co jsou zač už nikdo nezjistí
17:09:06
13.09.2023
13.09.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Syny: Cinsky svetlomety.
16:49:53
13.09.2023
13.09.2023
Syny
-> Jirik_Tuňák1983: Co je DEPO?
16:46:06
13.09.2023
13.09.2023
růža
-> Jarda/felda 12.09.23 19:24:10: A byly tam Starline kotouče? Jinak to neplatí
15:40:20
13.09.2023
13.09.2023
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 13.09.23 14:22:15: DEPO a jak pěkně svítí.
22:56:28
12.09.2023
12.09.2023
Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983: Co se týče oxidace kotoučů, tak je tolik vlivů, že nejde úplně generalizovat.
Ani tak nezáleží na jízdním stylu a četnosti jízd, ale především na tom, kde auto jezdí a hlavně kde parkuje. Když pominu vliv chemického posypu silnic (který je jednoznačný) a zanedbám rozdíly v materiálech a povrchových úpravách kotoučů, tak mi zbyde vliv okolního prostředí (teplota, tlak, rosný bod,... ).
Stejný kotouč na stejném voze bude jinak reznout, bude-li auto zaparkované v suché garáži s nekolísající teplotou, pod suchým přístřeškem na zpevněné ploše, na vyasfaltované ploše ve velkém městě, na štěrkové cestě na vesnici, nebo na trávě či nezpevnění ploše někde na zahradě či snad ve vlhké garáži.
Dále také bude záležet na makro- a mikroklimatu lokality, kde je vůz zaparkován...
Třeba takto vypadají zadní kotouče, které jsou na autě cca 10 měsíců a 5000 km. Na autě, které dva týdny nejelo, parkuje na zpevněné ploše v nejsušší části léta, ale v celkově vlhčí lokalitě (úplně stejně tu budou vypadat kotouče po jednom říjnovém či listopadovém dni)...
Ani tak nezáleží na jízdním stylu a četnosti jízd, ale především na tom, kde auto jezdí a hlavně kde parkuje. Když pominu vliv chemického posypu silnic (který je jednoznačný) a zanedbám rozdíly v materiálech a povrchových úpravách kotoučů, tak mi zbyde vliv okolního prostředí (teplota, tlak, rosný bod,... ).
Stejný kotouč na stejném voze bude jinak reznout, bude-li auto zaparkované v suché garáži s nekolísající teplotou, pod suchým přístřeškem na zpevněné ploše, na vyasfaltované ploše ve velkém městě, na štěrkové cestě na vesnici, nebo na trávě či nezpevnění ploše někde na zahradě či snad ve vlhké garáži.
Dále také bude záležet na makro- a mikroklimatu lokality, kde je vůz zaparkován...
Třeba takto vypadají zadní kotouče, které jsou na autě cca 10 měsíců a 5000 km. Na autě, které dva týdny nejelo, parkuje na zpevněné ploše v nejsušší části léta, ale v celkově vlhčí lokalitě (úplně stejně tu budou vypadat kotouče po jednom říjnovém či listopadovém dni)...
20:22:49
12.09.2023
12.09.2023
Jirik_Tuňák1983
-> ajok 12.09.23 20:19:10: To ano, ale maximálně mapy a ty se obrzdí do první křižovatky. Ale jestli někdo jezdí za 6,5 a já za 9 a něco, tak je asi obrzdím spíš.
20:19:10
12.09.2023
12.09.2023
ajok
-> Jirik_Tuňák1983 12.09.23 19:47:31: dokazu s tim jezdit i za 2,5 nasobek
kdyz jezdim jednim nekolik tydnu, pak to vymenim a jezdim zas jinym, tak to proste takto orezne
Kdyz jsem jezdil jen favoritem nebo rapidem, tak k tomu taky nedochazelo a byly porad krasne leskly.. ale todle na STK nevadi, jak psal Jirka, musi byt total vyrezle vic, nez 1/3 plochy kotouce, aby vyhodili...
kdyz jezdim jednim nekolik tydnu, pak to vymenim a jezdim zas jinym, tak to proste takto orezne
Kdyz jsem jezdil jen favoritem nebo rapidem, tak k tomu taky nedochazelo a byly porad krasne leskly.. ale todle na STK nevadi, jak psal Jirka, musi byt total vyrezle vic, nez 1/3 plochy kotouce, aby vyhodili...
19:47:31
12.09.2023
12.09.2023
Jirik_Tuňák1983
Nevím co s tím děláte, ale na žádném autě jsem neměl kotouče v takovém stavu při pravidelném provozu a ani při delších odstávkách. A to se jednalo i o auta ježděná v létě v zimě i parkovaná celoročně venku. Pravda, může to souviset s tím, že mám na všech autech znatelně vyšší spotřebu než jiní na stejném modelu.
19:24:10
12.09.2023
12.09.2023
Jarda/felda
-> růža 11.09.23 18:41:08: to bych netrvdil, zadní mi zmizeli asi po 15 tisících další ještě dřív pak jsem dal ATE komplet a drží
13:37:15
12.09.2023
12.09.2023
ajok
-> minno 12.09.23 13:24:37: jo, to je stejne jak zadek octavia RS, protoze se prestaly vyrabet specilni desticky na zadek a sjednotily kody, takze univerzalni desky, ktere jsou stejne i pro chladaky 257 a i pro ty vetsi nechlazene kotouce (ty jsou tusim jen 240)
13:24:37
12.09.2023
12.09.2023
minno
-> Syny 12.09.23 13:18:38: Na Punte to od kraju hnije už za nova, pretože inžinieri to vymysleli tak, že nová platnička dosadá na kotúč asi 2-3 mm od kraja Skúšal som aj iných výrobcov a je to to isté. Nabudúce dám asi nové kotúče o 5 mm po obvode stiahnuť.
13:18:38
12.09.2023
12.09.2023
Syny
-> ajok 12.09.23 13:00:23: Je to pravidelne jezdeny i brzdim dost, jen to ted 2,5 mesice stalo v servisu, tak prihnila (evidentne) desticka. Ale od kraju uz to hnije a zezadu jsou o dost horsi jeste.
13:10:05
12.09.2023
12.09.2023
palinator
-> ajok:
Je zajímavý že na e-Golfu, kterej brzdama nebrzdí v podstatě nikdy, tak ty origo brzdy ohnilý nejsou. Ale podívám se radši pořádně.
Je zajímavý že na e-Golfu, kterej brzdama nebrzdí v podstatě nikdy, tak ty origo brzdy ohnilý nejsou. Ale podívám se radši pořádně.
13:00:23
12.09.2023
12.09.2023
ajok
-> Syny 12.09.23 12:37:26: nepravidelne jezdeny nebo malo brzdis, to mam taky uz vsude
12:56:32
12.09.2023
12.09.2023
palinator
-> Syny:
To je cajk ne?
To je cajk ne?
11:22:49
12.09.2023
12.09.2023
ajok
-> saskyn2 12.09.23 09:07:08: no treba Jirko neumeji jen ty zadni na 4x4, precijen to neni uplne klasicka pruzina
10:07:21
12.09.2023
12.09.2023
ajok
-> MOLSO 12.09.23 07:08:07: jsou blbe natoceny, zavity se neposkladaji do sebe, ale sedaji si castecne na sebe a roztahuji zespoda ten nad sebou a z vrchu zas ten pod sebou, uz kdyz jsem je montoval, tak jsem videl, ze to bude pruser, ze jdou malo do kuzele, jeste mi suri posilal dilenskou prirucku a namontoval jsem je spravne, ale to je tak, kdyz clovek dodelava auto pred cestou na posledni chvili a uz nestihne to vratit a koupit neco jineho
-> darklord 12.09.23 07:14:21: mozna az se ten blbe natoceny zavit odlomi, tak buchtat nebudou
co vim, tak u vsech techto audi naprav, origo pruziny popraskaji okolo 200tis.km,. ja mam 243tis.km a jedne chybel zaverny zavit dole, to bylo jeste vpoho, semtam to jen trochu bouchlo, ale na druhe strane chybel taky a pak pri nalozenem aute a kdyz jsem v zatacce chytil hrbol, tak praskla nahore, pak mi jeste lezla do ramena a to uz jsem resit musel
pritelkyne ma na jedne strane pri 375tis.km jeste origo, samo uz ji zaverny zavit chybi a na druhe strane od minuleho majitele meyle, ta je stale cela, ale sedla si tak, ze je zadek s tou prasklou v rovine
-> darklord 12.09.23 07:14:21: mozna az se ten blbe natoceny zavit odlomi, tak buchtat nebudou
co vim, tak u vsech techto audi naprav, origo pruziny popraskaji okolo 200tis.km,. ja mam 243tis.km a jedne chybel zaverny zavit dole, to bylo jeste vpoho, semtam to jen trochu bouchlo, ale na druhe strane chybel taky a pak pri nalozenem aute a kdyz jsem v zatacce chytil hrbol, tak praskla nahore, pak mi jeste lezla do ramena a to uz jsem resit musel
pritelkyne ma na jedne strane pri 375tis.km jeste origo, samo uz ji zaverny zavit chybi a na druhe strane od minuleho majitele meyle, ta je stale cela, ale sedla si tak, ze je zadek s tou prasklou v rovine
09:17:06
12.09.2023
12.09.2023
Sita
-> saskyn2: 2 roky uz jezdi zadek a rok predek, zatim naprostej cajk. Nikdo s tim autem nezavodi ani nejezdi hranu (ja treba nebrzdim vubec, zena jo), ale ty brzdy fungujou jak maji, a verim tomu, ze to auto uz prezijou :D Mimochodem aktualne to auto ma 290tkm, pocitam ze tak 100 bylo stazeny predhozima majitelama, takze si myslim ze to uz ted pujde rychle. Chtel jsem to uz vymenit za Polo mk5, ale penize na auto si ted bere banka jmenem skolniho pokusu snizovani inflace, coz se moc nedari, protoze spis kopiruje cenu ropy, ale to uz patri jinam
09:07:08
12.09.2023
12.09.2023
saskyn2
-> Sita 12.09.23 02:13:33: Pokud si je těch 9 let měl doma v garáži protože si koupil rovnou dvě sady, tak určitě. Ale jinak se obávám že to je přesně ten případ o kterém se tu bavíme, před 10 lety byla Bora ještě slušný auto a ATE slušná firma, dneska může(neříkám nutně že musí) být ta kvalita někde jinde. Viz Jardovo pružiny, lesjöfors se dává jako top nejlepší z druhovýroby, ale očividně na 20 letou oktávku mají trochu jinou kvalitu než na 10 letýho Passata, nedej bože na to co dodávají do prvovýroby.
07:14:21
12.09.2023
12.09.2023
darklord
-> MOLSO: normalne ked sa zlomi tak to potom fest rachoti
07:08:07
12.09.2023
12.09.2023
MOLSO
-> ajok: a co ti na tych lesjofors pruzinach moze akoze buchat ?
02:48:05
12.09.2023
12.09.2023
ajok
-> Sita 12.09.23 02:13:33: ja dal na o1 4x4 zadni lesjöfors a nic horsiho jsem dat asi nemohl, jak na takovy smejdy mohou napsat madi in sweden, ale zas ty rany varuji cyklisty na 500 m :)
Ted uz vim, ze mnohem lepsi by byly meyle a pod ne podlozku a jeste jsou levnejsi...
Brzdovy komponenty se moc nevyplati kombinavat, vpredu mam brembo max a texstar a to je tragedie, kdyz to navlhne, vzadu kotouce brembo a mel jsem desky ATE a nebylo nic moc, ted jsem dal dozadu zakladni desky brembo a je to o dost lepsi, takze se chystam dat i na predek desky brembo...
Ale ty ATE me vydrzely asi 40tis.km jen, ten zadek obcas trosicku pribrzduje, promeroval jsem origo trmen a replikovy pistek na 3D a oboje ma ovalitu 0,02 - 0,03 a kdyz se to sejde, tak je to v nule... tmen jsem se snazil prosmirglovat, ale v Chorvatsku zas mi trosku pribrzdovalo a ted uz to zase nedela, pistky si necham vyrobit nove z 1.430x nebo neceho jeste "lepsiho" CrNi. Vpredu uz mam pistky z 1.4301
Ted uz vim, ze mnohem lepsi by byly meyle a pod ne podlozku a jeste jsou levnejsi...
Brzdovy komponenty se moc nevyplati kombinavat, vpredu mam brembo max a texstar a to je tragedie, kdyz to navlhne, vzadu kotouce brembo a mel jsem desky ATE a nebylo nic moc, ted jsem dal dozadu zakladni desky brembo a je to o dost lepsi, takze se chystam dat i na predek desky brembo...
Ale ty ATE me vydrzely asi 40tis.km jen, ten zadek obcas trosicku pribrzduje, promeroval jsem origo trmen a replikovy pistek na 3D a oboje ma ovalitu 0,02 - 0,03 a kdyz se to sejde, tak je to v nule... tmen jsem se snazil prosmirglovat, ale v Chorvatsku zas mi trosku pribrzdovalo a ted uz to zase nedela, pistky si necham vyrobit nove z 1.430x nebo neceho jeste "lepsiho" CrNi. Vpredu uz mam pistky z 1.4301
02:13:33
12.09.2023
12.09.2023
Sita
-> saskyn2: ad to "zaplati": manzelky auto (bora 1.6) na jedny brzdy najelo 140 tkm za 9 let, takze jsem dal zase ate (power) a vim ze budou pekny jeste az to auto pujde za cca 10 let na likvidaci. Zatim jedinej dil, kdej resim problem s kvalitou druhovyroby jsou predni pruziny. To uz jsem lehce zoufalej, protoze to menin kazdy 2 roky.,,
22:43:46
11.09.2023
11.09.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> saskyn2: Kamos co delaval pred lety v Kelly, tak umel treba u tech kotoucu rict ktery presne sarze jsou od jakyho vyrobce. Je teda otazkou, jak je to dnes...
22:35:01
11.09.2023
11.09.2023
saskyn2
-> minno 11.09.23 22:09:55: Jednoduše, v Itošce dělají třeba power disky, ceramic a kotouče do lepších aut kde to lidi zaplatí a zbytek jedou v číně. A ano třeba levnější slitina udělá na milionech kusů slušný prachy, měkčí tolerance-mín vyřazených zmetků atd. To je jako proč se vyplatí vartě dělat baterky v různý kvalitě do automobilky a pro plebs z ulice.
EDIT: tím samozřejmě neříkám že v číně neumějí vyrobit kvalitní věci, vyrobí to co jim zaplatí, ale vetšinou když někdo lifruje výrobu do číny tak je to pro snížení nákladů a bohužel ruku v ruce s tím jde i snižování kvality. Jinak samozřejmě spousta věcí made in Germany je Čína v Německu daná do krabic... nejhorší je že ta kvalita dílů pro auta se pořád různě mění a není v možnostech ani schopnostech nikoho to neustále to sledovat a být v obraze.
EDIT: tím samozřejmě neříkám že v číně neumějí vyrobit kvalitní věci, vyrobí to co jim zaplatí, ale vetšinou když někdo lifruje výrobu do číny tak je to pro snížení nákladů a bohužel ruku v ruce s tím jde i snižování kvality. Jinak samozřejmě spousta věcí made in Germany je Čína v Německu daná do krabic... nejhorší je že ta kvalita dílů pro auta se pořád různě mění a není v možnostech ani schopnostech nikoho to neustále to sledovat a být v obraze.
22:09:55
11.09.2023
11.09.2023
minno
Inak celkom by ma zaujímalo, taká úvaha, že ak "kvalitná" fabrika, ako napr. spomínané ATE postaví druhý závod v Číne (pre lacnejšiu výrobu), to tam nakúpia aj menej kvalitné mašinky/výrobné stroje, že tie diely odtiaľ sú horšej kvality? Či v čom je problém. Alebo menej kvalitné vstupné suroviny. Moc to nechápem.
22:03:12
11.09.2023
11.09.2023
minno
-> saskyn2 11.09.23 16:16:06: Ono je to s tou výdržou veľmi individuálne, ako aj píšeš v ďalšom príspevku.
Na mojej škodovke som menil kotúče tiež po 160tkm a aj to v podstate len tak preventívne pri iných prácach na náprave, inak boli krásne z oboch strán a nič im nebolo. A platničky mením po 60tkm a to nejdem až na kov, 10-20 tkm by ešte vždy kľudne dali, ale načo. Ale auto jazdí len v lete a prevažne len za sucha a parkuje v suchej garáži. A druhé auto so 130tkm na hrbe má aktuálne už 4. sadu kotúčov Pretože celoročná prevádzka / nepravidelné jazdy / málo km za rok / stojí vonku.
Za mňa je najdôležitejšia funkčnosť a bezproblémovosť. Výdrž je podstatná vlastnosť, ale pri nízkom nájazde to skôr zožerie hrdza / vplyv počasia, než opotrebovanie používaním.
Na mojej škodovke som menil kotúče tiež po 160tkm a aj to v podstate len tak preventívne pri iných prácach na náprave, inak boli krásne z oboch strán a nič im nebolo. A platničky mením po 60tkm a to nejdem až na kov, 10-20 tkm by ešte vždy kľudne dali, ale načo. Ale auto jazdí len v lete a prevažne len za sucha a parkuje v suchej garáži. A druhé auto so 130tkm na hrbe má aktuálne už 4. sadu kotúčov Pretože celoročná prevádzka / nepravidelné jazdy / málo km za rok / stojí vonku.
Za mňa je najdôležitejšia funkčnosť a bezproblémovosť. Výdrž je podstatná vlastnosť, ale pri nízkom nájazde to skôr zožerie hrdza / vplyv počasia, než opotrebovanie používaním.