skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Golf I,II,III,IV a další VW
09:53:16
28.09.2021
28.09.2021
Syny
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Nevim jak u Hnujdeee, ale u koncertu zadna kontrolka bohuzel neni. Osobne to poznam dle zvysenyho volnobehu a toho, ze to auto jede trochu jinak. Ale pokud jezdis hodne dalnice, tak te probehne a ani o tom nevis, coz je nejlepsi reseni :)
09:48:57
28.09.2021
28.09.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
No mam najeto zatim 8000 a jeste jsem zadnou kontrolku regenerace nevidel, ani jsem nezaznamenal vyssi volnobeh... jinak mam samozrejme deasel s DPF a SCR.
09:44:14
28.09.2021
28.09.2021
Syny
-> Bukaj: Taky pak prave kvuli tomu vznikaj ty problemy s ucpanejma DPF a reci, jak ty nafty stojej za prd, protoze tam odchazi to a to. Osobne si myslim, ze mit to auto od novoty, tak s nim resim o 75% min problemu nez ted, kdy jsem ho kupoval jako 7 let stary se 193 tkm.
09:30:28
28.09.2021
28.09.2021
Bukaj
A teď si vemte, že minimálně 90% řidičů jsou "BFU" a že o nějaké regeneraci nemají ani tušení.
23:26:19
27.09.2021
27.09.2021
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 27.09.21 21:52:00: Jo, to mi taky sralo. Prostě jsem to nechtěl přerušit, tak jsem se jel ještě projet. Na volnoběh to samozřejmě regenerovalo taky, ale raději jsem jel. Nakonec jsem rád, že jsem naftu postoupil někomu dalšímu. Na cestování fajn, jede to pěkně, ale je tam moc ale a není to úplně můj šálek kakaa. Navíc dnešní benziny umí jezdit skoro za totéž jako nafta.
22:02:21
27.09.2021
27.09.2021
Syny
-> saskyn2: Tak jasny, ale proc tomu pruseru jit naproti. Pokud to nevadi a je ta moznost, tak tu regeneraci dojet necham.
21:56:51
27.09.2021
27.09.2021
saskyn2
-> Syny: A ted si vem že 99% uživatelů to neřeší a taky fungujou. To CRko je schopný se zregenerovat na volnoběh, i když někdy Markéta jezdila jen 12km trasy do práce tak nikdy problém nebyl
21:52:00
27.09.2021
27.09.2021
Syny
-> Jirik_Tuňák1983: No ono ty najezdeny kilometry jsou (a ted to neber doslova, myslim to trochu nadnesene) vicemene jedno. Regenerace se "jen" bude zapinat casteji. Ovsem pokud ji nekdo nebude nechavat probehnout, tak bude brzo velky spatny... Ja osobne jsem ji od koupe auta neprerusil nikdy - a ze ten SW ma podle me v sobe i GPS ( ) a regeneraci vzdy spustil, kdyz jsem byl 3km od baraku a nebo dokonce i uz u nas v ulici (coz po tom, co prijedes po 200km vejletu po dalnici docela nasere ). Takze jsem se vzdy jeste jel projet alespon 15-20km, aby regenerace dobehla jak ma. At zije ekologie :)
21:44:37
27.09.2021
27.09.2021
Jirik_Tuňák1983
Když to tak čtu, tak se mají sousedi s těmi vzdálenostmi 4 tam 4 zpátky a občas 12 na co těšit. O nějakých regeneracích nemají podle mého ani tušení a konkrétně ségra to bude chcípat jak atmo benzín.
21:27:44
27.09.2021
27.09.2021
Syny
-> Alenka: No ted v posledni dobe (jeste se starejma vstrikama) regenerace jela po cca 500 km. Nejkratsi interval byl 450 km a to uz me docela vydesilo. Ale nebyly v tom dalnice, jen statovky, privadec a mesto. Posledni regenerace (uz s novejma vstrikama) jela po 620 km a ted uz mam najeto 710 km a jeste neprobehla, ale asi 350 km z toho najezdu byla dalnice s vicemene konstatntni rychlosti na tempomat. Nevim no, ted se mi zda, ze to auto zere, jede a regeneruje tak jak by melo, tak doufam, ze to nebude nejakej zjeb jak pises... Jeste pri dalsim tankovani zkouknu tu realnou spotrebu vs palubak...
21:17:14
27.09.2021
27.09.2021
Alenka
-> Syny: regenerace se spousti bud podle hodnoty vypocteneho zaneseni, mereneho zaneseni, kilometroveho probehuu, nebo spotrebovaneho paliva od posledni regenerace podle toho, ktera z hodnot dosahne pozadovane hranice jako prvni.
V praxi je to u spravne fungujiciho motoru vetsinou hodnota vypocteneho zaneseni, ktera jede podle modelu ulozeneho v RJ a nema na ni vliv kvalita paliva, kondice motoru ani nic jineho.
Az v okamziku, kdy je neco natolik KO, ze merene zaneseni je vyssi nez vypoctene, se regenerace zacne zpoustet podle realneho mnozstvi sazi ulozeneho v DPF.
U tebe je mozne, ze ty puvodni vstriky byly natolik spatne, ze se regererace spoustela podle mereneho zaneseni a ty nove vstriky skutecne kouri min nez stare a zacal to spoustet jiny trigger.
V praxi je to u spravne fungujiciho motoru vetsinou hodnota vypocteneho zaneseni, ktera jede podle modelu ulozeneho v RJ a nema na ni vliv kvalita paliva, kondice motoru ani nic jineho.
Az v okamziku, kdy je neco natolik KO, ze merene zaneseni je vyssi nez vypoctene, se regenerace zacne zpoustet podle realneho mnozstvi sazi ulozeneho v DPF.
U tebe je mozne, ze ty puvodni vstriky byly natolik spatne, ze se regererace spoustela podle mereneho zaneseni a ty nove vstriky skutecne kouri min nez stare a zacal to spoustet jiny trigger.
20:36:27
27.09.2021
27.09.2021
Syny
-> Alenka: No ale pokud by to nejak vic davalo naftu a tim padem i kourilo, tak by prece regenerace naopak bezela casteji, diky tomu, ze by se filtr zaplnil rychleji. Nebo ne?
20:21:47
27.09.2021
27.09.2021
Alenka
-> Syny: u dobrého motoru s dobrými vstřiky je naměřená hodnota (act.) obvykle poloviční proti vypočtené (spec.).
Když jsou ty hodnoty takhle blízko u sebe, obvykle to značí nějaký nějaký problém, což je buď přicpané DPF nebo právě ne úplně správně funkční vstřiky.
Zas na druhou stranu, po 680km od poslední regenerace je i vypočtená hodnota dost nízká, u jiných motorizací by už se blížila 25g, což je hranice pro automatické spuštění regenerace, takže je to celé néjaké divné.
Nevíš náhodou, jakou máš verzi SW? Není tam nějaká prehistorická 3xxx?
Tyhle staré verze občas mívaly dost optimistické proběhy mezi regeneracemi i výpočet zanesení.
Když jsou ty hodnoty takhle blízko u sebe, obvykle to značí nějaký nějaký problém, což je buď přicpané DPF nebo právě ne úplně správně funkční vstřiky.
Zas na druhou stranu, po 680km od poslední regenerace je i vypočtená hodnota dost nízká, u jiných motorizací by už se blížila 25g, což je hranice pro automatické spuštění regenerace, takže je to celé néjaké divné.
Nevíš náhodou, jakou máš verzi SW? Není tam nějaká prehistorická 3xxx?
Tyhle staré verze občas mívaly dost optimistické proběhy mezi regeneracemi i výpočet zanesení.
12:07:41
27.09.2021
27.09.2021
Syny
-> Alenka 26.09.21 15:03:51: Tak co, mam se bat?
20:15:35
26.09.2021
26.09.2021
Syny
-> Alenka: Kouknu na ty hodnoty DPFka a dam vedet. Po vymene to auto lip jede, ale uplne zase urcite ne jako po nejakem chipu. Proste je znat, ze to celkove je takovy hladsi chod, ale nejaky vykonovy zazraky, to zase vubec. Dlouhodoba prumerna od vymeny vstriku je 5,7/100 a jsou v tom hodne dalnice, ktery jsem naopak predtim moc nejezdil. Spotrebu schvalne spocitam, dneska jsem akorat tankoval, tak jsem vse vynuloval a pri dalsim tankovani spoctu a porovnam s palubakem. Ale osobne si mysim, ze ta spotreba dle palubaku co to ma ted by tak nejak mela odpovidat tomu co by to opravdu melo zrat, spis mi byla divna ta pred vymenou vstriku, kdy jsem se pod 6 defakto nedostal vubec a zacinal jsem byt rad za to, kdyz jsem jel pod 7. Coz urcite nebyvalo, kdyz jsem auto koupil. To jsem jel do prahy a zpatky kolem 5ti. Tesne pred vymenou vstriku to bylo za 6,4 a po vymene opet kolem 5ti, kdy jsem to ale fakt nehonil a vetsinu trasy jel na tempomatu 145 km/h plynule. Ale kazdoapdne diky za info, pro jistotu to zkouknu. Resit vysrany DPF, na to uz fakt naladu nemam...
15:03:51
26.09.2021
26.09.2021
Alenka
-> Syny 27.08.21 21:16:38: pozor na nový Bosch piezo vstřiky. Jsem si téměř na 100% jistý, že ta hodnota spotřeby je bullshit a když by sis ji vypočítal podle tankování, bude stejná, nebo jen o maličko lepší než se starými vstřiky.
Tyhle piezo Bosche dávají podstatně víc paliva než by správně měly, což se právě projevuje "zázračnou" spotřebou dle PP a motor po jejich montáži výrazně lépe jede.
Problém je, že řídíci jednotka o tom neví, takže dávkování paliva zůstává stejné jako se správně fungujícími vstřiky, motor je pak přehlcený palivem, kouří a celkově se to chová jako s nekvalitním chipem.
U těchto vstřiků musím v kalibračních polích pro vstřikovače ubírat cca 6% na délce otevření vstřikovače, abych se dostal na normální hodnoty, z čehož vychází, že ty vstřiky dávají cca o 15% paliva více než by správně měly.
Podíval bych se na diagnostické hodnoty zanesení DPF. Pokud se bude měřené zanesení sazemi přibližovat vypočtenému, nebo bude nedej bože vyšší, tak je to problém a bude potřeba korekce SW, jestli ten filtr nechceš popravit.
Tyhle piezo Bosche dávají podstatně víc paliva než by správně měly, což se právě projevuje "zázračnou" spotřebou dle PP a motor po jejich montáži výrazně lépe jede.
Problém je, že řídíci jednotka o tom neví, takže dávkování paliva zůstává stejné jako se správně fungujícími vstřiky, motor je pak přehlcený palivem, kouří a celkově se to chová jako s nekvalitním chipem.
U těchto vstřiků musím v kalibračních polích pro vstřikovače ubírat cca 6% na délce otevření vstřikovače, abych se dostal na normální hodnoty, z čehož vychází, že ty vstřiky dávají cca o 15% paliva více než by správně měly.
Podíval bych se na diagnostické hodnoty zanesení DPF. Pokud se bude měřené zanesení sazemi přibližovat vypočtenému, nebo bude nedej bože vyšší, tak je to problém a bude potřeba korekce SW, jestli ten filtr nechceš popravit.
07:59:31
22.09.2021
22.09.2021
palinator
07:37:16
22.09.2021
22.09.2021
MATTESS
-> Syny: to máš po 0,5km, ne?
21:24:44
21.09.2021
21.09.2021
Jirik_Tuňák1983
-> saskyn2 21.09.21 21:08:08: A stačí je vozit třeba v kufru?
21:15:53
21.09.2021
21.09.2021
Syny
-> saskyn2: Hele fakt, todle mi nekdo predtim rikat, tak se mu vysmeju, ze je pohadakr. Zda se mi, ze na te dalnici je ten rozdil ve spotrebe jeste markantnejsi nez ve meste. A celkove to auto proste jede o dost "lehceji" a rozhodne to je znat i na vykonu. Zrovna dneska jsem rano studoval co to udela kdyz zustanu stat po nastartovnai na miste - bylo asi 13°C a zezacatku ta nepravidelnost cejtit je (ac o dost min a kratsi dobu nez predtim), ale po chvilicce uz to jde uplne krasne. Tak nevim cim to jeste muze byt a asi je mi to uz u prdele
21:08:08
21.09.2021
21.09.2021
saskyn2
-> Syny: tvl když to čtu tak snad taky koupím jednu sadu do zásoby
20:48:08
21.09.2021
21.09.2021
Syny
Tak jsem se vratil z maleho vyletu prevazne po dalnici (260km ; 145-150 tacho) + mesto (cca 40km) a jen doplnim nejake relevantni info ohledne spotreby vs nove vstriky. Tuhle trasu jsem posledne jel za 6,4 l / 100 km - dneska za 4,9 l / 100 km. A to vubec nemluvim o tom, ze ty Dunlopy co tam mam tedko, maji na tom euro stitku spotrebu oznacenou jako "E" a ty Misuliny co jsem mel predtim jako "A" Po prezuti ten rozdil na spotrebe znat byl. Takze mit tam jeste ty puvodni gumy, tak jsem cca na 4,5 / 100 Todle mi nekdo rict driv, tak mu neverim...
14:00:54
17.09.2021
17.09.2021
Syny
-> Vojťas 17.09.21 11:53:34: Todle je stnad strategie vsech firem. Proc neco opravit, kdyz to zacina ochazet, kdyz jde pockat, az se to podela a v idealnim pripade to vezme s sebou jeste neco dalsiho. Viz treba moje akce s turbem v GB :)
12:33:33
17.09.2021
17.09.2021
Milan 136
11:53:34
17.09.2021
17.09.2021
Vojťas
-> Milan 136 08.09.21 10:14:54: tak ne, kdyz to fungovalo tak to preci neni potreba resit, tak ze to objednany neni, tak ze ted kolega ceka na odtah ale dobre ze aspon vsedni den a ne nekde na noční
20:51:28
12.09.2021
12.09.2021
Hurdis
-> Jirik_Tuňák1983: Paralela s normalizaci je až zarážející. Horší je, že nekončí za hranicemi.
19:19:05
12.09.2021
12.09.2021
Jirik_Tuňák1983
-> Hurdis 12.09.21 18:51:56: Slušný. Jednou se bude říkat, že to bylo tehdá, kdy nic nebylo.
Auta, lidi, materiál, všude se kradlo a uplácelo a ještě ti říkali, co kdy a kam smíš nebo nesmíš.
Auta, lidi, materiál, všude se kradlo a uplácelo a ještě ti říkali, co kdy a kam smíš nebo nesmíš.
18:51:56
12.09.2021
12.09.2021
Hurdis
Velkou náhodou se podařil ještě další lepší a mladší.
Teď už je to fakt naprd. Soukromé prodeje mladých aut skončili, všechno se vykoupí v místě.
A od konce srpna volají 15let prověření prodejci z Holandska, jestli by nešlo obrátit směr a začít vozit auta z CZ k nim. Ze uz musí kupovat i od Italů.
Teď už je to fakt naprd. Soukromé prodeje mladých aut skončili, všechno se vykoupí v místě.
A od konce srpna volají 15let prověření prodejci z Holandska, jestli by nešlo obrátit směr a začít vozit auta z CZ k nim. Ze uz musí kupovat i od Italů.
11:18:42
08.09.2021
08.09.2021
Vojťas
-> Milan 136: jasne, je to nejak objednany, tak to snad vydrzi nez se to vymeni
10:14:54
08.09.2021
08.09.2021
Milan 136
-> Vojťas 08.09.21 10:08:36: Rozhodně bych ten zámek vyměnil, dokud se to hýbe. Až se to zasekne, nepůjde odemknout volant a vyndat vložka, tak to bude daleko větší pakárna.
10:08:36
08.09.2021
08.09.2021
Vojťas
tak od ty doby s tim normalne jezdej a jednomu kolegoj to neudelalo vubec, me poser
08:35:33
08.09.2021
08.09.2021
Milan 136
-> Pavel P@nkáč 07.09.21 14:55:21: Rozpadne se to a je hotovo.
14:55:21
07.09.2021
07.09.2021
Pavel P@nkáč
-> Milan 136: co se stane?
11:41:43
07.09.2021
07.09.2021
saskyn2
-> Vojťas: jo sorry napsal jsem to blbě, ale tak předpokládal jsem že ti tím klíčkem ti nejde otočit vůbec ani do polohy 1.
10:58:45
07.09.2021
07.09.2021
Vojťas
ja teda pochopil ze to otaci do polohy jedna, ne startovaci. tak ze neukradne kazdej jouda.
10:44:27
07.09.2021
07.09.2021
Milan 136
-> saskyn2 07.09.21 10:39:34: A i tak to jde občas špatně vyndat. A nejlepší jsou borci, co vyndají z krabičky nový zámek, otočí s ním šroubovákem a hned ho zkurví
10:39:34
07.09.2021
07.09.2021
saskyn2
A jednoduchý to úplně není, tu spínačku musíš mít ve startovací poloze aby tam šel ten drát, kdyby to tak nebylo, tak ti to auto ukradne každej vůl.
10:37:33
07.09.2021
07.09.2021
saskyn2
-> Vojťas: neodejde spínačka, ale zámek volantu, to do čeho na tom videu strká šroubovák.
10:33:02
07.09.2021
07.09.2021
Milan 136
-> Vojťas 06.09.21 01:27:00: Pokud je vada v tom zámku, tak to stejně nic neřeší.
21:20:53
05.09.2021
05.09.2021
Vojťas
-> SO545 05.09.21 20:28:50: jen klic od zamku zpatecky a obyc od domovnich dveri :(
tak ze zadna el.mechanicka blokace tam neni? tak ze hejbat kabelama neni resenim
tak ze zadna el.mechanicka blokace tam neni? tak ze hejbat kabelama neni resenim
20:28:50
05.09.2021
05.09.2021
SO545
-> Vojťas 04.09.21 15:09:52: Kluc je sam...alebo ma pri sebe navesane 10-15kamaratov ???
Ak je sam tak to bezne nieje...ak je to zvazok ako do vaznice tak to vie dojebat mechaniku spinacky. Par som ich pre toto menil...a tiez s velmi malo km na tacho.
Ak je sam tak to bezne nieje...ak je to zvazok ako do vaznice tak to vie dojebat mechaniku spinacky. Par som ich pre toto menil...a tiez s velmi malo km na tacho.
20:14:53
04.09.2021
04.09.2021
Milan 136
-> Vojťas 04.09.21 15:09:52: Tipuju mechanickou chybu v zámku řízení.
15:09:52
04.09.2021
04.09.2021
Vojťas
Netušíte někdo u VW transportera 2015. Vcera a dnes se mi dvakrat stalo ze nesel klicek otocit do startovaci polohy, jen sem otocil zpet a pak uz to slo, bez vytahovani. Nejak me nic zlyho nenapadlo, ale ted se mi to povedlo nastartovat asi az po pul hodine a kolega rikal ze zkousel hejbat s kabelama pod volantem...
Tak jestli muze bejt u spinacky nejakej elektrickej problem nebo je zavada ciste mechanicka? Po dojetí do cíle bylo šest z deseti pokusu úspěšných, ale uz se mi s tim nikam jet nechce
najeto 96tisic
Tak jestli muze bejt u spinacky nejakej elektrickej problem nebo je zavada ciste mechanicka? Po dojetí do cíle bylo šest z deseti pokusu úspěšných, ale uz se mi s tim nikam jet nechce
najeto 96tisic
09:48:47
30.08.2021
30.08.2021
dragon_cb_cz
-> Syny 27.08.21 21:16:38: Jestli ti šla takhle dramaticky dolů spotřeba, tak se ti to vlastně skoro zaplatí za chvíli A máš to změřené podle tankování, nebo jen co říká palubák?
15:16:21
29.08.2021
29.08.2021
palinator
-> Syny:
Kdybys měl auto který se třese jak osika už z výroby, tak takový věci neřešíš.
Kdybys měl auto který se třese jak osika už z výroby, tak takový věci neřešíš.
22:50:27
27.08.2021
27.08.2021
Syny
-> venni: No a ja mam 11let starej skopek a ma 240tkm taky :) Ale jak pisu, vstriky to vyresily tak z 80%. Evidentne ten problem ale je/byla kombinace vice nejakych problemu. Jako ted uz je to celkem snesitelny. Ale proste na volnobehu (jak teply tak studeny) se auto sem tam trochu slabe zachveje, je to nepravidelny jakoby zaskobrtavani (alespon tak to pusobi), ale zadny drama kdy by litala rucicka otackomeru, jen je to proste lehce cejtit kdyz auto stoji na miste - a nedela to vzdy, respektive nekdy je to cejtit hned, nekdy az po nejake dobe. Ale jak jsem psal, mozna by to vetsina lidi ani nepostrehla. Ja to zkoumam, pac jsem byl zvyklej na ten predchozi stav a ted cekal co z toho po vymene bude... Jako kdyz si pustim nahlas radio, tak to s autem trese vic :)
-> darklord: No ten je delanej pred cca 40tkm a po vyslapnuti spojky je stav stejnej. Tak doufam, ze s tim problem jeste neni, i kdyz kdo vi...
-> darklord: No ten je delanej pred cca 40tkm a po vyslapnuti spojky je stav stejnej. Tak doufam, ze s tim problem jeste neni, i kdyz kdo vi...
21:57:00
27.08.2021
27.08.2021
darklord
-> Syny: "na volnobehu sem tam je cejtit jak se auto nepravidelne zachveje. " a zotrvak je na tom ako?