-> Sita:
Určitě by měl pasovat silentblok z Fbie RS - to je taková střední cesta a další možností je Leon Cupra R - ten jsem ale vlastně ani neměl v ruce. Dle čísla dílu tuším, že může být podobný s Fabií
Ani v jednom případě ale nejde o "plnou" variantu a lá "puk" apod ..
FAB RS: 6Q0501541E
Leon : 1ML501541
Tlumiče - bilstein B4 nebo B6
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Golf I,II,III,IV a další VW
13:52:12
25.10.2021
25.10.2021
Lamac
-> SO545 18.10.21 20:43:18: Ale veď takúto somarinu tam mali už aj golfy iv...
13:46:53
25.10.2021
25.10.2021
Sita
-> minno: nevim, delam to poprve a neumim poznat jestli jsou jeste od vyroby. Ten silentblok je vevnitr uplne utrzenej, bocni rantl taky, mlatilo to hrozne. Nikdo nic nepise, tak objednam sadu od "Lemferder" a bude to... Nechci se s tim moc zabejvat, to auto nema budoucnost...
12:44:22
25.10.2021
25.10.2021
minno
-> Sita: To tak často odchádza? No hlavne tú nápravu ku karosérii dotiahnuť potom v správnej polohe, to je asi základ.
To mi pripomína, ako kolegovi na Brave furt odchádzali SB spodných predných ramien a to mu mechanik furt doťahoval na vyvesených kolesách
To mi pripomína, ako kolegovi na Brave furt odchádzali SB spodných predných ramien a to mu mechanik furt doťahoval na vyvesených kolesách
12:41:28
25.10.2021
25.10.2021
Sita
a jeste bych se zeptal jaky dat tlumice? Ja vim, ze to tady bylo uz mockrat ale situace se mohla zmenit? :D Je tam nejakej vyznamenj rozdil? Sachs, Monroe, nebo neco jinyho?
12:13:45
25.10.2021
25.10.2021
Sita
chtel bych se poradit se zkusenejsimi: jaky dat silentblok do zadni napravy na VW Bora, G4, O1 a spol? Vyrabi se neco "plnyho" jako v pripade prednich ramen? Zatim se v nabidce neumim uplne zorientovat, chtel bych neco co se hned neutrhne, i kdyby to melo byt o neco tvrdsi. Pasoval by tenhle z Fabie?
www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/6q0501541e-silentblo k-luzko-zadni-napravy-3816 7.html
aktualni stav, jen tak... pred dvaceti leti jsem mel presne v tomhle stavu a pozici S130
www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/6q0501541e-silentblo k-luzko-zadni-napravy-3816 7.html
aktualni stav, jen tak... pred dvaceti leti jsem mel presne v tomhle stavu a pozici S130
20:04:18
22.10.2021
22.10.2021
U-Geen
-> Jirik_Tuňák1983: no ten 100kW Swist co mam obcas dostane za usi a to uz se se sebou obcas taky bojim... co by delalo neco silnejsiho asi nechci zjistovat (max foukanejch 103kW ...)
14:01:53
22.10.2021
22.10.2021
Jirik_Tuňák1983
-> U-Geen 22.10.21 13:14:22: Já už bych na to byl línej a asi bych se už i jinde než rovně bál.
Jinak u toho Golfa musí ten haldex srát při takové jízdě kostičky.
Jinak u toho Golfa musí ten haldex srát při takové jízdě kostičky.
13:14:22
22.10.2021
22.10.2021
U-Geen
-> MATTESS: nám se to na Suzuki taky resetuje.. pravda, tam to trochu dává smysl, ale aspoň NORMAL/SPORT by si to pamatovat mohlo, SNOW/LOCK ne :-) nastesti je ovladani primo koleckem u voliče.
-> Jirik_Tuňák1983: jo to je pěkný... to už bych řídit neuměl :-)
-> Jirik_Tuňák1983: jo to je pěkný... to už bych řídit neuměl :-)
08:56:51
22.10.2021
22.10.2021
MATTESS
-> Milan 136: a není to ještě někde schované v menu, aby to šlo "lépe" měnit nebo je stále tlačítko u řadičky?
-> Jirik_Tuňák1983: je to pěkný, slušná bestie. Jen to šílený ovládání pomatený doby
-> Jirik_Tuňák1983: je to pěkný, slušná bestie. Jen to šílený ovládání pomatený doby
19:31:57
21.10.2021
21.10.2021
Jirik_Tuňák1983
12:24:42
21.10.2021
21.10.2021
Milan 136
-> MATTESS 21.10.21 09:19:07: Buď rád, že nemáš to auto novější.
Tam se to pak resetuje na normal po každým vypnutí zapalování
Tam se to pak resetuje na normal po každým vypnutí zapalování
09:19:07
21.10.2021
21.10.2021
MATTESS
-> Jirik_Tuňák1983: právě že poslední dobou mi přišlo to chování nějaký mdlý. Takže to bylo tím. Tak není to takové, že by se chování změnilo o 50% Když jsem s tím laboroval po koupi, tak na ECO jsem měl větší spotřebu než na SPORT a odezva na plyn byla hrozná
09:04:31
21.10.2021
21.10.2021
Jirik_Tuňák1983
-> MATTESS 21.10.21 06:43:26: Všiml znamená, že jsi na to jezdil nejspíše nějakou dobu a nepozoroval jsi rozdíl?
06:43:26
21.10.2021
21.10.2021
MATTESS
Včera jsem si všiml, že mám režim na NORMAL. Tak nevím, jestli jsem o tlačítko někdy zavadil (ale to bych si všiml na obrazovce) nebo se to stalo na servisu? Pořád jezdím na SPORT.
20:21:45
19.10.2021
19.10.2021
Bukaj
-> palinator: Nojo, netušil jsem, že "molitan" je PUR
Měl jsem za to, že molitan je nějaký pěnový měkčený plast a to, čemu se říká polyuretan se rozšířilo až relativně nedávno - zatímco molitan se běžně používá minimálně od padesátých let, tak o "polyuretanu" jsem zaslechl až někdy v devadesátých letech...
Měl jsem za to, že molitan je nějaký pěnový měkčený plast a to, čemu se říká polyuretan se rozšířilo až relativně nedávno - zatímco molitan se běžně používá minimálně od padesátých let, tak o "polyuretanu" jsem zaslechl až někdy v devadesátých letech...
08:09:30
19.10.2021
19.10.2021
palinator
20:57:46
18.10.2021
18.10.2021
SO545
-> Milan 136 18.10.21 20:54:36: nas u Porsche Slovensko....mimo zaznam instruovali -vyhodit-
Ja mam staru herku G4 ale kazdy kto u nas ma tento zazrak ma ho uz von...komfort/nekomfort sa nezmenil.
Ja mam staru herku G4 ale kazdy kto u nas ma tento zazrak ma ho uz von...komfort/nekomfort sa nezmenil.
20:56:22
18.10.2021
18.10.2021
SO545
-> Bukaj 18.10.21 20:50:59: neskutocne to drzi vlhkost... trosku to poriesili u novsich zmenenim materialu ale je to to same v bledomodrom....des. to same u navych skodoviek. Vyhodit a blatnik sa dozije aj 15rokov.
20:54:36
18.10.2021
18.10.2021
Milan 136
-> SO545 18.10.21 20:43:18: Mám to zkrácené. Je na to i TPI.
20:50:59
18.10.2021
18.10.2021
Bukaj
-> SO545: To jsem nepochopil, proč to dělají z pěnového "molitanu" (on to není molitan, ale pěnová guma či polyuretan, ale je to nasákavé Možná to odstraní nějakou rezonanci, ale proboha - proč to udělali tak blbě, že k tomu může voda?
20:44:26
18.10.2021
18.10.2021
SO545
je to blbost ktora maximalne znici falc blatnika...ak uz je to takto tak smolik.
20:43:18
18.10.2021
18.10.2021
SO545
pani od G5 vyssie...vyhodte tuto blbost spod predneho blatnika ...
15:49:08
03.10.2021
03.10.2021
Syny
Pri vymene oleje jsem zjistil, ze mi odnekud zacina chcat nejspis prevodovej olej, ale neprisel jsem na misto odkud. Je od toho vnitrni kloub delsi poloosy + je zahazenej kryci plech nad tim kloubem, manzeta je ale ok a kolem mista, kde je strcena poloosa v prevodovce se mi nezda, ze by to teklo. Nema nekdo napad kudy to muze chcat?
02:53:34
01.10.2021
01.10.2021
Mr._Nosferatu
-> King: Tak je to VW, stále mě udivuje, že chtějí přípatky za to co má konkurence v základní výbavě.
20:55:10
30.09.2021
30.09.2021
Syny
-> Mr._Nosferatu: Tak cudlik a kontrolka ani netreba, je to SW zalezitost a staci to dat do menu na maxidotu. Kontrolku na DPFko uz tam mas, tak staci aby pri manualnim spusteni parkrat problikla jako potvrzeni a hotovo. A nebo tam k oranzove pridat jeste zelenou diodku, no :)
20:51:50
30.09.2021
30.09.2021
King
-> Mr._Nosferatu: To ale neznamena, ze ta palka za "cudlik a kontrolku " neobsahuje peknou porci "zmrdiho sadla " :-)
11:19:33
30.09.2021
30.09.2021
Mr._Nosferatu
-> King: Nezapomínej že je to transportér u který stroji plechovka v základu 66kw 780tis
08:56:44
30.09.2021
30.09.2021
King
-> Mr._Nosferatu: Tak z ty prachy si poridim kabel, SW a jeste mi zbyde dost na dovolenou. To se zas nekdo posral v kine.
10:37:55
28.09.2021
28.09.2021
Mr._Nosferatu
-> Syny: Tak musí zapojit tlačítko a kontrolky
10:23:15
28.09.2021
28.09.2021
Syny
-> Mr._Nosferatu: Tvl SW ficura a 14 litru priplatek
10:08:18
28.09.2021
28.09.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Syny: Aha, u Johna Deera i u Yanmaru jsme tam právě kontrolku na regeneraci měli, tak jsem čekal, že bude i u aut...
09:55:39
28.09.2021
28.09.2021
Mr._Nosferatu
-> Syny: Já to poznám podle smradu, kolikrát je to cítit i za jízdy.
09:53:16
28.09.2021
28.09.2021
Syny
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Nevim jak u Hnujdeee, ale u koncertu zadna kontrolka bohuzel neni. Osobne to poznam dle zvysenyho volnobehu a toho, ze to auto jede trochu jinak. Ale pokud jezdis hodne dalnice, tak te probehne a ani o tom nevis, coz je nejlepsi reseni :)
09:48:57
28.09.2021
28.09.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
No mam najeto zatim 8000 a jeste jsem zadnou kontrolku regenerace nevidel, ani jsem nezaznamenal vyssi volnobeh... jinak mam samozrejme deasel s DPF a SCR.
09:44:14
28.09.2021
28.09.2021
Syny
-> Bukaj: Taky pak prave kvuli tomu vznikaj ty problemy s ucpanejma DPF a reci, jak ty nafty stojej za prd, protoze tam odchazi to a to. Osobne si myslim, ze mit to auto od novoty, tak s nim resim o 75% min problemu nez ted, kdy jsem ho kupoval jako 7 let stary se 193 tkm.
09:30:28
28.09.2021
28.09.2021
Bukaj
A teď si vemte, že minimálně 90% řidičů jsou "BFU" a že o nějaké regeneraci nemají ani tušení.
23:26:19
27.09.2021
27.09.2021
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 27.09.21 21:52:00: Jo, to mi taky sralo. Prostě jsem to nechtěl přerušit, tak jsem se jel ještě projet. Na volnoběh to samozřejmě regenerovalo taky, ale raději jsem jel. Nakonec jsem rád, že jsem naftu postoupil někomu dalšímu. Na cestování fajn, jede to pěkně, ale je tam moc ale a není to úplně můj šálek kakaa. Navíc dnešní benziny umí jezdit skoro za totéž jako nafta.
22:02:21
27.09.2021
27.09.2021
Syny
-> saskyn2: Tak jasny, ale proc tomu pruseru jit naproti. Pokud to nevadi a je ta moznost, tak tu regeneraci dojet necham.
21:56:51
27.09.2021
27.09.2021
saskyn2
-> Syny: A ted si vem že 99% uživatelů to neřeší a taky fungujou. To CRko je schopný se zregenerovat na volnoběh, i když někdy Markéta jezdila jen 12km trasy do práce tak nikdy problém nebyl
21:52:00
27.09.2021
27.09.2021
Syny
-> Jirik_Tuňák1983: No ono ty najezdeny kilometry jsou (a ted to neber doslova, myslim to trochu nadnesene) vicemene jedno. Regenerace se "jen" bude zapinat casteji. Ovsem pokud ji nekdo nebude nechavat probehnout, tak bude brzo velky spatny... Ja osobne jsem ji od koupe auta neprerusil nikdy - a ze ten SW ma podle me v sobe i GPS ( ) a regeneraci vzdy spustil, kdyz jsem byl 3km od baraku a nebo dokonce i uz u nas v ulici (coz po tom, co prijedes po 200km vejletu po dalnici docela nasere ). Takze jsem se vzdy jeste jel projet alespon 15-20km, aby regenerace dobehla jak ma. At zije ekologie :)
21:44:37
27.09.2021
27.09.2021
Jirik_Tuňák1983
Když to tak čtu, tak se mají sousedi s těmi vzdálenostmi 4 tam 4 zpátky a občas 12 na co těšit. O nějakých regeneracích nemají podle mého ani tušení a konkrétně ségra to bude chcípat jak atmo benzín.
21:27:44
27.09.2021
27.09.2021
Syny
-> Alenka: No ted v posledni dobe (jeste se starejma vstrikama) regenerace jela po cca 500 km. Nejkratsi interval byl 450 km a to uz me docela vydesilo. Ale nebyly v tom dalnice, jen statovky, privadec a mesto. Posledni regenerace (uz s novejma vstrikama) jela po 620 km a ted uz mam najeto 710 km a jeste neprobehla, ale asi 350 km z toho najezdu byla dalnice s vicemene konstatntni rychlosti na tempomat. Nevim no, ted se mi zda, ze to auto zere, jede a regeneruje tak jak by melo, tak doufam, ze to nebude nejakej zjeb jak pises... Jeste pri dalsim tankovani zkouknu tu realnou spotrebu vs palubak...
21:17:14
27.09.2021
27.09.2021
Alenka
-> Syny: regenerace se spousti bud podle hodnoty vypocteneho zaneseni, mereneho zaneseni, kilometroveho probehuu, nebo spotrebovaneho paliva od posledni regenerace podle toho, ktera z hodnot dosahne pozadovane hranice jako prvni.
V praxi je to u spravne fungujiciho motoru vetsinou hodnota vypocteneho zaneseni, ktera jede podle modelu ulozeneho v RJ a nema na ni vliv kvalita paliva, kondice motoru ani nic jineho.
Az v okamziku, kdy je neco natolik KO, ze merene zaneseni je vyssi nez vypoctene, se regenerace zacne zpoustet podle realneho mnozstvi sazi ulozeneho v DPF.
U tebe je mozne, ze ty puvodni vstriky byly natolik spatne, ze se regererace spoustela podle mereneho zaneseni a ty nove vstriky skutecne kouri min nez stare a zacal to spoustet jiny trigger.
V praxi je to u spravne fungujiciho motoru vetsinou hodnota vypocteneho zaneseni, ktera jede podle modelu ulozeneho v RJ a nema na ni vliv kvalita paliva, kondice motoru ani nic jineho.
Az v okamziku, kdy je neco natolik KO, ze merene zaneseni je vyssi nez vypoctene, se regenerace zacne zpoustet podle realneho mnozstvi sazi ulozeneho v DPF.
U tebe je mozne, ze ty puvodni vstriky byly natolik spatne, ze se regererace spoustela podle mereneho zaneseni a ty nove vstriky skutecne kouri min nez stare a zacal to spoustet jiny trigger.
20:36:27
27.09.2021
27.09.2021
Syny
-> Alenka: No ale pokud by to nejak vic davalo naftu a tim padem i kourilo, tak by prece regenerace naopak bezela casteji, diky tomu, ze by se filtr zaplnil rychleji. Nebo ne?
20:21:47
27.09.2021
27.09.2021
Alenka
-> Syny: u dobrého motoru s dobrými vstřiky je naměřená hodnota (act.) obvykle poloviční proti vypočtené (spec.).
Když jsou ty hodnoty takhle blízko u sebe, obvykle to značí nějaký nějaký problém, což je buď přicpané DPF nebo právě ne úplně správně funkční vstřiky.
Zas na druhou stranu, po 680km od poslední regenerace je i vypočtená hodnota dost nízká, u jiných motorizací by už se blížila 25g, což je hranice pro automatické spuštění regenerace, takže je to celé néjaké divné.
Nevíš náhodou, jakou máš verzi SW? Není tam nějaká prehistorická 3xxx?
Tyhle staré verze občas mívaly dost optimistické proběhy mezi regeneracemi i výpočet zanesení.
Když jsou ty hodnoty takhle blízko u sebe, obvykle to značí nějaký nějaký problém, což je buď přicpané DPF nebo právě ne úplně správně funkční vstřiky.
Zas na druhou stranu, po 680km od poslední regenerace je i vypočtená hodnota dost nízká, u jiných motorizací by už se blížila 25g, což je hranice pro automatické spuštění regenerace, takže je to celé néjaké divné.
Nevíš náhodou, jakou máš verzi SW? Není tam nějaká prehistorická 3xxx?
Tyhle staré verze občas mívaly dost optimistické proběhy mezi regeneracemi i výpočet zanesení.
12:07:41
27.09.2021
27.09.2021
Syny
-> Alenka 26.09.21 15:03:51: Tak co, mam se bat?
20:15:35
26.09.2021
26.09.2021
Syny
-> Alenka: Kouknu na ty hodnoty DPFka a dam vedet. Po vymene to auto lip jede, ale uplne zase urcite ne jako po nejakem chipu. Proste je znat, ze to celkove je takovy hladsi chod, ale nejaky vykonovy zazraky, to zase vubec. Dlouhodoba prumerna od vymeny vstriku je 5,7/100 a jsou v tom hodne dalnice, ktery jsem naopak predtim moc nejezdil. Spotrebu schvalne spocitam, dneska jsem akorat tankoval, tak jsem vse vynuloval a pri dalsim tankovani spoctu a porovnam s palubakem. Ale osobne si mysim, ze ta spotreba dle palubaku co to ma ted by tak nejak mela odpovidat tomu co by to opravdu melo zrat, spis mi byla divna ta pred vymenou vstriku, kdy jsem se pod 6 defakto nedostal vubec a zacinal jsem byt rad za to, kdyz jsem jel pod 7. Coz urcite nebyvalo, kdyz jsem auto koupil. To jsem jel do prahy a zpatky kolem 5ti. Tesne pred vymenou vstriku to bylo za 6,4 a po vymene opet kolem 5ti, kdy jsem to ale fakt nehonil a vetsinu trasy jel na tempomatu 145 km/h plynule. Ale kazdoapdne diky za info, pro jistotu to zkouknu. Resit vysrany DPF, na to uz fakt naladu nemam...
15:03:51
26.09.2021
26.09.2021
Alenka
-> Syny 27.08.21 21:16:38: pozor na nový Bosch piezo vstřiky. Jsem si téměř na 100% jistý, že ta hodnota spotřeby je bullshit a když by sis ji vypočítal podle tankování, bude stejná, nebo jen o maličko lepší než se starými vstřiky.
Tyhle piezo Bosche dávají podstatně víc paliva než by správně měly, což se právě projevuje "zázračnou" spotřebou dle PP a motor po jejich montáži výrazně lépe jede.
Problém je, že řídíci jednotka o tom neví, takže dávkování paliva zůstává stejné jako se správně fungujícími vstřiky, motor je pak přehlcený palivem, kouří a celkově se to chová jako s nekvalitním chipem.
U těchto vstřiků musím v kalibračních polích pro vstřikovače ubírat cca 6% na délce otevření vstřikovače, abych se dostal na normální hodnoty, z čehož vychází, že ty vstřiky dávají cca o 15% paliva více než by správně měly.
Podíval bych se na diagnostické hodnoty zanesení DPF. Pokud se bude měřené zanesení sazemi přibližovat vypočtenému, nebo bude nedej bože vyšší, tak je to problém a bude potřeba korekce SW, jestli ten filtr nechceš popravit.
Tyhle piezo Bosche dávají podstatně víc paliva než by správně měly, což se právě projevuje "zázračnou" spotřebou dle PP a motor po jejich montáži výrazně lépe jede.
Problém je, že řídíci jednotka o tom neví, takže dávkování paliva zůstává stejné jako se správně fungujícími vstřiky, motor je pak přehlcený palivem, kouří a celkově se to chová jako s nekvalitním chipem.
U těchto vstřiků musím v kalibračních polích pro vstřikovače ubírat cca 6% na délce otevření vstřikovače, abych se dostal na normální hodnoty, z čehož vychází, že ty vstřiky dávají cca o 15% paliva více než by správně měly.
Podíval bych se na diagnostické hodnoty zanesení DPF. Pokud se bude měřené zanesení sazemi přibližovat vypočtenému, nebo bude nedej bože vyšší, tak je to problém a bude potřeba korekce SW, jestli ten filtr nechceš popravit.