skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...
10:24:05
10.12.2022
10.12.2022
Matthes, záškodník z TechWebu
-> palinator: Tam dej neco hustejsiho a bude to trhat koleje Treba A00.
10:13:41
10.12.2022
10.12.2022
Jirik_Tuňák1983
09:58:57
10.12.2022
10.12.2022
palinator
-> dragon_cb_cz:
Měničový automaty jsou vždycky výrazně pomalejší v akceleraci i maximální rychlosti. Ano, na světlech je zařazeno a stačí pustit brzdu na to aby to jelo, ale je to celý takový váhavý a měkký. Chápu, co Bukaje sere. Na druhou stranu moderní automaty co maj víc než 4 kvalty, i měničový, jsou jinde.
Jinak nejlepší je hydrodynamika u našeho měřičáku. Tam dáš motor do otáček a začne se to hýbat tak za 5 vteřin... Stačí už tak 5 promile sklonu na to, abys musel držet brzdy při rozjezdu než se začne míchat olej, jinak to couvne.
Měničový automaty jsou vždycky výrazně pomalejší v akceleraci i maximální rychlosti. Ano, na světlech je zařazeno a stačí pustit brzdu na to aby to jelo, ale je to celý takový váhavý a měkký. Chápu, co Bukaje sere. Na druhou stranu moderní automaty co maj víc než 4 kvalty, i měničový, jsou jinde.
Jinak nejlepší je hydrodynamika u našeho měřičáku. Tam dáš motor do otáček a začne se to hýbat tak za 5 vteřin... Stačí už tak 5 promile sklonu na to, abys musel držet brzdy při rozjezdu než se začne míchat olej, jinak to couvne.
00:53:56
10.12.2022
10.12.2022
dragon_cb_cz
-> Bukaj 09.12.22 23:22:52: No tak paráda, gratuluju!
-> Bukaj 09.12.22 23:48:24: Zrovna u rozjezdu z křižovatky to ten automat vyhraje celkem v klidu (protože nic losovat nemusí a jednička tam je), ale při prudkých změnách dynamiky je to jak říkáš. Pochopitelně pokud nemáš možnost tomu automatu do toho trochu kecat (S-mode nebo manuální řazení). To je pak zase o něčem jiném.
Jinak ta poloha 3 resp. L - dělají co mají ;) Jen se prostě musíš smířit s tím, že trojka je u toho automatu delší, než poslední kvalt na škodovce. Plus do toho ještě trochu kecá to, jestli máš nebo nemáš lockup na měniči (pod určité otáčky už ho převodovka neudrží a tudíž se efekt brždění motorem rozmělní v měniči).
Ale zas z toho nedělej závěry, jakože to je důvod proč to lidem na semaforech atd trvá. To fakt ne. Většině lidí to naopak trvá spíš kvůli tomu manuálu A ten rozdíl ani není proti "všem vozům s manuálním řazením". Tam se ti míchají dvě věci.
Jedna je ten automat - jak tam chybí přímá mechanická vazba, tak to pocitově "není ono", i když třeba dynamika je reálně lepší. S tím občas bojuju taky.
No a ten druhý je, že reakce motoru s čistě mechanickou klapkou a karburátorem je proti emisně přiškrcenému EFI prostě přímější... to tvoje Volvo asi ještě bude mít mechancikou klapku, ale i tak. To je jako srovnávat 136GL a Feldu... v zásadě stejný motor, reakcema neporovnatelné.
-> Bukaj 09.12.22 23:48:24: Zrovna u rozjezdu z křižovatky to ten automat vyhraje celkem v klidu (protože nic losovat nemusí a jednička tam je), ale při prudkých změnách dynamiky je to jak říkáš. Pochopitelně pokud nemáš možnost tomu automatu do toho trochu kecat (S-mode nebo manuální řazení). To je pak zase o něčem jiném.
Jinak ta poloha 3 resp. L - dělají co mají ;) Jen se prostě musíš smířit s tím, že trojka je u toho automatu delší, než poslední kvalt na škodovce. Plus do toho ještě trochu kecá to, jestli máš nebo nemáš lockup na měniči (pod určité otáčky už ho převodovka neudrží a tudíž se efekt brždění motorem rozmělní v měniči).
Ale zas z toho nedělej závěry, jakože to je důvod proč to lidem na semaforech atd trvá. To fakt ne. Většině lidí to naopak trvá spíš kvůli tomu manuálu A ten rozdíl ani není proti "všem vozům s manuálním řazením". Tam se ti míchají dvě věci.
Jedna je ten automat - jak tam chybí přímá mechanická vazba, tak to pocitově "není ono", i když třeba dynamika je reálně lepší. S tím občas bojuju taky.
No a ten druhý je, že reakce motoru s čistě mechanickou klapkou a karburátorem je proti emisně přiškrcenému EFI prostě přímější... to tvoje Volvo asi ještě bude mít mechancikou klapku, ale i tak. To je jako srovnávat 136GL a Feldu... v zásadě stejný motor, reakcema neporovnatelné.
00:39:48
10.12.2022
10.12.2022
Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 09.12.22 23:48:24: Co v tom je za automat? Fakt se mi nezdá, že by to fungovalo takhle ve standardu.
A zase nefantazíruj, viděl jsi někdy na rozjezdu řadit i blbej osmistupňovej nebo devítistupňovej hydroměnič, jak to tam ty kvalty naskládá? Konkrétně ten osmikvalt má dnes i běžný auto od PSA. A vzhledem k tomu, že jsme národ koncernových aut, tak většina lidí má auto s DSG a tam je ta rychlost řazení ještě někde jinde. To řadí za tři ještě než si volízneš horní ret a natáhneš se k řadičce.
A to starý Subaru, které pořídil kolega i s historickým automatem, tak je na rozjezdu docela svižné, nepřišlo mi, že by někoho někde omezoval a nebo zdržoval.
Ty jsi už jak můj nebožtík děda. Ten, když viděl tehdy moje první 17" alu, říkal, že jsou naprd, že se musí opatrně do zatáček, aby se nevohrnuly pod auto, protože hliník je měkkej.
A zase nefantazíruj, viděl jsi někdy na rozjezdu řadit i blbej osmistupňovej nebo devítistupňovej hydroměnič, jak to tam ty kvalty naskládá? Konkrétně ten osmikvalt má dnes i běžný auto od PSA. A vzhledem k tomu, že jsme národ koncernových aut, tak většina lidí má auto s DSG a tam je ta rychlost řazení ještě někde jinde. To řadí za tři ještě než si volízneš horní ret a natáhneš se k řadičce.
A to starý Subaru, které pořídil kolega i s historickým automatem, tak je na rozjezdu docela svižné, nepřišlo mi, že by někoho někde omezoval a nebo zdržoval.
Ty jsi už jak můj nebožtík děda. Ten, když viděl tehdy moje první 17" alu, říkal, že jsou naprd, že se musí opatrně do zatáček, aby se nevohrnuly pod auto, protože hliník je měkkej.
23:48:24
09.12.2022
09.12.2022
Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983: Prostě odezva je příliš dlouhá. Zažil jsem to už v USA v tehdy půl rok novém Fordu a tohle Volvo má tu blbou vlastnost stejnou. Už chápu, proč mi na silnicích některá auta překážejí, proč lidem často trvá se rozjet na semaforech a tak.
Prostě je to znatelné zpoždění od sešlápnutí pedálu do zrychlení oproti jakémukoli vozu s manuálním řazením. Dneska jsem kvůli tomu v provozu dvakrát někoho omezil
Prostě škodovka je o dost živější - je lehká a reaguje hned. Samozřejmě, že co se týče maximální rychlosti a akcelerace při motoru v otáčkách, když má převodovka zařazený správný kvalt a "dost času na rozhodování", tak Volvo má navrch, ale prostě v těch situacích, kdy opravdu potřebuji "rychle vyklidit prostor" je automat dost naprd.
Prostě je to znatelné zpoždění od sešlápnutí pedálu do zrychlení oproti jakémukoli vozu s manuálním řazením. Dneska jsem kvůli tomu v provozu dvakrát někoho omezil
Prostě škodovka je o dost živější - je lehká a reaguje hned. Samozřejmě, že co se týče maximální rychlosti a akcelerace při motoru v otáčkách, když má převodovka zařazený správný kvalt a "dost času na rozhodování", tak Volvo má navrch, ale prostě v těch situacích, kdy opravdu potřebuji "rychle vyklidit prostor" je automat dost naprd.
23:28:50
09.12.2022
09.12.2022
Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 09.12.22 23:22:52: To se ti spíš jenom zdá. Protože ve Škodovce je každá rychlost závratná a vleklá axelerace erektibilní, kdežto u novějšího vozu není ten vjem zrychlení a rychlosti samotné tak znatelný, resp. to lépe maskuje. Zrovna teď jsme jeli s pravidelně servisovaným 4q Subaru Outback v automatu z roku 2003 a že by ten automat i po 310 000 km nějak losoval rychlosti, to se mi úplně nezdá.
23:24:26
09.12.2022
09.12.2022
Bukaj
Jenom tedy až v Horoměřicích jsem zjistil, že mi na emisích (v Radlicích) zapomněli vrátit měrku oleje. Ale strčím tam nějaký špunt a bude...
23:22:52
09.12.2022
09.12.2022
Bukaj
Tak včera večer vyměněn výfuk za katalyzátorem (naštěstí jej Toptrans stihl doručit včas - tedy když jsem si cestou "ulovil" kurýra).
Původní výfuk jsem rozebral a demontoval prakticky bez použití nářadí, jen jeden šroub spojky výfuku jsem fiknul flexou... A nový nejlevnější polský výfuk jsem pasoval asi hodinu a půl s čelovkou v mraze - úspěch nakonec zaručila flexa, kladivo, kovadlina a pořádný sikovky
Pak ještě výměna rozkřáplé zásuvky na tažném a dnes revize LPG a emise (Autogas Coubal) a nakonec i technická (Jistab Horoměřice) - jak na emisích, tak na STK říkali, že na to, kolik to má najeto, tak celkem dobrý
Cestou z práce začalo zase sněžit, tak jsem i ověřil, že ABS funguje, jen s tím automatem trochu bojuju - občas mám cukání řadit, jak chci a ne, jak chce auto a vzhledem k tomu, že u auta chybí kablík s konektorem a paticí na žárovičku podsvětlení polohy voliče automatu, tak potmě se bojím, co tam zase zařadím za "rychlost". Dost nezvyk řadit zpátečku dopředu a dopřednou rychlost dozadu - není to zrovna logicky uspořádané...
...také jsem moc nepochopil, k čemu je poloha "3" šaltpáky - podle návodu to "zamkne" trojku, ale v praxi mi to přijde dost k ničemu. a taky je dost nezvyk, že místo toho, aby při jízdě z kopce bez plynu automat brzdil motorem, tak klidně nechá motor jet na 1100 otáček a nezpomaluje ani nepodřadí. Musí se přehodit na "L" a to zase brzdí až moc.
Ale asi nejhorší bude si zvyknout na to, že na rozdíl od 130LPG, kde když se rozhodnu svižně akcelerovat, tak "šlápnu a jedu", automatu při šlápnutí na plyn docela trvá, než vylosuje správný kvalt a než auto skutečně začne akcelerovat. Ale to si časem snad zvyknu :)
Takže škodovku se budu snažit nezasolit a nový winterkchár je Volvo
Původní výfuk jsem rozebral a demontoval prakticky bez použití nářadí, jen jeden šroub spojky výfuku jsem fiknul flexou... A nový nejlevnější polský výfuk jsem pasoval asi hodinu a půl s čelovkou v mraze - úspěch nakonec zaručila flexa, kladivo, kovadlina a pořádný sikovky
Pak ještě výměna rozkřáplé zásuvky na tažném a dnes revize LPG a emise (Autogas Coubal) a nakonec i technická (Jistab Horoměřice) - jak na emisích, tak na STK říkali, že na to, kolik to má najeto, tak celkem dobrý
Cestou z práce začalo zase sněžit, tak jsem i ověřil, že ABS funguje, jen s tím automatem trochu bojuju - občas mám cukání řadit, jak chci a ne, jak chce auto a vzhledem k tomu, že u auta chybí kablík s konektorem a paticí na žárovičku podsvětlení polohy voliče automatu, tak potmě se bojím, co tam zase zařadím za "rychlost". Dost nezvyk řadit zpátečku dopředu a dopřednou rychlost dozadu - není to zrovna logicky uspořádané...
...také jsem moc nepochopil, k čemu je poloha "3" šaltpáky - podle návodu to "zamkne" trojku, ale v praxi mi to přijde dost k ničemu. a taky je dost nezvyk, že místo toho, aby při jízdě z kopce bez plynu automat brzdil motorem, tak klidně nechá motor jet na 1100 otáček a nezpomaluje ani nepodřadí. Musí se přehodit na "L" a to zase brzdí až moc.
Ale asi nejhorší bude si zvyknout na to, že na rozdíl od 130LPG, kde když se rozhodnu svižně akcelerovat, tak "šlápnu a jedu", automatu při šlápnutí na plyn docela trvá, než vylosuje správný kvalt a než auto skutečně začne akcelerovat. Ale to si časem snad zvyknu :)
Takže škodovku se budu snažit nezasolit a nový winterkchár je Volvo
09:44:41
05.12.2022
05.12.2022
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983: Ano, třeba takový minulý majitel Bukajovo auta o něm zjevně neveděl
09:03:44
05.12.2022
05.12.2022
Jirik_Tuňák1983
-> Borderer 05.12.22 07:06:25: Nejsem si jistý, zda vyloženě zlobí. Jsou lidi, kteří o tom neví celou životnost vozu.
08:01:13
05.12.2022
05.12.2022
Milan 136
-> Borderer 05.12.22 07:06:25: Tak to mají Škodovky už také dávno. Třeba i HTP
07:06:25
05.12.2022
05.12.2022
Borderer
-> Milan 136: Složitej, zlobí, ale jinak je vlastně super, protože dokáže v motoru vytvořit podtlak. Díky tomu není nic oblitýho od oleje atd.
20:02:29
04.12.2022
04.12.2022
dragon_cb_cz
-> Milan 136: Tak třeba Saaby na PCV taky trpěly, ale tam to prostě bylo o tom, že jim chvíli trvalo, než vychytali správný setup. Když se to vymění za poslední revizi, tak už je to napořád...
10:25:15
04.12.2022
04.12.2022
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 04.12.22 08:55:47: U S60 je podle motorizace předepsaná výměna PCV ve 120 - 160 000 km. V případě potřeby jen čištění (individuálně). Info přímo ze servisu.
08:55:47
04.12.2022
04.12.2022
Milan 136
Co to je proboha za systém odvětrání, že se musí dle servisní plánu čistit po 40 tkm?
00:40:17
04.12.2022
04.12.2022
Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 03.12.22 23:55:05: Kdyby to nebylo zanedbané auto, bylo by PCV už dávno vyměněné / vyčištěné. Je na to i nastavený interval výměny, dle typu, modelového roku apod. Jinak jsi sám přiznal, že stav vozu je tristní.
Co se týká odkazu, děkuji, ale já jej pro vysvětlení nepotřebuji. Možná kdybych utrpěl vlastnictví jiné značky a nevěděl oč jde.
E: ale ať nežeru, máš můj obdiv, já bych se k tomu neodhodlal. Ani nevím, kde na to kupuješ čas..
Co se týká odkazu, děkuji, ale já jej pro vysvětlení nepotřebuji. Možná kdybych utrpěl vlastnictví jiné značky a nevěděl oč jde.
E: ale ať nežeru, máš můj obdiv, já bych se k tomu neodhodlal. Ani nevím, kde na to kupuješ čas..
23:55:05
03.12.2022
03.12.2022
Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983: Tohle není o zanedbání, to je "vlastnost" těchto vozů.
forum.volvoklub.cz/viewto pic.php?t=23400
forum.volvoklub.cz/viewto pic.php?t=23400
23:45:38
03.12.2022
03.12.2022
Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj: To není o značce, ale spíš o "kdo chce kam...." To je fakt odvaha, koupit auto v takovém zanedbaném stavu.
18:25:11
27.11.2022
27.11.2022
Jirik_Tuňák1983
22:17:33
11.11.2022
11.11.2022
dragon_cb_cz
-> jans 11.11.22 07:24:09: No to kdybych věděl... začalo to hulit. Sání těsný, EGR vyloučenej, takže asi vstřiky. Ale tím jak to už je defacto nepotřebný, tak motivace to řešit je malá. Jinejch starostí je dost. Nejradši bych to prodal se slevou na opravu a měl klid...
07:24:09
11.11.2022
11.11.2022
jans
-> dragon_cb_cz: A co s tím máš?
22:46:18
10.11.2022
10.11.2022
dragon_cb_cz
-> Bukaj 10.11.22 22:43:29: Mně stálo přes měsíc v garáži doma a teď jsem ho přesunul do garáže v práci, kde jsem ho už měsíc neviděl... musím konečně sehnat někoho, kdo to opraví, ať to můžu prodat. A nebo zkusit prodat se slevou i se závadou no...
No a to druhé už stojí rok a půl s očesaným předkem v garáži kousek odtud. Byl jsem se na něj podívat jednou, když jsem z něj sundaval značky, aby mohly do depozitu :/
No a to druhé už stojí rok a půl s očesaným předkem v garáži kousek odtud. Byl jsem se na něj podívat jednou, když jsem z něj sundaval značky, aby mohly do depozitu :/
22:43:29
10.11.2022
10.11.2022
Bukaj
-> dragon_cb_cz 10.11.22 15:45:45: -> U-Geen:
Já to auto taky nemám doma, zaparkoval jsem ho u souseda přes ulici a musím na něj furt koukat...
Já to auto taky nemám doma, zaparkoval jsem ho u souseda přes ulici a musím na něj furt koukat...
22:05:04
10.11.2022
10.11.2022
U-Geen
-> dragon_cb_cz: jdes na to fikane... jako ja :-)
15:45:45
10.11.2022
10.11.2022
dragon_cb_cz
-> U-Geen: Naštěstí je nemám doma
13:47:35
10.11.2022
10.11.2022
U-Geen
-> dragon_cb_cz: tak staci se podivat na svoje auta ne?
12:36:53
10.11.2022
10.11.2022
dragon_cb_cz
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Už jsem ráno koukal. Ale asi bych z toho byl spíš v depresi...
11:44:51
10.11.2022
10.11.2022
Apple STS Chvojkovice-Brod
12:37:24
07.11.2022
07.11.2022
Jirik_Tuňák1983
-> Borderer 07.11.22 10:59:09: Zkusím najít fakrutu.
10:59:09
07.11.2022
07.11.2022
Borderer
-> Jindas: Já mám v hajzlu "pedal pressure sensor" v posilovači brzd (ten nevyměnitelnej kdesi v útrobách) na prvním milimetru má vydřenou nebo zasratou odporovou dráhu a vyhazuje blbosti. Jenže to stačí k tomu, že ho řj vyhodnotí jako vadný a vypne mi DSTC. Už mám i jinej posilovač, ale žeby se mi do toho chtělo.. :-/
-> Jirik_Tuňák1983: Já ho mám (zatím) ok, jen mne zajímala aktuální cena, protože je to jen otázka kdy a ne jestli.
-> Jirik_Tuňák1983: Já ho mám (zatím) ok, jen mne zajímala aktuální cena, protože je to jen otázka kdy a ne jestli.
09:01:33
07.11.2022
07.11.2022
Jirik_Tuňák1983
-> jans 07.11.22 07:21:16: Je to kompletně model 2007, jinak 12/2006, mám to tak i v dokladech. Původ ČR.
Někdo mi tady říkal, že se u tohoto typu haldexu filtr nemění a já mám doma komplet staré díly včetně filtru, nevím.
-> Borderer 07.11.22 07:06:30: Musel bych se podívat na fakturu, z hlavy nevím. Je tam nějaká plná cena a pak ty slevy za stáří vozu. Ale nic levného to není.
Každopádně se nevyplatí kupovat ty repasované (životnost) a ani neautorizovaný servis (cena), který často vychází dráž než autorizovaný.
Někdo mi tady říkal, že se u tohoto typu haldexu filtr nemění a já mám doma komplet staré díly včetně filtru, nevím.
-> Borderer 07.11.22 07:06:30: Musel bych se podívat na fakturu, z hlavy nevím. Je tam nějaká plná cena a pak ty slevy za stáří vozu. Ale nic levného to není.
Každopádně se nevyplatí kupovat ty repasované (životnost) a ani neautorizovaný servis (cena), který často vychází dráž než autorizovaný.
07:22:37
07.11.2022
07.11.2022
Jindas
-> Borderer: hele to nemusí být vůbec kroužkem pod volantem. Může to být tou kostkou u posilovače. Alespoň jsem to tenkrát měl takhle já.
Jinak kdyby si byl si jistý, že to je tím, tak jednu kostku mám doma navíc a nechám jí levně, ale nejdříve bych jí nafotil kvůli tomu aby to bylo stejné číslo.
Jinak kdyby si byl si jistý, že to je tím, tak jednu kostku mám doma navíc a nechám jí levně, ale nejdříve bych jí nafotil kvůli tomu aby to bylo stejné číslo.
07:21:16
07.11.2022
07.11.2022
jans
-> Jirik_Tuňák1983:
Jen pro info, z jakého roku máš tu S60? Díky.
Jen pro info, z jakého roku máš tu S60? Díky.
07:06:30
07.11.2022
07.11.2022
Borderer
-> Jirik_Tuňák1983: Kolik účtovali za kroužek pod volant? Mne vyhazuje chybu DSTC skrze posilovač brzd a moc se mi do toho nechce.
23:51:42
06.11.2022
06.11.2022
Jirik_Tuňák1983
Tak jsem investoval do svého švéckého peklostroje pěkných 21 000,- peněs.
Přes občasné dřívější sporadické závady volantu v horkých dnech mne nakonec doběhl snímač polohy volantu. Kvůli DSTC a nikoliv verzi s STC samozřejmě ta dražší varianta a pro výměnu jsem se rozhodl v době, kdy je všechno dražší, že. Po výměně byl klid asi tři týdny a pak se začala chyba na displeji značící omezenou funkci DSTC a vypnutý protiprokluz, opakovat. Kuriózně ve chvíli, kdy jsem to odstartoval zvostra na semaforu. Po chvíli mi začal volant v ruce dělat obloučky doleva doprava a než jsem sundal nohu z plynu, trochu jsem si zakreslil na silnici. Za týden jsem byl v servisu znovu. Kroužek pod volantem byl OK, hlásilo to ale chybu haldexu, který se nepřipojoval a nebo variabilně. Řídící jednotka haldexu to naštěstí nebyla, ta je za více než 40 000 před slevou. Proběhla výměna oleje, výměna filtru, výměna čerpadla a tlakového spínače. Čerpadlo bylo v pořádku, ale okolo jeho těla, v místě těsnění, byla hloubková oxidace a nefungovalo by to správně. Mám to čerpadlo doma. Zvenku OK, zásuvná část už byla díky oxidaci slabší. Odsypal jsem si tam zbytek do těch 21 000,- a jel jsem domů. Sleva byla na díly a práci klasických 24%. Od té doby je klid.
Jinak přijímací technik a servisní technik měli velký zájem koupit. Proběhla výměna "kolik dáte" x "kolik chcete"? Jeden z nich má několik ks různých Volv. Až si to prý rozmyslím, mám na ně prý myslet. Jo a ještě jsem je pobavil poslední výměnou oleje v převodovce, rozvodovce a haldexu v tuším 98 000 km před šesti lety a tou aktuální ve 124 000 km.
Jinak i přes ony procentuelní slevy ty díly dost prodražily....
Přes občasné dřívější sporadické závady volantu v horkých dnech mne nakonec doběhl snímač polohy volantu. Kvůli DSTC a nikoliv verzi s STC samozřejmě ta dražší varianta a pro výměnu jsem se rozhodl v době, kdy je všechno dražší, že. Po výměně byl klid asi tři týdny a pak se začala chyba na displeji značící omezenou funkci DSTC a vypnutý protiprokluz, opakovat. Kuriózně ve chvíli, kdy jsem to odstartoval zvostra na semaforu. Po chvíli mi začal volant v ruce dělat obloučky doleva doprava a než jsem sundal nohu z plynu, trochu jsem si zakreslil na silnici. Za týden jsem byl v servisu znovu. Kroužek pod volantem byl OK, hlásilo to ale chybu haldexu, který se nepřipojoval a nebo variabilně. Řídící jednotka haldexu to naštěstí nebyla, ta je za více než 40 000 před slevou. Proběhla výměna oleje, výměna filtru, výměna čerpadla a tlakového spínače. Čerpadlo bylo v pořádku, ale okolo jeho těla, v místě těsnění, byla hloubková oxidace a nefungovalo by to správně. Mám to čerpadlo doma. Zvenku OK, zásuvná část už byla díky oxidaci slabší. Odsypal jsem si tam zbytek do těch 21 000,- a jel jsem domů. Sleva byla na díly a práci klasických 24%. Od té doby je klid.
Jinak přijímací technik a servisní technik měli velký zájem koupit. Proběhla výměna "kolik dáte" x "kolik chcete"? Jeden z nich má několik ks různých Volv. Až si to prý rozmyslím, mám na ně prý myslet. Jo a ještě jsem je pobavil poslední výměnou oleje v převodovce, rozvodovce a haldexu v tuším 98 000 km před šesti lety a tou aktuální ve 124 000 km.
Jinak i přes ony procentuelní slevy ty díly dost prodražily....
12:05:30
25.10.2022
25.10.2022
Jarda/felda
-> Borderer 25.10.22 09:39:08: ono ppl/dpd z německa vozí do tří až čtyř dnů pokud to mají skladem a neprodleně odešlou tak to může tak být
09:40:59
25.10.2022
25.10.2022
dragon_cb_cz
-> Borderer: No jasně, protože většina těch českých eshopů to musí nejdřív stáhnout od nějakého dodavatele, zatímco Skandix to má na skladě.
09:39:08
25.10.2022
25.10.2022
Borderer
-> dragon_cb_cz: ze Skandixu mi chodí díly zpravidla rychleji než z českých e-shopů.
09:36:40
25.10.2022
25.10.2022
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Pěkná práce Jinak "spotřební díly" bych klidně od Pavla nebo ze Skandixu bral klidně taky, s tou druhoškou je to úplně stejná písnička jako u jiných značek. A často to překvapivě není nijak hrozně drahé.
07:46:37
25.10.2022
25.10.2022
Bukaj
-> jans: Jo, mail je aktivní, děkuji
-> Matsoft: Já pokladnu nemám, jen prasátko
-> Matsoft: Já pokladnu nemám, jen prasátko
07:08:40
25.10.2022
25.10.2022
Matsoft
-> jans: pozor na zmenu ID. nejaky sw to vyzadoval a v praci kvuli tomu prestala fungovat a musela se znova aktivovat licence na pokladnu atd....
07:05:44
25.10.2022
25.10.2022
jans
Jestli platí ten mail, co más v kartě, pošlu Ti tam soubor i s tím popisem, co a jak změnit (včetně ID hw). Není to složité.
06:55:15
25.10.2022
25.10.2022
Bukaj
-> jans: Jo, to jsem prošel a stáhnul z toho odkazu. Ale co jsem tam četl, musí se nějak v počítači nastavit (změnit) ID disku - nejsem programátor a ten postup je na mne poměrně složitý. A taky jsem se nedozvěděl, na jaké ID se má změnit...
Tak jsem chtěl vědět, zda někdo nemá nějakou verzi "plug and play"...
Tak jsem chtěl vědět, zda někdo nemá nějakou verzi "plug and play"...
06:39:59
25.10.2022
25.10.2022
jans
Díval ses sem? Je tam odkaz na stažení i popis, co se musí nastavit na notebooku, aby to běhalo: forum.volvoklub.cz/viewto
pic.php?p=734246&a...
EDIT: Kdyby Ti to nešlo, dej vědět. Jinak pěkně sis pohrál s těmi dveřmi.
EDIT: Kdyby Ti to nešlo, dej vědět. Jinak pěkně sis pohrál s těmi dveřmi.