![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...
-> dragon_cb_cz: ze Skandixu mi chodí díly zpravidla rychleji než z českých e-shopů. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: Pěkná práce
Jinak "spotřební díly" bych klidně od Pavla nebo ze Skandixu bral klidně taky, s tou druhoškou je to úplně stejná písnička jako u jiných značek. A často to překvapivě není nijak hrozně drahé.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> jans: Jo, mail je aktivní, děkuji
-> Matsoft: Já pokladnu nemám, jen prasátko![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Matsoft: Já pokladnu nemám, jen prasátko
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> jans: pozor na zmenu ID. nejaky sw to vyzadoval a v praci kvuli tomu prestala fungovat a musela se znova aktivovat licence na pokladnu atd....
Jestli platí ten mail, co más v kartě, pošlu Ti tam soubor i s tím popisem, co a jak změnit (včetně ID hw). Není to složité.
-> jans: Jo, to jsem prošel a stáhnul z toho odkazu. Ale co jsem tam četl, musí se nějak v počítači nastavit (změnit) ID disku - nejsem programátor a ten postup je na mne poměrně složitý. A taky jsem se nedozvěděl, na jaké ID se má změnit...
Tak jsem chtěl vědět, zda někdo nemá nějakou verzi "plug and play"...![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Tak jsem chtěl vědět, zda někdo nemá nějakou verzi "plug and play"...
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Díval ses sem? Je tam odkaz na stažení i popis, co se musí nastavit na notebooku, aby to běhalo: forum.volvoklub.cz/viewto
pic.php?p=734246&a...
EDIT: Kdyby Ti to nešlo, dej vědět. Jinak pěkně sis pohrál s těmi dveřmi.
EDIT: Kdyby Ti to nešlo, dej vědět. Jinak pěkně sis pohrál s těmi dveřmi.
Mám dotaz k diagnostice - na Volvofóru mi byla doporučena diagnostika vol-fcr. Potřeboval bych nějaký odkaz, kde ten software stáhnout, nebo jestli jej nemá někdo z vás...? ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Jindas: -> dragon_cb_cz: Díky, pánové
Já doufám, že na to nic moc objednávat nebudu a vystačím si se spotřebními díly a s tím, co kde seženu...
Jinak dneska jsem trochu porovnal dvéře...
Před:
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Já doufám, že na to nic moc objednávat nebudu a vystačím si se spotřebními díly a s tím, co kde seženu...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jinak dneska jsem trochu porovnal dvéře...
Před:
-> Bukaj: Případně pokud by se ti nechtělo objednávat z Německa od Skandixu, tak v ČR lze přes Pavla Kučeru (Saabtuning) - většinou to vyjde cenově plus mínus stejně a dost toho má (alespoň na Saaby) skladem a PPL to máš druhý den: saabtuning.cz/
-> Bukaj: Pokud budeš něco hledat a shánět a nebudeš to moci najít, tak zde mají na 100%
www.skandix.de
www.volvozone.cz
www.skandix.de
www.volvozone.cz
-> Syny 22.10.22 19:18:06: Voton má ten stroj v katalogu.
-> Bukaj: ale fandim ti ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Syny 22.10.22 19:18:06: No jasně, měl jsem na mysli spíš věci z kategorie "nespotřební"*4
*
-> isti 22.10.22 17:06:01: -> castrol 22.10.22 19:43:23: Jen drobnosti![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> isti 22.10.22 17:06:01: -> castrol 22.10.22 19:43:23: Jen drobnosti
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bukaj: Tak zarovky, gumicky steracu, svicky, oleje a vzpery sezenes normalne v kramu nebo nejakem eshopu, ne?
-> Bukaj 22.10.22 12:57:25: to chce druhe auto...jednoznacne.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj 22.10.22 12:57:25: No comment![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jinak kdyby náhodou někdo měl něco z tohoto seznamu, tak sháním (a určitě to není konečný výpis):
Volvo S 70 1997 díly:
Nespotřební:
zapalovací kabel 1. válce
relé palivového čerpadla (103)
světlomet pravý (parabola, sklo)
stírač levého světlometu
sklo pravého zrcátka
levé zrcátko (tělo)
výměník topení
autorádio Volvo (kazeta + CD)
tlačítko řadicí páky
vzpěry víka kufru
čidlo kapaliny ostřikovačů
omezovač dveří řidiče (pružina)
zámek LZ dveří (pružina?)
(kroužek pod volant - klakson, airbag)
(originál hever, klíč na kola, sada žárovek, trojúhelník, lékárna)
(plasty a drobné díly motorového prostoru)
(plasty a drobné díly interiéru, spínače atd.)
(panel protihlukové izolace pod přední koberec - nerozpraskaný, nenacucaný vodou)
(blikače přední)
(dveře LP, PP)
(pás řidiče)
(kola)
Spotřební:
brzdové kotouče, destičky
vzduchový a kabinový filtr
zapalovací svíčky
gumičky stírátek
žárovky H7, oranžové do blinkrů
olej servořízení
olej převodovka
brzdová kapalina
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Volvo S 70 1997 díly:
Nespotřební:
zapalovací kabel 1. válce
relé palivového čerpadla (103)
světlomet pravý (parabola, sklo)
stírač levého světlometu
sklo pravého zrcátka
levé zrcátko (tělo)
výměník topení
autorádio Volvo (kazeta + CD)
tlačítko řadicí páky
vzpěry víka kufru
čidlo kapaliny ostřikovačů
omezovač dveří řidiče (pružina)
zámek LZ dveří (pružina?)
(kroužek pod volant - klakson, airbag)
(originál hever, klíč na kola, sada žárovek, trojúhelník, lékárna)
(plasty a drobné díly motorového prostoru)
(plasty a drobné díly interiéru, spínače atd.)
(panel protihlukové izolace pod přední koberec - nerozpraskaný, nenacucaný vodou)
(blikače přední)
(dveře LP, PP)
(pás řidiče)
(kola)
Spotřební:
brzdové kotouče, destičky
vzduchový a kabinový filtr
zapalovací svíčky
gumičky stírátek
žárovky H7, oranžové do blinkrů
olej servořízení
olej převodovka
brzdová kapalina
Tak jsem zjistil, proč motor jel jen na 4 válce - prostřelený izolátor zapalovacího kabelu...
-> Bukaj 19.10.22 19:04:43: Máš to tam :)
-> Jindas: Pošli seznam. Potřebuju na to asi úplně celý auto... ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: Kdyžtak na to mám nějaký díly ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Edit: Jinak já jsem svojí S70 AWD Turbo minulou sobotu prodal a tím jsem i uzavřel kapitolu auta do kterého zahučelo mraky peněz a času.
Teď už mám jen S60 T5, 740 :-D
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Edit: Jinak já jsem svojí S70 AWD Turbo minulou sobotu prodal a tím jsem i uzavřel kapitolu auta do kterého zahučelo mraky peněz a času.
Teď už mám jen S60 T5, 740 :-D
-> Bukaj 18.10.22 20:31:51: Tak teraz mi to už dáva zmysel![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 18.10.22 20:56:36: Tak tady na Virtu taky nejsou samí srdcaři
-> saskyn2 18.10.22 20:59:53: Věřím, že tam bude. otázka, v jakém stavu - třeba těch posledních 90 km bez jednoho válce mu nemuselo prospět... Za studena to smrdělo, jako Felda nebo benzinová Octavie či Fabie, za tepla jsem k tomu už nečuchal, ale nemám dojem, že by to nějak nadměrně čpělo.
Ale to uvidíme na emisích, až to zprovozním...![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> saskyn2 18.10.22 20:59:53: Věřím, že tam bude. otázka, v jakém stavu - třeba těch posledních 90 km bez jednoho válce mu nemuselo prospět... Za studena to smrdělo, jako Felda nebo benzinová Octavie či Fabie, za tepla jsem k tomu už nečuchal, ale nemám dojem, že by to nějak nadměrně čpělo.
Ale to uvidíme na emisích, až to zprovozním...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 18.10.22 20:56:36: ten už tam beztak nebude![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 18.10.22 20:31:51: Me se libi, jak ti tam nekdo psal, at vyriznes kat a das to do srotu
To je hovno srdcar ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno:
-> U-Geen: No, docela jsem si zase začal vážit škodovky - jestli ono to nebylo účelem pořízení toho Volva...
...když i na Volvoklubu mi tvrděj´, že horší S70 ještě neviděli![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> U-Geen: No, docela jsem si zase začal vážit škodovky - jestli ono to nebylo účelem pořízení toho Volva...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
...když i na Volvoklubu mi tvrděj´, že horší S70 ještě neviděli
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> minno: skodovka uz mu asi jezdi bez problemu :-)
-> Bukaj: Zatiaľ som nepochopil zmysel kúpy tohto auta![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> růža 14.10.22 22:47:04: Jo, koukal jsem teď chvíli po bazoši a tak a je to tady bída, asi budu muset zase někdy zajet do Švédska a poprosit známého, zda by mi tam neposháněl pár aut na díly...
-> jans: No vida, díky
Koukám, že to "relátko" není obyč. relé, ale je tam nějaká "zpožďovací" elektronika, takže nahradit to nějakým jiným relátkem nebude rozumné. Ale když to funguje i na kus Al drátu...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> jans: No vida, díky
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Koukám, že to "relátko" není obyč. relé, ale je tam nějaká "zpožďovací" elektronika, takže nahradit to nějakým jiným relátkem nebude rozumné. Ale když to funguje i na kus Al drátu...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 14.10.22 21:41:01: Ta propojka je zrejme nahrada za nefunkcni rele palivove pumpy (auto chytlo a hned chciplo). Viz napr.
www.matthewsvolvosite.com /how-to-id-the-fuel-pump-r elay
www.matthewsvolvosite.com /how-to-id-the-fuel-pump-r elay
-> Bukaj: Tak snad to propájení pomuže. Sehnat totožný model, a navíc v této neobvyklé (krásné) barvě, nebude vůbec jednoduché. Ale přeji mnoho sil.
Naivně jsem si myslel, že Němci pustí něco za pár korun, ale evidentně už má tento model potenciální historickou hodnotu
www.autoscout24.cz/lst/.. ./s70?fregfrom=1...
Jináč tedy, docela zjišťuji, že klubová scéna okolo "Volv" je ještě zaritější, než např. okolo Alfy Romeo, nebo Renolťáků, takže by díly nakonec nemusely bý takový problém.
Naivně jsem si myslel, že Němci pustí něco za pár korun, ale evidentně už má tento model potenciální historickou hodnotu
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
www.autoscout24.cz/lst/.. ./s70?fregfrom=1...
Jináč tedy, docela zjišťuji, že klubová scéna okolo "Volv" je ještě zaritější, než např. okolo Alfy Romeo, nebo Renolťáků, takže by díly nakonec nemusely bý takový problém.
-> růža 14.10.22 17:53:43: Jednotku ABS jsem propájel dle návodu na Volvofóru, tak uvidíme, jestli ještě bude fungovat...
Jinak pro mne by asi bylo ideální sehnat další auto bez papírů na díly - nejlépe v barvě, ale co jsem tak začal v posledních dvou týdnech sledovat, tak v provozu jich moc už není - potkal jsem asi tři kombíky a jen jednoho sedana, tak to možná bude trochu oříšek. No, kdo ví, jak to dopadne...![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak pro mne by asi bylo ideální sehnat další auto bez papírů na díly - nejlépe v barvě, ale co jsem tak začal v posledních dvou týdnech sledovat, tak v provozu jich moc už není - potkal jsem asi tři kombíky a jen jednoho sedana, tak to možná bude trochu oříšek. No, kdo ví, jak to dopadne...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Apple STS Chvojkovice-Brod 14.10.22 13:02:12: Zatím spíš jen rozebírám, abych věděl, co všechno mám shánět. U auta v kuse strávím vždy tak půlhoďku po večerech a nocích, svíčky jsem zatím nedemontoval, aby mi nepršelo do válců
. Před demontáží svíček jsem chtěl ještě očistit okolní prostor od oleje - zjevně se někdo netrefil při dolévání...
Ještě potřebuju sehnat i pár drobností na motor (gumové redukce různých podtlakových a odvětrávacích trubiček kolem motoru se rozpadají), filtry atd. a dneska jsem se stavoval tady na vrakáči a Volvo tam bylo jen jedno - nějaké starší SUV (XC90?) po C sloupek shořelé
Takže budu po dílech pátrat na internetech...
Dneska jsem ve dveřích řidiče našel vysypané zbytky původního skla - to byl důvod, proč prohnil roh těch dveří - kostičky skla úplně ucpaly odtokové otvory a nahromadil se tam bordel...
...fascinuje mne ale ta ocel, ze které je kastle a plechařina - vůbec nemá tendenci hnít a i když začne, tak koroze postupuje velmi pomalu - škodovku bych bez ošetřování dutin už třikrát nametl na lopatku, tohle auto dutiny dělané nemělo a hlubší korozi jsem zatím našel jen na předním nosníku pod baterkou (zjevně tam kdysi vytekla kyselina - buď při bouračce nebo při manipulaci s akumulátorem). Auto bylo zjevně bourané na předek - nárazník, kapota, levý blatník a kryt zrcátka jsou přelakované - původně byly z červeného auta...
Jinak netušíte, co má být na místě, kde je ten modrý propojovací drát (hliníkový vodič s vyhřátými mosaznými fastony
) - nějaké relé, nebo...?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Ještě potřebuju sehnat i pár drobností na motor (gumové redukce různých podtlakových a odvětrávacích trubiček kolem motoru se rozpadají), filtry atd. a dneska jsem se stavoval tady na vrakáči a Volvo tam bylo jen jedno - nějaké starší SUV (XC90?) po C sloupek shořelé
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Takže budu po dílech pátrat na internetech...
Dneska jsem ve dveřích řidiče našel vysypané zbytky původního skla - to byl důvod, proč prohnil roh těch dveří - kostičky skla úplně ucpaly odtokové otvory a nahromadil se tam bordel...
...fascinuje mne ale ta ocel, ze které je kastle a plechařina - vůbec nemá tendenci hnít a i když začne, tak koroze postupuje velmi pomalu - škodovku bych bez ošetřování dutin už třikrát nametl na lopatku, tohle auto dutiny dělané nemělo a hlubší korozi jsem zatím našel jen na předním nosníku pod baterkou (zjevně tam kdysi vytekla kyselina - buď při bouračce nebo při manipulaci s akumulátorem). Auto bylo zjevně bourané na předek - nárazník, kapota, levý blatník a kryt zrcátka jsou přelakované - původně byly z červeného auta...
Jinak netušíte, co má být na místě, kde je ten modrý propojovací drát (hliníkový vodič s vyhřátými mosaznými fastony
![41](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/41.gif)
-> Bukaj: Máme v práci jednoho zaníceného Volvistu. Ptal jsem se na díly a něco má ještě nasysleno. Akorát jednotku ABS s ASR nechce dát, prý je to vzácnost.
Takže kdyby bylo něco potřeba. Ale nevím, jestli nebude chtít za věci nesmysl.
Jinak auto chválil, že je to vcelku spolehlivý a bytelný vůz.
Takže kdyby bylo něco potřeba. Ale nevím, jestli nebude chtít za věci nesmysl.
Jinak auto chválil, že je to vcelku spolehlivý a bytelný vůz.
-> Apple STS Chvojkovice-Brod:
Je to pětiválec, to má ještě funkčních válců dost..![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Je to pětiválec, to má ještě funkčních válců dost..
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: už ti to aspoň jede na všechny válce? Když řešíš kosmetiku v interieru?
-> jans: Díky, takže se to jen vyškubne ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 13.10.22 09:20:32: Nepomohlo by tohle video (kolem 0:50)?
-> Borderer 13.10.22 07:20:16: Tak v tom videu čas 22:00 - tohle bude přesně můj případ...![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Borderer 13.10.22 07:20:16: Sakra, na tom videu má už demontovanou hlavici řadicí páky... ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borderer: Díky, mrknu na to, pokud to nebude moc dlouhý ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ale obávám se, že tam bude něco rozlámané - plasty jsou už dost zkřehlé a některé se mi doslova sypou pod rukama
bohužel snad každý díl interiéru je nějak poškozený, i když jako celek to nevypadalo zle, ale to asi u tohoto auta řešit nebudu (leda bych sehnal díly za půl darma), stačí, aby to bylo čisté, nic nevrzalo a vše fungovalo. Ještě bych možná řešil díly palubky - spodní panely nad nohama byly přichyceny na prasáka vruty a drcpáskami, v palubce jsou i dírky od vrutů, jimiž byl přichycen kabel ke kameře či navigaci, ale to jsou detaily, které na funkci nemají vliv, ale budou mne určitě štvát ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
...ten Total olej má ACEA A3/B4
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ale obávám se, že tam bude něco rozlámané - plasty jsou už dost zkřehlé a některé se mi doslova sypou pod rukama
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
...ten Total olej má ACEA A3/B4
-> jans: -> Borderer: -> Jindas: -> Matthes, záškodník z TechWebu: Pěkný
Když už jsme u toho, tak jaký olej (specifikace) je do toho mého vozu vhodný?
Od bývalého majitele jsem k vozu dostal olej Total Quartz 10W-40 API SN/CF, tak předpokládám, že na něco podobného to jezdilo v minulosti...
Jinak dnes večer (vlastně už včera) jsem zase chvilku rozebíral interiér (chci jej důkladně vyčistit a zkontrolovat elektroinstalaci, polepit rozpadlé části, vychytat pazvuky atd.) a nepřišel jsem na dvě věci - jak se sundavá hlavice řadicí páky (automat) a jak je přidělaná kostra palubovky ke kastli.
Demontoval jsem vrchní díl palubovky, středový tunel a pak i kryt pohonu stěračů před předním sklem - doufal jsem, že tam najdu šrouby po vzoru Fa/Fel, které dotáhnu, aby nevrzala palubovka, ale v daném místě problém není a přece se celá levá půlka palubky vrtí a vrže. Tak jsem aspoň demontoval táhla stěračů s tím, že je rozeberu, vyčistím a promažu dříve, než se zadřou, jako kdysi u tátovy Octavie. Ale to nejdřív v neděli, do té doby doma za světla nebudu...
![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Když už jsme u toho, tak jaký olej (specifikace) je do toho mého vozu vhodný?
Od bývalého majitele jsem k vozu dostal olej Total Quartz 10W-40 API SN/CF, tak předpokládám, že na něco podobného to jezdilo v minulosti...
Jinak dnes večer (vlastně už včera) jsem zase chvilku rozebíral interiér (chci jej důkladně vyčistit a zkontrolovat elektroinstalaci, polepit rozpadlé části, vychytat pazvuky atd.) a nepřišel jsem na dvě věci - jak se sundavá hlavice řadicí páky (automat) a jak je přidělaná kostra palubovky ke kastli.
Demontoval jsem vrchní díl palubovky, středový tunel a pak i kryt pohonu stěračů před předním sklem - doufal jsem, že tam najdu šrouby po vzoru Fa/Fel, které dotáhnu, aby nevrzala palubovka, ale v daném místě problém není a přece se celá levá půlka palubky vrtí a vrže. Tak jsem aspoň demontoval táhla stěračů s tím, že je rozeberu, vyčistím a promažu dříve, než se zadřou, jako kdysi u tátovy Octavie. Ale to nejdřív v neděli, do té doby doma za světla nebudu...
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)