skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...
-> Jirik_Tuňák1983: jop, na to mi jeste chybi Stop&Go... ma az novejsi model. Nicmene pres Prahu jezdim jen sporadicky parkrat do roka a u nas zacpy nevedeme :)
-> dragon_cb_cz 10.12.22 23:41:33: A taky se s tím dá kulturně šourat v zácpě bez cukání.
-> U-Geen: Jj pro podobny podminky je HDM naprosto idealni.
-> dragon_cb_cz: no my mame ten vyjezd k baraku hodne prudkej (ale jinak to neslo)... tak prudkej, ze ho SX4ka normalnim zpusobem ani nedokazala vycouvat. S automatem je to parada, hlavne pro zenu - zaroven zadny laborovani se spojkou, kdyz se ji to nejak nezda, tak si zpomali :)
-> U-Geen: Oboje mi přijde jako dobrej důvod. Resp. na tej dálnici je to takový trochu prašť jak uhoď, asi je výsledkem lepší akustickej komfort, ale ten automat asi bude mít pořád trochu větší ztráty (i při lock-up-u). Ale na stoupání je to dokonalý... úplně mi stačí výjezd z garáží v práci, kde postě 1 je málo a 2 moc...
-> dragon_cb_cz: btw to byl jeden z duvodu, proc jsem chtel S-Crosse s AT, ze pri dalnicnim tempu toci mene ... a to nasobeni momentu taky, pro zmenu kvuli nasi prijezdovce.
-> palinator 10.12.22 09:58:57: Tak počkej, tak jsou teda pomalejší v akceleraci a v maximální rychlosti vždycky, nebo když mají víc kvaltů, tak "jsou jinde"? ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Každopádně bych si dovolil nesouhlasit s tím prvním částečně a s tím druhým úplně. Proč by měničový automat měl být pomalejší v maximální rychlosti? Někdy je to dokonce naopak (ale v případě toho auta, kde jsem to tak měl to bylo i daný trošičku jinou skladbou převodů mezi MT a AT - ono málo kdy se dá dodržet stejná, takže ty srovnání kulhají).
Co se týká té akcelerace - ano, v měniči máš ztráty, na druhou stranu díky prokluzu můžeš mít motor ve vhodnějších otáčkách a měnič funguje jako násobič momentu. Hlavně ale i obstrožní HDM automat "při plným" řadí rychleji, než běžný řidič...
Každopádně nic z toho nesouvisí s tím, co Bukaj píše... myslím, že spíš není zvyklý na ten lag, kdy chce prudce změnit jízdní režim - ten tam prostě je. Ale on je i u manuálu, jen není v převodovce ale v obsluze, tak to člověk vnímá jinak. Výsledek zas tak rozdílný není.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Každopádně bych si dovolil nesouhlasit s tím prvním částečně a s tím druhým úplně. Proč by měničový automat měl být pomalejší v maximální rychlosti? Někdy je to dokonce naopak (ale v případě toho auta, kde jsem to tak měl to bylo i daný trošičku jinou skladbou převodů mezi MT a AT - ono málo kdy se dá dodržet stejná, takže ty srovnání kulhají).
Co se týká té akcelerace - ano, v měniči máš ztráty, na druhou stranu díky prokluzu můžeš mít motor ve vhodnějších otáčkách a měnič funguje jako násobič momentu. Hlavně ale i obstrožní HDM automat "při plným" řadí rychleji, než běžný řidič...
Každopádně nic z toho nesouvisí s tím, co Bukaj píše... myslím, že spíš není zvyklý na ten lag, kdy chce prudce změnit jízdní režim - ten tam prostě je. Ale on je i u manuálu, jen není v převodovce ale v obsluze, tak to člověk vnímá jinak. Výsledek zas tak rozdílný není.
-> palinator: Tam dej neco hustejsiho a bude to trhat koleje
Treba A00.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz:
Měničový automaty jsou vždycky výrazně pomalejší v akceleraci i maximální rychlosti. Ano, na světlech je zařazeno a stačí pustit brzdu na to aby to jelo, ale je to celý takový váhavý a měkký. Chápu, co Bukaje sere. Na druhou stranu moderní automaty co maj víc než 4 kvalty, i měničový, jsou jinde.
Jinak nejlepší je hydrodynamika u našeho měřičáku. Tam dáš motor do otáček a začne se to hýbat tak za 5 vteřin...
Stačí už tak 5 promile sklonu na to, abys musel držet brzdy při rozjezdu než se začne míchat olej, jinak to couvne.
Měničový automaty jsou vždycky výrazně pomalejší v akceleraci i maximální rychlosti. Ano, na světlech je zařazeno a stačí pustit brzdu na to aby to jelo, ale je to celý takový váhavý a měkký. Chápu, co Bukaje sere. Na druhou stranu moderní automaty co maj víc než 4 kvalty, i měničový, jsou jinde.
Jinak nejlepší je hydrodynamika u našeho měřičáku. Tam dáš motor do otáček a začne se to hýbat tak za 5 vteřin...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 09.12.22 23:22:52: No tak paráda, gratuluju!
-> Bukaj 09.12.22 23:48:24: Zrovna u rozjezdu z křižovatky to ten automat vyhraje celkem v klidu (protože nic losovat nemusí a jednička tam je), ale při prudkých změnách dynamiky je to jak říkáš. Pochopitelně pokud nemáš možnost tomu automatu do toho trochu kecat (S-mode nebo manuální řazení). To je pak zase o něčem jiném.
Jinak ta poloha 3 resp. L - dělají co mají ;) Jen se prostě musíš smířit s tím, že trojka je u toho automatu delší, než poslední kvalt na škodovce. Plus do toho ještě trochu kecá to, jestli máš nebo nemáš lockup na měniči (pod určité otáčky už ho převodovka neudrží a tudíž se efekt brždění motorem rozmělní v měniči).
Ale zas z toho nedělej závěry, jakože to je důvod proč to lidem na semaforech atd trvá. To fakt ne. Většině lidí to naopak trvá spíš kvůli tomu manuálu
A ten rozdíl ani není proti "všem vozům s manuálním řazením". Tam se ti míchají dvě věci.
Jedna je ten automat - jak tam chybí přímá mechanická vazba, tak to pocitově "není ono", i když třeba dynamika je reálně lepší. S tím občas bojuju taky.
No a ten druhý je, že reakce motoru s čistě mechanickou klapkou a karburátorem je proti emisně přiškrcenému EFI prostě přímější... to tvoje Volvo asi ještě bude mít mechancikou klapku, ale i tak. To je jako srovnávat 136GL a Feldu... v zásadě stejný motor, reakcema neporovnatelné.
-> Bukaj 09.12.22 23:48:24: Zrovna u rozjezdu z křižovatky to ten automat vyhraje celkem v klidu (protože nic losovat nemusí a jednička tam je), ale při prudkých změnách dynamiky je to jak říkáš. Pochopitelně pokud nemáš možnost tomu automatu do toho trochu kecat (S-mode nebo manuální řazení). To je pak zase o něčem jiném.
Jinak ta poloha 3 resp. L - dělají co mají ;) Jen se prostě musíš smířit s tím, že trojka je u toho automatu delší, než poslední kvalt na škodovce. Plus do toho ještě trochu kecá to, jestli máš nebo nemáš lockup na měniči (pod určité otáčky už ho převodovka neudrží a tudíž se efekt brždění motorem rozmělní v měniči).
Ale zas z toho nedělej závěry, jakože to je důvod proč to lidem na semaforech atd trvá. To fakt ne. Většině lidí to naopak trvá spíš kvůli tomu manuálu
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jedna je ten automat - jak tam chybí přímá mechanická vazba, tak to pocitově "není ono", i když třeba dynamika je reálně lepší. S tím občas bojuju taky.
No a ten druhý je, že reakce motoru s čistě mechanickou klapkou a karburátorem je proti emisně přiškrcenému EFI prostě přímější... to tvoje Volvo asi ještě bude mít mechancikou klapku, ale i tak. To je jako srovnávat 136GL a Feldu... v zásadě stejný motor, reakcema neporovnatelné.
-> Bukaj 09.12.22 23:48:24: Co v tom je za automat? Fakt se mi nezdá, že by to fungovalo takhle ve standardu.
A zase nefantazíruj, viděl jsi někdy na rozjezdu řadit i blbej osmistupňovej nebo devítistupňovej hydroměnič, jak to tam ty kvalty naskládá? Konkrétně ten osmikvalt má dnes i běžný auto od PSA. A vzhledem k tomu, že jsme národ koncernových aut, tak většina lidí má auto s DSG a tam je ta rychlost řazení ještě někde jinde. To řadí za tři ještě než si volízneš horní ret a natáhneš se k řadičce.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
A to starý Subaru, které pořídil kolega i s historickým automatem, tak je na rozjezdu docela svižné, nepřišlo mi, že by někoho někde omezoval a nebo zdržoval.
Ty jsi už jak můj nebožtík děda. Ten, když viděl tehdy moje první 17" alu, říkal, že jsou naprd, že se musí opatrně do zatáček, aby se nevohrnuly pod auto, protože hliník je měkkej.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A zase nefantazíruj, viděl jsi někdy na rozjezdu řadit i blbej osmistupňovej nebo devítistupňovej hydroměnič, jak to tam ty kvalty naskládá? Konkrétně ten osmikvalt má dnes i běžný auto od PSA. A vzhledem k tomu, že jsme národ koncernových aut, tak většina lidí má auto s DSG a tam je ta rychlost řazení ještě někde jinde. To řadí za tři ještě než si volízneš horní ret a natáhneš se k řadičce.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
A to starý Subaru, které pořídil kolega i s historickým automatem, tak je na rozjezdu docela svižné, nepřišlo mi, že by někoho někde omezoval a nebo zdržoval.
Ty jsi už jak můj nebožtík děda. Ten, když viděl tehdy moje první 17" alu, říkal, že jsou naprd, že se musí opatrně do zatáček, aby se nevohrnuly pod auto, protože hliník je měkkej.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Prostě odezva je příliš dlouhá. Zažil jsem to už v USA v tehdy půl rok novém Fordu a tohle Volvo má tu blbou vlastnost stejnou. Už chápu, proč mi na silnicích některá auta překážejí, proč lidem často trvá se rozjet na semaforech a tak.
Prostě je to znatelné zpoždění od sešlápnutí pedálu do zrychlení oproti jakémukoli vozu s manuálním řazením. Dneska jsem kvůli tomu v provozu dvakrát někoho omezil
Prostě škodovka je o dost živější - je lehká a reaguje hned. Samozřejmě, že co se týče maximální rychlosti a akcelerace při motoru v otáčkách, když má převodovka zařazený správný kvalt a "dost času na rozhodování", tak Volvo má navrch, ale prostě v těch situacích, kdy opravdu potřebuji "rychle vyklidit prostor" je automat dost naprd.
Prostě je to znatelné zpoždění od sešlápnutí pedálu do zrychlení oproti jakémukoli vozu s manuálním řazením. Dneska jsem kvůli tomu v provozu dvakrát někoho omezil
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Prostě škodovka je o dost živější - je lehká a reaguje hned. Samozřejmě, že co se týče maximální rychlosti a akcelerace při motoru v otáčkách, když má převodovka zařazený správný kvalt a "dost času na rozhodování", tak Volvo má navrch, ale prostě v těch situacích, kdy opravdu potřebuji "rychle vyklidit prostor" je automat dost naprd.
-> Bukaj 09.12.22 23:22:52: To se ti spíš jenom zdá. Protože ve Škodovce je každá rychlost závratná a vleklá axelerace erektibilní, kdežto u novějšího vozu není ten vjem zrychlení a rychlosti samotné tak znatelný, resp. to lépe maskuje. Zrovna teď jsme jeli s pravidelně servisovaným 4q Subaru Outback v automatu z roku 2003 a že by ten automat i po 310 000 km nějak losoval rychlosti, to se mi úplně nezdá. ![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Jenom tedy až v Horoměřicích jsem zjistil, že mi na emisích (v Radlicích) zapomněli vrátit měrku oleje. Ale strčím tam nějaký špunt a bude...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tak včera večer vyměněn výfuk za katalyzátorem (naštěstí jej Toptrans stihl doručit včas - tedy když jsem si cestou "ulovil" kurýra).
Původní výfuk jsem rozebral a demontoval prakticky bez použití nářadí, jen jeden šroub spojky výfuku jsem fiknul flexou...
A nový nejlevnější polský výfuk jsem pasoval asi hodinu a půl s čelovkou v mraze - úspěch nakonec zaručila flexa, kladivo, kovadlina a pořádný sikovky ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Pak ještě výměna rozkřáplé zásuvky na tažném a dnes revize LPG a emise (Autogas Coubal) a nakonec i technická (Jistab Horoměřice) - jak na emisích, tak na STK říkali, že na to, kolik to má najeto, tak celkem dobrý![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Cestou z práce začalo zase sněžit, tak jsem i ověřil, že ABS funguje, jen s tím automatem trochu bojuju - občas mám cukání řadit, jak chci a ne, jak chce auto a vzhledem k tomu, že u auta chybí kablík s konektorem a paticí na žárovičku podsvětlení polohy voliče automatu, tak potmě se bojím, co tam zase zařadím za "rychlost". Dost nezvyk řadit zpátečku dopředu a dopřednou rychlost dozadu - není to zrovna logicky uspořádané...
...také jsem moc nepochopil, k čemu je poloha "3" šaltpáky - podle návodu to "zamkne" trojku, ale v praxi mi to přijde dost k ničemu. a taky je dost nezvyk, že místo toho, aby při jízdě z kopce bez plynu automat brzdil motorem, tak klidně nechá motor jet na 1100 otáček a nezpomaluje ani nepodřadí. Musí se přehodit na "L" a to zase brzdí až moc.
Ale asi nejhorší bude si zvyknout na to, že na rozdíl od 130LPG, kde když se rozhodnu svižně akcelerovat, tak "šlápnu a jedu", automatu při šlápnutí na plyn docela trvá, než vylosuje správný kvalt a než auto skutečně začne akcelerovat. Ale to si časem snad zvyknu :)
Takže škodovku se budu snažit nezasolit a nový winterkchár je Volvo![154](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/154.gif)
Původní výfuk jsem rozebral a demontoval prakticky bez použití nářadí, jen jeden šroub spojky výfuku jsem fiknul flexou...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Pak ještě výměna rozkřáplé zásuvky na tažném a dnes revize LPG a emise (Autogas Coubal) a nakonec i technická (Jistab Horoměřice) - jak na emisích, tak na STK říkali, že na to, kolik to má najeto, tak celkem dobrý
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Cestou z práce začalo zase sněžit, tak jsem i ověřil, že ABS funguje, jen s tím automatem trochu bojuju - občas mám cukání řadit, jak chci a ne, jak chce auto a vzhledem k tomu, že u auta chybí kablík s konektorem a paticí na žárovičku podsvětlení polohy voliče automatu, tak potmě se bojím, co tam zase zařadím za "rychlost". Dost nezvyk řadit zpátečku dopředu a dopřednou rychlost dozadu - není to zrovna logicky uspořádané...
...také jsem moc nepochopil, k čemu je poloha "3" šaltpáky - podle návodu to "zamkne" trojku, ale v praxi mi to přijde dost k ničemu. a taky je dost nezvyk, že místo toho, aby při jízdě z kopce bez plynu automat brzdil motorem, tak klidně nechá motor jet na 1100 otáček a nezpomaluje ani nepodřadí. Musí se přehodit na "L" a to zase brzdí až moc.
Ale asi nejhorší bude si zvyknout na to, že na rozdíl od 130LPG, kde když se rozhodnu svižně akcelerovat, tak "šlápnu a jedu", automatu při šlápnutí na plyn docela trvá, než vylosuje správný kvalt a než auto skutečně začne akcelerovat. Ale to si časem snad zvyknu :)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Takže škodovku se budu snažit nezasolit a nový winterkchár je Volvo
![154](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/154.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Ano, třeba takový minulý majitel Bukajovo auta o něm zjevně neveděl ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Borderer 05.12.22 07:06:25: Nejsem si jistý, zda vyloženě zlobí. Jsou lidi, kteří o tom neví celou životnost vozu.
-> Borderer 05.12.22 07:06:25: Tak to mají Škodovky už také dávno. Třeba i HTP![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Milan 136: Složitej, zlobí, ale jinak je vlastně super, protože dokáže v motoru vytvořit podtlak. Díky tomu není nic oblitýho od oleje atd.
-> Milan 136: Tak třeba Saaby na PCV taky trpěly, ale tam to prostě bylo o tom, že jim chvíli trvalo, než vychytali správný setup. Když se to vymění za poslední revizi, tak už je to napořád...
-> Milan 136 04.12.22 08:55:47: U S60 je podle motorizace předepsaná výměna PCV ve 120 - 160 000 km. V případě potřeby jen čištění (individuálně). Info přímo ze servisu.
Co to je proboha za systém odvětrání, že se musí dle servisní plánu čistit po 40 tkm?
![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Bukaj 03.12.22 23:55:05: Kdyby to nebylo zanedbané auto, bylo by PCV už dávno vyměněné / vyčištěné. Je na to i nastavený interval výměny, dle typu, modelového roku apod. Jinak jsi sám přiznal, že stav vozu je tristní.
Co se týká odkazu, děkuji, ale já jej pro vysvětlení nepotřebuji. Možná kdybych utrpěl vlastnictví jiné značky a nevěděl oč jde.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
E: ale ať nežeru, máš můj obdiv, já bych se k tomu neodhodlal. Ani nevím, kde na to kupuješ čas..
Co se týká odkazu, děkuji, ale já jej pro vysvětlení nepotřebuji. Možná kdybych utrpěl vlastnictví jiné značky a nevěděl oč jde.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
E: ale ať nežeru, máš můj obdiv, já bych se k tomu neodhodlal. Ani nevím, kde na to kupuješ čas..
-> Jirik_Tuňák1983: Tohle není o zanedbání, to je "vlastnost" těchto vozů.
forum.volvoklub.cz/viewto pic.php?t=23400
forum.volvoklub.cz/viewto pic.php?t=23400
-> Bukaj: To není o značce, ale spíš o "kdo chce kam...." To je fakt odvaha, koupit auto v takovém zanedbaném stavu.
-> jans 11.11.22 07:24:09: No to kdybych věděl... začalo to hulit. Sání těsný, EGR vyloučenej, takže asi vstřiky. Ale tím jak to už je defacto nepotřebný, tak motivace to řešit je malá. Jinejch starostí je dost. Nejradši bych to prodal se slevou na opravu a měl klid...
-> dragon_cb_cz: A co s tím máš?
-> Bukaj 10.11.22 22:43:29: Mně stálo přes měsíc v garáži doma a teď jsem ho přesunul do garáže v práci, kde jsem ho už měsíc neviděl... musím konečně sehnat někoho, kdo to opraví, ať to můžu prodat. A nebo zkusit prodat se slevou i se závadou no...
No a to druhé už stojí rok a půl s očesaným předkem v garáži kousek odtud. Byl jsem se na něj podívat jednou, když jsem z něj sundaval značky, aby mohly do depozitu :/
No a to druhé už stojí rok a půl s očesaným předkem v garáži kousek odtud. Byl jsem se na něj podívat jednou, když jsem z něj sundaval značky, aby mohly do depozitu :/
-> dragon_cb_cz 10.11.22 15:45:45: -> U-Geen:
Já to auto taky nemám doma, zaparkoval jsem ho u souseda přes ulici a musím na něj furt koukat...![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Já to auto taky nemám doma, zaparkoval jsem ho u souseda přes ulici a musím na něj furt koukat...
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> dragon_cb_cz: jdes na to fikane... jako ja :-)
-> U-Geen: Naštěstí je nemám doma ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz: tak staci se podivat na svoje auta ne?
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Už jsem ráno koukal. Ale asi bych z toho byl spíš v depresi...
-> Borderer 07.11.22 10:59:09: Zkusím najít fakrutu.
-> Jindas: Já mám v hajzlu "pedal pressure sensor" v posilovači brzd (ten nevyměnitelnej kdesi v útrobách) na prvním milimetru má vydřenou nebo zasratou odporovou dráhu a vyhazuje blbosti. Jenže to stačí k tomu, že ho řj vyhodnotí jako vadný a vypne mi DSTC. Už mám i jinej posilovač, ale žeby se mi do toho chtělo.. :-/
-> Jirik_Tuňák1983: Já ho mám (zatím) ok, jen mne zajímala aktuální cena, protože je to jen otázka kdy a ne jestli.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Já ho mám (zatím) ok, jen mne zajímala aktuální cena, protože je to jen otázka kdy a ne jestli.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> jans 07.11.22 07:21:16: Je to kompletně model 2007, jinak 12/2006, mám to tak i v dokladech. Původ ČR.
Někdo mi tady říkal, že se u tohoto typu haldexu filtr nemění a já mám doma komplet staré díly včetně filtru, nevím.
-> Borderer 07.11.22 07:06:30: Musel bych se podívat na fakturu, z hlavy nevím. Je tam nějaká plná cena a pak ty slevy za stáří vozu. Ale nic levného to není.
Každopádně se nevyplatí kupovat ty repasované (životnost) a ani neautorizovaný servis (cena), který často vychází dráž než autorizovaný.
Někdo mi tady říkal, že se u tohoto typu haldexu filtr nemění a já mám doma komplet staré díly včetně filtru, nevím.
-> Borderer 07.11.22 07:06:30: Musel bych se podívat na fakturu, z hlavy nevím. Je tam nějaká plná cena a pak ty slevy za stáří vozu. Ale nic levného to není.
Každopádně se nevyplatí kupovat ty repasované (životnost) a ani neautorizovaný servis (cena), který často vychází dráž než autorizovaný.
-> Borderer: hele to nemusí být vůbec kroužkem pod volantem. Může to být tou kostkou u posilovače. Alespoň jsem to tenkrát měl takhle já.
Jinak kdyby si byl si jistý, že to je tím, tak jednu kostku mám doma navíc a nechám jí levně, ale nejdříve bych jí nafotil kvůli tomu aby to bylo stejné číslo.
Jinak kdyby si byl si jistý, že to je tím, tak jednu kostku mám doma navíc a nechám jí levně, ale nejdříve bych jí nafotil kvůli tomu aby to bylo stejné číslo.
-> Jirik_Tuňák1983:
Jen pro info, z jakého roku máš tu S60? Díky.
Jen pro info, z jakého roku máš tu S60? Díky.
-> Jirik_Tuňák1983: Kolik účtovali za kroužek pod volant? Mne vyhazuje chybu DSTC skrze posilovač brzd a moc se mi do toho nechce. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tak jsem investoval do svého švéckého peklostroje pěkných 21 000,- peněs. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Přes občasné dřívější sporadické závady volantu v horkých dnech mne nakonec doběhl snímač polohy volantu. Kvůli DSTC a nikoliv verzi s STC samozřejmě ta dražší varianta a pro výměnu jsem se rozhodl v době, kdy je všechno dražší, že. Po výměně byl klid asi tři týdny a pak se začala chyba na displeji značící omezenou funkci DSTC a vypnutý protiprokluz, opakovat. Kuriózně ve chvíli, kdy jsem to odstartoval zvostra na semaforu. Po chvíli mi začal volant v ruce dělat obloučky doleva doprava a než jsem sundal nohu z plynu, trochu jsem si zakreslil na silnici. Za týden jsem byl v servisu znovu. Kroužek pod volantem byl OK, hlásilo to ale chybu haldexu, který se nepřipojoval a nebo variabilně. Řídící jednotka haldexu to naštěstí nebyla, ta je za více než 40 000 před slevou. Proběhla výměna oleje, výměna filtru, výměna čerpadla a tlakového spínače. Čerpadlo bylo v pořádku, ale okolo jeho těla, v místě těsnění, byla hloubková oxidace a nefungovalo by to správně. Mám to čerpadlo doma. Zvenku OK, zásuvná část už byla díky oxidaci slabší. Odsypal jsem si tam zbytek do těch 21 000,- a jel jsem domů. Sleva byla na díly a práci klasických 24%. Od té doby je klid.
Jinak přijímací technik a servisní technik měli velký zájem koupit. Proběhla výměna "kolik dáte" x "kolik chcete"?
Jeden z nich má několik ks různých Volv. Až si to prý rozmyslím, mám na ně prý myslet.
Jo a ještě jsem je pobavil poslední výměnou oleje v převodovce, rozvodovce a haldexu v tuším 98 000 km před šesti lety a tou aktuální ve 124 000 km. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak i přes ony procentuelní slevy ty díly dost prodražily....
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Přes občasné dřívější sporadické závady volantu v horkých dnech mne nakonec doběhl snímač polohy volantu. Kvůli DSTC a nikoliv verzi s STC samozřejmě ta dražší varianta a pro výměnu jsem se rozhodl v době, kdy je všechno dražší, že. Po výměně byl klid asi tři týdny a pak se začala chyba na displeji značící omezenou funkci DSTC a vypnutý protiprokluz, opakovat. Kuriózně ve chvíli, kdy jsem to odstartoval zvostra na semaforu. Po chvíli mi začal volant v ruce dělat obloučky doleva doprava a než jsem sundal nohu z plynu, trochu jsem si zakreslil na silnici. Za týden jsem byl v servisu znovu. Kroužek pod volantem byl OK, hlásilo to ale chybu haldexu, který se nepřipojoval a nebo variabilně. Řídící jednotka haldexu to naštěstí nebyla, ta je za více než 40 000 před slevou. Proběhla výměna oleje, výměna filtru, výměna čerpadla a tlakového spínače. Čerpadlo bylo v pořádku, ale okolo jeho těla, v místě těsnění, byla hloubková oxidace a nefungovalo by to správně. Mám to čerpadlo doma. Zvenku OK, zásuvná část už byla díky oxidaci slabší. Odsypal jsem si tam zbytek do těch 21 000,- a jel jsem domů. Sleva byla na díly a práci klasických 24%. Od té doby je klid.
Jinak přijímací technik a servisní technik měli velký zájem koupit. Proběhla výměna "kolik dáte" x "kolik chcete"?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak i přes ony procentuelní slevy ty díly dost prodražily....
-> Borderer 25.10.22 09:39:08: ono ppl/dpd z německa vozí do tří až čtyř dnů pokud to mají skladem a neprodleně odešlou tak to může tak být
-> Borderer: No jasně, protože většina těch českých eshopů to musí nejdřív stáhnout od nějakého dodavatele, zatímco Skandix to má na skladě.