Jaký vůz??

prohledat
3412 příspěvků (zobrazeno 601 až 650) od 02.07.2010 do 21.09.2024, založil/a mafes
řadit dle data
08:55:32
21.07.2021
Jirik_Tuňák1983
-> Jumbo 21.07.21 08:10:02: To je zajisté potěšující, ale ty nejsi naši. 3
08:10:02
21.07.2021
Jumbo
-> Jirik_Tuňák1983: Vidíš, a já mám hranaté auta rád, takže mě se Yeti líbí...
07:56:44
21.07.2021
Jirik_Tuňák1983
-> Jumbo 21.07.21 07:36:24: Tak v tom základu je to minimálně stejně hnusný jako ten Jety. 3
upraveno 1x, naposled 21.07.2021 07:56:54
07:36:24
21.07.2021
Jumbo
-> Jirik_Tuňák1983: OK, na téhle fotce to vypadá docela rozumně, já si to rychle hodil do googlu a našel jsem takovouhle specifikaci, ta mi moc elegantní nepřipadá...
zvětšit Jaký vůz?? - obrázek od Jumbo vložen 21.07.2021 07:36:24
03:20:19
21.07.2021
Jirik_Tuňák1983
Líbilo se mi i toleto v Titáně, ale benzínové motorizace vnímám celkem jako problejm... 10

Ford B-MAX MPV 2013 review - CarBuyer
02:47:40
21.07.2021
Jirik_Tuňák1983
-> Jumbo 20.07.21 23:19:01: V tom s nimi musím trochu souhlasit. Vzhledem k tomu, že měli vyhlídnutou nějakou lepší verzi, něco jako toto, ale tuším v černé, tak ten Jety proti tomu fakt vypadá jak bednička pro veverky.
zvětšit Jaký vůz?? - obrázek od Jirik_Tuňák1983 vložen 21.07.2021 02:47:40
23:47:52
20.07.2021
Jarda/felda
-> Jirik_Tuňák1983 20.07.21 21:45:47: no s tím co nabízí mi ta cenovka pod 300 nepřijde zlá 4
23:19:01
20.07.2021
Jumbo
-> Jirik_Tuňák1983: Chapu... Teda nechapu, ale chapu... S timhle pristupem nema smysl se nijak angazovat...



Jinak je to skatule, ale v realu ne tak strasna a na to, jake to ma vnejsi rozmery (stejna sirka jako O2, kratsi o 35 cm a vyssi o 20 cm), je v tom hromada mista. Teda kufr neni moc hluboky, takze na dlouhe veci to neni, ale zase je dost vysoky a hranaty... A hlavne vzadu misto pro 3 dospele bez problemu...



Edit: co je na Peugeotu 2008 prvni generace elegantniho? Ted jsem to hodil do googlu...
upraveno 1x, naposled 20.07.2021 23:22:08
23:07:37
20.07.2021
Jirik_Tuňák1983
-> Jumbo 20.07.21 22:59:10: Tohle nevezmou, páč je to vzhledově hrozná škatule.

Nejraději by opět frantíka, kde je aspoň nějaká elegance.
22:59:10
20.07.2021
Jumbo
-> Jirik_Tuňák1983: www.sauto.cz/osobni/.../1 47641182



A pokud je to moc stare... Tak treba tady... www.sauto.cz/osobni/.../1 9156200



Hodil jsem to jenom rychle do sauto, s trochou snahy najdes urcite lepsi...



Technika O2 scout, takze i docela levny a dostupny servis...
upraveno 1x, naposled 20.07.2021 23:02:32
22:15:44
20.07.2021
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983: Neřeš to. Akorát to pak všechno bude tvoje chyba...
22:11:35
20.07.2021
Jirik_Tuňák1983
-> Jumbo 20.07.21 21:47:24: V použitelném benzínu do 250 000,- aby to nebyla úplně historie? 9 9 9



Jinak to asi fakt vzdávám, chtějí, aby se na to podíval ještě jeden mechanik z vesnice, který i opravy na Astře v naftě z roku 1995 dělal na několik pokusů, např. dobíjení.

Já jsem na tyhle typy, kteří i moderní auto obcházejí se znaleckým poklepáváním na prahy jako u žigula nebo hundrtky na začátku devadesátek, poněkud vysazený. Navíc je to přes kluka, který si ještě vloni myslel, že s turbem může bejt jenom nafta.

A jak říkal Vítek, angažování se v těchto záležitostech se ne vždy vyplácí. 3
upraveno 3x, naposled 20.07.2021 22:17:53
21:47:24
20.07.2021
Jumbo
-> Jirik_Tuňák1983: Co Yeti?
21:45:47
20.07.2021
Jirik_Tuňák1983
20:34:19
20.07.2021
Milan 136
-> Jirik_Tuňák1983 20.07.21 19:49:35: Podle mnohých nejlepší a nejbezpečnější vůz.
19:57:28
20.07.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda/felda: Hjonde jen novy a idealne jako sluzebni, protoze zaruku mas sice, ale bezny veci drahy jak svin...
19:53:50
20.07.2021
Jarda/felda
-> Jirik_Tuňák1983 20.07.21 16:20:28: co ten novej hjondé bajon ? funglovka nevycházela úplně zle a za ty roky bez starostí 1
19:49:35
20.07.2021
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 20.07.21 18:53:12: Co to je? 3 Twl, tu už jednou měli. 3
upraveno 1x, naposled 20.07.2021 19:49:59
18:53:12
20.07.2021
Milan 136
-> Jirik_Tuňák1983 20.07.21 16:20:28: Felicia není ve výběru? 1
16:20:28
20.07.2021
Jirik_Tuňák1983
Naši vybírají nějaké novější auto. Asi se toho nebudu raději zúčastňovat, je to marnej boj. To je obrovská množina informací, co kde psali, co se říká, kdo kde kdy co měl (což je už 20 a více let)... 7



Chtějí něco vyššího, cenovka do 250 000 Kč. Když jsem to říkal vloni, tak byl čas. Teď je na trhu prd a ještě výrazně dražší.



Hlásil jsem např. Nissan Qashqai, ale na toho je prý všechno drahé, protože Japonce měl jeden kolega, takovej velkej s korbičkou.

Pak jsem hlásil Suzuki SX4, Fiat Tipo, Kia Carens, Citroen Cactus s PureTechem, Citroen C4 klasický hečbek, Seat Ibiza a Fabia kombi s 1.2 TSI, Dacia Dustery, krásné Volvo V50 v benzínu (ano, 10 let staré), Renault Mégane, Scénic..., ne.

Prostě si vyhlédli Peugeot 2008, což je dle mého naprosto šílené auto.
upraveno 2x, naposled 20.07.2021 16:29:17
11:44:21
20.07.2021
Jirik_Tuňák1983
-> MATTESS 20.07.21 11:29:24: SPZ si nevybavím. Pán měl delší vlnitý vlas. Vůz neměl xylofony, říkal, že něco tam bylo z karosařiny opravované na levém boku, ale byl moc pěkný. Rok tuším 2008, takže ještě přes FL. Kola měl tuším originál, barva souhlasí.

Taky tě praštilo to auto do očí?



Ty nabídky, které jsem měl vloni, tak byly kolem 119 000,- za rok 2013, dnes ta auta nejsou vůbec a pokud ano, stojí 200 000,- a více. 10



Citroen C8, P807 v pěkném stavu s malými nájezdy za rok 2012 - 2013, ceny kolem 250 000 až 290 000,-.



Začíná to být na trhu s ojetými vozy docela masakr.
upraveno 1x, naposled 20.07.2021 11:46:23
11:29:24
20.07.2021
MATTESS
-> Jirik_Tuňák1983: světle šedá metla, poměrně výrazný liťaký s pražskó značkó? Ten byl dnes u nás
20:20:42
19.07.2021
Jirik_Tuňák1983
Dnes byl u nás v práci zákazník, který přijel předch. gen. Renaultu Grand Espace v nádherném stavu. Motorizace 2.0T 127 kW a to jsem přesně věděl, že to byla docela práce jej v této motorizaci najít. Říkal, že jich bylo asi jen 8%. Složitější shánění jsem věděl už vloni a teď nejsou vůbec, ale vůbec. Že já píča ho nevzal na slepejše, ještě na přelomu roku mi chlapík nabízel 5 ks, které sem přivezl. Všechny ve fantastickém stavu. 10 Zákazník mi dnes potvrdil, co mi říkal dovozce už vloni. Že někde zastavil na pumpě a lidi mu to "kupovali" už na vleku. Dovozy jsou o to komplikovanější, páč ty benzíny prý vykupují Němci a Rakušáci zpět od dealerů, kam je dal někdo protiúčtem.
upraveno 1x, naposled 19.07.2021 20:21:29
21:25:33
20.06.2021
SO545
-> Jirik_Tuňák1983 20.06.21 19:40:20: najhorsie co som kedy rozoberal su zadne u A6...ak demontujes zadne operadlo tak musia voditka opierok von.... norma na par minut...skutocnost aj 2-3h a minimalne jedno aj tak zahuci...cena tusim niekde okolo 40-60e celkom potesi.



Ako rozoberat tieto elektricke sedacky chce cit pre detail a trosku trpezlivosti a aj tak je sanca kde co pototo...



Momentalne bezi akcia na kontrolu prizvarania tusim voditok opierok na O3...ako sa to rozobera opisovat nebudem...nastastie to ide mimo mna...fuj
19:40:20
20.06.2021
Jirik_Tuňák1983
-> SO545 20.06.21 14:07:37: To je asi dobrá vysírka, tydlety opěrky.
14:07:37
20.06.2021
SO545
-> Jirik_Tuňák1983 12.06.21 12:11:39: Mame tu jedno S AMG... kamaratov sef si myslel ze to bude na par minut...tiez slo o nefunkcnu hlavovu opierku....tak siel vynimocne do servisu sam...Nikdy to nerobil. Pockal si tam 4h....rozborka komplet sedadla fakt obcas nieje na par minut u aut za 200000e.



Jasne ze u sociek ake bezne jazdime predne opierky vymenime na benzinke1
12:11:39
12.06.2021
Jirik_Tuňák1983
-> StepaNoFUN 12.06.21 11:23:34: Třeba Dodge, Jeep a Chrysler co jsem četl, se s tím pokouší vyjebat a že se na to nevztahuje záruka. U některých roků výroby prodloužili záruku na 10 let bez omezení km, ale co je ti to platné, když máš celou dobu zataženou prdel, jestli to nevystřelí za jízdy. Těch případů bylo sice méně, než u neobsazených aut (např. přes noc), ale i tak je to nepříjemné. Dealeři se k tomu často staví odmítavě a za novou opěrku a "práci" (pár minut) si účtují celkem až 800,- dolarů.

Někdo, jsem četl, že nechal opěrku odskočit a vyndal ty pružiny. Udělal z ní normální pasivní opěrku.

Co jsem ale koukal, tak ty samovolné odpaly řeší i zmíněné BMW a Mercedes.
11:23:34
12.06.2021
StepaNoFUN
-> Jirik_Tuňák1983: Když si vzpomenu, tak až budu mluvit s tátovo šéfem, tak se můžu poptat jesli o tom něco neví. Jsou dodavatelema Grammeru.
11:18:53
12.06.2021
Jirik_Tuňák1983
Slyšeli jste někdy o samovolně vystřelujících aktivních opěrkách hlavy?

Teď na to koukám, týká se to některých Mercedesů, BMW, ale hlavně Dodge, Chrysler, Jeep.

Výrobce Grammer, je to propojené s airbagy a má to fungovat při zadním nárazu (logicky).

Akorát, že hřídelku a zajištění plní nějaké cheap plastics a ty se pod tlakem pružin cca 35 kg časem uvolní (prasknou) a opěrku to rozpůlí. Pokud plasty nepraskly, jde u dělat reset a znovu ji nacvaknout zpět. Průměrná cena je na naše až 15 000,- za opěrku.

Může být to rizeto i u dalších značek vozů se stejným systémem?
zvětšit Jaký vůz?? - obrázek od Jirik_Tuňák1983 vložen 12.06.2021 11:18:53
13:22:03
31.05.2021
dragon_cb_cz
-> saskyn2 31.05.21 11:55:14: Do technických detailů téhle debaty jsem zabíhat nechtěl, jelikož tomu tužku rozumím. Spíš mi šlo o to, že kdyby se všude točily tak ohromný peníze jak říkáš, tak by asi položka typu plnička klimatizací (která pokud dobře koukám stojí někde v pásmu 50-100t) nebylo něco co by jakkoliv řešil.
11:55:14
31.05.2021
saskyn2
-> dragon_cb_cz 31.05.21 09:09:51: Jo a ještě taková vsuvka „zdroj ze kterýho bere chladivo opatrnej“ je prostě z principu kravina, protože na nový chladivo můžeš bejt opatrnej jak chceš, čistý chladivo ti jí nikdy nezničí i když je to to nejlevnější z polska v jednorázovkách. Problém je, že vysáváš starý(který znovuplníš) a nedej bože když nějakej kokot použije nějaký zázračný utěsnovač na okruh, to je pak průser. To by to ten servisák musel jedině vypouštět do vzduchu když se tak bojí o svůj stroj3 4
11:45:55
31.05.2021
saskyn2
-> StepaNoFUN 31.05.21 09:48:29: Ale přesně jak píšeš, dneska to stojí a padá se schopným zaměstnancem, to když máš, tak ten zbytek se už nějak vždycky poddá4

-> palinator 31.05.21 09:51:12: Jo jasný, mě ani nedošlo že to porovnáváš s podsklepeným barákem, to pak fakt bude ta 1/2
09:51:12
31.05.2021
palinator
-> saskyn2:

Tak tu 1/2 mám pro můj případ, kdy bych stavěl barák old-school koncepce sklep-přízemí-podkroví a ne nějakou mrdku se stloukanou vazbou.

Jinak já to ani jako kritiku nebral, to si spíš musim vždy říct sám pro sebe, protože je pravdou, že v mým okolí teď kamarádi jdou nebo chystají se jít do nového. Kámoš kvůli problémům s rodiči "podědil" zánovní baráček, jeho bratr díky penězům rodiny své přítelkyně se chystá stavět a další kamarád s mladou chtějí taky stavět, ty jediný tak nějak za svoje peníze (vydělává asi podobně jako já, možná o něco míň) a do starýho se mladý nechce, chce bydlet v novým. Tak bydlí dál v nájmu 1+KK jako posledních 9 let, protože cenově přijatelný pozemky v poptávanejch lokalitách nejsou.
09:48:29
31.05.2021
StepaNoFUN
-> saskyn2 31.05.21 08:54:16: Ty to bereš z pohledu zajetýho servisu kterej má nějaký "jméno" a svoje zákazníky. Představ si že by ses přestěhoval na druhej konec republiky, postavil tam novej servis a začínal znovu. I s tím co umíš by to minimálně ze začátku nebylo vůbec růžový, protože by tě lidi neznali. Natož pak někdo po škole, maximálně s krátkou praxí někde jako zaměstnanec, kterej to rozjede soukromě.

Ad vybavení - Vybavení není žádná darda - no pokud chceš aby to bylo k něčemu, tak to mega za základní vybavení dneska těžko spraví.

Ad zaměstnanci - Kamarád před časem sháněl zaměstnance do servisu, protože toho měl moc, velkej servis a byl tam sám. Po 2 pokusech s matlákama (kterejm dával všechno, co za jejich práci vyúčtoval a stejně nebyli spokojený a ještě posrali co mohli, takže se mu auta začali vracet na reklamace, což u něj nebylo zvykem), řekl že se na to může vysrat a že to radši zavře.
09:43:18
31.05.2021
saskyn2
-> palinator 31.05.21 09:07:37: Počkej ale to nebylo vůbec míněný jako nějaká kritika tvého rozhodnutí, naopak si udělal dobře. Jen jako fakt že když se podiváš kolem sebe tak ty nový baráky rostou jak houby po dešti 4 A dřevostavba je o něco levnější, ale za 1/2 fakt nee.

-> dragon_cb_cz 31.05.21 09:09:51: Já ti věřím že nedostatek je všude, ale některý ty obory na tom jsou vyloženě hůř. Zkus si třeba stavbu domu a pak mi sem přid říct jestli se zedník shání líp než sociolog nebo ekonom4

Asi asi nerozumíme, právě o tom to je, že ty lidi museli. Děcka museli jít ve 12 letech makat na pole protože jinak chcípli hlady. Dneska k tomu ty lidi nic nenutí a proto jdou raději přeprodávat teplou vodu3

Jinak jasně že ti nikdo nebude říkat že bere chladivo z polska za 20h a prodává ti ho za 3kč3 Já klimaplničku kupoval na podzim-předtím jsem jezdil ke známýmu a v podstatě mi už vydělala to co stála, ani jsem nečekal že to půjde tak rychle.
upraveno 1x, naposled 31.05.2021 11:42:11
09:29:39
31.05.2021
palinator
-> dragon_cb_cz:

Tak za nás mohu potvrdit jen:

Ano, některé předměty jsou zbytečné. Ano, na začátku jsou vylejvací předměty, ale má to asi i svůj důvod. I když u nás nebylo ani moc co vylejvat.

Erasmy jsme měli, ale problém byl pak nějak s uznáváním předmětů. Propojení s průmyslem v rámci odborných praxí jsme neměli špatný, nebylo totiž VŮBEC ŽÁDNÝ. Pokud nám nepřednášel externista, tak jsme si k potenciálnímu zaměstnavateli neměli ani jak přičichnout, krom nějakých exkurzí, který často byly spíš nábor.

Každopádně tohle všechno podle mě není relevantní pro uchazeče, protože já jsem třeba žádný reference na školy neznal. Na to člověk přijde až během studia, faktem je, že některý lidi odešli zbytečně právě kvůli podobným problémům, ale zároveň asi neměli dost vůle.
09:23:43
31.05.2021
palinator
-> dragon_cb_cz:

No já nevim, ale lidi z okolí z netechnickejch oborů, co znám, tak třeba jejich výběrový řízení na nějakou pozici vypadaly diametrálně odlišně, než u nás, kdo jsme byli zaměstnaní ještě před posledním razítkem v indexu. 4

Kámoš Ing. ekonomického směru měl na pozici prý 100 konkurentů a dělali takový ty šílený vyřazovací dostihy, aby pak 4 přijali. Když mu potom zrušili místo, tak měl docela starosti kam jít, aby byl aspoň elementárně spokojenej. Nějakej kompromis díky kontaktům nakonec našel. Já měl nabídky na 3 práce a vzali by mě kamkoliv bez "soutěže".

U nás třeba chyběj typicky dětskej doktor a zubaři jsou přetíženi. Asi jako všude v ČR. Nějaký logopedové nebo sociologové jsou u nás skoro sprostý slovo. 3
09:17:24
31.05.2021
dragon_cb_cz
-> palinator 30.05.21 22:58:03: Hele tak já bych pár poznámek jaký chyby může škola udělat měl - dost jsem jich zažil na vlastní kůži a nebo v blízkém okolí:

* Nesmyslnej rozvrh, absurdní povinný předměty zařazený jen aby zasloužilí mohli dál sbírat zásluhy a otravovat tím život další generaci studentů

* Úměrně tomu naopak absence zajímavých předmětů, kde se dá k něčemu zajímavýmu už na začátku dostat a přirozeně tak dotáhnout lidi k tomu co je fakt zajímá, aby na začátku třeťáku nemuseli zoufale vymýšlet, na co že teda budou tu bakalářku psát.

* Někde mezi tím nesmyslná struktura studijních programů kdy např. ve fyzikálních předmětech potřebuješ matematický aparát, který se pak budeš učit ve třeťáku. A je to problém 100 let a stejně nikoho nenapadne udělat nějakou rychlou praktickou nalejvárnu, aby to nezdržovalo.

* Zoufalá výuka jazyků kdy je v učebně 60 lidí najednou.

* Zoufalý informační systémy, který navíc půlka přednášejících z vesela ignoruje a na zkoušky se stejně hlásíš tím, že se napíšeš na papír na dveřích, protože oni to tak dělaj 40 let a nikdo je netlačí to změnit.

* Házení klacků pod nohy při snaze vyjet do zahraničí místo podpory.

* Špatná spolupráce s průmyslem, místo snahy propojit studium a práci třeba u diplomek to často je snaha si toho studenta co nejvíc podržet, aby mohl vést cvičení a na práci neměl čas.



Atd atd atd, ten seznam by mohl být ještě hodně dlouhý.
09:09:51
31.05.2021
dragon_cb_cz
-> saskyn2: Jenže ten "nedostatek lidí" právě není jen v manuálních a technickejch oborech, je prostě všude - a úměrně tomu všude rostou i ty mzdový požadavky. Populační ročníky jsou proti tomu co bylo dřív slabý, ubejvá lidí v produktivním věku a "dětí Husákovo dětí" co do toho produktivního věku ještě nedorostly je taky dost. A je to naprosto "tržní proces", prostě ceny půjdou nahoru a tím se omezí zájem o některý věci... časem to třeba zase půjde opačným směrem.



A že někdo vydělá 50 za týden - jasně, pokud nepočítá náklady. Jinak viz Štěpán - ono postavit dílnu taky něco stojí, vybavení atd - ale to sám dobře víš. Když jsem teď byl s Alfou na doplnění klimatizace a mluvil s týpkem, tak mimo jiný říkal, že je na zdroj ze kterýho bere chladivo opatrnej, že tu plničku ještě splácí. Kdyby měl 50t čistá ruka každý týden, tak se na to asi taky vysere...



No a že lidi nevypadaj jak dělníci z ČKD před 100 lety - to je asi pochopitelný, ale není to nechutí k práci ale tím, že už prostě některý věci lidi nemusí dělat ručně. To je jako divit se, že na stavbě není každej namakanej jako před lety, kdy všechno kopali ručně, zatímco dneska to vyhrábně bagr za pár minut...
09:07:37
31.05.2021
palinator
-> saskyn2:

No ale musíš se právě rozhlížet na správnejch místech. U nás bych to rozdělil do několika kategorií.

Jednak je třeba rozlišit, jestli někdo staví "typovou" dřevostavbu - bungalov. Tam jsme někde na 2/3 - 1/2 ceny plnohodnotnýho baráku. Ale novostavba to je pořád.



Kdo staví u nás baráky jsou buď:

- zasloužilý čtyřicátníci, který za život prostě něco uškudlili a budou rádi, když to do smrti doplatěj

- lidi, který získali tučný "dotace" z rodiny

- dědicové

- vysoce nadprůměrně vydělávající zaměstnanci (vysokej manažer větší firmy) nebo podnikatelé (píšu naschvál podnikatelé)



Rozhodně nevidím, že by řemeslníci měli významně vyšší standardy než ostatní. Ono to ale asi taky vidět nejde, vzhledem k tomu, že jich moc není. Je pravda, že asi platí "kde je vůle, tam je cesta". Mně se sice nepodařilo plnit si vyloženě svůj sen o stavbě poctivýho baráku podle vlastního návrhu, ale asi by to nebyl až takovej problém finanční, jako spíš problematická momentální situace (jak osobní, tak co se týče podmínek), navíc pro stavbu nemám žádnou podporu rodiny a na známý se nedá spoléhat - realizace by tak byla asi dost problém. Takhle sice budu dělat "všechno znova", ale některé znaky které jsem požadoval jsou splněny a aspoň se práce dá rozumně rozfázovat a v případě horšících se ekonomickejch možností se taky můžu na všechno vysrat a dělat jen nutné opravy. Nicméně chci tím říct, že jsem prostě nějakej krok udělal, navzdory počáteční silný kritice už tehdy přemrštěný ceny se to zatím vyplácí a časem se uvidí, jestli to dotáhnu do nějakýho schopnýho konce.
08:54:16
31.05.2021
saskyn2
-> StepaNoFUN: Hele o práci bych se nebál to je snad to poslední, vybavení taky není až tak hrůza, ale samozřejmě prostory jsou masakr. Navíc teda dost pochybuju o tom že se dá 50 týdně dělat, nebo teda aspon úplně běžně, to by člověk musel mít extra pěkný místo, fakt se otáčet a stejně to nebude pořád(každý týden). Ale to je úplně jedno já neřeším jestli je to 30 nebo 50, já to uvedl jako příklad toho jak manuální lidská práce díky chybějícím lidem neskutečně leze nahoru a myslím, že tohle ještě není konec4
07:25:41
31.05.2021
StepaNoFUN
-> saskyn2 30.05.21 23:00:47: Kdyz delas na sebe, 50 vydelas za tejden. To asi jo. Jeste je otazkou kde vezmes alespon na zakladni vybaveni, provozovnu, rezii. Ne kazdej ma vhodnej barak na vhodnym miste zdedenej po babicce. Idealne 2 aby jeden prodal a druhej prestavel na dilnu a koupil za to vybaveni.

A to nemluvim o tom, jestli pak bude prace...
upraveno 1x, naposled 31.05.2021 07:26:31
23:19:07
30.05.2021
saskyn2
-> palinator: hele myslím že to byl borec teda zrovna z Brna. Do jaký míry to je troling nedokážu zhodnotit, nicméně jak jsme se někde ve vedlejším tématu bavili o tom kdo staví nový baráky resp kde na to ty lidi berou, tak někteří někde očividně jo a není jich úplně málo když se rozhlédneš kolem3
23:06:15
30.05.2021
palinator
-> saskyn2:

Rád bych s tebou souhlasil ale tohohle vysmívání co se týče mzdy na sociálních sítích jsem si všiml, a přijde mi to buď jako trolling a nebo jsou naivní. Ale jak jsme se už bavili, je to asi Prahou. Ostatní kraje se tak vesele nemají a to těch 40 hodin týdně určitě odmakaj. 4
23:00:47
30.05.2021
saskyn2
-> dragon_cb_cz 30.05.21 08:55:55: Ale houby, je to tak, stačí když se podívám na fotky dědy z ČKD, všichni špinavý ale přitom namakaný a z posilky to fakt neměli. Táta chodil na 8 h do práce a pak šel ještě vykládat vagony. A to vůbec nemluvím o generacích před nima, to byla práce kterou bychom nevydrželi ani týden, to mi věř. Prostě s každou další generací je pohodlnost lidí stále větší, to neokecáš.

A kluci mají pravdu, ten nedostatek lidí na manuální práci a na technickejch oborech je naprosto šílenej a hlavně se to odráží v cenách práce - dneska zedník je pán, řekne ti 500 na hodinu, chceš, nechceš venku stojí fronta nazdar nezájem, ted na fb automechanikách borec sháněl mechanika, nabízel tam 50.000 a oni se mu tam vysmáli, že když děláš sám na sebe tak 50 vyděláš za tejden3 Na co ti je pak že máš doktorát ze sociologie umíš 4 jazyky, když ti pak staví barák nebo opravuje auto někdo kdo má sotva výučnák, ale zedře z tebe trojnásobný prachy prostě protože si to může dovolit. A bude to horší, mnohem horší...
22:58:03
30.05.2021
palinator
-> dragon_cb_cz:

Nedokážu si představit jakou chybu dělá technická škola že nedokáže přitáhnout zájemce. Aspoň o těch co se bavím.

Obor na VŠ kterej jsem studoval jsem dělal pod nátlakem toho, co mi v rámci prezentace slibovali. Rozmluvili mě studium silničních vozidel. Co se týče průmyslovky, byl jsem na elitní škole v rámci oboru, nutno přiznat že se značným poklesem kvality výuky co se týče posledních dekád.

Naprosto bez mučení přiznávám, že jakožto dnešní inženýr bych před 30 lety nedal tu průmyslovku.

Ale fakt netuším co bych s tím jako student mohl dělat. Požadavky jsem převyšoval na základce o parník a od střední dál jsem se spíš začal snažit chovat jako člověk. 4
22:48:50
30.05.2021
palinator
-> StepaNoFUN 30.05.21 14:34:27:

Padesát v čistým nedostal nikdo při nástupu koho znám ani s tou VŠ.
21:06:38
30.05.2021
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 30.05.21 20:25:00: Znám i případy 10 - 20 let proplouvání v rámci jedné firmy a neustálé "dávání posledních šancí". A ne pouze u jednoho člověka. 9 9 9 Většinou to zlomí až nějaká krize nebo průser.
upraveno 1x, naposled 30.05.2021 21:06:51
20:25:00
30.05.2021
dragon_cb_cz
-> King: ... a po žních přijde "změna organizační struktury" a týpek má další 2 roky šanci.
19:51:09
30.05.2021
King
-> dragon_cb_cz: Presne tak, akorat je to spis otazka aktualniho stavu zazmrdovani firmy. Typek, kterej by v nasi firme pred 15 lety vyletel dost mozna jeste ve zkusebce, u nas vegetuje rok a pul, ale ta dnesni organizacni struktura je tak impotentni, ze se frajer mozna dozije žní8
Extreme Tyres