Jaký vůz??

prohledat
2688 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 02.07.2010 do 05.05.2021, založil/a mafes
řadit dle data
11:40:43
05.05.2021
gim
-> Jirik_Tuňák1983: Zpomalování z kopce na tempomat bez adapťáku jsem zažil jen ve starší GT5, jinak to u většiny aut nefungovalo, alespoň co jsem řídil. Novější s adaptivním už to uměly celkem běžně.
-> StepaNoFUN: je fakt, že to moc často nepoužívám, ale todle zní jako celkem zajímavej postup :-D
09:43:12
05.05.2021
StepaNoFUN
-> King: -> gim: LIM brzdit neumí. Ale upozorní pípáním při překročení myslím o 3km/hod nad nastavenej limit.
Plným plynem jde zrušit (potom ani nepípá) a nezapne se dokud rychlost auta znova neklesne pod nastavenej limit.
Používám to v úsekáčích, nebo hojně kontrolovanejch vesnicích (hlavně okolo Prahy) a docela mi to vyhovuje. Na konci vesnice plnej plyn, omezovač se vypne, při zbrždění do další se znovu sám zapne...
09:16:18
05.05.2021
Jirik_Tuňák1983
-> gim 05.05.21 08:11:14: Tak právě můj historik z kopce nezrychluje, proto jsem se tomu divil, že to takhle může fungovat.

-> King 05.05.21 07:23:35: Mohu potvrdit, že jsem zažil při experimentu s limiterem nepříjemnou situaci v citrónu. Ten na nějaké prošlápnutí čehokoliv nijak nereagoval. Nezkoušel jsem asi jen prošlápnout koleno. 3 Ale tam si ta komfortní výbava žila svým životem jebajíc na požadavky kormidelníka, takže jsem ani nebyl zásadně překvapený. 1
upraveno 1x, naposled 05.05.2021 09:18:14
08:13:18
05.05.2021
King
-> gim: Ano, viz muj edit ze 7:404
08:11:14
05.05.2021
gim
-> King: ono to maximálku zastropuje, ale když prošlápneš plyn na podlahu tak je tam spínač, kterej to vypne, pro krizové situace.
-> StepaNoFUN: Nevšim jsem si, že by lim uměl brzdit. U žádného z aut co mám, nebo jsem měl. Omezovalo to rychlost, ale z kopce mě to vždycky pustilo dál, když byl dostatečně prudký, aby se auto přes kvalt rozjelo vlastní vahou. Stejně jako tempomat, jediné auto co si zpomalovalo z kopce, aby udrželo nastavenou rychlost byl baworák. Voyager, i30 a další auta i v automatu to neuměla.
07:23:35
05.05.2021
King
-> StepaNoFUN: To je mozny, ale k pouzivani tohodle nesmyslu jsem nenasel odvahu po traumatickym zazitku s nahradnim focusem, na kterym nejaka manazerska pica nakazala nastavit limit 130 tacho, protoze v Cechach se prej vic stejne nesmi.
Takze ono to umi na LIM i pribrzdovat automaticky z kopce?
EDIT: a pro jistotu: bavime se oba o normalnim tj. neadaptivnim trmpomatu? V mondeu jsem si vzdycky zamerne komfiguroval neadaptivni, protoze se bez ty kokotiny obejdu a usetrenej peniz se da investovat do uzitecnejsich prvku vybavy.
EDIT: vim, ze u funkce LIM existuje "override " plnym plynem, ale proste mam nejakej blok pouzivat neco, co zastropuje maximalku :-)
upraveno 2x, naposled 05.05.2021 07:40:27
22:34:02
04.05.2021
StepaNoFUN
-> King: od toho tam je tlačítko LIM.
Kecy ze to Mondeo nezna, kdyz transit jo
upraveno 1x, naposled 04.05.2021 22:39:31
22:32:43
04.05.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
-> King: Jo no, tunely Lochkov a Komorany se daj jet na 5 snad s kazdym autem a nezrychluje to... Ale Blanka je problem :-/
21:37:12
04.05.2021
Jirik_Tuňák1983
-> King 04.05.21 21:05:55: Tak ani tam se mi nestalo, že by dělal obyčejný tempomat nějaké švíky a vůz měl tendence zrychlovat, nebo jinak zmatkovat, nevím, těžko říct. 132 V těch tunelech to používám furt, protože jimi jezdím tak málo, že nikdy nevím, kolik se má ve kterém úseku aktuálně jezdit.
upraveno 1x, naposled 04.05.2021 21:43:11
21:05:55
04.05.2021
King
-> Jirik_Tuňák1983: To se obavam, ze uplne nefunguje, pokud se bavime o "obycejnym " tempomatu ve spojeni s manualem bezny motorizace. V nejakym Valiku nebo v tunelu na D0 s rozumnym klesanim jeste OK, ale prazska Blanka prospikovana usekovkama a pomerne strmym klesanim je problem. Upozurnuju, ze fordi filosofie "obycejnyho " tempomatu je takova, ze jakykoliv seslapnuti spojky nebo brzdy rusi "tempomatovani ".
19:12:48
04.05.2021
Jirik_Tuňák1983
-> King 04.05.21 19:05:05: To brzdění motorem a udržování konstantní rychlosti i z kopce mi udělá spolehlivě obyčejný tempomat. Jezdím na něj v tunelovyděračských stavbách docela často (pro jistotu).
upraveno 2x, naposled 04.05.2021 19:13:41
19:05:05
04.05.2021
King
-> Jirik_Tuňák1983: Divný to je, ale je to tak. Hodí se to třeba v pražskejch tunelech, kde je potřeba z kopce brzdit motorem, takže stačí podřadit a tempomat pořád drží. Ale většinou je to na obtíž a někdy i trošku nebezpečný, když člověk chce přibrzdit motorem a ono si to
jako na potvoru přidá plyn, aby udržel konstantní rychlost. Zlatej tupej tempomat 8
18:36:24
04.05.2021
Jirik_Tuňák1983
-> Nwkt 04.05.21 13:58:42: To mi přijde docela divný. Naopak mi vyhovovalo vypnutí po šlápnutí na spojku a nebo brzdu a pak dát RES. Ale bavíme se samozřejmě o obyčejném tempomatu.
14:07:20
04.05.2021
Jumbo
-> Nwkt: Podle mě když necháš spojku zmáčklou delší dobu, tak se tempomat vypne... Kdysi jsem to myslím z nudy zkoušel...
14:03:57
04.05.2021
U-Geen
-> Jumbo: jasne no, me to "zlobi" jen pri predjizdeni, podrazeni v kopci je ok.
-> Nwkt: tzn das ze 6ky 3ku a po pusteni plynu to vystreli? :)
13:58:42
04.05.2021
Nwkt
-> Jumbo: O3 právě tempomat na spojku nevypne
13:56:30
04.05.2021
Jumbo
-> U-Geen: Já znám kombinaci automatu jenom s klasickm tempomatem a i ten mě obšas překvapil, když na dálnici v kopci podřazoval, ale jinak už tempomat a automat je dost zlo na udržení pozornosti, ještě kdyby byla adaptivní+lane assist, tak fakt člověk usne...

Jinak u té Škodovky a tempomatu je to myslím o délce sešlápnutí spojky, pokud člověk zvládne řadit rychle, tak se tempomat nevypne... Aspoň teda na OIII
upraveno 1x, naposled 04.05.2021 13:56:52
13:07:17
04.05.2021
U-Geen
já se s AT a adaptivním tempomatem trochu trápim, páč zbytečně moc agresivně šlape na plyn a podřazuje o víc, než by bylo třeba...
12:56:32
04.05.2021
gim
-> King: to jsem netušil, logicky to dává smysl. Ale pořád je to o tom řazení, v automatu to všechno navazuje. Na druhou stranu to taky dost ukolébává.
Když šéf dotáhl nového bawora, tak jsem si to vyzkoušel ze Stuttgartu do Prahy. Od Plzně jsem zkoušel autopilota, kromě sjezdu na okruh a na Barandov, jsem nemusel šáhnout na volant a pedály a to jsme si užili klasickou kolonu na laňáku.
12:54:15
04.05.2021
King
-> darklord: Hele, sci-fi cetba pro decka v 60. letech byla taky plna optimistickych predpovedi, kterak v roce 2000 bude v Praze litat kdejakej hejl vrtulnikem, na Mesic se bude rutinne litat na dovolenou a jako bonus bude na celym svete komunismus. Jednou se toho treba dockame, protoze je to nejspis o trosku lehci problem, nez jaderna fuze, ale par let s "klasikou " je urcite pred nama4
12:44:32
04.05.2021
King
-> Nwkt: Ziju v tom, ze mam. To eko by melo bejt tak nejak nejmensi zlo. Dalnice jezdim v "kochacim " rezimu, abych vykompenzoval zvysenou spotrebu sviznych presunu na 1-3. tridach :-)
12:38:57
04.05.2021
darklord
-> King 04.05.21 12:07:15: "nejakej ten patek" a potom uz nebude na ceste "skusenejsi vodic" ale len pasazier...
12:11:07
04.05.2021
Nwkt
-> King: Máš zapnutý profily ACC? Na sport to prej funguje rozumně
zvětšit Jaký vůz?? - obrázek od Nwkt vložen 04.05.2021 12:11:07
12:08:09
04.05.2021
gim
-> palinator: to kdybych já věděl. Nikdy jsem manuál s adapťákem neřídil, jen automaty. Každopádně je to další nutnej zásah navíc, který u automatu odpadá.
Třeba v i30 se mi při podřazení tempomat vypne a musím ho obnovit. V Golfu při podřazení jede dál.
12:07:15
04.05.2021
King
-> gim: S adaptivnim tempomatem se da zit i v manualu. V popsany situaci, kdy kamionaci ukoncej jejich souboj omezovacu, proste podkopnes o 1-2 kvalty a trada. Aktivovanej "slepičí " adaptivni tempomat ignoruje slapani na spojku a razeni, takze i tak zustava aktivni.
Nejak jsem ho vzal na dalnici na milost, ale provozovat se da jedine v rezimu "eko " a s nastavenim minimalniho odstupu, jinak by se z toho clovek zcvoknul :-) Ale i tak je potreba mit mit pripravenou pravou nohu na plynu preventivne provadet "override " brzdicich pokusu adaptivniho tempomatu, protoze ten algoritmus jeste nejakej patek nebude schopnej uspokojit zkusenejsiho ridice.
11:51:25
04.05.2021
palinator
-> gim:
No a ten tempomat se po podřazení sám nerozjede?
11:41:28
04.05.2021
gim
-> palinator: Adaptivní tempomat je super věc, ale musí být v autě s automatem. V manuálu to podle mě úplně ztrácí smysl. Valíš po dálnici a vjede ti do cesty kamion. Auto samo zpomalí na těch cca 80km/h, po uvolnění dráhy letu se zase rozjede na nastavenou rychlost, teoreticky super.
Automat si podřadí o pár kvaltů níž a rozjede se v pohodě, ale představ si to u menší nafty, nebo nějakého benzínu. Kde se to samé stane na 6. Kdy ten motor bude v 80 totálně podtočenej, a dynamika na úrovni stodváci v mohelničáku.
Line assist mám ve služebáku a celkem to funguje, když jsou dobré lajny. Ale jakmile je nějaká stavba a čáry přes sebe, tak raději vypínám. To samé na okreskách bez čar, kdy se to umí chytit i spáry vylité asfaltem. Má to v sobě nějaký algoritmus, který si upravuje citlivost. Takže na začátku to byla celkem divočina, kdy se to chytlo každé čárky, po pár tisících km si to sedlo a už to není tak časté.
11:20:06
04.05.2021
palinator
-> Borderer:
To sis měl koupit tu Ovci ze svýho abys dobře reprezentoval svýho zaměstnavatele. 3
11:13:06
04.05.2021
dragon_cb_cz
-> palinator 04.05.21 10:57:02: Pořád jsi na tom líp jak já 3
11:03:43
04.05.2021
Borderer
-> palinator: Já jel do terénu na celkem důležitý jednání a bylo mi šéfem naznačeno, že bych mohl tentokrát svou Felicii nechat doma. 3 Dostal sem nějakou managerskou Ovci, ale abych zkoumal co to má a nemá, to ne-e. Byl sem rád, že sem nastavil sedačku, nastartoval a vrchol mého snažení bylo zapnutí adaptivního tempomatu podle pokynů kolegy. Při jízdě za náklaďákem fajn věc.
10:57:02
04.05.2021
palinator
-> Borderer:
Já nejel zatim v autě s adaptivním tempomatem a line assist ani jako spolujezdec, natož abych to řídil. 3

A třeba takovej hill holder jsem si osobně vyzkoušel nejdřiv v Tranzitu, v osobáku až teď v Citigo. A elektronickou ručku jsem taky ještě neodbrzďoval. 3
Zkrátka jako řidič jsem úspěšně zamrzl někde kolem milénia. 3
10:42:35
04.05.2021
dragon_cb_cz
-> Nwkt: Neříkám, že smysl nemají, řadu bych jich třeba na cesty ráno ocenil. Jen že hodnocení "jen 2 hvězdičky" už prostě dneska nevnímám jako zásadní problém, pořád to může být auto s velice solidní úrovní pasivní bezpečnosti - ta laťka se hrozně posunula. Takový "klesající mezní užitek" - to co dneska auto potřebuje, aby dosáhlo na 5 hvězdiček přidává v reálné bezpečnosti oproti autu se dvěma daleko míň, než tomu bylo 20 let zpátky.

-> Borderer: Tak k smíchu to není, ale je potřeba (a to už u předchozí generace testů) prostě číst ty reporty a rozmyslet si, který parametr je pro tebe důležitý a který osobně za tak podstatný nepovažuješ.
10:39:25
04.05.2021
Borderer
-> palinator: Tohle mne udělala služební Oktávka. Nechtělo mne to pustit, když sem odbočoval přes plnou čáru na krajnici na polní cestu. 3 Pro člověka, co se v automobilismu drží v minulém tisíciletí docela šok.
10:26:18
04.05.2021
palinator
-> Nwkt:
Dobrý je na konci jak line assist tě ve městě vezme autobusovou zastávkou nebo odbočí kam nechceš. 3
10:12:26
04.05.2021
Nwkt
Nebo emergency assist
Volkswagen Passat - Emergency Assist
10:11:34
04.05.2021
Nwkt
-> dragon_cb_cz: Tak určitý asistenti smysl mají, třeba měření tlaku v gumách je píčovina, ale koncernový pre-crash za mě dobrá věc
10:05:50
04.05.2021
Jirik_Tuňák1983
-> Nwkt 04.05.21 09:19:47: Stejně je směšné, jak je ta bariéra přesně na polovině vozu. Takhle žádná nehoda nevypadá. 7
10:04:49
04.05.2021
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 04.05.21 09:35:45: To už jak vidíš nikoho nezajímá. Důležité je, aby to pípalo a varovalo, ale že bude auto jak kulička z alobalu nikomu vadit nebude. 3

Nepřijde mi to na "cheapest car", jak se traduje, špatné.

Dacia Sandero Stepway - 2021 - Crash test Euro NCAP
upraveno 1x, naposled 04.05.2021 10:11:29
09:56:58
04.05.2021
Borderer
-> palinator: Tak to si po padesáti letech naše zadomotory polepší. 1 1 1
09:46:27
04.05.2021
palinator
-> Borderer:
Počkej až bude mít víc hvězdiček to auto, který bude mít menší maximální rychlost. 3
09:42:59
04.05.2021
Borderer
-> dragon_cb_cz: Jo, četl sem pojednání o NCAP, že dnes už v podstatě nezáleží na mechanické odolnosti ale na počtu asistentů. Třeba že pokud auto nemá automatický nouzový brzdění, tak už nemůže mít víc jak 4 hvězdy a to ani kdyby z toho po nárazu vylezl člověk bez jedinýho škrábnutí... k smíchu ....
09:35:45
04.05.2021
dragon_cb_cz
-> Nwkt: Otázkou je, kolik z nich strhli za nedostatečný elektronický asistenty a nálepky informující, že máš miminu u spolujezdce vypnout airbag...
09:19:47
04.05.2021
Nwkt
-> Jirik_Tuňák1983: pouze 2 hvězdy v NCAP testech
zvětšit Jaký vůz?? - obrázek od Nwkt vložen 04.05.2021 09:19:47
21:15:58
03.05.2021
Jirik_Tuňák1983
Ještě jsem to nedokoukal celé, ale sympatické pojetí vozítka. 1
Dacia Sandero 2021 review - see how the UK's cheapest car 'saved' my LIFE!
10:20:01
15.04.2021
Jarda
-> palinator 14.04.21 09:12:01: to ne, feldu jsem mel uz pred 18 lety4 zdedil jsem, kdyz zemrel tata...
Prave jsem pripoustel i o1, prvni auto jsem mel favorit a s105 a snil jsem o rapidu, nive a felde :))) a samo MTX Roa, kdyz nas vzdy predjizdel u Hlinska a tata rikal, jo hochu, to nikdy mit nebudes :)
upraveno 1x, naposled 15.04.2021 10:28:00
13:31:18
14.04.2021
gim
-> Milan 136: mam kombíka a výfuk je zatím originál ve slušném stavu.
09:36:14
14.04.2021
palinator
-> dragon_cb_cz:
A má to přední náhon s tim nic nevyjedeš. 3
09:34:52
14.04.2021
dragon_cb_cz
-> saskyn2 14.04.21 09:29:00: Tam si nevyměníš ani svíčky!
09:29:00
14.04.2021
saskyn2
-> palinator 14.04.21 09:12:01: 47 jj za 5 let tomu vyschnou kondíky v jednotce co stojí 50 tis, nikdo to nebude umět opravit bez diagnostiky co stojí jak 3 auta... tyhle hlášky si pamatuju, no tvl já jsem už asi starej3
09:12:01
14.04.2021
palinator
-> Jarda:
A tys před 15 lety neříkal že Feldu nikdy, že je to moc moderní, samá elektronika? 3
Extreme Tyres