Trojkový Grand se dělal od roku 2009 a první rok výroby ještě s motorizací starší druhé generace 1.6 16V, což je poctivá 81kW atmosféra bez turba, ale doplněná už novým 6-ti kvaltem připraveným pro turboidní verze. Pro mě jasná volba, navíc motor ideální pro zástavbu LPG (dodělával jsem po roce jezdění na benzin). Navíc to auto má standartní fičury odpovídající druhé dekádě 21. století, takže již origo rádio s bluetooth, digi 2-zona klima, elektronickou ruční brzdu (žena při rozjezdech do kopce již tisíckrát kvitovala), pípaky vepředu i vzadu, už LED světla alespoň vzadu, hromadu airbagů a bezpečnosti, odkládácích přihrádek a kastlíků (čímž je Renault obecně pověstný) atp...
Kufr je mega, protože se v této karoserii dělají i verze 7-mi místné (sedáky v podlaze kufru). To jsem nepotřeboval, takže auto mám jen pro 5, zato s hlubším obřím kufrem a LPG nádrží toroid místo rezervy. Takže i kočárek na stojáka bez skládání.
Najeto za 2 roky 45 000 kilometrů bez závad, z toho posledních 20tis již s LPG. Měním pouze provozní kapaliny a dělám běžnou údržbu, jezdím 1Kč/km.
Záleží samozřejmě na stavu při koupi, jako u každé značky, ale jdou vybrat slušné kousky... Za mě když benzín, tak bych šel do bezturbových verzí, jsem asi dost konzervativní.
Too auto neni o moc delší než Octavia, ale rozvor kol je úplně jinde, takže prostorově super vepředu i vzadu. Běžně jezdí manželka i po městě, a ten posez výš než běžné osobáky s výhledem panoramatickým předním oknem ocení každá řidička
