skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaký vůz??
-> Jirik_Tuňák1983: Toho sa celkom bojim, ze az budem zhanat "nove" stare (2018) Verso, tak uz 1.8 benzin bude k nezohnaniu.
Všimli jste se, že nějaké MPV a nebo taková ta osobní dodávka, která dnes nahrazuje třídu MPV, tak jsou v podstatě nesehnatelné v benzínu?
Proboha proč? To si máme jako pořídit ameriku?
Proboha proč? To si máme jako pořídit ameriku?

-> Jirik_Tuňák1983 31.07.20 17:00:03: Upřímně nevím, musel bych se zeptat. Oba kupovali jako nové.
-> dragon_cb_cz 31.07.20 13:25:07: Viano nebo V? Koukal jsem, že se dělá i v dnes fujky fujky benzínové 3,5 V6. Ale jsou tak dva kusy na pět set naftových.
-> Jirik_Tuňák1983 31.07.20 09:01:14: Dva kolegové to mají, můžu se ti poptat jestli tě něco zajímá.
-> Jirik_Tuňák1983 31.07.20 10:46:23: jede to hezky na to jaká je to krabice 

-> Jirik_Tuňák1983: Presne to mam na mysli - mam hafo koňůf a tak tomu hajzlovi, co si me dovolil predjet, ukazu, co to za ty prachy umi!
-> King 31.07.20 09:10:34: Asi má každý svoje. Ono to asi pojede, páč to má dost koňůch. Já potkávám v poslední době jenom psychopaty ve Focusech s logem SupTel. Jejich zaměstnanci / řidiči by se měli fakt léčit. Nicméně to není věc, která zájemce o dané modely aut zajímá. To Viano nebo V Classe mi přijde taková koukatelná. Resp. nebliju, jako když vidím ostatní dodávky, které někdo přerouboval na osobní vozidlo s katastrofickými sedadly. Vařím ale jenom z vlastního bloku vůči té značce a z jedna paní povídala. Líbí se mi ale, že je to takové prostorné na cesty a vejde se do toho sportovní náčiní bez nutnosti ho rozebírat do označených krabic a pytlíků.
-> Jirik_Tuňák1983: Nevim proc, ale pokazdy, kdyz s timhle prijdu na silnici do styku, ridi to nejakej psychopat :-)
Přišel někdo z vás do styku s osobním Mercedesem Viano od roku 2013 nebo 2014? Stejný dotaz platí i pro třídu V.
-> Jirik_Tuňák1983 28.05.20 15:22:06:
Však má každý auto jiný kola.
Ti budu muset vyfotit dvojčata se sousedem, až on bude mít ještě letňáky a já už zimáky (bohužel je to kombinace která se asi nikdy nestane
)
Však má každý auto jiný kola.


-> Jarda/felda 29.05.20 19:41:26: To ti povím kde - na alíkovi 

-> dragon_cb_cz 29.05.20 09:22:19: za víc než 10 let mám na kontě zrcátko u feldy- naštěstí vylítlo sklo tak jen sklo za 150cca, pak u fabie to odneslo celý replikový nestálo víc než tisícovku (konečně šel výhřev) a pak už se mi jen samy od sebe odlepovali skla
jednou u feldy to zničeho nic prostě ulítlo sklo, a pak u passata začalo postupně to jsem stihnul zastavit a sklo zachránil a pan nalepil zpátky nevim kde bych sháněl nový na 2004 


-> dragon_cb_cz: ja za zivot asi 3 a z toho 2 letos - na nive 120kovyho massaga, jak ten blb s dodavkou proste neuhnul, nacpal jsem se co nejvic ke kraji a stejne mi ho korbou rozbil, no odneslo to jen sklo a pak srnka hlavou na naftove ovci, replikove vyhrivane sklo bylo levnejsi, nez to do massaga - 125,-kc, ale ovce zrcatko tak odolne neni a musel jsem ho slepit
-> Bukaj 28.05.20 19:50:46: Na to se asi nedá říct nic jinýho než že přitahuješ problémy se zrcátkama 

-> gim 28.05.20 15:25:53: Na zrcátkách za jízdy se mi kapky nedělají a kapky na bočním skle to vyhřívání neosuší - to by tam musel být fukar...
A nevěřím, že vyhřívané sklo má takovou "provozní teplotu", že by v nějakém krátkodobém horizontu dokázalo odpařit kapky vody. To se ty kapky spíš odpaří prouděním vzduchu.
-> gim 28.05.20 15:33:42: Myslel jsem klasické zrcátko na škodovce, které se seřizuje zvenčí. A většina rozumných aut má sklo zrcátka jen nacvaklé (jako Favorit či Felda) a není rozdíl mezi sklem na mechanicky a elektricky ovládané zrcátko. S tím, co popisuješ, jsem se ještě nesetkal (a myslím, že kdysi jsem sklo mechanicky ovládaného zrcátka na firemní 306 xnd měnil)...
-> dragon_cb_cz 28.05.20 18:27:58: Tak si zkus se zvykem z osobáku někdy sednout do průměrné dodávky (a Transporter je "dodávka" asi jako 1203) a jezdit po okreskách kolem Prahy či po Praze - za 9 let ve firmě jsem měl na svědomí 1 komplet zrcátko na Ducatu (ne vlastní vinou - nějaká větší dodávka (Iveco) na úzké okresce jela prostředkem - musím říct, že celý den za volantem velkého Ducata s plnou zádí a bez levého zrcátka byl asi můj nejhorší zážitek za volantem), předtím jeden blinkr v pravém zrcátku téhož vozu (dočasné dopravní značení, trčící do vozovky) a jedno sklo zrcátka na Jumperu (sklápěčka s prodlouženýma zrcátkama). K tomu když připočtu jedno zrcátko šéfovy Xantie, které jsem urazil při couvání do garáže a dvě originální zrcátka nejhoršího vozu, který jsem kdy měl (Dacia 1307 - zrcátka na nožce trčela dost přes obrys - nahradil jsem je zrcátky ze 120 a bylo po problému), tak je to slušná řádka zrcátek - a to jen v práci.
A rozhodně jsem nebyl firemní rekordman - na šéfovou (C5) jsem rozhodně neměl a vystřídalo se ve firmě i několik zaměstnanců, kteří sice byli jen krátce, ale můj roční zrcátkový průměr hravě překonali.
U škodovky s tím problém nemám - u ní zrcátka všechny kolize přežily bez úhony. Od pravého zrcátka, kterým jsem cosi (větev? značení?) nabral za rychlejší jízdy mám ve dveřích důlek (viz foto) - jak se sklopilo, krajní hranou třísklo do plechu...
Jinak vesměs jen nějaké lízance při proplétání mezi stojícími vozidly, nebo stromy v lese - ale to je v malé rychlosti a zrcátko se jen pomalu sklopí...
...nicméně když vidím ve městě podélně parkující auta v úzkých uličkách, tak často má některé vyčnívající zrcátko defekt. A chápu, proč výrobci vozidel začali dělat samosklápěcí zrcátka

A nevěřím, že vyhřívané sklo má takovou "provozní teplotu", že by v nějakém krátkodobém horizontu dokázalo odpařit kapky vody. To se ty kapky spíš odpaří prouděním vzduchu.

-> gim 28.05.20 15:33:42: Myslel jsem klasické zrcátko na škodovce, které se seřizuje zvenčí. A většina rozumných aut má sklo zrcátka jen nacvaklé (jako Favorit či Felda) a není rozdíl mezi sklem na mechanicky a elektricky ovládané zrcátko. S tím, co popisuješ, jsem se ještě nesetkal (a myslím, že kdysi jsem sklo mechanicky ovládaného zrcátka na firemní 306 xnd měnil)...

-> dragon_cb_cz 28.05.20 18:27:58: Tak si zkus se zvykem z osobáku někdy sednout do průměrné dodávky (a Transporter je "dodávka" asi jako 1203) a jezdit po okreskách kolem Prahy či po Praze - za 9 let ve firmě jsem měl na svědomí 1 komplet zrcátko na Ducatu (ne vlastní vinou - nějaká větší dodávka (Iveco) na úzké okresce jela prostředkem - musím říct, že celý den za volantem velkého Ducata s plnou zádí a bez levého zrcátka byl asi můj nejhorší zážitek za volantem), předtím jeden blinkr v pravém zrcátku téhož vozu (dočasné dopravní značení, trčící do vozovky) a jedno sklo zrcátka na Jumperu (sklápěčka s prodlouženýma zrcátkama). K tomu když připočtu jedno zrcátko šéfovy Xantie, které jsem urazil při couvání do garáže a dvě originální zrcátka nejhoršího vozu, který jsem kdy měl (Dacia 1307 - zrcátka na nožce trčela dost přes obrys - nahradil jsem je zrcátky ze 120 a bylo po problému), tak je to slušná řádka zrcátek - a to jen v práci.
A rozhodně jsem nebyl firemní rekordman - na šéfovou (C5) jsem rozhodně neměl a vystřídalo se ve firmě i několik zaměstnanců, kteří sice byli jen krátce, ale můj roční zrcátkový průměr hravě překonali.

U škodovky s tím problém nemám - u ní zrcátka všechny kolize přežily bez úhony. Od pravého zrcátka, kterým jsem cosi (větev? značení?) nabral za rychlejší jízdy mám ve dveřích důlek (viz foto) - jak se sklopilo, krajní hranou třísklo do plechu...

Jinak vesměs jen nějaké lízance při proplétání mezi stojícími vozidly, nebo stromy v lese - ale to je v malé rychlosti a zrcátko se jen pomalu sklopí...
...nicméně když vidím ve městě podélně parkující auta v úzkých uličkách, tak často má některé vyčnívající zrcátko defekt. A chápu, proč výrobci vozidel začali dělat samosklápěcí zrcátka

-> Bukaj 28.05.20 15:15:16: Zrcátko jsem na autě boural jednou jedinkrát - vlastní blbostí jsem ho u Transportera odrbal a sloup. Nové stálo asi tisícovku, což celkem odpovídá, jelikož je asi 4x větší, než na té škodovce. Ale jestli bylo vyhřívané nebo ne už si nepamatuju - už je to snad 15 let co jsem to musel řešit
Od té doby už jsem na autě odrbal nebo mi bylo odrbáno ledacos, ale špígle ne...

-> Jirik_Tuňák1983: skoda 

-> Sita 28.05.20 16:10:37: To ale není otázka dědku. 

-> Jirik_Tuňák1983 28.05.20 15:22:06: Nemel by se s ohledem na vetsi srozumitelnost psat na konci otazky otaznik? Ale to by pak muselo bejt ve vlakne "Dementi", co? 

-> Luky: uznávám a beru zpět a šoupu nohama ;-)
-> gim: jenže ty popisuješ anabázi s moderním zahraničním vozem

-> Bukaj: plus drobné doplnění. V dobách, kdy jsem měl 306 v holobytu. Nějakej opilec mi ukopl zrcátko. Náhradní mechanické stálo skoro 2x tolik, co elektricky seřizované, protože ta elektrika je o pár plastových komponentech a opět plastový motorek, ale v mechanickém jsou kovová táhla co musí vydržet. Paradoxně to stojí víc než v elektrice. Stejně tak i blbé sklíčko - protože tam jsou čepy na ty táhla, zatímco u elektriky jen 4 dírky na kříž od motorku.
Podobnej problém jsem měl i s tlačítkem kufru - měl jsem klasicky čudlík se zámkem, ten se časem rozsypal a nový stál přes 2.000,- Tlačítko s elektromagnetickým odskokem stálo 1.300,-
Podobnej problém jsem měl i s tlačítkem kufru - měl jsem klasicky čudlík se zámkem, ten se časem rozsypal a nový stál přes 2.000,- Tlačítko s elektromagnetickým odskokem stálo 1.300,-
-> Bukaj: ono ti to vyhřívání nejenom odmlží/odmrazí, ale za deště to i vysuší kapky, které ti pak zkreslují pohled dozadu. Za mě celkem praktická záležitost.
-> dragon_cb_cz: Proč si nemůžeme koupit německé nebo koncertové auto. 

-> Jirik_Tuňák1983: Tak v zimě buď oškrábu, nastartuju a jedu a nebo ve velkých mrazech, když jsem vozil dceru do Prahy, tak jsem nastartoval a pustil topení, šel se nasnídat a po čtvrthodině jsme lezli do auta, kde bylo tepleji, než doma
Jinak když už tu škrabku v ruce držím, tak mi ty 2 vteřiny, které mi zabere oškrábnutí 2 zrcátek, vůbec netrhají žíly...
A s tou cenou dílu jsem nemyslel, že by to mělo být poruchové, ale zrcátka jsou asi jednou z nejběžněji "bouraných" částí vozu. A to je sakra rozdíl, jestli koupím nové originální komplet zrcátko za 250 Kč (na škodovku), nebo 2500 druhovýrobu (na moderní vůz)

Jinak když už tu škrabku v ruce držím, tak mi ty 2 vteřiny, které mi zabere oškrábnutí 2 zrcátek, vůbec netrhají žíly...

A s tou cenou dílu jsem nemyslel, že by to mělo být poruchové, ale zrcátka jsou asi jednou z nejběžněji "bouraných" částí vozu. A to je sakra rozdíl, jestli koupím nové originální komplet zrcátko za 250 Kč (na škodovku), nebo 2500 druhovýrobu (na moderní vůz)

-> dragon_cb_cz 28.05.20 13:39:00: Posledních cca 15 let jsem neškrábal zrcátka ani v zimě. A ani u nejstaršího auta se to nikdy neposralo. 
Nastartuji a než u vozu bez výhřevu předního skla oškrábete přední, nebo alespoň boční, je námraza že skel a zrcátek pryč.

Nastartuji a než u vozu bez výhřevu předního skla oškrábete přední, nebo alespoň boční, je námraza že skel a zrcátek pryč.
-> francomk: hele v rámci propagace klidně :-) ... nebyl bych ani první ani poslední člověk kterej by se vozil zadarmo jen proto že jim dělá reklamu... ovšem nejdřív se budu muset stát známím fotbalistou moderátorem nebo nějakým čurákem kterej točí videa o hovně a 90% dementních čechů to hltaj protože nemaj absolitně co na práci a mezi to se cpou reklamy :)
-> Tomaso435: Jasné, že človek nemá byť otrokom svojho auta.
A nechceš náhodou, aby automobilka ešte platila Tebe z vďačnosti, že jazdíš práve autom od nich?

A nechceš náhodou, aby automobilka ešte platila Tebe z vďačnosti, že jazdíš práve autom od nich?



-> Bukaj 28.05.20 13:36:04: vid :-))) a když už je námraza taková, tak mám sprej, fouknu skla i zrcátka a ta minuta škrábání předních skel a dvakrát hrabnout po zrcátku mě nezabije :)
prostě jen další věc, která když tam není, tak se neposere z čehož těžím aby auto nestálo pokud možno nic.. ještě tu pojistku 18 stovek aby někdo za mě zaplatil a bude to cajk :-D
prostě jen další věc, která když tam není, tak se neposere z čehož těžím aby auto nestálo pokud možno nic.. ještě tu pojistku 18 stovek aby někdo za mě zaplatil a bude to cajk :-D
-> Bukaj 28.05.20 13:10:44: Viz Jiřík...když pominu, že zrcátka se v zimě/za deště mlží prakticky při libovolném parkování v garáži, tak tobě se nestává, že z nich musíš škrábat námrazu/sníh/led? Když ráno chvátám tak poslední co bych chtěl řešit je tohle. Stačí, že nemám vyhřívané přední sklo 
A ostatní funkce jsou taky fajn. Elektrické seřízení (klidně dolazení za jízdy) místo abych se natahoval přes celé auto. Automatické sklopení zrcátka směrem dolů při parkování k obrubníku (a automatický návrat do původní polohy) je sice možná detail, ale taky fajn. Paměť, takže když se střídaj řidiči, tak se nemusí řešit přeřizování, prostě zmáčkneš tlačítko a spolu se sedačkou se ti seřídí i špígle. A samoztmavování, to je naprosto boží věc.
Jinak vyhřívaný skla stojí v druhovýrobách pár stovek. Ale nikdy jsem ho měnit nepotřeboval...

A ostatní funkce jsou taky fajn. Elektrické seřízení (klidně dolazení za jízdy) místo abych se natahoval přes celé auto. Automatické sklopení zrcátka směrem dolů při parkování k obrubníku (a automatický návrat do původní polohy) je sice možná detail, ale taky fajn. Paměť, takže když se střídaj řidiči, tak se nemusí řešit přeřizování, prostě zmáčkneš tlačítko a spolu se sedačkou se ti seřídí i špígle. A samoztmavování, to je naprosto boží věc.
Jinak vyhřívaný skla stojí v druhovýrobách pár stovek. Ale nikdy jsem ho měnit nepotřeboval...
-> Jirik_Tuňák1983: Tak mi řekni jiný případ, kdy reálně využiješ vyhřívání zrcátek?
Nemluvím o námraze na skle, kterou stejně před jízdou musíš oškrabat (pokud neužíváš auto v zimě stylem: nastartovat, jít se nasnídat a pak vyjet)
Nikdy se mi v provozu (mimo zmíněných raritních kombinací teplot a vlhkostí venku/v tunelu) nestalo, že bych za jízdy potřeboval odmlžit skla zrcátek...
Nemluvím o námraze na skle, kterou stejně před jízdou musíš oškrabat (pokud neužíváš auto v zimě stylem: nastartovat, jít se nasnídat a pak vyjet)

Nikdy se mi v provozu (mimo zmíněných raritních kombinací teplot a vlhkostí venku/v tunelu) nestalo, že bych za jízdy potřeboval odmlžit skla zrcátek...
-> Bukaj 28.05.20 13:10:44: S tím vyhříváním zrcátek jsi zase blábola, ale k tobě už to v těch novotách patří, takže ti to nemáme za zlé. 

-> dragon_cb_cz 25.05.20 15:20:23: Aha, napadlo mne jenom vyhřívání a to považuju za zbytečnost - stane se mi tak dvakrát do roka, že vjedu v Praze do Strahovského tunelu a zamlží se mi zrcátka, ale než z něj po těch 2 km vyjedu, zase se odmlží. Takže vyhřívání zrcátek je dle mého názoru jeden z doplňků, který je úplně k ničemu, jen to dobře vypadá na letáku s výbavou vozu. A taky se dá lépe vydělat na servisu - sklo s vyhříváním bude určitě za víc peněz, než bez něj...
-> Luky 25.05.20 16:21:22:
Já už jsem několikrát přemýšlel, jestli v tom není nějaká tajná strategie při vybírání názvů aut ve spojitosti s logem. Třeba takové Clito, nebo Meghane...

-> Luky 25.05.20 16:21:22:

Já už jsem několikrát přemýšlel, jestli v tom není nějaká tajná strategie při vybírání názvů aut ve spojitosti s logem. Třeba takové Clito, nebo Meghane...

-> Jarda/felda: spis vyhrev sedacky, ty vyuzijes pres pul roku
-> Jirik_Tuňák1983 26.05.20 20:11:47: a ono v praxi ti stačí elektrický okýnka a klimatizace 

-> Jirik_Tuňák1983 26.05.20 20:11:47: a jaký teda byly jiný v té kategorii? Z hlavy mě kromě dražší Fabie napadá jen nějaká Dacia, což je ale asi totéž, jen to nemá sprostý znak, ne?
-> moucan - zrušená registrace 26.05.20 20:54:13: To já ho teda v autě z roku 2020 snesu daleko spíš než v tom kile 

-> Jirik_Tuňák1983: Mě je tohle upřímně buřt. Auto mimo víkenďáka pro radost beru jako spotřebák a pracanta. Tudíž když mě to doveze z bodu A do bodu B tak mi je jedno jestli to je auto za mega nebo za 200 tis. když beru nový auta. Z toho důvodu bych ani tou Dacii dneska nepohrdnul ale problém pro mě jsou v tom motory, ostatně jako u všeho novýho dneska. Litrovej motor snesu tak max v tý stovce ale ne v autě z roku 2020.
-> moucan - zrušená registrace 26.05.20 16:28:50: To víš, ale každej by chtěl za tu cenu chromový kliky a odvětrávaný sešle s masáží.
Ideálně to ještě srovnává s vozy min. 2x dražšími.

Ideálně to ještě srovnává s vozy min. 2x dražšími.
-> dragon_cb_cz: -> Jarda/felda: Teď jsem se koukal na starý recenze a popisy. Na splátky pří splnění podmínek byla cena skutečně 110 tis., za hotový byla základovka v nějaký akci asi za 140 tis.
-> moucan - zrušená registrace 26.05.20 05:34:38: myslim že to bylo 180 ale i tak to byla super cena zanový když v té době htp fabie byla přes 300 

-> moucan - zrušená registrace 26.05.20 05:34:38: Za 100 to fakt nebylo, ne? Reálně když jsi chtěl auto s volantem tak jsi stejně byl přinejlepším lehce pod 200.
-> Jirik_Tuňák1983 25.05.20 21:31:53: Já právě myslím, že v době po Thálii jich zas tak moc nebylo. Alespoň na evropským trhu ne. Nebo jsem je jen minul no...
-> Jirik_Tuňák1983 25.05.20 21:31:53: Já právě myslím, že v době po Thálii jich zas tak moc nebylo. Alespoň na evropským trhu ne. Nebo jsem je jen minul no...
-> Jirik_Tuňák1983:
Třeba Dáčie nebo Lada vyráběla mrdky sedany zadarmo pořád.
Třeba Dáčie nebo Lada vyráběla mrdky sedany zadarmo pořád.
-> Jirik_Tuňák1983 26.05.20 02:49:48: a jaký jiný levný sedany týhle kategorie pak vypadly z toho roztrženýho pytle?
-> U-Geen: Jestli si dobře pamatuju tak ve svý době byla na Thalii akce kdy se za určitejch podmínek financováni dalo to auto koupit za nějakejch 100 tisic. To si žádnej ze sedanů neškrtal protože to byly všechno auta levnější o max desítky tisíc oproti hatchům toho typu.
-> U-Geen 25.05.20 23:27:31: Jiná cenová.
-> Jirik_Tuňák1983: a co namatkou Cordoba, Polo sedan, Corsa sedan atd.? Fakt mi neprijde, ze by Thalie byla nejakej first ever malej levnej sedan.
-> dragon_cb_cz 25.05.20 20:47:50: Každá značka má /měla levný sedan. Takže je to pytel.