skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaký vůz??
-> Jirik_Tuňák1983 25.05.20 20:44:10: Nezapomněl - jen reaguju na to že se pak "roztrhl pytlík". Což mi úplně nepřijde, spíš takový malý pytlíček...
-> dragon_cb_cz 25.05.20 20:03:02: Ale ty přišly až později, na to jsi jaxi zapomněl. Výčet modelů ostatních značek je tedy fajn, ale v tomto případě zbytečný. Thalia se začala vyrábět už v roce 1998, proto jsem to psal.
+ se ještě dělalo Palio (Siena) v sedanu, ale zase spíše pro rozvojovky....
+ se ještě dělalo Palio (Siena) v sedanu, ale zase spíše pro rozvojovky....
-> Luky 25.05.20 16:21:22: 
-> Jirik_Tuňák1983 25.05.20 18:45:15: Zas tak žhavý to nebylo - ono po tom (speciálně v EU) poptávka zas tak moc není. Krom Rencka (Thalia+Logan a později Fluence) to bylo ještě PSA s P301 C-Elysée? A Fiat Linéa a dneska Tipo. Jiný si nějak nevybavuju.
Pochopil jsem, že to automobilky dělají spíš kvůli rozvojovým trhům, kde sedany dost frčí - třeba Tipo Sedan je hlavně kvůli tureckýmu trhu, kde to snad houfně používaj jako taxíky či co.
Ale je fakt, že některý ty auta se designově docela povedly. Třeba Fluence, Tipo nebo i ta P301/C-Elysée vypada jako výrazně dražší auta než jsou...

-> Jirik_Tuňák1983 25.05.20 18:45:15: Zas tak žhavý to nebylo - ono po tom (speciálně v EU) poptávka zas tak moc není. Krom Rencka (Thalia+Logan a později Fluence) to bylo ještě PSA s P301 C-Elysée? A Fiat Linéa a dneska Tipo. Jiný si nějak nevybavuju.
Pochopil jsem, že to automobilky dělají spíš kvůli rozvojovým trhům, kde sedany dost frčí - třeba Tipo Sedan je hlavně kvůli tureckýmu trhu, kde to snad houfně používaj jako taxíky či co.
Ale je fakt, že některý ty auta se designově docela povedly. Třeba Fluence, Tipo nebo i ta P301/C-Elysée vypada jako výrazně dražší auta než jsou...
-> Luky 25.05.20 16:21:22: Zase je potřeba ocenit, že s tím Renold přišel v době, kdy to jiným automobilkám skoro nic neříkalo. Pak se s variantou levný sedan roztrhl pytlík. 

geniThalii
To označení neznám. Ale s ohledem na znak na kapotě je to asi legit


To označení neznám. Ale s ohledem na znak na kapotě je to asi legit

-> dragon_cb_cz 25.05.20 15:20:23: Umí i vysklívání? 

-> Bukaj 25.05.20 15:19:54: No třeba nastavování, sklápění, vyhřívání a stmívání...
-> dragon_cb_cz: Elektrický okýnka v Rapidu nejsou problém a zrcátka? Co v nich chceš mít elektrickýho?

-> Bukaj 25.05.20 14:57:48: No a ty elektrický okýnka a hlavně zrcátka taky asi nejsou úplně častou výbavou 

-> palinator 25.05.20 14:29:27: Nebo Rapid, žejo? Tam až na klimošku a odolnost proti korozi je vše, co chtěl - včetně toho horšího komfortu na zadních sedačkách
Ale vážně - mrknul bych po nějakém "Japonci"...

Ale vážně - mrknul bych po nějakém "Japonci"...

-> charon: Celkem by to sedělo na Nissan Serenu nebo Vanette v benzínu. Motory nesmrtelný Nissaňácký s rozvodovym řetězem posazený jak ve 1203 mezi předníma sedačkama. Náhon na prdel. Vzadu listový pera takže bez problému naložitelný nesmyslem. Místa spousty a velká variabilita prostoru. Výbavy to nemívá špatný. Jen sehnat slušnej kus a nebo vůbec nějakej už je problém. Koroze taky hlodá. Dodneska ale lituju toho že jsem se jí před lety zbavil a nenechal jí radši vyvařit. 

-> charon 25.05.20 14:17:33: Když Suzuki, tak bych spíš koukal po Vitaře. Jimny podle mě nedává smysl, pokud do lesa pojedeš spíš občasně než pravidelně. Jezdit v tom dlouhý trasy bych asi nechtěl.
-> palinator: to by bylo lepší sundat kardan 

-> Mr._Nosferatu:
Ale on rám nepotřebuje, jen kdyby to bylo 4x4. Chce zadní náhon, tak vyndá z předku poloosy a je to cajk.
Ale on rám nepotřebuje, jen kdyby to bylo 4x4. Chce zadní náhon, tak vyndá z předku poloosy a je to cajk.

-> palinator: ta nemá rám
s klimou a el. Okny není zas tak levná

-> charon:
Niva
Sice shnije ale koupíš za pár šupů jinou. 
Niva


Kucí, schválně mi hoďte nějaké tipy na moje poždavky na auto. Bude to auto na denní ježdění cca 15 000 km za rok, 20 000 km ročně je max co najedu.
- Zadní náhon (ale v nouzi 4x4 u auta s rámem, protože uvažuju i nad Jimnym a možná aj Jeepem nebo jinou emerickou obludou - potřebuju sem tam zajet i do lesa pro vozejk dřeva)
- pouze benzín, případně benzín + LPG - házejte mi tipy na motorizace
- musí to odvízt aspoň 3 dospělce nebo 2 dospělce a 2 děti (krátký trasy, takže horší komfort vzadu nevadí)
- co nejmenší náchylnost ke korozi (To je blbost, co?)
- mechanická odolnost a spolehlivost
- snadná servisovatelnost svépomocí (tzn. nepotřebuju přípravek na každou pičičandu a rozumná přístupnost celků - abych pro výměnu svíček nepotřeboval další zápěstí a dva lokty)
- musí to mít klimu, tažný a přední elektrický okýnka + zrcátka. Další výbava potěší, ale nepotřebuju jí.
- může to bejt starej křáp, pokud bude sehnatelnej v dobrým stavu.
- když z toho bude dobrej výhled vůkol, budu velmi spokojen
Existuje něco, co splňuje všechny požadavky?
- Zadní náhon (ale v nouzi 4x4 u auta s rámem, protože uvažuju i nad Jimnym a možná aj Jeepem nebo jinou emerickou obludou - potřebuju sem tam zajet i do lesa pro vozejk dřeva)
- pouze benzín, případně benzín + LPG - házejte mi tipy na motorizace
- musí to odvízt aspoň 3 dospělce nebo 2 dospělce a 2 děti (krátký trasy, takže horší komfort vzadu nevadí)
- co nejmenší náchylnost ke korozi (To je blbost, co?)
- mechanická odolnost a spolehlivost
- snadná servisovatelnost svépomocí (tzn. nepotřebuju přípravek na každou pičičandu a rozumná přístupnost celků - abych pro výměnu svíček nepotřeboval další zápěstí a dva lokty)
- musí to mít klimu, tažný a přední elektrický okýnka + zrcátka. Další výbava potěší, ale nepotřebuju jí.
- může to bejt starej křáp, pokud bude sehnatelnej v dobrým stavu.
- když z toho bude dobrej výhled vůkol, budu velmi spokojen
Existuje něco, co splňuje všechny požadavky?
-> Jirik_Tuňák1983: Jo ten deklik tomu dava uplne jinej vzhled. Mozna i proto se mi to libi. Ja jinak proti Renckum nic nemam. Meli jsme Twingo a byl na nej spoleh, super auticko, jen uz pak nestacilo prostorem. I ty motory jsou zivy. Kamos mel kdysi geniThalii a ta kupodivu s tou 1.2 16v litala taky slusne. Jinak to byl ale desnej krumpl.
-> moucan - zrušená registrace 24.05.20 18:45:01: Zajímavej je ten dekel přes zadní sedačky. A protože je to Renold, tak by se snad dal koupit za slušný peníz. Jednou by to byly dobře uložené peníze. Co jsem jezdil s touto 1.6, tak jezdí taky pěkně, pro tento vůz vyhovující.
-> Jirik_Tuňák1983: Jak se mi tyhle kabriorencky nikdy nelibily tak tenhle je peknej. Jen ty kola na nase silnice to musi byt pozitek.
-> Jirik_Tuňák1983 25.12.19 11:29:24: Teď jsem na to četl nějakou krátkou recenzi. Ta síť čerpaček je průser, jinak by to bylo docela hezký. Až na cenu - auta i paliva 

Něco do diskuze. Jinak pěkné. Viděl jsem to v nějaké reklamě.
Akorát, pokud to sem dojde, se to tady nebude prodávat za tu přepočítanou cenu. A pak ta zoufalá tankovací síť.
www.novinky.cz/auto/.../h yundai-zacina-v-koreji-pro davat-vodikove-nexo-zajem- neni-maly-40064886
Akorát, pokud to sem dojde, se to tady nebude prodávat za tu přepočítanou cenu. A pak ta zoufalá tankovací síť.
www.novinky.cz/auto/.../h yundai-zacina-v-koreji-pro davat-vodikove-nexo-zajem- neni-maly-40064886
-> palinator: Jj právě proto jsem psal, že klasická "baterka" v autě je oproti "baterce" pro pohon EV úplně jiná situace.
-> dragon_cb_cz:
Z elektrického hlediska eliminovat skutečně nejdou, neboť baterky "nejdou vypnout". Z chemického hlediska je výhodné, když už dojde k mechanickému poškození článků, tak že baterka nehoří z podstaty sebe sama. Viz klasická olověnka. Zkratem se klidně roztaví na škvarek, ale v podstatě na ní může zahořet tak akorát plastovej obal.
Z elektrického hlediska eliminovat skutečně nejdou, neboť baterky "nejdou vypnout". Z chemického hlediska je výhodné, když už dojde k mechanickému poškození článků, tak že baterka nehoří z podstaty sebe sama. Viz klasická olověnka. Zkratem se klidně roztaví na škvarek, ale v podstatě na ní může zahořet tak akorát plastovej obal.
-> palinator 11.11.19 10:11:34: Měl jsem právě za to, že tyhle požární rizika nejdou úplně dobře eliminovat - ale detailně jsem to nezkoumal.
-> dragon_cb_cz 08.11.19 09:57:55:
Proč? Existují bezpečné Li-ion. Ovšem nemají obvykle parametry potřebné v EV.
Proč? Existují bezpečné Li-ion. Ovšem nemají obvykle parametry potřebné v EV.
-> King 08.11.19 16:15:01: Ee, ta baterka do ntb byla právě čínská náhrada koupená na eBay. Originál nevím od koho byl, ale kvalitní články v té době dělali asi výhradně Japonci. Po zahořené té čínské se tam vrátila zpátky a nějak funguje dodnes (stáří 15 let).
Což mi připomíná, že jsem teď kvůli diag softwaru na Soba oprášil starý ThinkPad X31 co se krom podobných využití cca 1x za dva roky posledních 10 let válí v poličce (jediný kus HW v domácnosti, na kterém ještě v koutku přežívají Windows XP). Na první pohled baterka skoro mrtvá, výdrž dle Windows asi tak 5 minut. Stačí tomu dát pár cyklů "plně nabít - plně vybít" aby se zaklibrovala elektronika a v idle módu to vydrží (pravda, v Linuxu) sedět přes 2 hodiny. Baterka z roku 2003, většinu času skladovaná v hrubě nevyhovující podmínkách totálního vybití.... ono to s tou životností nebude tak zlé.
Což mi připomíná, že jsem teď kvůli diag softwaru na Soba oprášil starý ThinkPad X31 co se krom podobných využití cca 1x za dva roky posledních 10 let válí v poličce (jediný kus HW v domácnosti, na kterém ještě v koutku přežívají Windows XP). Na první pohled baterka skoro mrtvá, výdrž dle Windows asi tak 5 minut. Stačí tomu dát pár cyklů "plně nabít - plně vybít" aby se zaklibrovala elektronika a v idle módu to vydrží (pravda, v Linuxu) sedět přes 2 hodiny. Baterka z roku 2003, většinu času skladovaná v hrubě nevyhovující podmínkách totálního vybití.... ono to s tou životností nebude tak zlé.
-> dragon_cb_cz: Jinak řečeno - ty baterky vyrábí skoro vždycky Číňan a problémům s kvalitou aku se nevyhne laciná čínská přestavbová sada ani velká značka u ne úplně laciných modelů (Samsung?)
No ono to "elektrokolo" vypadá na nějakou domácí přestavbu (základ je levný kolo z Decathlonu), takže pokud někdo použil levnou přestavbovou sadu od Číňana nebo něco podobného, tak to nepřekvapí. Požár čínský baterky (do notebooku) už za sebou mám a od té doby mám k Li-Ion respekt a pokud není rozumný důvod, tak je bez dozoru nabíjet nenechávám (notebook ani telefon).
-> Tuner#2 - zrušená registrace 08.11.19 09:26:19: Rychle sundat sedlovku, narvat tam zahradni hadici a modlit se :-)
-> Eidy: Ale těch kyselejch ksichtů...
-> dragon_cb_cz: Tak nějak. Nebude to hořlavý a navíc ti nejuvědomělejší si budou na zahrádce pěstovat vlastní baterky. 

-> Eidy: Myslíš posun ve vnímání ekologie? Nově bude "špinavé" auto jezdit na obyčejné chemicky ošetřené citrony z LIDLu, zatímco ekologicky uvědomělí budou jezdit na biocitrony? 

-> dragon_cb_cz: Kufr plnej citronů a v tom zapíchaný elektrody.
Jako je to blbý. Schválně se zeptám kamaráda hasiče, jaký na to mají postupy.

Jako je to blbý. Schválně se zeptám kamaráda hasiče, jaký na to mají postupy.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 07.11.19 22:11:06: Tak baterka v autě je úplně jiný druh problému, ale tohle je docela průser no
Tipoval bych, že tímhle směrem půjde docela dost výzkumu a pravděpodobně to časem skončí nějakou jinou technologií než Li-Ion, ale kdo ví.

-> Nwkt 07.11.19 22:12:23: No pěkný co teprve když to máš v rámu?
-> Jirik_Tuňák1983 07.11.19 11:43:06: No, jednu Kostku jsme na sidlisti meli a v realu je jeste hnusnejsi nez na fotkach :-)
Tak nějak se to dalo čekat že? Ono stačí co umí jedna blbá baterka v autě, natož tohle...
echo24.cz/a/.../11-tisic- litru-vody-50-hasicu-nabou ranou-teslu-hasili-tri-dny -a-stale-nevi-co-s-ni?utm_ source...
echo24.cz/a/.../11-tisic- litru-vody-50-hasicu-nabou ranou-teslu-hasili-tri-dny -a-stale-nevi-co-s-ni?utm_ source...
Já jsem úplně odvařenej z toho okénka na jedné straně a z toho "lízance" na druhé. 
-> dragon_cb_cz 07.11.19 11:49:55: Šuke se mi tedy nelíbí vůbec. Tam je marný snad i to Nismo. Ono nevím, co si myslet o Nissanu a jeho výrobní řadě tak nějak obecně. Spíše je škoda, že se některé modely pro USAtrh nebudou prodávat zde, třeba tle nová Maxima.

-> dragon_cb_cz 07.11.19 11:49:55: Šuke se mi tedy nelíbí vůbec. Tam je marný snad i to Nismo. Ono nevím, co si myslet o Nissanu a jeho výrobní řadě tak nějak obecně. Spíše je škoda, že se některé modely pro USAtrh nebudou prodávat zde, třeba tle nová Maxima.
-> Jirik_Tuňák1983: ano uplna nadhera
-> Jirik_Tuňák1983 07.11.19 11:43:06: to ked som prvy krat videl cestou z hospody na intrak, tak som chvilu uvazoval ze prestanem pit 

-> Jirik_Tuňák1983: Cube už je asi moc i na mě
Ale mám slabost pro Juke.

Tohle je fakt zajímací vozítko. Je to tak zvláštní, až se mi to docela i líbí.
www.garaz.cz/clanek/test- ojetiny-nissan-cube-je-spo lehliva-bazarova-kuriozita -21002860?dop-ab-var...

www.garaz.cz/clanek/test- ojetiny-nissan-cube-je-spo lehliva-bazarova-kuriozita -21002860?dop-ab-var...