Syny 25.01.10 14:27:09 napsal: → Jirik_Tuňák: U Krta to neznam a u strelnice pokud neni primo led, tak se mi tam nedari rozhoupat ani shade… No jako vyjizdeni kopcu a podobne je urcite rozdil predni a zadni nahon… Predohrab nevyjede to co zadohrab – tim spis, kdyz zadohrab jeste bude mit motor vzadu… Oproti zadohrabu s motorem vepredu bude mit mozna i ten predohrab navic, ale to uz je otazka… Kazdopadne mi rekni proc vitamin by to vyjel a ja ne? :) Jedine gumy pripadne vaha auta… Nevim teda jak to u krta vypada, ale kdyz sem najizdek babi tak tam je stoupani odhadem tak 40° od roviny, parkovat tam musim i na rucku, pac na kvalt to obcas poskakuje dolu…
ono např e36 nebo e46 toho vyjedou podstatně míň, než FWD
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
saskyn2 25.01.10 06:43:18 napsal: → Labros 24.01.10 22:36:38: A to něčemu vadí?
No asi že se zanese...

-> Syny: To bude gumama, váhou, rozložením hmotnosti a převodem. Můžu to šmrdlat bez dušení na 1200 rpm a jedu a škrábu se do sněhového kopca. Krpál tam má Krt solidní a ještě se svažuje ke straně.
Jinak jsem se všiml, že když jsem zůstal viset na břiše u nás před domem při tom jejich prohrnování silnic, tak jsem se přifoukl a když jedno kolo (vnitřní) zabralo a párkrát proklouzlo, tak se to najednou rozjelo a přehouplo přes tu haldu. Tak nevím. Ze šůty jsem měl zkušenost, že když jedno kolo klouzalo na místě, tak auto stálo furt, tady se ale rozjedu po prvních proklouznutích jednoho z kol. Ještě jsem čuměl pod autem, tak je tam běžně vypadající převodovka a pak blíž k pravé straně vede hřídel skrz nějakou krabicu a to nevím co je, protože převodovka je orientovaná spojka vpravo, zbytek vlevo. Jinak hřídele tam vypadaj, jako když v PSA používali lešenářské trubky.
Jinak jsem se všiml, že když jsem zůstal viset na břiše u nás před domem při tom jejich prohrnování silnic, tak jsem se přifoukl a když jedno kolo (vnitřní) zabralo a párkrát proklouzlo, tak se to najednou rozjelo a přehouplo přes tu haldu. Tak nevím. Ze šůty jsem měl zkušenost, že když jedno kolo klouzalo na místě, tak auto stálo furt, tady se ale rozjedu po prvních proklouznutích jednoho z kol. Ještě jsem čuměl pod autem, tak je tam běžně vypadající převodovka a pak blíž k pravé straně vede hřídel skrz nějakou krabicu a to nevím co je, protože převodovka je orientovaná spojka vpravo, zbytek vlevo. Jinak hřídele tam vypadaj, jako když v PSA používali lešenářské trubky.

-> Jirik_Tuňák: U Krta to neznam a u strelnice pokud neni primo led, tak se mi tam nedari rozhoupat ani shade... No jako vyjizdeni kopcu a podobne je urcite rozdil predni a zadni nahon... Predohrab nevyjede to co zadohrab - tim spis, kdyz zadohrab jeste bude mit motor vzadu... Oproti zadohrabu s motorem vepredu bude mit mozna i ten predohrab navic, ale to uz je otazka... Kazdopadne mi rekni proc vitamin by to vyjel a ja ne? :) Jedine gumy pripadne vaha auta... Nevim teda jak to u krta vypada, ale kdyz sem najizdek babi tak tam je stoupani odhadem tak 40° od roviny, parkovat tam musim i na rucku, pac na kvalt to obcas poskakuje dolu...
-> Syny: hele, znáš to u Krta u garáže, jak má tu druhou nahoře.
Tak tam vyjedu v pohodě zvolna bez rozjezdu na jednušku na gumách 195/65/15 Debica Frigo 2, které mají sice gut vzorek (najeto 3 zimy), ale nejsou nové, leč 3 roky staré. A na tej cestě do kopce stál sníh, jak ho bylo tehdá hodně. Takže předohrabem to nebude.
Jinak jsem to zkoušel i u střelnice v lobzích rozhoupat a utrhnout a nechtělo se tomu, vždycky to mělo tendenci se rovnat do přímého směru. Větvíkovi se to jednou trochu u kombika povedlo. Zase na těch 225/45/17, tak tam mi na vracečce z kopce při dešti pochodoval čumák ze zatáčky, ale to bude gumou, která nevytlačila vodu.
Tak tam vyjedu v pohodě zvolna bez rozjezdu na jednušku na gumách 195/65/15 Debica Frigo 2, které mají sice gut vzorek (najeto 3 zimy), ale nejsou nové, leč 3 roky staré. A na tej cestě do kopce stál sníh, jak ho bylo tehdá hodně. Takže předohrabem to nebude.
Jinak jsem to zkoušel i u střelnice v lobzích rozhoupat a utrhnout a nechtělo se tomu, vždycky to mělo tendenci se rovnat do přímého směru. Větvíkovi se to jednou trochu u kombika povedlo. Zase na těch 225/45/17, tak tam mi na vracečce z kopce při dešti pochodoval čumák ze zatáčky, ale to bude gumou, která nevytlačila vodu.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Az si koupim jiny auto tak samzrejme :)
-> Syny: Tak ho prodej 

-> Jirik_Tuňák: Na crashtest nenerazim, pac sem zadnej nevidel :) Ja zase zjistil, ze mam auto na snehu a ledu mimoradne nestabilni :D Ale to bude asi tim 2mm vzorkem na 100let starejch gumach
Nebo takhle... Na ledu je myslim uplne jedno co ma kdo za napravu, pac tam s tim udels leda hovno :) Na snehu uz to znat bude ovsem tam mi zase nevyhovuje predni nahon... A k tomu prednimu nahonu - ted v zime jak byl vsude hafec snehu sem nemohl leckdy ani zaparkovat, protoze jak sem najel do snehu, tak se okamzite utrhly kola a zustal sem stat a nemohl jet ani tam a ani zpatky... Vyjizdel sem do kopce k babi, kde byl jen prohrnutej snih a v pulce kopce sem zkoncil, tak sem sjel dolu, rozjel se a vyjel o 10m vejs a opet konec... Se skodovou se mi tohle nidky nestalo
Jako je mi jasny, ze na to budou mit vliv ty blby gumy, ale i tak to je pekne v prdeli s tema predohrabama... Sice pochybuju, ze auto s motorem vepredu a nahonem vzadu by vyjelo vejs, ale alepson by se dalo pri prkluzu hnanych kol relativne ovladat... Jak mi zacali klouzat predni kola tak si to jede kam chce... A z toho plyne - nemam rad predohraby 



-> Syny: Jezdí i v zimě a je na sněhu a ledu mimořádně stabilní.
Motor je posunutý hodně dozadu a skloněný o 30 stupňů a 17 min. ke kabině.
Zadní náprava je nezávislá elastokinematická se samonatáčecím efektem.
S klidem hlásím, že je stabilnější na zimním povrchu víc než Octavia I a II, se kterou jezdím čas od času v práci v TDi.
Motor je posunutý hodně dozadu a skloněný o 30 stupňů a 17 min. ke kabině.
Zadní náprava je nezávislá elastokinematická se samonatáčecím efektem.
S klidem hlásím, že je stabilnější na zimním povrchu víc než Octavia I a II, se kterou jezdím čas od času v práci v TDi.
-> Syny: Jestli narážíš na crashtest, tak testovali pouze původní X1 a X2 nikdy, což je mi záhadou. Přičemž X2 má tužší skelet, širší blatníky, je delší + má i větší rozchod kol.
Zeptej se Větve, ten viděl výztuhy ve dveřích a těžkal je.
Krom toho mám 4 pytlíky, tak snad něco zmůžou. Na Xantiaclubu je jeden klučina s breakem HDi a toho sestřelil na křižovatce nějakej maník s novým i30 a byla to taková pecka, že Xantidlo šlo přes kapotu na střechu a zpět na kola. Střecha zůstala netknutá. To je při bezmála 1300 - 1400 kg slušnej výkon.
Vylezli z toho s manželkou s oděrkama a byli na pozorování 1 den v nemocnici.
Vystřelil boční u manželky, a tuším oba čelní. Náraz šel na bok. Přední blatník, kolo, dveře.
Zeptej se Větve, ten viděl výztuhy ve dveřích a těžkal je.

Vylezli z toho s manželkou s oděrkama a byli na pozorování 1 den v nemocnici.
Vystřelil boční u manželky, a tuším oba čelní. Náraz šel na bok. Přední blatník, kolo, dveře.
-> Syny: nj je to boj, pusinku mužeš dostta aj ve starým autě, jen to tam nebude tak drahý a nebo tě bude pozdravovat stejně jiný auto pač to starý by bylo na kaši. Vývoj nezastavíš a málo kdo má nanový auto. A než koupit Hejno teplejch poníků se socka výbavou to radši něco jetýho ale "lepšího" .
-> Jirik_Tuňák: Pockej az te da nekde pusinku nekdo s 2,5 promilema
Jezdis alespon i pres zimu, nebo te to musi stat na zimakach v garazi jako nase Octavie? :) Ta nejal uz asi 3 mesice 


-> Syny 25.01.10 13:29:25: Ale já musííííííím. A jinak je to přelom 99/00 

-> Jirik_Tuňák 25.01.10 11:24:07: A na co taky? Z 12let staryho auta nema moc smysl delat novy :)
-> Jirik_Tuňák:





-> Jirik_Tuňák: nj moc barev nebylo. Já chtěl 306 taky v červený metle, ale ouha, jediná co sem našel byla kašák jak sviň.
-> MerHanz: A jak řiká můj devadesátiletej děda, lidi jenom šukaj a kradou. 

-> Bobesh: Ta červená je pěkná, já zelenou nechtěl. Ale víš jak, viděl jsi tehdejší Pugéty a Citrony jiný než zelený, stříbrný a tmavě modrý ? Já moc ne, pak sem tam černá, červená a světlemodrá. Jinak moc barev netlačili.
-> Bobesh: né, že by se mi chtělo do auta stále cpát prachy, ale jak píšeš, co si na tom šlověk neudělá sám, tomu dneska nemůže věřit. Pač doba je zlá a lidi sou špatný.
-> Jirik_Tuňák: Ale víš,co v tom máš
. Tak přidám starší kus.

-> Nwkt: Ale nový z toho už neudělám 

-> Jirik_Tuňák 25.01.10 10:53:30: Ta je pěkná
-> Bobesh: -> Honza120L: ještě jsem našel jednu u pivovára.
-> Honza120L: -> Bobesh: Já komforty dávat nebudu, páč se občas rád svezu svižněji, navíc ty 17"ky to v zatáčkách i podporují, takže by pro mě neměly smysl.
-> Honza120L: Na Xantia foru to jednou shrnuli do pořekadla "Kdo chce chovat opici,musí mít i na banány..."
Jinak přesně jak píšeš. A z Labrose bych si nic nedělal,tohle myslím nebudeš muset rozřezat a stavět znova




-> Syny: uz samotne porizeni auta je naprosta zbytecnost, takze jakekoliv dalsi financovani je ultra kravina, ale kdybych to bral do dusledku, tak muzes bydlet v dire, lovit zver v lese a oblikat se dokuzi a prachy nepotrebuhes vubec :)) kdyz chces auto musis se smirit s tim, ze budes muset neco pustiti, kor u ojetiny - respektive na to muzes srat, nechat to az to vyhnije a pak po forech tlachat jak ten a ten vyrobce je sizung a debil, ze Ti tvuj stroj nevdrzel 350tis bez jedine kacky udrzby - coz kdyz prevedu na Citrona at to neni uplne OT, tka treba u hydry je problem,ze lidi o tom systemu nevedi zhola nic a proste jezdi - ten system je pomerne slozity a vyzaduje jistou davku udrzby..pak se nesere, ale kdyz na to sere majitel, tak je to poukazka do pekel - a bud to proda a koupi nejakej chudak, kterej se v tom utopi a pak nadava a nebo to dojezdi puvodni a pak nadava jakej je to srac...
-> Labros 24.01.10 22:36:38: A to něčemu vadí?

-> Labros: no to znam tohle... To jsou asi nedebilneji ulezeny penize - do auta 

-> Labros: nesmej se me - to uz jsem slysel mnohokrat 

Honza120L 24.01.10 19:29:53 napsal:
no proste jsem nenarazil na nic co by me zaujalo, zatimco to co mam me proste
zaujalo vicero – jasna historie, jasny puvod, jasni majitele, jasne receno co
je udelano a co naopak chybi… je to 00 vyroba, do provozu 01 – nebo-li X2,
vybava nejaky Milenium, ci jak se to pise a prozatim me to vyhovuje… postupne
tomu dopravam nezbytnou udrzbicku, al evse vicemen jen pro pocit dobreho dila a
snizeni moznosti pripadneho problemu
pro pocit dobrého díla z toho stejně zase nakonec uděláš nové auto
no proste jsem nenarazil na nic co by me zaujalo, zatimco to co mam me proste
zaujalo vicero – jasna historie, jasny puvod, jasni majitele, jasne receno co
je udelano a co naopak chybi… je to 00 vyroba, do provozu 01 – nebo-li X2,
vybava nejaky Milenium, ci jak se to pise a prozatim me to vyhovuje… postupne
tomu dopravam nezbytnou udrzbicku, al evse vicemen jen pro pocit dobreho dila a
snizeni moznosti pripadneho problemu
pro pocit dobrého díla z toho stejně zase nakonec uděláš nové auto

petr s 24.01.10 21:46:46 napsal:
→ Honza120L: Stejně to doma neseřídíš nemáš
podložky
což o to podložky by se určitě u Citronů dostaly, ale bez přípravků to asi neudělá.
→ Honza120L: Stejně to doma neseřídíš nemáš
podložky
což o to podložky by se určitě u Citronů dostaly, ale bez přípravků to asi neudělá.
saskyn2 24.01.10 17:38:50 napsal:
→ MerHanz: Olej to cucá přes turbo, to je vcelku
normální a neškodné, troufam si řícct že se ten motor alespon líp
maže
jo akorát nesmí mít filtr částic, protože ten se tím spáleným olejem hezky rychle zničí
→ MerHanz: Olej to cucá přes turbo, to je vcelku
normální a neškodné, troufam si řícct že se ten motor alespon líp
maže

jo akorát nesmí mít filtr částic, protože ten se tím spáleným olejem hezky rychle zničí

MerHanz 24.01.10 15:04:16 napsal:
→ Labros: tu spotřebu srovnáváš s tdi, nebo jiným
Comonrailem??? Ono HDI vždy bralo víc jak TDI a taky má jinou povahu motoru.
TDI jede víc od nuly, ale ve 3000 už je skoro konec a HDI se točí pěkně
až do 4000 jak nic. Prostě sou to jiný principy a jiný tlaky.
srovnávám jak s TDi tak s forďáckýma motorama... já teda commonrail nemám, mám normální rotační čerpadlo a ve městě se dá v pohodě jezdit za 6, mimo město 5,5 a na dálnici 6,2-6,3 a to si to rád přišlápnu, protože mám rád zatlačení do sedačky - brzda provozu rozhodně nejsem. Za víc jak 6,6/100 se mi s tím nikdy nepovedlo jet.
→ Labros: tu spotřebu srovnáváš s tdi, nebo jiným
Comonrailem??? Ono HDI vždy bralo víc jak TDI a taky má jinou povahu motoru.
TDI jede víc od nuly, ale ve 3000 už je skoro konec a HDI se točí pěkně
až do 4000 jak nic. Prostě sou to jiný principy a jiný tlaky.
srovnávám jak s TDi tak s forďáckýma motorama... já teda commonrail nemám, mám normální rotační čerpadlo a ve městě se dá v pohodě jezdit za 6, mimo město 5,5 a na dálnici 6,2-6,3 a to si to rád přišlápnu, protože mám rád zatlačení do sedačky - brzda provozu rozhodně nejsem. Za víc jak 6,6/100 se mi s tím nikdy nepovedlo jet.
-> petr s: jezdilo to na total celej zivot
-> Honza120L: To bylo bez problémů pokud někdo nedával levný olej potom se měnily vačky a zdvihátka
-> petr s: tak to je me jasny, ze to neudelam, ale preci jen je to porad lepsi nez hydrostely
-> Honza120L: Stejně to doma neseřídíš nemáš podložky
MerHanz 24.01.10 13:34:12 napsal:
→ Honza120L: a u těch 16V jsou sázka do oterie hydoštěly.
U většiny co, kdo měl ať už ve 306, nebo 406 tak cvakaj. Je to o tom,
že každý má svý. A je to kus od kusu.
jsi si jistý, že má 1,8i 16v hydroštely? narážím na tabulku kterou mám uloženou -viz příloha, plus toto téma: www.xantiaclub.cz/forum/v iewtopic.php?t=2309&...
→ Honza120L: a u těch 16V jsou sázka do oterie hydoštěly.
U většiny co, kdo měl ať už ve 306, nebo 406 tak cvakaj. Je to o tom,
že každý má svý. A je to kus od kusu.
jsi si jistý, že má 1,8i 16v hydroštely? narážím na tabulku kterou mám uloženou -viz příloha, plus toto téma: www.xantiaclub.cz/forum/v iewtopic.php?t=2309&...
-> Honza120L: Zatím nee ale kdo na ně přešel,pějě chválu. Já to zase nehrotím,jen základní údržba a domácí mytí a úklid. Co se týče hydry a údržby,jsou dva tábory. Jeden tvrdí pravidelná kontrola koulí,dofuk či výměna,druhej zase,že pokud nikde nic nechčije a vůz se chová standartně,je lepší do toho nehrabat.
-> Bobesh: mě tak napadá nemáš zkušenost s komfort gulema? já uvažuju, že to ještě přiměkčím :-))
-> MerHanz: A to je právě to,co ten auťák dělá vyjímečnej. A pokud je systém v pořádku,svezeš se tak,že už ti ostatní auta budou navždy připadat jako žebřiňák. 2,1 byla u mě spíš náhoda,původně to měla bejt 1,9TD ale jsem nakonec rád,že to tak dopadlo,i dvě deci jsou znát a motor si nechá neskutečně líbit.
JJ pánové Xantie , jedna s posledních byla taky můj adept. S HDi pod kapotou, Kdyby dávali td 2,1 i do novějších bylo by to jasná volba.Až na to, že nevim jak bych ji nasoukal do garáže. i 306 má okolo zrcátek cca 2 cm na každý straně. Z toho hydro podvozku sem měl vždycky lufta.
-> Bobesh: jj baggr ma tu uplne nejstarsi variantku v 2litru benzinu

-> Bagrr- máma mele Emu: To je X1/1? Ty máš ještě malej střed volantu,šípy na haubně atd.?
-> Bobesh: Jasné, vím. Strýko mal BX obou generací i Xantii. Tahle co nám stojí pod oknem je právě na pohled velmi hezká, takže pravidlo nesedí. Nevím proč není v provozu.
24.01.10 19:34:39-> Honza120L: ok?

-> Hurdis: Tak ono jich je v HK a okolí taky dost ale málokterá má péči,jakou tyhle vozy vyžadujou,to poznáš už na první pohled. My chtěli X1 zkrzevá exteriér,ty šikmý oči už nejsou tak šén a nemá před spolujezdcem hrazdu na držení. Navíc rozhodla barva(manželka,jak jinak).