Citroen a Peugeot (PSA)

prohledat
6488 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 21.01.2010 do 12.02.2019, založil/a Kuladmin
datum
 
 
10:20:38
12.02.2019
jans

-> Jirik_Tuňák1983: -> suri:

Díky, kluci, zkusím takhle pokračovat. Nechat to napíchnout a zaměřit se na čidlo. Pak dám vědět.
14:27:50
11.02.2019
Jirik_Tuňák1983

-> jans 10.02.19 13:54:13: Tohle dělávalo čidlo teploty chladící kapaliny a u starších typů s nepřímým vstřikováním krokový motorek. Asi bych to nechal u někoho napíchnout, jaké hodnoty ukazují zmíněná čidla (termostat, chladič).
upraveno 1x, naposled 11.02.2019 14:28:31
13:57:37
10.02.2019
suri

-> jans: to mne skôr príde na snímač otáčok
13:54:13
10.02.2019
jans

Správná poznámka. Firma se postará tak, že zaplatí fakturu za servis. Že to pořád není opraveno, nikoho moc netrápí, neboť auto zatím jezdí a nějak nastartovat jde. Rád bych tomu přišel na kloub, jednak mě to zajímá, jednak bych nerad odrovnal startér, když s ním musím točit i krátce po nastartování.

Každopádně, dnes to při zahřátém motoru, chytlo na 3. nastartování. Podobně se mi u volva projevovala váha vzduchu. Původní majitel tam měl StarLine, vyměnil jsem ji za Bosch a od té doby klid.
21:21:17
09.02.2019
Jirik_Tuňák1983

-> jans 09.02.19 15:50:12: A proč se nepostará firma, když je to služební?
15:50:12
09.02.2019
jans

To je právě to, dělá to i při opakovaném startování.
15:44:27
09.02.2019
Jirik_Tuňák1983

-> jans 09.02.19 15:13:33: A při druhém nastartování to už neudělá, viď?
15:13:33
09.02.2019
jans

Pánové, mám firemní 207 (r.v. 2008, 1,4 benzin, něco kolem 54 kW). Už to bylo xkrát v servisu kvůli tomu, že když je motor ohřátý, auto chytne, ale vzápětí chcípne. Pomůže buď počkat na vychladnutí, nebo při startování déle držet klíček, aby startér běžel i krátce po nastartování. Když je motor studený, problémy nejsou. Napadá někoho, čím by to mohlo být? Nějaké čidlo, váha vzduchu apod.? Mohlo by mi to být jedno, ale přece jen auto používám i k osobnímu využití, tak mi záleží, aby mě někde nenechalo. Předem dík za rady.
09:57:04
23.01.2019
vinorak

já má sice xsaru, ale je to stejný jako 306ka, má to lepší přístup do kufru1 motory TU snad nikdy nezamrzaly odvětrání hlavy. Dělá to jenom XU7 nebo 10, a to jenom u hodně vyjetejch kusů. Mě to zamrzlo loni a to měl motor asi 280 tisíc najeto z toho 100 ma plyn. Mám ale asi prasklej píst nebo kroužky, protože to pak už bralo kolem litru oleje na 2000km na třetim válci. Takže to jednou zamrzlo a přes měrku poblilo celej motor, ale je možný, že by se to neslalo, kdybych to jako každý rok na podzim vyčistil :D Já se taky snažim prodat Xsaru 1.8 16v na plyn( ještě 5 let platná bomba) s technockou na rok a půl s náhradnim motorem s komplet novejma věcma a nikdo to nechtěl ani za 15000. Přitom to umí pohodlně a svižně jezdit kolem 1.10 Kč na kilometr 3
A jinak závady jsou jak už psali kluci klasika francie: zadní náprava a koroze , ale u xsary netrpí zadní podběhy, ale práh u řidiče....
07:17:21
23.01.2019
charon

-> vhml 22.01.19 12:23:26: Je za 15 000, což se mi na oservisovaný auto po rozvodech a repasi zadní nápravy fakt zdá docela málo. Ale je to stará jebka, to je pravda
18:44:24
22.01.2019
Jirik_Tuňák1983

-> MATTESS 22.01.19 17:15:29: Jednou jsem tu hadici rozpojil a byla zcela čistá. Takový ten šlem, který tam pak zamrzával, se mi v ní vůbec nedělal. Viděl jsem to na fórech, kde měli lidi tu dvojhadici vyndanou a fotili její čištění apod. Takže je to s tím parkováním možné. Ale stálo mi to v garáži jen přes noc, jinak venku a jezdilo to. Někdy to stálo venku v zimě i 14 hodin a déle.
17:15:29
22.01.2019
MATTESS

-> Jirik_Tuňák1983: možná, že to ovlivnilo parkování. My oba parkovali venku
14:22:58
22.01.2019
Jirik_Tuňák1983

-> MATTESS 22.01.19 14:07:41: Já ne. 1 Ale kupoval jsem to se 124 000 se značkovým servisem a serviskou, prodával se 180 000 km, parkoval v garáži, olej Total Quartz 7000 měnil max po 10 000 km a každej rok tomu věnoval péči a údržbu vlastní i odbornou. 3
14:07:41
22.01.2019
MATTESS

-> Jirik_Tuňák1983 22.01.19 08:35:24: z práce to měl taky v Xantii a potýkal se s tím taky.
12:23:26
22.01.2019
vhml

-> charon 22.01.19 12:04:10: podežrele dobré peníze - jakože to stojí pod 5000? Nebo kolik by taková stará jebka měla stát 3
O střechu u cabria mít strach nemusíš. Samo od sebe se jí nestane nic. Jiná situace je když po tom skáče pes, chrápou na tom kočky atd...
12:04:10
22.01.2019
charon

No, mám v merku jednu 1.6tku, podle inzerátu vypadá udržovaně a zadní náprava je po repasi (uvidíme, jestli dojde na prohlídku - rok stará náprava by měla bejt poznat). Ale je za podezřele dobré peníze, takže čekám nějakou botu ...
106tka vyžaduje invetice, ne velký ale vyžaduje a pořád je to pidiauto, do kterýho se na dojíždění do práce aktuálně těžko vlezeme ... Kolegovi musím otevírat dekl od šíbru, aby nemusel mít hlavu na stranu ... Takže uvažuju o něčem větším.
Jináč kábro by bylo pěkný, ale auto bude jezdit celoročně a taky mám strach, kdy se střecha rozerve, takže nevim, nevim - ale třeba toto je třeba slušně vypadající za dobré koruny auto.bazos.cz/inzerat/... /Peugeot-306-cabrio.php
upraveno 1x, naposled 22.01.2019 12:17:00
10:57:45
22.01.2019
Kocvin

-> Jarda/felda: I TD s Bosch technikou nebylo zlé.. A alespoň trošku po malých úpravách jelo, oproti čisté naftě.. 1
10:09:16
22.01.2019
Jarda/felda

-> charon 22.01.19 07:40:21: u 306 byl dobrej čistej diesel 4 klasickej 1.9 50kw 1
08:58:04
22.01.2019
Kocvin

-> vhml 22.01.19 08:43:50: Pravda, taky je teďka sleduju.. Nejlépe nějaký garros..
08:43:50
22.01.2019
vhml

Případně bych se poohlédnul po 306 Cabrio. Ty auta aktuálně stojí hovno a během pár let půjde cena dramaticky nahoru si myslím. Známej už naskladnil dvě.

E: koukám teď na Bazoš a ta doba ( 2-3 roky zpátky ) kdy to za 20tisíc nikdo nechtěl už asi pominula. Kámoš to měl s dvoulitrovým 16V a pak to kretén někomu bezeslova prodal asi za 25. Kdyby to řekl tak už ho mám.
upraveno 3x, naposled 22.01.2019 08:48:25
08:39:47
22.01.2019
Kocvin

-> charon: Dohazuju teď kámošce 306 sedan 1.6.. Kdyby to nevzala, tak by mohla být volná.. 4

Jinak můžeš vzít jakýkoliv benzín u těchto aut se motorizace ještě dost povedly.. Hlavní je stav a kilometry.. A když se ti podaří sehnat 1.8 16v tak si s tím celkem i u žiješ.. 1
Jinak kastle jako píše vhml, levý zadní podběh bývá na kaši..
upraveno 1x, naposled 22.01.2019 08:40:01
08:35:24
22.01.2019
Jirik_Tuňák1983

-> MATTESS 22.01.19 08:05:38: Já měl 1.8i se stejným řešením a nezamrzlo mi to nikdy a to jsem ji ani nikdy nečistil. Zůstalo jen ve fázi chystání. 3
08:05:38
22.01.2019
MATTESS

-> charon: na takové jízdy by stačila 1,4, ne? Jestli tam byla 1,6 jako jsem měl v ZX, tak s tou jsem měl problem, že v zimě na krátké trasy zamrzalo odvětrání kliky
08:00:46
22.01.2019
vhml

-> charon 22.01.19 07:40:21: aby to nebylo schnily ( hodně reznou C sloupky kolem matice na zadní pásy ) a nemelo to v hajzlu zadní nápravu. Zbytek je asi blbuvzdornej.
07:40:21
22.01.2019
charon

Pánové, začal jsem uvažovat o Peugeotu 306 na daily ježdění. Mohl by mi někdo dát tip, na co se případně zaměřit (klasické špeky co todle auto trápí) a jakej hledat ideální motor? Asi preferuju benzín, na těch mějch 18000 km ročně je asi nafta zbytečná.
14:52:19
31.12.2018
Honzaloun

-> Jirik_Tuňák1983: Koukal, tam jsou naštěstí plastový podběhy a je tam malinká dírka, vzadu je to blbě udělané.
14:51:25
31.12.2018
Honzaloun

-> Skili: Tohle je taky 95 1.0 33kw 1 Mám ho pár měsíců. a stálo pár kaček. Skoro bych řekl že už zajímavý auto, na silnicích už nejezdí. Má najeto čerstvě přes 170 000 a čerstvě bez technické a trochu se bojím dál. Auto jako takový spolehlivý, vždycky nastartovalo a dojelo kam mělo, ale je s tím teda furt něco. Jede to, i když teda né moc jak píšeš ty, ale je kolem toho spoustu věcí.. Hnijou dost, přesně jak říkáš, zadní podběhy pod nárazníky, v jednom poděhu mám dírku, druhej tam prostě na prasáka není 8 řešil jsem to nejtama plechem z obi a kitem s gumoasfaltem a myslím si že by to ještě technickou protáhnout mohlo.. Jsou na tom věci jako Těsnění pod hlavou, homokineťák, manžeta poloosy a pak už jenom "blbosti". Měnil jsem vložky dveří , blatník, blinkry, světla a spínačku. Ty vložky proto protože jedna nefungovala a druhá v zimě zamrzala. V interieru je akorát prasklý plast kolem volantu a vršek šaltrpáky, plasty vyřešila stahovací páska a vršek šaltpáky pro 4 kvalty se mi nepodařil najít. Když už mám příležitost tak se zeptám, za studena si auto občas přidá a má zvláštní volnoběh, co to je?
upraveno 1x, naposled 31.12.2018 14:54:04
14:39:42
31.12.2018
Jirik_Tuňák1983

-> Skili 31.12.18 13:48:02: A vepředu za světly. Tam už jste se po otevření kapoty dívali? 1
13:48:02
31.12.2018
Skili

-> Honzaloun: Mám 1995 1.0 33kw a jediny co mě trápí je nedostatek výkonu 3 za ten rok a něco co to mám jsem s tím najel asi 7000km a zatím žádněj problém, až na pár polámanejch plastů v interieru. (knoflík větraku a naklápění světel,..)
Od roku 1994 až do 2007 jsme měli doma ještě 1.4d kterou tata dotáhl bouranou z Belgie a pak najela asi 250tisíc v autoškole a potom ještě putovala po prarodičích až skončila u bratra kterej ji v r.2007 prodal kámošovi a tomu rupnul rozvoďák a potkalo se to. (tou dobou už to mělo dost přes 300tisíc)
Jsou to celkem spolehlivy auta, ale hnijou hlavně pod zadním nárazníkem.
12:19:58
31.12.2018
Honzaloun

Máte někdo na daily? a co vás trápí a co se vám na tom naopak líbí?
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od Honzaloun vložen 31.12.2018 12:19:58
09:42:19
18.12.2018
Kocvin

-> palinator: ACEA se mi u těchto motorů nezobrazuje, ani když čumím přímo u Peugeota.. Takže ber radši dle té Fordí normy..
upraveno 1x, naposled 18.12.2018 09:42:50
13:48:05
14.12.2018
palinator

-> Jirik_Tuňák1983:
Já vim že se s filtrem asi nic zásadního nestane a s motorem už vůbec ne, ale mazací plány a návod píšou něco jako píše -> Kocvin: , o ACEA Cx není nikde ani vidu, ani slechu. Tak nevim jestli brát Fordí normu jako bernou minci nebo ACEA.
13:39:46
14.12.2018
Jirik_Tuňák1983

-> palinator 14.12.18 13:25:20: Ale v morálně nekompatibilním vozidle. 3 Koupil nesprávný olej, ale neznamená to, že by ho to hned zařízlo.
Do Cromaňonce s CR a DPF jsem kupoval Selenii a pak tento, který by mohl použít taky.
www.oleje-pema.cz/olej-mo torovy-valvoline-maxlife-c 3-5w-30-4l_159714.html
upraveno 2x, naposled 14.12.2018 13:40:32
13:25:20
14.12.2018
palinator

-> Kocvin:
Motor je Pugét tak kam to jako mám dát? 3
13:16:44
14.12.2018
Kocvin

-> palinator: No fuj, že se nestydíš dávat sem Forda.. 3

Jinak patří tam 5w-30 s normou Ford WSS-M2C913-D alternativa pak to samé jen s C na konci.
13:08:48
14.12.2018
palinator

Napíšu dotaz sem:
Prosím pěkně. Ford C-Max 2,0 TDCI/HDI 100 kW FAP. Jakou normu oleje? Kámoš si koupil nějakej olej 5W-30 Ford Formula F nebo jak, ale zarazilo mě, že má jen normy ACEA A5/B5 a pak nějakou fordí normu. ACEA Cx (která určuje méněSAPS oleje) tam chybí a vzhledem k přítomnosti filtru mě to docela překvapuje. Návod k vozidlu o midSAPS olejích mlčí. Teď mě napadá, jestli se vlastně FAP/DPF nezačaly používat dříve, než byly ACEA C3 a podobné oleje.
15:21:27
07.12.2018
vinorak

A momentálně mám ještě Saxo 1.6 8v 72kw edice new morning (v podstatě vts s jiným interiérem)
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od vinorak vložen 07.12.2018 15:21:27
16:25:47
03.12.2018
MB_CML

-> vhml: Ale drží, jen nesmí být původní 20let stará 1
15:01:01
03.12.2018
vinorak

tak moje griffe zná snak každej a Tomovo bejvalý taky 3
15:00:12
03.12.2018
vinorak

tady to je samej OHV motor, tak musím opatrně, aby mě nevyloučili 3
12:00:39
03.12.2018
Jirik_Tuňák1983

11:16:21
03.12.2018
vhml

-> MB_CML 02.12.18 23:17:47: kovovou sponou, v který to taky nedrží. Bindr je tam nezbytnej 4
10:31:05
03.12.2018
Kocvin

-> vinorak: No konečně jsi je sem taky přidal.. 3
10:12:40
03.12.2018
vinorak

barva byla trochu divočejší 2 a ještě s origo pružinama
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od vinorak vložen 03.12.2018 10:12:40
upraveno 1x, naposled 03.12.2018 10:13:04
10:10:42
03.12.2018
vinorak

16ky jsem taky na gti jezdil a bylo to na hraně, už bylo daloko víc cítit tahání za volant.... a to jsem měl obuto 195/45 r16
upraveno 1x, naposled 03.12.2018 10:10:53
10:09:50
03.12.2018
vinorak

červená 1.4, brzdy gti ( válec+ posilovač, chlazený brzdy a širší bubny) strašná zábava na těch 75 koní4
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od vinorak vložen 03.12.2018 10:09:50
10:02:29
03.12.2018
vinorak

1.1 color line, vnitřek gti, přední brzdy gti, pružiny 309gti, rally plechy kupovaný nový za 1600 kus :D
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od vinorak vložen 03.12.2018 10:02:29
upraveno 1x, naposled 03.12.2018 10:03:03
10:01:08
03.12.2018
vinorak

v dobách kdy jsem měl 3x 205ku 2
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od vinorak vložen 03.12.2018 10:01:08
23:17:47
02.12.2018
MB_CML

-> Jirik_Tuňák1983: Jo to je, neviděl jsem ještě žádnou 205 ku, kde by neplandal. Zajímavé je, že u 309ky je to řešeno již kovovou sponou a to se oba modely dělaly současně8
23:00:48
02.12.2018
Jirik_Tuňák1983

-> MB_CML 02.12.18 22:58:51: Ale jinak je hezkej. Brzdový bowden mimochodem klasika.
Extreme Tyres