Tachometer - alternatíva

prohledat
203 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 20.03.2023 do 17.05.2023, založil/a minno
řadit dle data
07:29:35
08.04.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> minno: To tvoje auto a úpravy jsou úžasné. Z těch tvých tisíce drobných modifikací by automobilka mohla čerpat v čase socialismu jistě na tři další modernizace. 3 A strašně se mi líbí ten červený spínač na výstražné. 4
06:40:44
08.04.2023
minno
00:13:34
08.04.2023
Syny
-> minno 07.04.23 22:43:17: A navod na kyvku bude kdy? 3 1

Paradni prace :)
upraveno 1x, naposled 08.04.2023 00:13:47
22:52:45
07.04.2023
minno
-> Lamac: To netuším, aké sú a ani nebol dôvod. Využil som, "čo dom dal".
22:48:33
07.04.2023
Lamac
A to tam nešli nacvaknúť favo/felda žiarovky z prístrojovky?
22:47:45
07.04.2023
Milan 136
-> minno: Parádní počin. Ostatně jako vždy.
22:47:32
07.04.2023
Petrson
-> isti: Nikdy, protože, pak už by nebyly žádná úpravy pro ostatní.1
22:46:26
07.04.2023
minno
-> isti: Koncom tohto mesiaca, keď neprejdem STK 3 3 3 38
22:45:02
07.04.2023
isti
-> minno: 156 158 Kedy budeš rozpredávať toto auto?1
22:43:17
07.04.2023
minno
Koniec hlásenia. Koho serie v škodovke mechanický tachometer aj s jeho všetkými neduhami, ako to sralo mňa (pazvuky a zákmity), máte hotové riešenie.
22:38:43
07.04.2023
minno
Ovládacie / nulovacie tlačidlo som vytiahol sem k ostatným tlačidlám, ešte sa tam zmestilo :)
zvětšit Tachometer - alternatíva - obrázek od minno vložen 07.04.2023 22:38:43
22:34:07
07.04.2023
minno
Tadá, hotovo, svieti to na parádu.
zvětšit Tachometer - alternatíva - obrázek od minno vložen 07.04.2023 22:34:07
22:33:22
07.04.2023
minno
Hotová prístrojovka s elektronickým rýchlomerom.
zvětšit Tachometer - alternatíva - obrázek od minno vložen 07.04.2023 22:33:22
22:32:24
07.04.2023
minno
Zamontované do štítu a upravená kabeláž:
zvětšit Tachometer - alternatíva - obrázek od minno vložen 07.04.2023 22:32:24
22:31:24
07.04.2023
minno
Osadiť, prilepiť a je to :)
zvětšit Tachometer - alternatíva - obrázek od minno vložen 07.04.2023 22:31:24
22:30:07
07.04.2023
minno
Použijeme 2 staré nepotrebné kontrolky z prístrojovky Š105-130 a odpílime z nich asi 20 mm dlhé trubičky. Aby šlo použiť klasické pätice na žiarovky a do nich LED s rovnakou farebnosťou svetla ako zvyšné budíky1
zvětšit Tachometer - alternatíva - obrázek od minno vložen 07.04.2023 22:30:07
22:27:58
07.04.2023
minno
Po odkrytí záslepok. Fajné otvory. Ideál na jednoduché vyrobenie vlastného podsvietenia.
zvětšit Tachometer - alternatíva - obrázek od minno vložen 07.04.2023 22:27:58
22:26:52
07.04.2023
minno
V plošáku toho budíka sa ale nachádzajú dva zaujímavé a k ničomu neslúžiace otvory. Na obale budíka zo zadnej strany zakryté gumovými záslepkami:
zvětšit Tachometer - alternatíva - obrázek od minno vložen 07.04.2023 22:26:52
22:24:03
07.04.2023
minno
Origo podsvietenie tvoria LED zabudované priamo na plošnom spoji:
zvětšit Tachometer - alternatíva - obrázek od minno vložen 07.04.2023 22:24:03
22:22:53
07.04.2023
minno
Dnes som sa hral ešte s "kozmetikou". Originál podsvietenie na tomto budíku farebne neladilo s ostatnými budíkmi.

Bolo to takto. Moc "teplá biela":
zvětšit Tachometer - alternatíva - obrázek od minno vložen 07.04.2023 22:22:53
22:18:54
07.04.2023
minno
Nedalo mi to dnes pokoja, tak som bol trochu prebehnúť auto po meste. A funguje to na parádu. Ručička aj počítadlá kilometrov. Hurá. Konečne doriešené. Ale musel som ešte trochu zmenšiť tú medzeru na snímači na asi 1,0 mm.
zvětšit Tachometer - alternatíva - obrázek od minno vložen 07.04.2023 22:18:54
22:15:34
07.04.2023
minno
Video zo snímania:



(no nič, ten odkaz na short video nechce fungovať - názov videa je Test speedometer skoda 3.)





https://www.youtube.com/s horts/BI_oI03X-jw
upraveno 3x, naposled 07.04.2023 22:47:52
22:08:01
07.04.2023
minno
-> MVM: Vlastne máš pravdu, ja som pozabudol na to, že káble k ABS snímačom sú ťahané po výkyvnej časti náprav.
21:38:58
06.04.2023
darklord
21:35:04
06.04.2023
MVM
-> minno 06.04.23 09:06:23: Na tom tahání kabelu nic neni. Dneska je snimač otáček taky až u náboje kola. Můžeš kopirovat "cestu" brzdové trubky/hadice.

My jsme kdysi na formulich brali rychlost z otáček předního kola ,impulsy z unašeče brzdového kotouče..
21:15:58
06.04.2023
minno
I som to nahodil tak, ako bola reč a vyzerá, že by to mohlo fungovať. Magnet som vyhodil. Držiak som otočil o 180 st., aby bol bližšie ku kĺbu a dal senzor 2 mm od tých troch čiel kĺbu. Počet impulzov na km jazdy upravil na 1665. Na senzore je LED - svieti pri nábehu na snímací bod. 2 mm medzera bolo moc, niektorú stranu občas nezachytilo (pri otáčaní poloosou-kolesom rukou). Tak som ju postupne zmenšoval, až kým to nebralo všetko spoľahlivo (cca 1,5 mm medzera). Sníma to teraz pekne.



Akurát prúser kamaráde - napadol sneh a nemám to ako vyskúšať3 10

Dokonca aj hever to akosi vzdal, chcel som aspoň na špalkoch v garáži...

Tak som to prebehol aspoň pred garážami po snehu do rýchlosti 20 kmh. Ručička ide ako má, krásne plynulo od 0, žiadny zákmit a aj počítadlo zdá sa odhadom ráta dobre...



Spolieham na to, že to bude Ok. Len počkať na umúdrenie počasia.
upraveno 1x, naposled 06.04.2023 21:16:51
09:06:23
06.04.2023
minno
-> MVM: Neskúšal. A ani sa mi moc nepozdáva ťahať káble na výkyvnú časť nápravy.



-> darklord: Áno, veď to mi radí aj John v maili. Skúsim, uvidím. Ale neverím moc tomu, že to bude fungovať. Šírka tých strán tripodu sa mi zdá (subjektívne) moc veľká na snímanie a nie som si istý ani presnosťou a súmernosťou obrobenia tohto dielu. Ale možno budem prekvapený. S 3 magnetmi som to už skúšal (ale taktiež presnosť/súmernosť ich umiestnenia nebola dokonalá) a nefungovalo to dobre, ručička skákala.

-> COL: Áno, člen jack51 to tak má, už som to pozeral aj predým, ale nenapadlo ma veru, že sníma priamo čelá tripodu.



e: Farba by tomu snáď nemala vadiť.



img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../3467_2011-05 -08_23-19-39_30.jpg

img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../3467_2011-05 -08_23-20-12_6.jpg

skoda-virt.cz/cz/.../3467 -jack51-136gl
upraveno 1x, naposled 06.04.2023 09:08:22
22:47:43
05.04.2023
StepaNoFUN
Zlata Coralba... I s GPS to funguje spolehlive...
22:29:23
05.04.2023
COL
-> darklord: To měl myslím jack51.
22:27:54
05.04.2023
COL
-> MVM: Na tím jsem před lety přemýšlel, ale zasekl jsem se na problému výroby toho kotouče a vhodném.umístění nějakého existujícího Automotive senzoru. Kotouč měl mít do 1mm a měl se vkládat mezi prirubu hřídele a kloubu.
22:07:45
05.04.2023
darklord
-> minno: ja by som skusil "snimat" rovno telo tripodu, ked staci kovovy predmet. A nastavis si pocet impulzov x3 a je to, nie?
22:04:43
05.04.2023
MVM
-> minno: Nezkoušel jsi vymyslet snimací kotouč,ktery bys přichytil pod imbusove šrouby na poloose? Snímat otacky poloosy prostě ne u převodovky ale u unašeče ..
21:41:02
05.04.2023
minno
Už aj prišla odpoveď. Tak to bude tak, ako som aj tušil. Počet impulzov na 1 km s použitím len 1 bodu na snímanie (magnetu) je primalý. Ale netuším, aké výpočty tam potom používajú.



Dear Milan.



I suspect problem is because the pulse per kilometre is too low.

We usually suggest a minimum number of pulses for stable function of speedometer is 1000 per mile or kilometre, although it will often function for speed indication as you have found.



I would delete magnet and try using the 3 steel faces of the drive shaft coupling, gap 2mm. (pulse ratio 3x 555 = 1665). Try to position sensor so that distance between face and depression in drive coupling is as large as possible.



Second solution would be to use 3 magnets, one on each face. But I would recommend trying steel faces first without magnets.



Possible third solution would unfortunately need a different type of speed sensor and the original Skoda speedometer mechanical cable.

If the Skoda is quite old (?), it would have originally had a PAL mechanical speedometer.

The fitting on end of mechanical cable / speedometer is M18x1.5mm and we have a sensor that screws onto the end of the old cable. (Regrettably not shown on our web shop as we usually supply it to direct to UK car maker).



Kind regards



John Gare

ETB Instruments Ltd







From: Milan Lassak

Sent: Wednesday, 5 April 2023, 19:14

To: ETB Info

Subject: Re[2]: ETB Instruments Ltd - Order



Dear John,



i installed the speedometer in the car but the same problem still occurs :-(



The speed shows correctly (also max speed on display) - compared by GPS and radar, but the odometer only adds about half of the kilometers (On a 10 km long route, it adds approx. 5 km.)



Car: Skoda Estelle 130

Tyre size: 175/70 R13 (wheel circumference 1800 mm)

Sensor location: gearbox - halfaxis (photo in attachment)

Differential ratio: 3,9:1



I have only 1 magnet (2 magnets 180° apart cannot be used due to the design of the joint "tripod" - photo).

Sensor is ETB M8 Speed Sensor, Product Code: 340-002

The magnet is not an ETB original.

Gap magnet / sensor: 1,5 mm.

Pulses per kilometre: set up 555 (1000 meters / 1,8 meter wheel circumference = 555). Using the AUTOCAL function, I reached the same result of pulses at 1 km (distance measured by another car).



Where could the problem be?

It really can't be a device fault?

What else could I try?



I will be grateful for any advice, direction.



Thank you very much.



(I'm sorry for my english)



Milan Lassak
20:24:58
05.04.2023
minno
Napísal som ešte raz tomu angličanovi, aký s tým mám stále problém, tak som zvedavý, čo mi odpovie. Uvidíme.
17:58:20
05.04.2023
COL
-> minno: za mne neni duvod, aby toto nefungovalo, jen je potreba objevit zakopaneho psa.
upraveno 1x, naposled 05.04.2023 17:58:30
17:10:51
05.04.2023
minno
Ešte by tu bola možnosť ponechať tento budík len ako rýchlomer a k tomu doplniť jednoduchý cyklotacho len ako počítadlo km3
14:52:16
05.04.2023
minno
-> gim: Magnet je plný, bez otvoru / ďolíka.-> COL 05.04.23 14:02:22: To už je na mňa moc3
14:02:22
05.04.2023
COL
Taky se da delat to, ze prozkouma signal osciloskopem, aby se videlo, co tam leze. Pripadne se signal muze simulovat z nejakeho generatoru, aby se vedelo, jak se samotny budik vlastne chova.
13:59:31
05.04.2023
gim
-> minno: Nevím jestli se chápeme, jestli má v sobě magnet ďuru/ďolík na uchycení, tak by snímač měl být posunutý spíš k jeho hraně, aby snímal jeho plochu. Teď to máš dle fotek na středu. Ten otvor/dolík v magnetu by mohl zdvojovat signál a dělat neplechu. Na budíku se ti to neprojeví, protože by ručka musela vyskočit desetinu/setinu vteřiny do aleluja a pak máš opět celou otáčku. Ale na těch impulsech ti naskáčou dvojnásobné kilometry oproti reálu. Ale netuším jak vypadá hlava magnetu.
upraveno 5x, naposled 05.04.2023 14:05:53
13:54:48
05.04.2023
COL
-> Syny: Magnet drzi na kovu sam, sroub ne, musi se zadelat, to treba muze byt jeden z duvodu, proc to ma fungovat is magnetem.
13:43:40
05.04.2023
Syny
-> COL 05.04.23 13:07:49: A k cemu tam je tedy potreba magnet, kdyz to funguje i s hlavou sroubu?
13:09:17
05.04.2023
COL
-> minno: přinejmenším to, že to nefunguje ani na stole, je dobrý podklad pro výrobce, že to má rozbitý
13:07:49
05.04.2023
COL
-> Syny: A jak tacho z pulzu pozná, že je tam 2x tolik magnetu, nebo se to toci 2x rychle?
12:59:55
05.04.2023
minno
-> Syny: S tými hlavami šróbov je to podľa mňa chápané tak, že ich je v aute vždy viac kusov, nakoľko nikde na aute nie je nikdy len 1 rotujúci šrób, či už náboj kolesa (štefty), poloos, hardy spojka.... Vždy viac pravidelne rozmiestnených. Pričom magnet montuje užívateľ a s 1 magnetom pri 90% áut sa to nezmestí do minimálne možného počtu impulzov, ktoré sa dajú zadať (s výnimkou škodovky s mini 13" kolesami), preto magnety 2...



-> COL: Asi mi nič iného neostane, aj keď popravde, už tam nie je moc čo skúšať...
12:46:04
05.04.2023
Syny
-> minno: V tom navodu se pise, ze magnety mas mit 2 po 180°, ale u hlavy sroubu se to nepise. Mozna bych se zameril na to. Nevim jak to funguje, ale pokud to chce dva magnety nebo jeden sroub, je mozny, ze kilometry to pocita tak, ze to impulsy pri pouziti magnetu deli dvema - tim padem by byly cca polovicni nez rychlost, coz je tvuj problem jak jsem pochopil. Ale je to jen napad naslepo od stolu...
upraveno 1x, naposled 05.04.2023 12:46:45
12:25:13
05.04.2023
COL
A co to znovu a poradne vyzkouset nekde v dilne na ponku? Muzes si dat nejaky kotoucek s magnetem treba do vrtacky. Odpadnou pak ruzne spekulace s vibracema (to se mi teda moc nezda) - rovnou taky muzes posoudit, jakej vliv ma treba vzdalenost od magnetu atd.... Na tachu proste uvidis, jestli vzdalenost odpovida rychlosti, nebo ne - na to to nemusi byt v aute. Teprve, az to bude chodit spolehlive na stole, tak to dat zpet do auta a pak az eventuelne zkoumat, co je v aute jinak.
11:54:56
05.04.2023
minno
Držiak som potunil "rýchlo úpravou". Skrátil som ho, senzor posunul asi o 15 mm bližšie k prevodovke (menšia páka), vložil L-kovú výstuhu. Určite je to teraz o dosť pevnejšie, ako predtým.



Zmenšil som aj špáru na cca 1,4 mm.



Ale bez zmeny. Počítadlo ráta stále rovnako zle.



Z vrchu mám ešte jeden snímač k palubáku, ten je teda dosť slabý a km na palubáku ráta OK.



Tak ja už neviem. Musí byť nejaký problém v budíku. Ale doma pri pokusoch sa mi to raz podarilo dostať do stavu, že to rátalo OK. Ale čím to bolo...



Skúšal som nakonfigurovať počet impulzov na km aj voľbou "autocall" a na približný kilometer (odmerané druhým autom) to narátalo cca 580 impulzov (rátalo to pekne po 1), čiže to sedí s mojim výpočtom 555.

No a logika nepustí, ak má jeden impulz 1,8 metra a počítadlo impulzov to krásne priratáva, rovnako musí prirátavať aj kilometre na počítadle.



Už ma napadá len vyskúšať zameniť magnet za "hlavu skrutky", ale aký by toto mohlo mať vplyv a súvis?



-> gim: Magnet je prilepený.
zvětšit Tachometer - alternatíva - obrázek od minno vložen 05.04.2023 11:54:56
upraveno 1x, naposled 05.04.2023 11:58:40
09:44:05
05.04.2023
darklord
V prvom rade ako uz pisu ostatni, ten drziak je zly. Urob to aspon z trojky plechu a v klude este bodni trojuholnikovu vystuhu.
09:25:16
05.04.2023
gim
-> minno: jakým šroubem máš chycený ten magnet? Jestli imbusem, tak je tam psané, že snímač má brát plochu a ne ďuru, jestli nemůže být problém v tom.
09:15:34
05.04.2023
Syny
-> minno: Presne jak pise Eidy. U toho drzaku bych se bal ze se bude klepat vibracema. Urcite ho udelej z mnohem silnejsiho plechu. Klidne mi posli rozmery, pokud bys potreboval udelat vykres pro nejaky vypalek.
Extreme Tyres