skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skoda.virt.cz
... Škoda MB, 105, 120, 130, 135, 136, Rapid, Garde i starší a speciály
Nejbližší srazy a akce
datum | nazev | misto |
---|---|---|
27.06. - 29.06.2025 | Pohofest 2025 | Přepychy u Opočna | Další akce a srazy... |
Nejnovější články
Aktuální galerie
Nové fotky u aut
Poslední příspěvky v diskuzích a komentářích
11:30:21
27.11.2024
27.11.2024
CHIP
-> vhml: Jo jo .. je mi to tak nějak jasný .. ale prostě jak to dříve bývalo běžné ..
10:52:37
27.11.2024
27.11.2024
Pavel P..
-> palinator: jenže to neni problem dieselu ale stavu auta.... konkretně termostatu
10:37:58
27.11.2024
27.11.2024
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:
Toledo 1,9 TDI, Ovce 1,9 TDI... bez sněhu jen malý vliv. rozdíl tak 5%. Neohřívám auto stáním a zpočátku to moc nedrhnu topením, pokud není namrzlé nebo mlžící se okno.
Novější TDI-CR s PTC topěj delší dobu elektrikou, tam byl rozdíl větší, ale obtížno kvantifikovat, protože jsem s tím nejezdil tak často.
EL - v létě tak 10-11 kWh, dneska ráno 14 kWh, s předtopeným autem na kabelu. Bez předtopení by to žralo ještě víc, ale jak to moc neděláme, špatně to jde určovat. Na krátké trase těch 5 kW topení udělá velkej rozdíl, na delší trase postupně výkon topení klesá někam k 1-1,5 kW.
Toledo 1,9 TDI, Ovce 1,9 TDI... bez sněhu jen malý vliv. rozdíl tak 5%. Neohřívám auto stáním a zpočátku to moc nedrhnu topením, pokud není namrzlé nebo mlžící se okno.
Novější TDI-CR s PTC topěj delší dobu elektrikou, tam byl rozdíl větší, ale obtížno kvantifikovat, protože jsem s tím nejezdil tak často.
EL - v létě tak 10-11 kWh, dneska ráno 14 kWh, s předtopeným autem na kabelu. Bez předtopení by to žralo ještě víc, ale jak to moc neděláme, špatně to jde určovat. Na krátké trase těch 5 kW topení udělá velkej rozdíl, na delší trase postupně výkon topení klesá někam k 1-1,5 kW.
10:22:31
27.11.2024
27.11.2024
palinator
[p#4112809]
A stodvacítka je schopná olej na 70°C olej vzhledem k hliníkový vaně s žebrováním klidnou jízdou ohřát? Ono taky záleží, kde se ta teplota měří. Ale ve větší zimě se mi u několika dieselů stávalo, že se to za 30 km neohřálo na provozní teplotu vody a oleje v podstatě nikdy.
Chci tím říct, že asi netřeba být tak předposranej, stejně to zdechne na něco jinýho, než na důsledek mazání.
A stodvacítka je schopná olej na 70°C olej vzhledem k hliníkový vaně s žebrováním klidnou jízdou ohřát? Ono taky záleží, kde se ta teplota měří. Ale ve větší zimě se mi u několika dieselů stávalo, že se to za 30 km neohřálo na provozní teplotu vody a oleje v podstatě nikdy.
Chci tím říct, že asi netřeba být tak předposranej, stejně to zdechne na něco jinýho, než na důsledek mazání.