skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Forman 135 LS Marathon Celkem vyrobeno 5 000 kusů
08/2023
- revize LPG udělaná + seřízení
07/2023
- výměna náplní a filtrů
- nový LP blatník, kapota a páté dveře
- doplněn interiér o chybějící součásti sedadel
- výměna přístrojovky, oprava elektro instalace, odstranění denního LED svícení a doplnění mlhovek tam, kde mají být
- výměna manžet řízení a kulových čepů
- příprava origo sady ALU kol s novými pneu 175/70 r13
Já nehledal, to on si našel mě... nenápadně ukryt v inzerci několik týdnů, než jsem si jej všimnul při hledání úplně jiných věcí... Jedná se o původní nikdy nevařený kus, plně garážovaný do roku 2021, než zemřel původní majitel. Rodina pána chtěla vůz v rámci dědického řízení nechat sešrotovat! ale naštěstí zasáhnul všímavý soused. Ten sice jede v Broukách, ale potenciál poznal a auto na sebe nechal za 4000,- přepsat. Zaplatil EKO poplatek, uložil SPZ do depozitu a odstavil Formana v garáži mezi Broukama. Po roce (a i pod tlakem manželky) zjistil, že nemá peněz pro Formana nazbyt a potřebuje místo pro svoje broučí projekty. V tu chvíli jeho dcera podala inzerát - naštěstí pro mě auto popsala a nafotila tak "blbě", že běžný smrtelník Marathona ani nepoznal. Ten se tak hřál v inzerci za mrzký peníz několik týdnů, než ho spatřilo moje oko citlivé na edice z Vrchlabí :) . Po obhlídce na místě se ukázal jako v pěkném udržovaném stavu, byť má auto nacpaný LPG. Chybí mu z nějakého důvodu všechny hlavové opěrky sedadel a přední mlhovky vyměnil exmajitel za denní svícení.
Lak je klasicky vyšisovaný, což je u těchto pigmentových barev po třiceti letech běžný stav. Avšak po zkušenostech z rozleštěním Excellenta se nebojím, že řádně s trochou úsilí neprokoukne.
_______________________
Favorit 136 GLX Black Line Celkem vyrobeno 4 756 kusů
- motor 136X 50kW karburátor, při koupi 17. 11. 2019 najeto 20**** km. Tohle auto několikrát měnilo přístrojovku, mělo nepůvodní motor, takže opravdový nájezd je nedohledatelný. Takový otloukánek. Díky tomu bylo dobré tak akorát pro vlastní úpravy, představy a vychytávky po vzhledové i mechanické stránce.
* podvozek - vepředu repasované Hp Sporting, vzadu sportovní TA Technix - vše výškově nastavitelné
* ALU R14 Ronal Centra 6J 4x100, po renovaci a strojovém leštění, pneu DUNLOP Sport BluResponse 185/55.
* nově postavený motor v zapsaném bloku 136X - vložky, šály, kroužky, ojnice, písty, setrvák a klika - vše z Felicie MPi, vačka Urban 280/280, hlava facelift Felicia 373N - kuželové pružiny ventilů, gufera, sedla, vše upravené, těsnění Elring, snížená na 96,7mm (KP 11), el. zapalování od Vrba Motorsport v kombinaci s MPi lištou, převařené sací potrubí průměr 28mm, karburátor SEDR s úpravou trysek, otevírání klapky a demontovaný sytič
* přední náprava z Felicie se stabilizátorem; zadní komplet originální nová se stabilizátorem
* veškeré vedení trubek po autě nové, nové koberce, světla, kliky, čalounění stropu
* dotykové 2DIN autorádio, subwoofer JBL, zesilovač, 8x středové a výškové repro, upravená kaplička palubky
Z postupu prací:
* 08/2020 kompletní vyvaření karoserie, plátěná stahovací střecha Twingo, upravené a dovařené výztuhy střechy (vše od (Car Brothers Lysice)
* 09 - 12/2020 ošetření kompletního podvozku karoserie;
* 02/2021 nový celolak lak v odstínu černá lesklá 1999,
* 03/2022 absolvována úspěšně nová STK
Forman 135 LS Excellent Celkem vyrobeno 2 004 kusů.
V roce 1992 koupil auto pán, ročník 1929. V roce 2005 Excellenta zdědila jeho manželka, ročník 1932. V roce 2010 jejich dcera, opět dědictví. V roce 2011 to od ní koupil předchozí majitel. Dle protokolu STK najeto tou dobou (v prosinci roku 2010) cca 21 tisíc km. Plně garážované a zachovalé auto koupil tehdy za 23 000,-
Od roku 2011 ho nechal přestavět na LPG. Pak celá ta léta parkoval na sídlišti venku u domu. Za deset let najeto dalších 100 tisíc km navíc. Zajímavé je, že od STK v září 2020 do mé koupě 04/2022 ujeto jen 100km navíc - majitel měl zdravotní problémy a nejezdil.
Vůz jsem s nájezdem 121 950 km koupil dne 1. 4. 2022, když mi odkaz na inzerát na FB market placu přeposlal jeden zdejší majitel Formana Silver Lina. Protože auto stálo v Brně, kde pracuji, nebylo pro mě nijak zavazující se na něho jet podívat alespoň ze zvědavosti. Když jsem ho uviděl stát na vyhrazeném místě pro invalidy, věděl jsem, že ho vezmu ještě dřív, než dorazil majitel s klíčema :)
- s nájezdem 124 410km uložen 30. 8. 2022 do haly pod plachtu. Zde bude nějaký čas odpočívat, než se provede demontáž propadlého LPG a obnoví STK.
Forman 135 L Prima Celkem vyrobeno 6 383 kusů
- Koupeno 29. 7. 2020, motor 135 43kW s dobovou úpravou na olovnatý 91 benzín a nejsociálnější "akční" výbavou Prima, která měla zvýšit dostupnost prémiových verzí běžným smrtelníkům. Počítadlo kilometrů se zaseklo v roce 2009 na hodnotě 97 142 kilometrů, takže bůhví, možná má 2x tolik...
- 14. 9. 2021 nová STK, eko zaplaceno, výměna předních blatníků za pěkné a v původní barvě i patině, ošetření nejbolavějších míst, nové pneu 175/70 a kola KN DELTA 4x98 po renovaci a v novém laku.
- 03/2022 kola dostala nové 3D pokličky dle původního vzoru
- 23. 5. 2022 auto po 8-mi měsících oživeno, přijelo po svých domů. Proběhla výměna podložky pod karbem (hliníková od SP-EL), karb nedržel volnoběh, byl celý rozhašený, tak rovnou vyměněn za jiný zachovalejší kus.
- Prodána 15. 7. 2022 známému nadšenci ze stejné adamovské komunity, kde se skladují auta; zůstane aspoň v dohledu a dobrých rukou.
Favorit 135 GLX Silver Line Celkem vyrobeno 11 056 kusů
- motor 135B 40kW BMM, při koupi 6. 4. 2019 najeto 65 150 km. Původní stav po pečlivém majiteli v pokročilém věku.
- září 2020 najeto 68 300 km. Trochu sériová nuda, ale je mi líto na tom cokoliv upravovat (snad jen to servo naklápění světel budiž odpuštěno). Vše funguje, nic se nesere, nežere to, jezdí tak jak má... nuda nuda, šeď šeď :-)
PRODÁN 1. 5. 2021 sběrateli, co má narozdíl ode mne velkorysé prostory. Auto bude v dobrých rukou.
08/2023
- revize LPG udělaná + seřízení
07/2023
- výměna náplní a filtrů
- nový LP blatník, kapota a páté dveře
- doplněn interiér o chybějící součásti sedadel
- výměna přístrojovky, oprava elektro instalace, odstranění denního LED svícení a doplnění mlhovek tam, kde mají být
- výměna manžet řízení a kulových čepů
- příprava origo sady ALU kol s novými pneu 175/70 r13
Já nehledal, to on si našel mě... nenápadně ukryt v inzerci několik týdnů, než jsem si jej všimnul při hledání úplně jiných věcí... Jedná se o původní nikdy nevařený kus, plně garážovaný do roku 2021, než zemřel původní majitel. Rodina pána chtěla vůz v rámci dědického řízení nechat sešrotovat! ale naštěstí zasáhnul všímavý soused. Ten sice jede v Broukách, ale potenciál poznal a auto na sebe nechal za 4000,- přepsat. Zaplatil EKO poplatek, uložil SPZ do depozitu a odstavil Formana v garáži mezi Broukama. Po roce (a i pod tlakem manželky) zjistil, že nemá peněz pro Formana nazbyt a potřebuje místo pro svoje broučí projekty. V tu chvíli jeho dcera podala inzerát - naštěstí pro mě auto popsala a nafotila tak "blbě", že běžný smrtelník Marathona ani nepoznal. Ten se tak hřál v inzerci za mrzký peníz několik týdnů, než ho spatřilo moje oko citlivé na edice z Vrchlabí :) . Po obhlídce na místě se ukázal jako v pěkném udržovaném stavu, byť má auto nacpaný LPG. Chybí mu z nějakého důvodu všechny hlavové opěrky sedadel a přední mlhovky vyměnil exmajitel za denní svícení.
Lak je klasicky vyšisovaný, což je u těchto pigmentových barev po třiceti letech běžný stav. Avšak po zkušenostech z rozleštěním Excellenta se nebojím, že řádně s trochou úsilí neprokoukne.
_______________________
Favorit 136 GLX Black Line Celkem vyrobeno 4 756 kusů
- motor 136X 50kW karburátor, při koupi 17. 11. 2019 najeto 20**** km. Tohle auto několikrát měnilo přístrojovku, mělo nepůvodní motor, takže opravdový nájezd je nedohledatelný. Takový otloukánek. Díky tomu bylo dobré tak akorát pro vlastní úpravy, představy a vychytávky po vzhledové i mechanické stránce.
* podvozek - vepředu repasované Hp Sporting, vzadu sportovní TA Technix - vše výškově nastavitelné
* ALU R14 Ronal Centra 6J 4x100, po renovaci a strojovém leštění, pneu DUNLOP Sport BluResponse 185/55.
* nově postavený motor v zapsaném bloku 136X - vložky, šály, kroužky, ojnice, písty, setrvák a klika - vše z Felicie MPi, vačka Urban 280/280, hlava facelift Felicia 373N - kuželové pružiny ventilů, gufera, sedla, vše upravené, těsnění Elring, snížená na 96,7mm (KP 11), el. zapalování od Vrba Motorsport v kombinaci s MPi lištou, převařené sací potrubí průměr 28mm, karburátor SEDR s úpravou trysek, otevírání klapky a demontovaný sytič
* přední náprava z Felicie se stabilizátorem; zadní komplet originální nová se stabilizátorem
* veškeré vedení trubek po autě nové, nové koberce, světla, kliky, čalounění stropu
* dotykové 2DIN autorádio, subwoofer JBL, zesilovač, 8x středové a výškové repro, upravená kaplička palubky
Z postupu prací:
* 08/2020 kompletní vyvaření karoserie, plátěná stahovací střecha Twingo, upravené a dovařené výztuhy střechy (vše od (Car Brothers Lysice)
* 09 - 12/2020 ošetření kompletního podvozku karoserie;
* 02/2021 nový celolak lak v odstínu černá lesklá 1999,
* 03/2022 absolvována úspěšně nová STK
Forman 135 LS Excellent Celkem vyrobeno 2 004 kusů.
V roce 1992 koupil auto pán, ročník 1929. V roce 2005 Excellenta zdědila jeho manželka, ročník 1932. V roce 2010 jejich dcera, opět dědictví. V roce 2011 to od ní koupil předchozí majitel. Dle protokolu STK najeto tou dobou (v prosinci roku 2010) cca 21 tisíc km. Plně garážované a zachovalé auto koupil tehdy za 23 000,-
Od roku 2011 ho nechal přestavět na LPG. Pak celá ta léta parkoval na sídlišti venku u domu. Za deset let najeto dalších 100 tisíc km navíc. Zajímavé je, že od STK v září 2020 do mé koupě 04/2022 ujeto jen 100km navíc - majitel měl zdravotní problémy a nejezdil.
Vůz jsem s nájezdem 121 950 km koupil dne 1. 4. 2022, když mi odkaz na inzerát na FB market placu přeposlal jeden zdejší majitel Formana Silver Lina. Protože auto stálo v Brně, kde pracuji, nebylo pro mě nijak zavazující se na něho jet podívat alespoň ze zvědavosti. Když jsem ho uviděl stát na vyhrazeném místě pro invalidy, věděl jsem, že ho vezmu ještě dřív, než dorazil majitel s klíčema :)
- s nájezdem 124 410km uložen 30. 8. 2022 do haly pod plachtu. Zde bude nějaký čas odpočívat, než se provede demontáž propadlého LPG a obnoví STK.
Forman 135 L Prima Celkem vyrobeno 6 383 kusů
- Koupeno 29. 7. 2020, motor 135 43kW s dobovou úpravou na olovnatý 91 benzín a nejsociálnější "akční" výbavou Prima, která měla zvýšit dostupnost prémiových verzí běžným smrtelníkům. Počítadlo kilometrů se zaseklo v roce 2009 na hodnotě 97 142 kilometrů, takže bůhví, možná má 2x tolik...
- 14. 9. 2021 nová STK, eko zaplaceno, výměna předních blatníků za pěkné a v původní barvě i patině, ošetření nejbolavějších míst, nové pneu 175/70 a kola KN DELTA 4x98 po renovaci a v novém laku.
- 03/2022 kola dostala nové 3D pokličky dle původního vzoru
- 23. 5. 2022 auto po 8-mi měsících oživeno, přijelo po svých domů. Proběhla výměna podložky pod karbem (hliníková od SP-EL), karb nedržel volnoběh, byl celý rozhašený, tak rovnou vyměněn za jiný zachovalejší kus.
- Prodána 15. 7. 2022 známému nadšenci ze stejné adamovské komunity, kde se skladují auta; zůstane aspoň v dohledu a dobrých rukou.
Favorit 135 GLX Silver Line Celkem vyrobeno 11 056 kusů
- motor 135B 40kW BMM, při koupi 6. 4. 2019 najeto 65 150 km. Původní stav po pečlivém majiteli v pokročilém věku.
- září 2020 najeto 68 300 km. Trochu sériová nuda, ale je mi líto na tom cokoliv upravovat (snad jen to servo naklápění světel budiž odpuštěno). Vše funguje, nic se nesere, nežere to, jezdí tak jak má... nuda nuda, šeď šeď :-)
PRODÁN 1. 5. 2021 sběrateli, co má narozdíl ode mne velkorysé prostory. Auto bude v dobrých rukou.
Peca/Akční edice - komentáře:
-> Peca 17.07.23 22:30:56: U nás nemajú radi do oči bijúcé úpravy.
Ktorého formana budeš predávať?
-> Jožynek : No jo, potřebuji modrýho dodělat a půjde do světa, ať mám prostor a prostředky na přestavbu Pluse. Takže čím dřív, tím líp
-> Peca: ideš ako drak, tlieskam..

-> isti: pročpak?
-> Peca 05.07.23 23:29:11: Asi máš vela kamošov na STK

-> jozef : jasný, jen nemá STK
Jazdiš ešte na excelentovy
-> Peca: Že nevypadaly špatně, tak mě napadlo, jestli jsi je nenasál. Já bych je na Formana vzal, ale už to nemá smysl. 

-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: ne, to mám z vlastních dlouhodobých syslátů. Proč?
-> Peca: To jsou ty původně zelené 5tky tady z inzerce?