Pajka / 120GLS Pajka / 120GLS "80

komentáře | popis | fotky | Pajka | 27.05.16 13:31 | 61x v oblíbených
Kamarád mi volal, že jede na vrakoviště pro nějaké díly a že je tam pěkná GLS na rozkuchání, prý ať jedu s ním si něco vybrat. Když jsem ji viděl, začal jsem jednat o odkoupení celku.



Škoda 120 GLS z roku 1980, přechodové provedení na 14" kolech. Je slušně zachovalá, ale i když má najeto hodně málo, dost se na ní projevilo nešetrné zacházení. Prvním a posledním vlastníkem byl pán narozený v roce 1923, který v roce 2002 zemřel. Za svého života se s vozem očividně příliš nepáral, jezdil do lesa pro dřevo a vozil v tom kdejaký bordel. Podvozek a prahy jsou dost obouchané s liškou, spojka zhulená... Dědicové po jeho smrti vůz trvale vyřadili z registru, ale až na podzim 2012 se rozhodli vyklidit garáž a dát ho dodatečně "ekologicky" sešrotovat.



Chlapíkovi z vrakoviště se pod auto nechtělo lézt a nepředpokládal, že by se z toho auta mělo cokoli zachovávat, tak naviják uvázal k nárazníku a vytáhl auto za něj. Sehnal jsem jiný.



Plány:

- výměna provozních kapalin - HOTOVO

- generálka brzd - HOTOVO

- nahradit poničený nárazník - HOTOVO

- "postavit" na značky - HOTOVO

- opravit lak a šrámy

- zrepasovat řízení



Provedené činnosti:

2015.06.10 Technická + přepis. Už můžeme legálně na silnici.

2015.01.16 Pořízen zavazadlový přívěz KPZ 240 jako doplněk a pomocník.

2014.11.02 Stavba garáže z nádstavby Avie.

2013.06.24 Kompletní vyčištění (cca kýbl bordelu jen z interiéru), umyto wapkou. Vyčištění karburátoru, seřízení ventilových vůlí, repase třmenů, promazání nápravy, výměna předního nárazníku. Tacho: 29928 km.

2013.06.01 Sehnány doklady.

2012.11.30 Celková oprava brzd, nová kapalina, oprava a seřízení spojky. Tacho: 29763 km.

2012.11.27 Výměna provozních kapalin, opravy brzd. Problém odvzdušnit! Převoz do lepší dílny. Tacho: 29706 km.

2012.11.20 Koupě, převoz do garáže na nejnutnější opravy, nastartování. Tacho: 29653 km.



Více fotek zde: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1980



Další auta:



120 GLS (1983) cihlová, mezityp

21.7.1983 Vrchlabí, výr. č.: D2796926/40803.

S TP. Chybějící a nepůvodní díly nachystány. Motor je rozdělaný na ponku. Časem ji chci dát do kupy a zakonzervovat nebo prodat.

Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1983



120 GLS (1980) oranžová, export

29.12.1980 Kvasiny, výr. č.: B2333880/52688, export.

S TP. Chybí zadní prepreg, udělané nejnutnější opravy (brzdy, karburátor, rozdělovač a tak). Chtěl bych ji někdy zrenovovat.

Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1980_Export



105S (1981) červená

S TP. Dostal jsem ji zadarmo, trochu poléčil, předělal na LPG a 8 měsíců s ní denně jezdil (cca 9000 km). Příliš "vybydlené" auto na to, abych ji dál opravoval. Odstavena a nachystaná na rozebrání.

Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_105S_1981



120 GLS (1982) bílá, export do Belgie

Bez TP. Nekompletní, karoserie vyvařená. Vzal jsem ji kvůli motoru, zadnímu čelu a prepregu. Jestli ji někdo chce, napište, jinak půjde do hutí.

Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1982_Export

Pajka / 120GLS "80 - komentáře:

17:26:32
28.03.2013
Zippess
-> Pajka: V pohode, keby si sa rozhodol na predaj tej červenej tak napíš cenu. Chcel som z toho urobiť takú "leštenku" bez dokladov.
17:06:27
28.03.2013
Pajka
-> krup: Nechtěl jsi tu svoji Amálku náhodou nedávno prodávat? Viděl jsem ji i na Aukru.



Ta třetí GLS, co jsem zmiňoval, ta je úplně stejného provedení jako ta tvá, ale takovéto barvy: sphotos-b.ak.fbcdn.net/hp hotos-ak-snc7/581200_30377 9163034473_1179017728_n.jp g
upraveno 1x, naposled 28.03.2013 17:06:53
16:59:03
28.03.2013
krup
-> Pajka: jasně, kdyby sis to rozmyslel, moje mezitypka by břední nárazník potřebovala jako sůl :)
16:52:08
28.03.2013
Pajka
-> krup: Do bílé se řezat muselo, byla to podmínka jejího vlastnictví. Červenou rozprodávat na díly nechci, proto zvažuji všechna kdyby. Bez nárazníku by už tak atraktivní nebyla.



-> Zippess: Kdybys to chtěl zachránit, nechtěl to mrzačit a chtěl bys to bez dokladů, byla by to výhoda.



Uvidím, jak na tom bude ta třetí. Třeba bych zvolil záchranu té a tuto kastli dal k ní jako náhradní na překlastlení...
16:34:53
28.03.2013
krup
-> Pajka: přední prepreg koupím, v jakém je stavu? (cenu respektuju)



BTW.: mezitypové čelo v téhle barvě asi někde mám - klidně vyměním za přední nárazník :)



BTW2: není škoda do takového auťáku řezat? pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1980



BTW3: i bych si z toho vzal přední těsnění okna, kdybys chtěl :)
upraveno 3x, naposled 28.03.2013 16:43:23
16:26:31
28.03.2013
Zippess
-> Viliam: Ešte iba zvažujem, podľa ceny sa rozhodnem. A ešte podľa toho či budem mať odvoz. 1
15:51:45
28.03.2013
Viliam
-> Zippess: Keď ju dotiahneš až do Košíc, rád sa na ňu prídem pozrieť :-)

-> Pajka: Nechápem prečo z toho robíš takú vedu. Aké prebrusovanie motora atd? Kto sa v tom bude kedy hrabať? Nikto! Ani na STK, ani pri kontrole na ceste..
14:23:08
28.03.2013
Zippess
-> Pajka: Vadilo by mi, keby bola s dokladmi. Vieš prepis a ...

upraveno 1x, naposled 28.03.2013 15:29:26
14:03:06
28.03.2013
Domajz
-> Pajka: Já to nechápu, člověk shání nějakou pěknou GLS za rozumný peníz. A tobě dá někdo origo mezityp zadarmo 3 to je v prdeli....



Jinak o jednom zadním čele na GLS s eMkovýma lampama a zrovna červeném bych věděl.



Být tebou tak seženu i tu třetí GLSku a tak nějak pouvažuju, která kastle je lepší. A nebo, sehnal Lkové papíry (já myslím, že problém s motorem nebude LSkové jsou zaměnitelné za normální) A jestli to máš na běžné ježdění, tak bych to ani neřešil, že to není origo. No a ty dvě GLSky 1983 bych prodal i s papírama a se vším co k tomu patří. A možná se ti vrátí investice do renovace bílé škůdky.
13:25:45
28.03.2013
Pajka
-> Zippess: Nevadilo by ti, kdyby byla bez dokladů?
13:23:02
28.03.2013
Zippess
-> Pajka: Koľko by si chcel za tú červenú GLS?
11:16:40
28.03.2013
Pajka
Ještě můžu mít jednu GLS s prepregy nárazníky, ale oproti této má černou střechu (+ zadní masku a pásky na předních blatnících) a chromované lišty na dveřích. Taky s doklady. Kastle je tam možná trochu horší, ale je kompletní a v originále rovněž s TP. Třeba by stála za záchranu a kastle tam byla horší...



Doklady na bílou GLS potřebuji, "tyhle" byly zadarmo, mají navíc zapsané tažné a zůstanou mi původní SPZ (UHC XX-XX). Na elkové papíry to stavět nechci už jen kvůli potenciálním problémům s typem motoru (ať ho nemusím přebrušovat) a starým značkám. Kdyby byly (mým požadavkům) odpovídající GLSkové doklady, radši bych toto auto nechal tak, ale to asi těžko.



Apropo, jakou toto auto má hodnotu? Abych z toho někomu prodal nárazník za 500, dal to to šrotu za 1500 nebo to prodal i s papírama za 2500? To stejně nejsou moc dobré počty...
11:02:41
28.03.2013
kraska98
Souhlasím s Viliamem.Ta červená GLS z roku 1983 je celkem cenná.Mezitipu moc nejezdí.A dle mě je to nekrásnější škodovka řady 742 nebot je to na pul emko a na pul užovka 1
11:01:02
28.03.2013
Pajka
Škoda to je, ale jsem k tomu kroku tlačen. Je mi jí líto, ale i bez papírů to auto bude mít pro někoho hodnotu, ne?
10:33:19
28.03.2013
Viliam
-> Pajka: Na tvojom mieste červenú dám do pucu a predám ako leštenku a na bielu zháňam iné papiere (nemusia byť GLS).
10:24:05
28.03.2013
Pajka
Tak jsem přidal odkaz na nějaké fotky té druhé GLSky. Zadní čelo a nárazník jsou bohužel měněny. Motor je obyčejné eLko, původní motor ale možná dostanu. Kastle je řekl bych v dost dobrém stavu (likvidovat bych to opravdu nechtěl).



pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1983
zvětšit Pajka / 120GLS
13:46:21
12.02.2013
Mikeš-Útěchov
Pajka Je to velmi pěkná strojovna, která ve mě opět zapálila chuť po vozu s motorem na zádi 2
22:31:11
12.01.2013
Pajka
-> Amper: Neboj, nic překopávat nebudu. I kola na tom nechám 14" s černýma pokličkama. Prostě vše jak má být, jen to uvedu do odpovídajícího, reprezentativního stavu.
14:20:30
12.01.2013
Amper
Fuj, tá už len tak tak ušla FUCHS-ovi z drapáku....Konečne vidím správnu GLS 1980 so všetkým čo k nej patrí. Tých tu veľa nenájdeme, a keď aj áno, väčšinou už prerobené na 1979.
12:54:17
11.01.2013
Pajka
-> Viliam: Jo no, tak to bývá...

Například známí před rokem dali do šrotu poděděnou šestnáctku žigulíka s najetými pěti tisíci. Oni totiž "nevěděli", že mám zájem i o jiná auta než Trabanty a Wartburgy...

V dědině jezdí ještě dvě emka škodovky, které mají obě najeto pod 40.000 km a byly donedávna garážované. Teď slouží jako auta na dojetí :-(. Někdo pracně opravuje vraky, někdo vrakuje skvosty. Ale co s tím udělat??
Extreme Tyres