skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kamarád mi volal, že jede na vrakoviště pro nějaké díly a že je tam pěkná GLS na rozkuchání, prý ať jedu s ním si něco vybrat. Když jsem ji viděl, začal jsem jednat o odkoupení celku.
Škoda 120 GLS z roku 1980, přechodové provedení na 14" kolech. Je slušně zachovalá, ale i když má najeto hodně málo, dost se na ní projevilo nešetrné zacházení. Prvním a posledním vlastníkem byl pán narozený v roce 1923, který v roce 2002 zemřel. Za svého života se s vozem očividně příliš nepáral, jezdil do lesa pro dřevo a vozil v tom kdejaký bordel. Podvozek a prahy jsou dost obouchané s liškou, spojka zhulená... Dědicové po jeho smrti vůz trvale vyřadili z registru, ale až na podzim 2012 se rozhodli vyklidit garáž a dát ho dodatečně "ekologicky" sešrotovat.
Chlapíkovi z vrakoviště se pod auto nechtělo lézt a nepředpokládal, že by se z toho auta mělo cokoli zachovávat, tak naviják uvázal k nárazníku a vytáhl auto za něj. Sehnal jsem jiný.
Plány:
- výměna provozních kapalin - HOTOVO
- generálka brzd - HOTOVO
- nahradit poničený nárazník - HOTOVO
- "postavit" na značky - HOTOVO
- opravit lak a šrámy
- zrepasovat řízení
Provedené činnosti:
2015.06.10 Technická + přepis. Už můžeme legálně na silnici.
2015.01.16 Pořízen zavazadlový přívěz KPZ 240 jako doplněk a pomocník.
2014.11.02 Stavba garáže z nádstavby Avie.
2013.06.24 Kompletní vyčištění (cca kýbl bordelu jen z interiéru), umyto wapkou. Vyčištění karburátoru, seřízení ventilových vůlí, repase třmenů, promazání nápravy, výměna předního nárazníku. Tacho: 29928 km.
2013.06.01 Sehnány doklady.
2012.11.30 Celková oprava brzd, nová kapalina, oprava a seřízení spojky. Tacho: 29763 km.
2012.11.27 Výměna provozních kapalin, opravy brzd. Problém odvzdušnit! Převoz do lepší dílny. Tacho: 29706 km.
2012.11.20 Koupě, převoz do garáže na nejnutnější opravy, nastartování. Tacho: 29653 km.
Více fotek zde: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1980
Další auta:
120 GLS (1983) cihlová, mezityp
21.7.1983 Vrchlabí, výr. č.: D2796926/40803.
S TP. Chybějící a nepůvodní díly nachystány. Motor je rozdělaný na ponku. Časem ji chci dát do kupy a zakonzervovat nebo prodat.
Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1983
120 GLS (1980) oranžová, export
29.12.1980 Kvasiny, výr. č.: B2333880/52688, export.
S TP. Chybí zadní prepreg, udělané nejnutnější opravy (brzdy, karburátor, rozdělovač a tak). Chtěl bych ji někdy zrenovovat.
Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1980_Export
105S (1981) červená
S TP. Dostal jsem ji zadarmo, trochu poléčil, předělal na LPG a 8 měsíců s ní denně jezdil (cca 9000 km). Příliš "vybydlené" auto na to, abych ji dál opravoval. Odstavena a nachystaná na rozebrání.
Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_105S_1981
120 GLS (1982) bílá, export do Belgie
Bez TP. Nekompletní, karoserie vyvařená. Vzal jsem ji kvůli motoru, zadnímu čelu a prepregu. Jestli ji někdo chce, napište, jinak půjde do hutí.
Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1982_Export
Škoda 120 GLS z roku 1980, přechodové provedení na 14" kolech. Je slušně zachovalá, ale i když má najeto hodně málo, dost se na ní projevilo nešetrné zacházení. Prvním a posledním vlastníkem byl pán narozený v roce 1923, který v roce 2002 zemřel. Za svého života se s vozem očividně příliš nepáral, jezdil do lesa pro dřevo a vozil v tom kdejaký bordel. Podvozek a prahy jsou dost obouchané s liškou, spojka zhulená... Dědicové po jeho smrti vůz trvale vyřadili z registru, ale až na podzim 2012 se rozhodli vyklidit garáž a dát ho dodatečně "ekologicky" sešrotovat.
Chlapíkovi z vrakoviště se pod auto nechtělo lézt a nepředpokládal, že by se z toho auta mělo cokoli zachovávat, tak naviják uvázal k nárazníku a vytáhl auto za něj. Sehnal jsem jiný.
Plány:
- výměna provozních kapalin - HOTOVO
- generálka brzd - HOTOVO
- nahradit poničený nárazník - HOTOVO
- "postavit" na značky - HOTOVO
- opravit lak a šrámy
- zrepasovat řízení
Provedené činnosti:
2015.06.10 Technická + přepis. Už můžeme legálně na silnici.
2015.01.16 Pořízen zavazadlový přívěz KPZ 240 jako doplněk a pomocník.
2014.11.02 Stavba garáže z nádstavby Avie.
2013.06.24 Kompletní vyčištění (cca kýbl bordelu jen z interiéru), umyto wapkou. Vyčištění karburátoru, seřízení ventilových vůlí, repase třmenů, promazání nápravy, výměna předního nárazníku. Tacho: 29928 km.
2013.06.01 Sehnány doklady.
2012.11.30 Celková oprava brzd, nová kapalina, oprava a seřízení spojky. Tacho: 29763 km.
2012.11.27 Výměna provozních kapalin, opravy brzd. Problém odvzdušnit! Převoz do lepší dílny. Tacho: 29706 km.
2012.11.20 Koupě, převoz do garáže na nejnutnější opravy, nastartování. Tacho: 29653 km.
Více fotek zde: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1980
Další auta:
120 GLS (1983) cihlová, mezityp
21.7.1983 Vrchlabí, výr. č.: D2796926/40803.
S TP. Chybějící a nepůvodní díly nachystány. Motor je rozdělaný na ponku. Časem ji chci dát do kupy a zakonzervovat nebo prodat.
Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1983
120 GLS (1980) oranžová, export
29.12.1980 Kvasiny, výr. č.: B2333880/52688, export.
S TP. Chybí zadní prepreg, udělané nejnutnější opravy (brzdy, karburátor, rozdělovač a tak). Chtěl bych ji někdy zrenovovat.
Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1980_Export
105S (1981) červená
S TP. Dostal jsem ji zadarmo, trochu poléčil, předělal na LPG a 8 měsíců s ní denně jezdil (cca 9000 km). Příliš "vybydlené" auto na to, abych ji dál opravoval. Odstavena a nachystaná na rozebrání.
Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_105S_1981
120 GLS (1982) bílá, export do Belgie
Bez TP. Nekompletní, karoserie vyvařená. Vzal jsem ji kvůli motoru, zadnímu čelu a prepregu. Jestli ji někdo chce, napište, jinak půjde do hutí.
Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1982_Export
Pajka / 120GLS "80 - komentáře:
22:55:08
20.11.2012
20.11.2012
Pajka
-> Don_pepe: Veteránské značky nechci. Chci to postavit na pravé. Navíc trochu komplikace je vyřízlé výrobní číslo... Muselo by se zjistit nějaké číslo ze škodovky vyřazené před rokem 2004 a to tam vyklepat. No a to už je lepší sehnat jiné doklady.
22:45:33
20.11.2012
20.11.2012
Don_pepe
-> Pajka: Dyť na veteránský značky ani doklady nepotřebuješ...
22:40:35
20.11.2012
20.11.2012
Pajka
-> Jamaican: Jo, je to mé šesté "historické" auto (+ mám přes 30 motorek), takže jsem v tom docela sběhlý... Ekodaň řešit nemusím, řeším použitelné platné doklady, které by se daly "dopasovat". Nabídek dokladů na stopětku mám víc, ale to je problém.
22:35:27
20.11.2012
20.11.2012
Jamaican
Držím palce při záchraně .Je dobře ,že se zachránil další pěknej kousek.Bohužel lidé jsou různí já chtěl odkoupit krásnou Užovku 120L rok 79 a dědek nekompromismě ,že se to musí dát do šrotu .Měla najeto 75 tis v zimě nejetá .
Když neseženeš papíry ,tak zelené značky nebudou problém ,ale to už asi víš
Když neseženeš papíry ,tak zelené značky nebudou problém ,ale to už asi víš
22:09:40
20.11.2012
20.11.2012
Vilda - zrušená registrace
-> Pajka: aháá zase jsem o něco chytřejší Tak to udělám asi taky tak...
22:04:03
20.11.2012
20.11.2012
Viliam
Krása! Mám podobnú, o rok staršiu, so skoro rovnakým osudom. Pekne sa o ňu staraj a neodstraňuj všetky nedostatky, k takejto uloženke patrí aj dobová patina
21:53:32
20.11.2012
20.11.2012
Pajka
-> Vilda: Ne, komaxit dobrý není, navíc je lesklý. Opískování a zinek ano, ale jinak na to příjde zinol (či jiná základovka na zinkovaný povrch) a klasická syntetická stříbřenka vylepšená o tužidlo do akrylátového plniče nebo jikolín (barva je pak odolnější, rychle schne a vlastnostmi se blíží originální vypalované syntetice).
21:53:05
20.11.2012
20.11.2012
Don_pepe
Pěkná! Gratulace
21:48:31
20.11.2012
20.11.2012
Vilda - zrušená registrace
-> Pajka: Ideální bude pískování a zinek, potom komaxit. Ale před tím komaxitem je dobré ten zinek nechat trochu okysnout. Mě teď ve sklepě "zraje" 7 ráfků
21:37:04
20.11.2012
20.11.2012
Pajka
-> Vilda: Uvidím, stejně ta kola ale musím nalakovat a i kdyby jo, je to navrátitelná úprava. Nic trvalého na tom samozřejmě dělat nechci a nebudu. Jsem duší veteranista :-)
21:34:23
20.11.2012
20.11.2012
Vilda - zrušená registrace
-> Pajka: nééé, to na 80tku nepatří... tam mají být ty černý středy, ale tak je to na tobě
21:31:47
20.11.2012
20.11.2012
Pajka
-> Vilda: Jen poklice chci dát chromované. Jinak to nechám tak.
Btw. kdybyste někdo věděl o "dokladech". Mám zájem...
Btw. kdybyste někdo věděl o "dokladech". Mám zájem...
21:24:23
20.11.2012
20.11.2012
Vilda - zrušená registrace
MODEL 80, PARÁDA Necháš ji jako GLS 80, nebo budeš postaršovat na "chromku"?
21:20:51
20.11.2012
20.11.2012
Pajka
Jinak ono to auto není tak zašlé, ono je především zaprášené. Po umytí to bude zase o stupínek větší leštěnka.
21:20:21
20.11.2012
20.11.2012
Pajka
Nárazník mám už slíbený od kamaráda funglovku .
21:17:11
20.11.2012
20.11.2012
Koláčný
přeju hodně zdaru, je pěkná;) a nárazník seženeš na aukru, často tam bývá;)
21:06:41
20.11.2012
20.11.2012
oppik
další zachráněna Glska :-) dávám do oblíbených
celkem pěkná,a ty dobový chlupatý potahy super :-)
celkem pěkná,a ty dobový chlupatý potahy super :-)
21:05:01
20.11.2012
20.11.2012
Joey 120 LS
Vypadá pěkně, je dobře že si ji zachránil, takováto auta by neměla končit na šrotiíštích. Mimochodem, já sám sem před cca 3 lety neuvažoval o žádné škodovce! Jednoho dne mi ale nejelo auto tak sem si od souseda půjčil eMko, no a skončilo to takhle (viz karta)
Jde do oblíbených
Jde do oblíbených
20:46:29
20.11.2012
20.11.2012
Michalides
Velice pekny objav....tlieskam tvojmu zlutovaniu sa nad nou.....zasluzi si to :D
20:45:12
20.11.2012
20.11.2012
Kuba105
vypádá pěkně. Držím palce ať jde vše podle plánů.