skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kamarád mi volal, že jede na vrakoviště pro nějaké díly a že je tam pěkná GLS na rozkuchání, prý ať jedu s ním si něco vybrat. Když jsem ji viděl, začal jsem jednat o odkoupení celku.
Škoda 120 GLS z roku 1980, přechodové provedení na 14" kolech. Je slušně zachovalá, ale i když má najeto hodně málo, dost se na ní projevilo nešetrné zacházení. Prvním a posledním vlastníkem byl pán narozený v roce 1923, který v roce 2002 zemřel. Za svého života se s vozem očividně příliš nepáral, jezdil do lesa pro dřevo a vozil v tom kdejaký bordel. Podvozek a prahy jsou dost obouchané s liškou, spojka zhulená... Dědicové po jeho smrti vůz trvale vyřadili z registru, ale až na podzim 2012 se rozhodli vyklidit garáž a dát ho dodatečně "ekologicky" sešrotovat.
Chlapíkovi z vrakoviště se pod auto nechtělo lézt a nepředpokládal, že by se z toho auta mělo cokoli zachovávat, tak naviják uvázal k nárazníku a vytáhl auto za něj. Sehnal jsem jiný.
Plány:
- výměna provozních kapalin - HOTOVO
- generálka brzd - HOTOVO
- nahradit poničený nárazník - HOTOVO
- "postavit" na značky - HOTOVO
- opravit lak a šrámy
- zrepasovat řízení
Provedené činnosti:
2015.06.10 Technická + přepis. Už můžeme legálně na silnici.
2015.01.16 Pořízen zavazadlový přívěz KPZ 240 jako doplněk a pomocník.
2014.11.02 Stavba garáže z nádstavby Avie.
2013.06.24 Kompletní vyčištění (cca kýbl bordelu jen z interiéru), umyto wapkou. Vyčištění karburátoru, seřízení ventilových vůlí, repase třmenů, promazání nápravy, výměna předního nárazníku. Tacho: 29928 km.
2013.06.01 Sehnány doklady.
2012.11.30 Celková oprava brzd, nová kapalina, oprava a seřízení spojky. Tacho: 29763 km.
2012.11.27 Výměna provozních kapalin, opravy brzd. Problém odvzdušnit! Převoz do lepší dílny. Tacho: 29706 km.
2012.11.20 Koupě, převoz do garáže na nejnutnější opravy, nastartování. Tacho: 29653 km.
Více fotek zde: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1980
Další auta:
120 GLS (1983) cihlová, mezityp
21.7.1983 Vrchlabí, výr. č.: D2796926/40803.
S TP. Chybějící a nepůvodní díly nachystány. Motor je rozdělaný na ponku. Časem ji chci dát do kupy a zakonzervovat nebo prodat.
Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1983
120 GLS (1980) oranžová, export
29.12.1980 Kvasiny, výr. č.: B2333880/52688, export.
S TP. Chybí zadní prepreg, udělané nejnutnější opravy (brzdy, karburátor, rozdělovač a tak). Chtěl bych ji někdy zrenovovat.
Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1980_Export
105S (1981) červená
S TP. Dostal jsem ji zadarmo, trochu poléčil, předělal na LPG a 8 měsíců s ní denně jezdil (cca 9000 km). Příliš "vybydlené" auto na to, abych ji dál opravoval. Odstavena a nachystaná na rozebrání.
Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_105S_1981
120 GLS (1982) bílá, export do Belgie
Bez TP. Nekompletní, karoserie vyvařená. Vzal jsem ji kvůli motoru, zadnímu čelu a prepregu. Jestli ji někdo chce, napište, jinak půjde do hutí.
Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1982_Export
Škoda 120 GLS z roku 1980, přechodové provedení na 14" kolech. Je slušně zachovalá, ale i když má najeto hodně málo, dost se na ní projevilo nešetrné zacházení. Prvním a posledním vlastníkem byl pán narozený v roce 1923, který v roce 2002 zemřel. Za svého života se s vozem očividně příliš nepáral, jezdil do lesa pro dřevo a vozil v tom kdejaký bordel. Podvozek a prahy jsou dost obouchané s liškou, spojka zhulená... Dědicové po jeho smrti vůz trvale vyřadili z registru, ale až na podzim 2012 se rozhodli vyklidit garáž a dát ho dodatečně "ekologicky" sešrotovat.
Chlapíkovi z vrakoviště se pod auto nechtělo lézt a nepředpokládal, že by se z toho auta mělo cokoli zachovávat, tak naviják uvázal k nárazníku a vytáhl auto za něj. Sehnal jsem jiný.
Plány:
- výměna provozních kapalin - HOTOVO
- generálka brzd - HOTOVO
- nahradit poničený nárazník - HOTOVO
- "postavit" na značky - HOTOVO
- opravit lak a šrámy
- zrepasovat řízení
Provedené činnosti:
2015.06.10 Technická + přepis. Už můžeme legálně na silnici.
2015.01.16 Pořízen zavazadlový přívěz KPZ 240 jako doplněk a pomocník.
2014.11.02 Stavba garáže z nádstavby Avie.
2013.06.24 Kompletní vyčištění (cca kýbl bordelu jen z interiéru), umyto wapkou. Vyčištění karburátoru, seřízení ventilových vůlí, repase třmenů, promazání nápravy, výměna předního nárazníku. Tacho: 29928 km.
2013.06.01 Sehnány doklady.
2012.11.30 Celková oprava brzd, nová kapalina, oprava a seřízení spojky. Tacho: 29763 km.
2012.11.27 Výměna provozních kapalin, opravy brzd. Problém odvzdušnit! Převoz do lepší dílny. Tacho: 29706 km.
2012.11.20 Koupě, převoz do garáže na nejnutnější opravy, nastartování. Tacho: 29653 km.
Více fotek zde: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1980
Další auta:
120 GLS (1983) cihlová, mezityp
21.7.1983 Vrchlabí, výr. č.: D2796926/40803.
S TP. Chybějící a nepůvodní díly nachystány. Motor je rozdělaný na ponku. Časem ji chci dát do kupy a zakonzervovat nebo prodat.
Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1983
120 GLS (1980) oranžová, export
29.12.1980 Kvasiny, výr. č.: B2333880/52688, export.
S TP. Chybí zadní prepreg, udělané nejnutnější opravy (brzdy, karburátor, rozdělovač a tak). Chtěl bych ji někdy zrenovovat.
Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1980_Export
105S (1981) červená
S TP. Dostal jsem ji zadarmo, trochu poléčil, předělal na LPG a 8 měsíců s ní denně jezdil (cca 9000 km). Příliš "vybydlené" auto na to, abych ji dál opravoval. Odstavena a nachystaná na rozebrání.
Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_105S_1981
120 GLS (1982) bílá, export do Belgie
Bez TP. Nekompletní, karoserie vyvařená. Vzal jsem ji kvůli motoru, zadnímu čelu a prepregu. Jestli ji někdo chce, napište, jinak půjde do hutí.
Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1982_Export
Pajka / 120GLS "80 - komentáře:
22:55:08
20.11.2012
20.11.2012

Pajka
-> Don_pepe: Veteránské značky nechci. Chci to postavit na pravé. Navíc trochu komplikace je vyřízlé výrobní číslo... Muselo by se zjistit nějaké číslo ze škodovky vyřazené před rokem 2004 a to tam vyklepat. No a to už je lepší sehnat jiné doklady.
22:45:33
20.11.2012
20.11.2012

Don_pepe
-> Pajka: Dyť na veteránský značky ani doklady nepotřebuješ...
22:40:35
20.11.2012
20.11.2012

Pajka
-> Jamaican: Jo, je to mé šesté "historické" auto (+ mám přes 30 motorek), takže jsem v tom docela sběhlý... Ekodaň řešit nemusím, řeším použitelné platné doklady, které by se daly "dopasovat". Nabídek dokladů na stopětku mám víc, ale to je problém.
22:35:27
20.11.2012
20.11.2012

Jamaican
Držím palce při záchraně
.Je dobře ,že se zachránil další pěknej kousek.Bohužel lidé jsou různí já chtěl odkoupit krásnou Užovku 120L rok 79 a dědek nekompromismě ,že se to musí dát do šrotu
.Měla najeto 75 tis v zimě nejetá
.
Když neseženeš papíry ,tak zelené značky nebudou problém ,ale to už asi víš
.Je dobře ,že se zachránil další pěknej kousek.Bohužel lidé jsou různí já chtěl odkoupit krásnou Užovku 120L rok 79 a dědek nekompromismě ,že se to musí dát do šrotu
.Měla najeto 75 tis v zimě nejetá
.Když neseženeš papíry ,tak zelené značky nebudou problém ,ale to už asi víš

22:09:40
20.11.2012
20.11.2012

Vilda - zrušená registrace
-> Pajka: aháá zase jsem o něco chytřejší
Tak to udělám asi taky tak...
Tak to udělám asi taky tak...22:04:03
20.11.2012
20.11.2012

Viliam
Krása! Mám podobnú, o rok staršiu, so skoro rovnakým osudom. Pekne sa o ňu staraj a neodstraňuj všetky nedostatky, k takejto uloženke patrí aj dobová patina 

21:53:32
20.11.2012
20.11.2012

Pajka
-> Vilda: Ne, komaxit dobrý není, navíc je lesklý. Opískování a zinek ano, ale jinak na to příjde zinol (či jiná základovka na zinkovaný povrch) a klasická syntetická stříbřenka vylepšená o tužidlo do akrylátového plniče nebo jikolín (barva je pak odolnější, rychle schne a vlastnostmi se blíží originální vypalované syntetice).
21:53:05
20.11.2012
20.11.2012

Don_pepe
Pěkná! Gratulace

21:48:31
20.11.2012
20.11.2012

Vilda - zrušená registrace
-> Pajka: Ideální bude pískování a zinek, potom komaxit. Ale před tím komaxitem je dobré ten zinek nechat trochu okysnout. Mě teď ve sklepě "zraje" 7 ráfků 

21:37:04
20.11.2012
20.11.2012

Pajka
-> Vilda: Uvidím, stejně ta kola ale musím nalakovat a i kdyby jo, je to navrátitelná úprava. Nic trvalého na tom samozřejmě dělat nechci a nebudu. Jsem duší veteranista :-)
21:34:23
20.11.2012
20.11.2012

Vilda - zrušená registrace
-> Pajka: nééé, to na 80tku nepatří...
tam mají být ty černý středy, ale tak je to na tobě 
tam mají být ty černý středy, ale tak je to na tobě 
21:31:47
20.11.2012
20.11.2012

Pajka
-> Vilda: Jen poklice chci dát chromované. Jinak to nechám tak.
Btw. kdybyste někdo věděl o "dokladech". Mám zájem...
Btw. kdybyste někdo věděl o "dokladech". Mám zájem...
21:24:23
20.11.2012
20.11.2012

Vilda - zrušená registrace
MODEL 80, PARÁDA
Necháš ji jako GLS 80, nebo budeš postaršovat na "chromku"?
Necháš ji jako GLS 80, nebo budeš postaršovat na "chromku"?21:20:51
20.11.2012
20.11.2012

Pajka
Jinak ono to auto není tak zašlé, ono je především zaprášené. Po umytí to bude zase o stupínek větší leštěnka.
21:20:21
20.11.2012
20.11.2012

Pajka
Nárazník mám už slíbený od kamaráda funglovku
.
.21:17:11
20.11.2012
20.11.2012

Koláčný
přeju hodně zdaru, je pěkná;) a nárazník seženeš na aukru, často tam bývá;)
21:06:41
20.11.2012
20.11.2012

oppik
další zachráněna Glska :-) dávám do oblíbených
celkem pěkná,a ty dobový chlupatý potahy super :-)
celkem pěkná,a ty dobový chlupatý potahy super :-)
21:05:01
20.11.2012
20.11.2012

Joey 120 LS
Vypadá pěkně, je dobře že si ji zachránil, takováto auta by neměla končit na šrotiíštích. Mimochodem, já sám sem před cca 3 lety neuvažoval o žádné škodovce! Jednoho dne mi ale nejelo auto tak sem si od souseda půjčil eMko, no a skončilo to takhle (viz karta) 
Jde do oblíbených

Jde do oblíbených

20:46:29
20.11.2012
20.11.2012

Michalides
Velice pekny objav....tlieskam tvojmu zlutovaniu sa nad nou.....zasluzi si to :D
20:45:12
20.11.2012
20.11.2012

Kuba105
vypádá pěkně. Držím palce ať jde vše podle plánů.

Pajka / 120GLS "80
