Pajka / 120GLS Pajka / 120GLS "80

komentáře | popis | fotky | Pajka | 27.05.16 13:31 | 61x v oblíbených
Kamarád mi volal, že jede na vrakoviště pro nějaké díly a že je tam pěkná GLS na rozkuchání, prý ať jedu s ním si něco vybrat. Když jsem ji viděl, začal jsem jednat o odkoupení celku.



Škoda 120 GLS z roku 1980, přechodové provedení na 14" kolech. Je slušně zachovalá, ale i když má najeto hodně málo, dost se na ní projevilo nešetrné zacházení. Prvním a posledním vlastníkem byl pán narozený v roce 1923, který v roce 2002 zemřel. Za svého života se s vozem očividně příliš nepáral, jezdil do lesa pro dřevo a vozil v tom kdejaký bordel. Podvozek a prahy jsou dost obouchané s liškou, spojka zhulená... Dědicové po jeho smrti vůz trvale vyřadili z registru, ale až na podzim 2012 se rozhodli vyklidit garáž a dát ho dodatečně "ekologicky" sešrotovat.



Chlapíkovi z vrakoviště se pod auto nechtělo lézt a nepředpokládal, že by se z toho auta mělo cokoli zachovávat, tak naviják uvázal k nárazníku a vytáhl auto za něj. Sehnal jsem jiný.



Plány:

- výměna provozních kapalin - HOTOVO

- generálka brzd - HOTOVO

- nahradit poničený nárazník - HOTOVO

- "postavit" na značky - HOTOVO

- opravit lak a šrámy

- zrepasovat řízení



Provedené činnosti:

2015.06.10 Technická + přepis. Už můžeme legálně na silnici.

2015.01.16 Pořízen zavazadlový přívěz KPZ 240 jako doplněk a pomocník.

2014.11.02 Stavba garáže z nádstavby Avie.

2013.06.24 Kompletní vyčištění (cca kýbl bordelu jen z interiéru), umyto wapkou. Vyčištění karburátoru, seřízení ventilových vůlí, repase třmenů, promazání nápravy, výměna předního nárazníku. Tacho: 29928 km.

2013.06.01 Sehnány doklady.

2012.11.30 Celková oprava brzd, nová kapalina, oprava a seřízení spojky. Tacho: 29763 km.

2012.11.27 Výměna provozních kapalin, opravy brzd. Problém odvzdušnit! Převoz do lepší dílny. Tacho: 29706 km.

2012.11.20 Koupě, převoz do garáže na nejnutnější opravy, nastartování. Tacho: 29653 km.



Více fotek zde: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1980



Další auta:



120 GLS (1983) cihlová, mezityp

21.7.1983 Vrchlabí, výr. č.: D2796926/40803.

S TP. Chybějící a nepůvodní díly nachystány. Motor je rozdělaný na ponku. Časem ji chci dát do kupy a zakonzervovat nebo prodat.

Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1983



120 GLS (1980) oranžová, export

29.12.1980 Kvasiny, výr. č.: B2333880/52688, export.

S TP. Chybí zadní prepreg, udělané nejnutnější opravy (brzdy, karburátor, rozdělovač a tak). Chtěl bych ji někdy zrenovovat.

Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1980_Export



105S (1981) červená

S TP. Dostal jsem ji zadarmo, trochu poléčil, předělal na LPG a 8 měsíců s ní denně jezdil (cca 9000 km). Příliš "vybydlené" auto na to, abych ji dál opravoval. Odstavena a nachystaná na rozebrání.

Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_105S_1981



120 GLS (1982) bílá, export do Belgie

Bez TP. Nekompletní, karoserie vyvařená. Vzal jsem ji kvůli motoru, zadnímu čelu a prepregu. Jestli ji někdo chce, napište, jinak půjde do hutí.

Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1982_Export

Pajka / 120GLS "80 - komentáře:

20:38:52
01.05.2013
Pajka
-> Kuba105: Ještě jedna GLS by tu být měla...
19:36:56
01.05.2013
Kuba105
-> Pajka: Tak to se ti zadařilo pěkně.
19:28:34
01.05.2013
Pajka
To černé na tom docela drží, není to obyčejná barva, ale napodobuje to jakoby koženku. To auto by mělo být údajně originál. Ale v 80. roce takové?



-> Kuba105: Ta bílá je z Brna, tyto dvě mezitypky jsou přímo z obce, tzn. okolí 2 km.
zvětšit Pajka / 120GLS
19:21:47
01.05.2013
Kuba105
-> Pajka: Musíš jezdit daleko pro ty GLSky nebo jiný Škůdky v tvém okolí nejezdí??
19:13:12
01.05.2013
Kilián
-> Pajka: chtělo by to víc fotek,jako u tý druhý glsky
19:11:24
01.05.2013
krup
-> Pajka: mnu pokud neklame foto, tak je oranžová že? ( v tp oranžová základní? ) .. no a takovy auto je dycky pecka 1



Ta černá "věc" je co? jde to dolu?
19:05:51
01.05.2013
Pajka
Jinak co na to auto říkáte?
18:52:02
01.05.2013
krup
-> Pajka: pokud chceš být fajnšmerk, tak oživit šecky :)



Btw.: přední nárazník rád koupím :)
17:57:11
01.05.2013
Kilián
-> Pajka: zachovat a provozovat 2 glsky.jinak moje nabídka na nárazníky stále platí kdyby si se rozhodl jednich zbavit 1
17:42:50
01.05.2013
Pajka
Další novinka. Viz poslední 4 fotky v galerii.



Po neustálém přesvědčování, že je červenou mezitypku GLSku škoda zlikvidovat jen kvůli dokladům, zapátral jsem po jiné. Tato se našla opět v naší dědině, cca o 200 metrů dál jak byla předešlá. Je ještě v lepším stavu, původní a řekl bych celkem zajímavá.



Auto z Tuzexu původně údajně určené na export do Arabských Emirátů, rok výroby 1980, prepregy nárazníky, maxi světla, dvoubarevné provedení, nápisy "E" (asi symbolizující export) na předních dveřích. Karoserie perfektně zdravá, bohužel po celoživotním garážování posledních pár let zaparkovaná na zahradě.

A to hlavní? Opět zadarmo a s doklady! Ty jsou dokonce stejný rok, jak mám bílou. No, tuhle Škodu ale nakonec asi likvidovat nebudu a jako dárce dokladů použiju tu první mezitypku. Nějaký tip, co s touhle?
zvětšit Pajka / 120GLS
upraveno 1x, naposled 01.05.2013 17:44:03
08:29:11
14.04.2013
krup
-> Zippess: hmm, no to není málo :)
17:26:23
30.03.2013
Zippess
-> krup:

-Poplatok pri ES typovom schválení osobného motorového vozidla je 106 EUR

-Zápis prvého držiteľa (v SR) motorového vozidla alebo prípojného vozidla do evidencie, , ak je výkon motora do 80 kW vrátane - 33 EUR

-Pridelenie evidenčného čísla - EČ - 16,50 EUR/ kus

To je 172 EUR, a k tomu treba ešte pripočítať TK a EK, čo sa pohybuje okolo 100€.
16:26:38
30.03.2013
krup
-> Zippess: jakým poplatkům? ( neznám tyhle náklady, klidně se rozepiš :) )
10:27:40
29.03.2013
Domajz
-> Pajka: nj, to víš, dnešních dnů se dožily většinou málo ježděný škodovky, vraků se už lidi dávno zbavili nebo se rozpadly, poslední velká vlna byla po roce 2009 a kvůli vyděračům z ČKP se už jen tak někomu plonkovní papíry v šuplíku neválí....
08:44:39
29.03.2013
Pajka
Lidi, to je prostě peklo!

Jakoukoliv seženu škodovku, tak jí bude škoda. Před tím jsem chtěl jen auto pro ženskou. Nabídky na 2 emka s najetým pod 35.000 km do 5000 kč. I to je škoda likvidovat. Pak se mi zželelo této GLSky a když sháním doklady, tak se objevují jen celá auta buď v přepichovém nebo dobrém stavu.
upraveno 1x, naposled 29.03.2013 09:40:15
00:10:52
29.03.2013
Domajz
-> Enggik: hmm, já mám zkušenost zcela jinou....takže to zase bude vypadat na klasický český případ co úředník/technik to jinej přístup.



Jinak ohledně červené GLSky souhlasím s -> Enggik: . Trošku poupravit a poslat do světa, peníze co za to utržíš se ti při renovaci bílý určitě hodí. A navíc pokud byla jen za přepis, tak na tom nemůžeš prodělat. Bez papírů to stejně koupí akorát nějaký ho*ado co ji bude tunit nebo "na dřevo, do lesa"...
23:01:44
28.03.2013
Enggik
-> Pajka 28.03.13 11:16:40: Ta třetí GLS co můžeš mít (s černou střechou) by mne docela zajímala. Nemáš nějaké foto? Když už má vypadat stejně jak ta moje, jen o nějakej rok mladší 40

-> Domajz: Bohužel, problém s číslem/typem motoru tam trochu je 8 Stejnej problém jsem nedávno řešil na svý GLSe. neprošel jsem evidenčkou jen kvůli jinému typu motoru. V autě už původní motor nebyl, byla tam obyč. 120ka. Evidenčku mi nenapsal, dokud tam nebyl správnej blok 4 7 Ale vyřešilo to jen vyndání motoru, a nasazení holýho bloku s tím správným číslem 3 3 Můžeš narazit na dobrýho technika, kterej ti to napíše, ale spíš bych tomu nevěřil.

-> Pajka: Jinak můj názor na tvojí situaci. Tu 83ku bych nechal tak jak je, a poslal jí do světa i s papíry. Je škoda auto, který má reálnou šanci na záchranu a je kompletní, připravit o identitu 8 Zkoušel bych dál hledat po inzercích buď samotný papíry na GLS a mohla by být i LS, a nebo sehnat třeba i celej VRAK, jen kvůli papírům, ikdyž se to nemusí zdát finančně tak výhodný. Mne by to za to stálo. Toť můj názor.
18:15:44
28.03.2013
Zippess
-> krup: Dík, ale chcel by som auto bez dokladov, ako som písal, kvôli prepisu a ostatným poplatkom s tým spojenými.
18:01:13
28.03.2013
Domajz
No to je síla, majiteli je líto auto rozebrat na díly, rozřezat a odvézt do kovošrotu (což tady několikrát zmínil), ale supi z virtu si už pomalu půl auta stejně rozebrali.



-> Pajka: Je to sice tvoje auto, takže si s tím dělej co chceš, ale jak si správně podotkl, cena toho auta je v tom, že je to komplet originál 83ka. Takže bejt tebou, nepustím z toho ani žárovku, natož prepregový nárazník nebo těsnění. krup si nějakej nárazník určitě sežene, je blbost kvůli jednomu nárazníku rozebírat jinou kompletní a celkem zachovalou GLS.



Nenuťe mě se toho auta ujmout jen proto abych ho zachránil před zdejšími vyzobávači dílů. 11
upraveno 1x, naposled 28.03.2013 18:07:34
17:42:27
28.03.2013
krup
-> Pajka: jo, je v inzerci, ale zatím se nenašel nikdo, kdo by ji ocenil, tak zůstane doma :) = přední nárazník by se hodil, můj je ve stavu smutném: img3.rajce.idnes.cz/d0303 /.../P1080355.jpg



Mno pokud to má pěknej nárazík, tak si určitě plácnem :)



-> Zippess: kdybys chtěl o poznání lepší (a zcela kompletní) auto vč. dokladů, tak mkrni sem: lukr.rajce.idnes.cz/Amalk a a dej vědět :p
upraveno 1x, naposled 28.03.2013 17:44:35
Extreme Tyres