Pajka / 120GLS Pajka / 120GLS "80

komentáře | popis | fotky | Pajka | 27.05.16 13:31 | 61x v oblíbených
Kamarád mi volal, že jede na vrakoviště pro nějaké díly a že je tam pěkná GLS na rozkuchání, prý ať jedu s ním si něco vybrat. Když jsem ji viděl, začal jsem jednat o odkoupení celku.



Škoda 120 GLS z roku 1980, přechodové provedení na 14" kolech. Je slušně zachovalá, ale i když má najeto hodně málo, dost se na ní projevilo nešetrné zacházení. Prvním a posledním vlastníkem byl pán narozený v roce 1923, který v roce 2002 zemřel. Za svého života se s vozem očividně příliš nepáral, jezdil do lesa pro dřevo a vozil v tom kdejaký bordel. Podvozek a prahy jsou dost obouchané s liškou, spojka zhulená... Dědicové po jeho smrti vůz trvale vyřadili z registru, ale až na podzim 2012 se rozhodli vyklidit garáž a dát ho dodatečně "ekologicky" sešrotovat.



Chlapíkovi z vrakoviště se pod auto nechtělo lézt a nepředpokládal, že by se z toho auta mělo cokoli zachovávat, tak naviják uvázal k nárazníku a vytáhl auto za něj. Sehnal jsem jiný.



Plány:

- výměna provozních kapalin - HOTOVO

- generálka brzd - HOTOVO

- nahradit poničený nárazník - HOTOVO

- "postavit" na značky - HOTOVO

- opravit lak a šrámy

- zrepasovat řízení



Provedené činnosti:

2015.06.10 Technická + přepis. Už můžeme legálně na silnici.

2015.01.16 Pořízen zavazadlový přívěz KPZ 240 jako doplněk a pomocník.

2014.11.02 Stavba garáže z nádstavby Avie.

2013.06.24 Kompletní vyčištění (cca kýbl bordelu jen z interiéru), umyto wapkou. Vyčištění karburátoru, seřízení ventilových vůlí, repase třmenů, promazání nápravy, výměna předního nárazníku. Tacho: 29928 km.

2013.06.01 Sehnány doklady.

2012.11.30 Celková oprava brzd, nová kapalina, oprava a seřízení spojky. Tacho: 29763 km.

2012.11.27 Výměna provozních kapalin, opravy brzd. Problém odvzdušnit! Převoz do lepší dílny. Tacho: 29706 km.

2012.11.20 Koupě, převoz do garáže na nejnutnější opravy, nastartování. Tacho: 29653 km.



Více fotek zde: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1980



Další auta:



120 GLS (1983) cihlová, mezityp

21.7.1983 Vrchlabí, výr. č.: D2796926/40803.

S TP. Chybějící a nepůvodní díly nachystány. Motor je rozdělaný na ponku. Časem ji chci dát do kupy a zakonzervovat nebo prodat.

Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1983



120 GLS (1980) oranžová, export

29.12.1980 Kvasiny, výr. č.: B2333880/52688, export.

S TP. Chybí zadní prepreg, udělané nejnutnější opravy (brzdy, karburátor, rozdělovač a tak). Chtěl bych ji někdy zrenovovat.

Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1980_Export



105S (1981) červená

S TP. Dostal jsem ji zadarmo, trochu poléčil, předělal na LPG a 8 měsíců s ní denně jezdil (cca 9000 km). Příliš "vybydlené" auto na to, abych ji dál opravoval. Odstavena a nachystaná na rozebrání.

Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_105S_1981



120 GLS (1982) bílá, export do Belgie

Bez TP. Nekompletní, karoserie vyvařená. Vzal jsem ji kvůli motoru, zadnímu čelu a prepregu. Jestli ji někdo chce, napište, jinak půjde do hutí.

Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1982_Export

Pajka / 120GLS "80 - komentáře:

20:41:11
25.11.2012
Joey 120 LS
-> Pajka: znám kluby které auto vyřazené z evidence na ty značky dostanou, legálně :) Ale dělej jak myslíš
20:37:07
25.11.2012
Pajka
-> Pajka: Jen doplňující informace. Tohle auto sice bylo odhlášeno v roce 2002, tj. před zavedením povinné ekolikvidace. Problém je v tom, že majitelé při letošní likvidaci trvali na vyřazení protokolu o ekolikvidaci, takže se to auto do databáze likvidovaných vozů bohužel dodatečně dostalo. Legálně to tedy nemůže "véčka" stejně dostat. Ekologicky zlikvidované vozidlo totiž neexistuje a jestliže ano, vyvstávají z toho neskutečné problémy a (ač mé) vozidlo by se tak mohlo na doživotí dostat někam na parkoviště PČR.
20:33:45
25.11.2012
Pajka
Mám v merku už celkem 3 GLSky, tak nějaké odpovídající doklady klapnou.

No, prodávat ji nechci, ale jak jste sami potvrdili, vztahují se sice na auto, ale vázané jsou na člověka, tudíž kromě možnosti legálně jezdit, to auto nijak hodnotnějším nedělají. Kdybych to vskutku prodával, musí si to dotyčný objehat stejně znova všechno sám.

Ano, dejme tomu, že to vyjde jinde laciněji, ale v tomto kraji nějak lepší výběr nemám. Jak už jsem psal, ekodaň neřeším, auto napíšu na otce, který je ZTP (a nechám to přihlášené na něj), tudíž nemusím řešit ani těch 800 kč za přepis na mě. Pojistka levnější je, ale neřeším, jen kvůli ní to všechno podstupovat nepotřebuji. Jinak jo Done_pepe, máš pravdu s tím VINkem. Řeší se to falšováním, kterému se nevyhnu tak či tak. Myslím tedy, že bludy jsem nenapsal, jen prostě mám na věc jiný názor.
20:12:48
25.11.2012
Joey 120 LS
-> Pajka: souhlasím s Don Pepe o těch veteránskej papírech.

Rozhodně auto bez dokladů lze přihlásit na veteránské doklady! Zkusil bych jinej veteránskej klub, ne všude je podmínkou být jejich členem
20:06:37
25.11.2012
Don_pepe
-> Pajka:

Není to jediný klub kolem vás určitě, pěkní zloději, mě to vyšlo komplet na 4200, ok, řekněme že bys jim i těch 10 000 dal, pořád seš na ceně ekodaně s tím že na STK už nikdy nemusíš (600 minimálně ušetřených co dva roky) a pojistka dělá cca 180 Kč na rok, což je dost míň než normálně, ne?

Že auto doklady nezíská... jak by teda mohlo na silnici? ;) Jo, jsou vázaný na majitele, čili je to blbý kdybys auto prodával, pokud už teď přemýšlíš o prodeji, co ho poopravovat a střelit rovnou?

Že bys to kvůli vyřízlímu VINku nemohl postavit na papíry? A jak by to dělali třeba u těch co něco poslepujou z 10 aut? Ale všechno jde, jen máš škodovku, tak seš jim u konečníku...

Hlavně mi ale vadí jak píšeš jak je to děsně drahý! I kdyby to bylo za těch 10, máš je jen na pojistce za pár let zpět...
13:06:20
25.11.2012
Pajka
-> Don_pepe: -> Don_pepe: Jinak jestli mi nevěříš ty ceny, tak zde je důkaz: www.vccuh.estranky.cz/ no a ačkoliv se s těmi lidmi znám, tak mě do klubu prostě nevemou, neboť mají "plný stav" a musel bych se hoodně snažit. Vskutku mi to nestojí za to. Občas na schůze chodím (ale je to 35 km daleko a v neděli ráno) a zmíněné spekulace o úpravách podmínek schvalování a provozu HV jsou od vedoucí rady. Opravdu ale budu rád, když mně to osvětlíš. Třeba je tomu u vás jinak. Jo a ještě... Ti páprdové v našem klubu se přes prsty s úsměvem dívají i na zánovního Trabanta z roku 1966 a kývačku z roku 1960. Dost pochybuji, že by vůbec byli ochotni testovat nějakou škodovku z roku 1980...
upraveno 1x, naposled 25.11.2012 13:34:57
12:52:30
25.11.2012
Pajka
-> Don_pepe: Rád se nechám poučit. Co konkrétně jsou bludy?
02:14:35
25.11.2012
Vilda - zrušená registrace
-> oppik: Především to, že na modelu 80 nemají už co dělat. Na předešlých modelech jsou samozřejmostí.
00:31:27
25.11.2012
Don_pepe
-> Pajka: O těch veteránech tu píšeš celkem bludy...
22:25:21
24.11.2012
Pajka
-> Pajka: Nehledě na to, že se mají zpřísňovat i podmínky udělování RZ pro HV. Problém je v tom, že u nás se nevedou knihy jízd (na Slovensku například ano), tudíž jsou tato vozidla obvykle provozována v běžném provozu a to navíc bez pravidelného navštěvování STK. Platí se za ně malá povinná ručení a je tudíž jasné, že to "někoho" nesmírně štve. Není jisté, jestli se knihy jízd nezavedou, pak by třeba nemusela stačit ani přibalená pozvánka na sraz. Nebo třeba zavedou k povinným (pře)testacím i pravidelné TK (o tom se vážně spekuluje), pak se ty drobné výhody stanou spíš obtíží.
22:17:42
24.11.2012
Pajka
-> Joey 120 LS: I když jsem docela aktivní sběratel starých motorek a aut, do zdejšího VCC klubu mě nevemou dřív jak za 3 léta aktivní účasti na všech akcích a pravidelném navštěvování schůzí. Jsem student + mám dalších 150 aktivit a povinností, nemám tedy na to čas a za to, že do klubu před pár lety bezhlavě nabrali 80 lidí, kterým šlo jen o levné testace, já nemůžu a nebudu to odsírat. Mimochodem celá procedura stojí pro členy 2750 kč (1750+1000), pro nečleny 9500 kč (7500+2000). S tou nepřenosností/neplatností veteránských dokladů je to bohužel pravda. Mám auto s vyříznutým výrobním číslem, tudíž ani takto to na doklady HV nepostavím. Doklady na užovku můžu mít zadarmo (lidi jsou rádi, že se toho zbaví), ekodaň neřeším. Náklady jsou tedy TK, ME, povinné ručení, 50 kč za změnu barvy, 50 kč za výmaz čísla motoru a 150 kč za opakovanou TK (kvůli tomu motoru). Tzn. 1000 kč + ta pojistka (měla by vycházet na cca 1300 ročně + do toho zahrnu pojištění babetty, čímž ušetřím 3 stovky ročně).
21:55:07
24.11.2012
Joey 120 LS
-> Pajka: k těm testacím máš trochu jiné informace: Tady v Praze testace stojí cca 2000,-, obnova každý rok je zdarma. Je sice pravda že na vete značkách musíš chodit každý rok na STK, ale co sem se na to vyptával, tak ti stačí razítko ze servisu (každej má známý v servisu že :), a stím se jde na krajské testace, kde ti to potvrdí. To auto žádnou stanici technické kontroly nenavštíví, tak to prostě funguje, pouze přes servisy a krajské testační komisaře! Nevim kde si vzal informaci že veterásnké doklady se vážou k osobě, to nevím, ale jakmile auto má veterásnké značky tak se prodává jako veterán (s tím že ten co to od tebe koupí vyfasuje jiné vete značky, myslím že ty jsou nepřenosné z majitele)

Jo a škodovky jsou sice ceněný s doklady, ale s původními. Nepůvodní doklady už moc nelákaj :)
20:32:36
24.11.2012
Pajka
-> Vilda: Tak barvu neřeším, ta se dá v dokladech přepsat. Výmaz motoru taky problém není. Akorát i když budu mít v eLkových papírech přepsanou barvu a výmaz motoru, nebude mi typ motoru sedět. No a kromě výrobního čísla karoserie na tom autě do ničeho zasahovat nechci, tudíž ani přerážení čísla motoru. Jinak škodovky byly tak bastlená auta, že nějaký nápis či chromovaná lišta navíc mě myslím trápit nebude. Rok výroby mě taky trápit nemusí.



Proč nechci Véčkové papíry už jsem psal. Je to stejná komplikace jako přepsání na jiné doklady. Výrobní číslo je vyříznuté a stejně se musí buď zfalšovat. Druhý důvod je jednoduchý, véčkové papíry vyjdou příliš draze a je to v podstatě jen povolení k provozu, auto jako takové tím doklady nezíská a při případném prodeji je to nadále bezpapírák - ony se ty doklady totiž váží k osobě, ne k vozu. Testace jsou drahé a každoroční kontroly taky něco stojí. Myslím je snažší jezdit jednou za dva roky na technickou se zánovním autem (kde nemají co najít)... Dle mě má auto vždy větší hodnotu s doklady, i když nejsou původní.
19:21:58
24.11.2012
oppik
-> Vilda: co se ti na chromovaných poklicích nelíbí?
14:54:20
24.11.2012
Vilda - zrušená registrace
-> Pajka: -> Pajka: Nechceš to dást spíše na veteránské značky? Bude s tím méně práce. Sehnat papíry na GLS bude problém. A když budou, nemusí ti sedět barva, rok výroby...
14:52:07
24.11.2012
Vilda - zrušená registrace
Alex41 23.11.12 15:25:54 napsal:

→ oppik: No to teda jsem :-) Takový krásný auto se

nevidí každej den :-) Hlavně je z toho zprávnýho roku :-D :-D
Já to říkám pořád že "osmdesátky" jsou nejhezčí. A hlavně se upustilo od těch příšerných chromovaných poklic 3
00:12:45
24.11.2012
Pajka
-> Enggik: Proto bych měl radši aspoň doklady LS kvůli motoru. Přerážet čísla na motoru nechci a nebudu.
22:55:39
23.11.2012
Enggik
-> Pajka: Ohledně těch eLkovej papírů. Já měl nedávno při přihlašování na evidenčce problém s číslem motoru 8 Mám GLS 79" ale motor měněný za obyč eLkovej. A nechtěli mi udělat evidenčku, kvůli rozdílnýmu typu motoru 4 8
22:12:24
23.11.2012
Vena
-> Pajka: Gratuluju k záchraně auta.pěkný kousek jsem zvědav jak bude zářit po umytí.

Klidně tam můžeš mít i papíry z eMkové 105.Kolega co má užovku 79, má papíry ze 120ky r.v87 a nikdo to neřešil ani na STK.4
21:39:31
23.11.2012
Pajka
-> Alex41: K těm poklicím... Když budou disky v laku, nechám tyto originální malé. Bastlit to nijak nebudu.



Zatím nebyla možnost to ani umýt. V první řadě musím udělat kompletně nové brzdy, abych s tím mohl přejet domů. Ostatní se pořeší.



Jinak už mám dvě nabídky na užovkové doklady 120L (rok 1977 a 1979). Co si o tom myslíte? Chtěl bych spíš doklady LS či GLS, ale problém by na technických nemusel snad být ani s 120L, co myslíte?
Extreme Tyres