-> Pajka: Moc zajímavej/pěknej kousek. Záchranu si rozhodně zaslouží. Držím palce při údržbě a zejména brzké pořešení nových dokladů
No, zrovna nedávno jsem tu řešil, že ten kytkovanej potah sedaček se nejspíš objevoval koncem roku 81 nebo začátkem 82hého a tvoje auto mi teď tuhle hypotézu skvěle rozbilo
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kamarád mi volal, že jede na vrakoviště pro nějaké díly a že je tam pěkná GLS na rozkuchání, prý ať jedu s ním si něco vybrat. Když jsem ji viděl, začal jsem jednat o odkoupení celku.
Škoda 120 GLS z roku 1980, přechodové provedení na 14" kolech. Je slušně zachovalá, ale i když má najeto hodně málo, dost se na ní projevilo nešetrné zacházení. Prvním a posledním vlastníkem byl pán narozený v roce 1923, který v roce 2002 zemřel. Za svého života se s vozem očividně příliš nepáral, jezdil do lesa pro dřevo a vozil v tom kdejaký bordel. Podvozek a prahy jsou dost obouchané s liškou, spojka zhulená... Dědicové po jeho smrti vůz trvale vyřadili z registru, ale až na podzim 2012 se rozhodli vyklidit garáž a dát ho dodatečně "ekologicky" sešrotovat.
Chlapíkovi z vrakoviště se pod auto nechtělo lézt a nepředpokládal, že by se z toho auta mělo cokoli zachovávat, tak naviják uvázal k nárazníku a vytáhl auto za něj. Sehnal jsem jiný.
Plány:
- výměna provozních kapalin - HOTOVO
- generálka brzd - HOTOVO
- nahradit poničený nárazník - HOTOVO
- "postavit" na značky - HOTOVO
- opravit lak a šrámy
- zrepasovat řízení
Provedené činnosti:
2015.06.10 Technická + přepis. Už můžeme legálně na silnici.
2015.01.16 Pořízen zavazadlový přívěz KPZ 240 jako doplněk a pomocník.
2014.11.02 Stavba garáže z nádstavby Avie.
2013.06.24 Kompletní vyčištění (cca kýbl bordelu jen z interiéru), umyto wapkou. Vyčištění karburátoru, seřízení ventilových vůlí, repase třmenů, promazání nápravy, výměna předního nárazníku. Tacho: 29928 km.
2013.06.01 Sehnány doklady.
2012.11.30 Celková oprava brzd, nová kapalina, oprava a seřízení spojky. Tacho: 29763 km.
2012.11.27 Výměna provozních kapalin, opravy brzd. Problém odvzdušnit! Převoz do lepší dílny. Tacho: 29706 km.
2012.11.20 Koupě, převoz do garáže na nejnutnější opravy, nastartování. Tacho: 29653 km.
Více fotek zde: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1980
Další auta:
120 GLS (1983) cihlová, mezityp
21.7.1983 Vrchlabí, výr. č.: D2796926/40803.
S TP. Chybějící a nepůvodní díly nachystány. Motor je rozdělaný na ponku. Časem ji chci dát do kupy a zakonzervovat nebo prodat.
Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1983
120 GLS (1980) oranžová, export
29.12.1980 Kvasiny, výr. č.: B2333880/52688, export.
S TP. Chybí zadní prepreg, udělané nejnutnější opravy (brzdy, karburátor, rozdělovač a tak). Chtěl bych ji někdy zrenovovat.
Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1980_Export
105S (1981) červená
S TP. Dostal jsem ji zadarmo, trochu poléčil, předělal na LPG a 8 měsíců s ní denně jezdil (cca 9000 km). Příliš "vybydlené" auto na to, abych ji dál opravoval. Odstavena a nachystaná na rozebrání.
Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_105S_1981
120 GLS (1982) bílá, export do Belgie
Bez TP. Nekompletní, karoserie vyvařená. Vzal jsem ji kvůli motoru, zadnímu čelu a prepregu. Jestli ji někdo chce, napište, jinak půjde do hutí.
Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1982_Export
Škoda 120 GLS z roku 1980, přechodové provedení na 14" kolech. Je slušně zachovalá, ale i když má najeto hodně málo, dost se na ní projevilo nešetrné zacházení. Prvním a posledním vlastníkem byl pán narozený v roce 1923, který v roce 2002 zemřel. Za svého života se s vozem očividně příliš nepáral, jezdil do lesa pro dřevo a vozil v tom kdejaký bordel. Podvozek a prahy jsou dost obouchané s liškou, spojka zhulená... Dědicové po jeho smrti vůz trvale vyřadili z registru, ale až na podzim 2012 se rozhodli vyklidit garáž a dát ho dodatečně "ekologicky" sešrotovat.
Chlapíkovi z vrakoviště se pod auto nechtělo lézt a nepředpokládal, že by se z toho auta mělo cokoli zachovávat, tak naviják uvázal k nárazníku a vytáhl auto za něj. Sehnal jsem jiný.
Plány:
- výměna provozních kapalin - HOTOVO
- generálka brzd - HOTOVO
- nahradit poničený nárazník - HOTOVO
- "postavit" na značky - HOTOVO
- opravit lak a šrámy
- zrepasovat řízení
Provedené činnosti:
2015.06.10 Technická + přepis. Už můžeme legálně na silnici.
2015.01.16 Pořízen zavazadlový přívěz KPZ 240 jako doplněk a pomocník.
2014.11.02 Stavba garáže z nádstavby Avie.
2013.06.24 Kompletní vyčištění (cca kýbl bordelu jen z interiéru), umyto wapkou. Vyčištění karburátoru, seřízení ventilových vůlí, repase třmenů, promazání nápravy, výměna předního nárazníku. Tacho: 29928 km.
2013.06.01 Sehnány doklady.
2012.11.30 Celková oprava brzd, nová kapalina, oprava a seřízení spojky. Tacho: 29763 km.
2012.11.27 Výměna provozních kapalin, opravy brzd. Problém odvzdušnit! Převoz do lepší dílny. Tacho: 29706 km.
2012.11.20 Koupě, převoz do garáže na nejnutnější opravy, nastartování. Tacho: 29653 km.
Více fotek zde: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1980
Další auta:
120 GLS (1983) cihlová, mezityp
21.7.1983 Vrchlabí, výr. č.: D2796926/40803.
S TP. Chybějící a nepůvodní díly nachystány. Motor je rozdělaný na ponku. Časem ji chci dát do kupy a zakonzervovat nebo prodat.
Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1983
120 GLS (1980) oranžová, export
29.12.1980 Kvasiny, výr. č.: B2333880/52688, export.
S TP. Chybí zadní prepreg, udělané nejnutnější opravy (brzdy, karburátor, rozdělovač a tak). Chtěl bych ji někdy zrenovovat.
Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1980_Export
105S (1981) červená
S TP. Dostal jsem ji zadarmo, trochu poléčil, předělal na LPG a 8 měsíců s ní denně jezdil (cca 9000 km). Příliš "vybydlené" auto na to, abych ji dál opravoval. Odstavena a nachystaná na rozebrání.
Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_105S_1981
120 GLS (1982) bílá, export do Belgie
Bez TP. Nekompletní, karoserie vyvařená. Vzal jsem ji kvůli motoru, zadnímu čelu a prepregu. Jestli ji někdo chce, napište, jinak půjde do hutí.
Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1982_Export
Pajka / 120GLS "80 - komentáře:
19:15:18
23.11.2012
23.11.2012
Enggik
15:25:54
23.11.2012
23.11.2012
Alex41
-> oppik: No to teda jsem :-) Takový krásný auto se nevidí každej den :-) Hlavně je z toho zprávnýho roku :-D :-D
13:21:53
23.11.2012
23.11.2012
oppik
-> Alex41: ty seš ale nedočkavej Alexi
07:49:22
23.11.2012
23.11.2012
Alex41
Tak jak to vypadá? Už je auto aspoň umytý a vyčištěný? Těším se na další fotky :-)
21:28:55
21.11.2012
21.11.2012
Joey 120 LS
-> Pajka: hengr to je strašneh výraz připomíná mito jeden transport embéčka
20:45:59
21.11.2012
21.11.2012
Pajka
-> andyrs: Není, to je "likvidátora", i hengr je jeho.
15:42:51
21.11.2012
21.11.2012
andyrs
Neuveriteľné, aký pekný kúsok sa dá nájsť . tá audi 100 vka v pozadí je tiež tvoja?
08:53:20
21.11.2012
21.11.2012
Alex41
TA JE SUPER! MOC GRATULUJU KE KOUPI! :-) Jsem rád, že je tu zase další osmdesátka, doufám, že zůstane v origu :-) Sice vím, že píšeš o poklicích s mezikružím (podle mě hnus velebnosti, dělá to každej, tak to není ani zajímavý), ale proti gustu žádnej dišputát. Když na tom autě nebude jinej větši neoriginální zásah, tak tu bude moc velká paráda :-) Držím palce, ať se ti všechno podaří tak, jak chceš a ať je auto brzy na značkách. Možná bych v tvym případě uvažoval rovnou o veteránskejch, myslím si, že na takový auto by to nebyl problém. Sám by ses vyhnul ekodani, ačkoliv zadara by to taky nebylo :-)
EDIT: Teď jsem si všimnul, že píšeš o veteránských niže, že je nechceš... Tak jako bych nic neřek :-)
EDIT: Teď jsem si všimnul, že píšeš o veteránských niže, že je nechceš... Tak jako bych nic neřek :-)
22:55:08
20.11.2012
20.11.2012
Pajka
-> Don_pepe: Veteránské značky nechci. Chci to postavit na pravé. Navíc trochu komplikace je vyřízlé výrobní číslo... Muselo by se zjistit nějaké číslo ze škodovky vyřazené před rokem 2004 a to tam vyklepat. No a to už je lepší sehnat jiné doklady.
22:45:33
20.11.2012
20.11.2012
Don_pepe
-> Pajka: Dyť na veteránský značky ani doklady nepotřebuješ...
22:40:35
20.11.2012
20.11.2012
Pajka
-> Jamaican: Jo, je to mé šesté "historické" auto (+ mám přes 30 motorek), takže jsem v tom docela sběhlý... Ekodaň řešit nemusím, řeším použitelné platné doklady, které by se daly "dopasovat". Nabídek dokladů na stopětku mám víc, ale to je problém.
22:35:27
20.11.2012
20.11.2012
Jamaican
Držím palce při záchraně .Je dobře ,že se zachránil další pěknej kousek.Bohužel lidé jsou různí já chtěl odkoupit krásnou Užovku 120L rok 79 a dědek nekompromismě ,že se to musí dát do šrotu .Měla najeto 75 tis v zimě nejetá .
Když neseženeš papíry ,tak zelené značky nebudou problém ,ale to už asi víš
Když neseženeš papíry ,tak zelené značky nebudou problém ,ale to už asi víš
22:09:40
20.11.2012
20.11.2012
Vilda - zrušená registrace
-> Pajka: aháá zase jsem o něco chytřejší Tak to udělám asi taky tak...
22:04:03
20.11.2012
20.11.2012
Viliam
Krása! Mám podobnú, o rok staršiu, so skoro rovnakým osudom. Pekne sa o ňu staraj a neodstraňuj všetky nedostatky, k takejto uloženke patrí aj dobová patina
21:53:32
20.11.2012
20.11.2012
Pajka
-> Vilda: Ne, komaxit dobrý není, navíc je lesklý. Opískování a zinek ano, ale jinak na to příjde zinol (či jiná základovka na zinkovaný povrch) a klasická syntetická stříbřenka vylepšená o tužidlo do akrylátového plniče nebo jikolín (barva je pak odolnější, rychle schne a vlastnostmi se blíží originální vypalované syntetice).
21:53:05
20.11.2012
20.11.2012
Don_pepe
Pěkná! Gratulace
21:48:31
20.11.2012
20.11.2012
Vilda - zrušená registrace
-> Pajka: Ideální bude pískování a zinek, potom komaxit. Ale před tím komaxitem je dobré ten zinek nechat trochu okysnout. Mě teď ve sklepě "zraje" 7 ráfků
21:37:04
20.11.2012
20.11.2012
Pajka
-> Vilda: Uvidím, stejně ta kola ale musím nalakovat a i kdyby jo, je to navrátitelná úprava. Nic trvalého na tom samozřejmě dělat nechci a nebudu. Jsem duší veteranista :-)
21:34:23
20.11.2012
20.11.2012
Vilda - zrušená registrace
-> Pajka: nééé, to na 80tku nepatří... tam mají být ty černý středy, ale tak je to na tobě
21:31:47
20.11.2012
20.11.2012
Pajka
-> Vilda: Jen poklice chci dát chromované. Jinak to nechám tak.
Btw. kdybyste někdo věděl o "dokladech". Mám zájem...
Btw. kdybyste někdo věděl o "dokladech". Mám zájem...