skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 120S rallye (1975)
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
MVM 120S - komentáře:
19:50:02
17.11.2021
17.11.2021
MISCHO
-> MVM: tiež si prosím
01:23:59
23.05.2021
23.05.2021
Eidy
-> MVM: chápu.
23:09:05
22.05.2021
22.05.2021
MVM
-> MVM: Jojo, zapalovani se bude hodit.
23:06:08
22.05.2021
22.05.2021
Eidy
-> MVM: A copak ta díra pro snímač setrváku? To je pozůstatek z něčeho nebo plánuješ změny?
22:54:00
22.05.2021
22.05.2021
MVM
-> Eidy: Nechal jsem to očistit. Ale důležitější je ten vnitřek.. Magnety na zátkách té stávající řikaji,že se vevnitř děje velký špatný.. Takže za 5min 12.
22:44:11
22.05.2021
22.05.2021
Eidy
-> MVM: Zase nouzově stříbřenkou nebo nějaké chemické leštění? Fešanda.
22:19:41
22.05.2021
22.05.2021
MVM
Tak na zitra plánuju výměnu převodovky, repasované polonápravy,spasovane poloosy s bubny, atd..
Převodovku jsem si udělal hezkou hlavně kvůli sobě.
Převodovku jsem si udělal hezkou hlavně kvůli sobě.
16:50:50
13.05.2021
13.05.2021
MVM
-> minno: Toto je převodovka s rovnými/přímým ozubenim. Kolecka trpí provozem na pitting,tudíž je čas od času potreba něco vyměnit.
14:05:27
13.05.2021
13.05.2021
minno
-> MVM 08.05.21 19:26:31: Oprava několika kolečekV čom spočíva taká oprava? Teda vlastne mi nejde celkom do hlavy, ako sa prevodové kolesá dajú opraviť.
07:37:47
09.05.2021
09.05.2021
MVM
-> Eidy: Kluci z Frei Racing Teamu odvedli moc hezkou práci.
22:23:37
08.05.2021
08.05.2021
Eidy
-> MVM: No tak to jo. A ze zvědavosti, od koho máš kolečka?
21:42:07
08.05.2021
08.05.2021
MVM
-> Eidy: jednička je sériová. Tu mam v jiny krabici seriovych dílů..
21:36:23
08.05.2021
08.05.2021
Eidy
-> MVM: Pěkný. Mám rád takový zubatý kolečka. Ty spodní kola jsou co zač? K tý hnací hřídeli to nějak nepasuje (šikmý vs. rovný zub).
19:26:31
08.05.2021
08.05.2021
MVM
V tydnu přišel balicek. Oprava několika koleček a zrovna jsem si nechal udelat jinou pětku.Tak zase bude v autě pořádná skříň co ma ten správnej návykovej zvuk. Až si říkám ze to bude možná až moc extra krátký..
21:07:17
16.02.2021
16.02.2021
SO545
-> Eidy 15.02.21 21:17:38: Vazne...tak to som rad...uz som babrak len o trosku mensi ako som si myslel.
Ale funguje to OK... a par difov som si pred x rokmi poskladal.
-> MVM 14.02.21 21:41:49: moja prevodovka na kile mala od fabriky mizerne zladene vysuvanie spiatocky.
Jedine stastie ze pani ktora to vlastnila jazdila asi vlemi opatrne. Len len ze to o seba drzalo.
Ale funguje to OK... a par difov som si pred x rokmi poskladal.
-> MVM 14.02.21 21:41:49: moja prevodovka na kile mala od fabriky mizerne zladene vysuvanie spiatocky.
Jedine stastie ze pani ktora to vlastnila jazdila asi vlemi opatrne. Len len ze to o seba drzalo.
21:17:38
15.02.2021
15.02.2021
Eidy
-> SO545: No počkej, cínový drát je přece doporučený postup. A navic dost chytrej, bych řekl.