skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 120S rallye (1975)
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
MVM 120S - komentáře:
21:12:38
22.01.2022
22.01.2022
Eidy
-> MVM: Gratulace k úlovku.
20:00:11
22.01.2022
22.01.2022
SO545
-> MVM 22.01.22 19:18:13: tiez rad nakupujem old school naradie...zozbieral som skoro kompetnu staru diagnostiku...a nejake to naradie.
19:18:13
22.01.2022
22.01.2022
MVM
Hodně roků mi trvalo pořídit tento nepoužitý originál Czechoslovakia momentový klíč Tona. Mám velkou radost Mám momenťaků vic druhů,ale tento má přesnost do 2%. Navic je to taková retro nostalgie..
14:08:37
26.12.2021
26.12.2021
MVM
-> radekra: Dik Radku. No musíš tady ještě pár let vydržet. Já si pouze zavčas nakupuju dily. Protože na každým rohu už nerostou. Současný motor ma sice 4 roky ale najel minimum.. vzhledem k nedostatku času.
A pořádny strojek byť škodovka neni zrovna levný. Takže žádná zbrklost..
A pořádny strojek byť škodovka neni zrovna levný. Takže žádná zbrklost..
13:32:04
26.12.2021
26.12.2021
radekra
-> MVM 22.12.21 12:08:14: Tak na to se těším, to bude moc hezký, ne jen vzhledově
17:13:28
25.12.2021
25.12.2021
SO545
-> MVM 25.12.21 15:41:07: V tom mam jasne aj ja...sanie cez a pekne karbce...a ani to nemusi ist...ale kurvakruto to vyzera
15:41:07
25.12.2021
25.12.2021
MVM
-> SO545: Diky Dellorto ne. Mam Webery Nic komplikovanějšího než mechanický vstřikování jsem neviděl, a sama fabrika takovy motor zkoušela ale dál se to nedostalo.. Takže u mě vždy bude DCOE.
13:43:37
25.12.2021
25.12.2021
SO545
-> MVM 23.12.21 20:08:34: mam skusenost len s Delortto DRLA na aircooled...a nasal by som aj horizontalne do skodovky.
20:08:34
23.12.2021
23.12.2021
MVM
-> SO545: Tak nějak, ale vzhledem k věku už moc motůrků dělat nebudu. Můžu jen slíbit že tam planuju 45 DCOE. I když by se mi libilo třeba Kugelfischer/Bosch čerpadlo. Ale to stoji to samý co celý motor a naladit to umi v Německu a USA. Mě to stačilo rozhybavat na starym Porsche.
20:04:42
23.12.2021
23.12.2021
Eidy
-> MVM 22.12.21 22:38:18: to největší, co najdeš.
19:23:56
23.12.2021
23.12.2021
SO545
-> MVM 22.12.21 22:38:18: co ucet dovoli...
22:38:18
22.12.2021
22.12.2021
MVM
-> Eidy: Tak už nějakou myšlenku mám, teď jde o to, jak velký prasátko do toho pustit..
22:30:00
22.12.2021
22.12.2021
Eidy
-> MVM: Tak třeba 1500ccm, čtyřventil DOHC.
22:09:21
22.12.2021
22.12.2021
MVM
-> Eidy: Jojo. Teď ještě do toho nějaký pořádný "střeva" .
21:40:17
22.12.2021
22.12.2021
Eidy
-> MVM: Jo ták. No dobře. Musíš využít toho, že jsi doma.
21:29:03
22.12.2021
22.12.2021
MVM
-> Eidy: Jeden je můj, druhej "někomu" chystám.
Ne,že bych neměl motor. Ale dílů na škodovky ubývá, a tak proč nemít stavebnici v záloze
Ne,že bych neměl motor. Ale dílů na škodovky ubývá, a tak proč nemít stavebnici v záloze
21:14:00
22.12.2021
22.12.2021
Eidy
-> MVM: Asi nemáš, co dělat.
21:51:57
17.11.2021
17.11.2021
Eidy
-> MVM: Hezký. Je to:
A) nastříkaný
B) chemicky leštěný
C) vypraný v Perwollu?
A) nastříkaný
B) chemicky leštěný
C) vypraný v Perwollu?