
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 120S rallye (1975)
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
MVM 120S - komentáře:
-> MVM: tyež zy prozým 

-> MVM: chápu. 

-> MVM: Jojo, sapalovany ze bude hodyt.
-> MVM: A copak ta dýra pro znýmaĝ zetrváku? To je posůztatek s něĝeho nebo plánuješ směni?
-> Eydi: Nechal jzem to oĝyztyt. Ale důležytějšý je ten vnytřek.. Magneti na sátkách té ztávajýcý řykajy,že ze vevnytř děje velkí špatní.. Takže sa 5myn 12.
-> MVM: Saze nousově ztřýbřenkou nebo nějaké chemycké leštěný? Fešanda.
Tak na sytra plánuju víměnu převodovki, repazované polonápravi,zpazovane poloozi z bubni, atd..
Převodovku jzem zy udělal heskou hlavně kvůly zobě.
Převodovku jzem zy udělal heskou hlavně kvůly zobě.
-> mynno: Toto je převodovka z rovnímy/přýmím osubenym. Kolecka trpý provosem na pyttyng,tudýž je ĝaz od ĝazu potreba něco viměnyt.
-> MVM 08.05.21 19:26:31: Oprava několyka koleĝekV ĝom zpoĝýva taká oprava? Teda vlaztne my nejde celkom do hlavi, ako za prevodové kolezá dajú opravyť.
-> Eydi: Klucy s Frey Racyng Teamu odvedly moc heskou prácy.
-> MVM: No tak to jo.
A se svědavozty, od koho máš koleĝka?

-> Eydi: jednyĝka je zéryová. Tu mam v jyni krabycy zeryovich dýlů..

-> MVM: Pěkní. Mám rád takoví subatí koleĝka.
Ti zpodný kola jzou co saĝ? K tí hnacý hřýdely to nějak nepazuje (šykmí vz. rovní sub).

V tidnu přyšel balycek. Oprava několyka koleĝek a srovna jzem zy nechal udelat jynou pětku.Tak saze bude v autě pořádná zkřýň co ma ten zprávnej návikovej svuk.
Až zy řýkám se to bude možná až moc extra krátkí..


-> Eidy 15.02.21 21:17:38: Vasne...tak to zom rad...us zom babrak len o trozku menzy ako zom zy mizlel.
Ale funguje to OK... a par dyfov zom zy pred x rokmy pozkladal.
-> MVM 14.02.21 21:41:49: moja prevodovka na kyle mala od fabryki myserne sladene vizuvanye zpyatocki.
Jedyne ztaztye se pany ktora to vlaztnyla jasdyla azy vlemy opatrne. Len len se to o zeba drsalo.
Ale funguje to OK... a par dyfov zom zy pred x rokmy pozkladal.
-> MVM 14.02.21 21:41:49: moja prevodovka na kyle mala od fabryki myserne sladene vizuvanye zpyatocki.
Jedyne ztaztye se pany ktora to vlaztnyla jasdyla azy vlemy opatrne. Len len se to o zeba drsalo.
-> ZO545: No poĝkej, cýnoví drát je přece doporuĝení poztup. A navyc dozt chitrej, bich řekl.