skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 120S rallye (1975)
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
MVM 120S - komentáře:
17:12:58
15.02.2021
15.02.2021
SO545
-> MVM 14.02.21 21:27:06: tak to je jasne...ja si pamatam dobu ked som ladil volu difu a hrusky cez drot s cinu...a dobre bolo
21:41:49
14.02.2021
14.02.2021
MVM
-> Eidy: Přesně tak. Kolikrát v převodovkach chybí šroub,nebo něco volný Docela by mě zajímala tehdejší výstupní kontrola. Bordel, třisek z obrabění, nedořezanych závitů. Soudruzi se s tim neparali. Lidi brali co je,co zlobilo,odstraňovali v záruce. A nebo nechali projevit časem ..
21:33:36
14.02.2021
14.02.2021
Eidy
-> MVM: Pořádný podklad ničemu neuškodí, ale nemám iluze o nějakém přesném složení ve fabrice. Zrovna u difu si myslím, že v rámci desetin je to zcela vyhovující.
21:27:06
14.02.2021
14.02.2021
MVM
-> SO545 14.02.21 21:20:00: Dik za upozornění. Popsal jsem to níže. Mám vyzkoušený že na tohle měření to dostačuje. Není to raketoplán a stejně je tam taková házivost ze se člověku chce brečet. Finální vůli mam stejne na cit v prstech
21:23:13
14.02.2021
14.02.2021
MVM
-> Eidy: Ajo. No to je 5mm plotna, mám z toho přípravky na převodovky různý. Tady je to jen kvůli magn.stojanku. Na konec jsem tam dal rafičkovej je přehlednější.
A on ten dif je solidní závaží,potom zkouším ty planetovy kola tak to cítíš v ruce. Neměril jsem setiny.Tohle jsem dělal spíš pro sebe,protože ta vůle tam byla jak na bagru.
A on ten dif je solidní závaží,potom zkouším ty planetovy kola tak to cítíš v ruce. Neměril jsem setiny.Tohle jsem dělal spíš pro sebe,protože ta vůle tam byla jak na bagru.
21:20:00
14.02.2021
14.02.2021
SO545
-> Eidy 14.02.21 21:15:14: ano presne to... inac klobuk dole.
Som strojar tak meracia doska je u mna zaklad.
Mam ich par a odporucam.
Som strojar tak meracia doska je u mna zaklad.
Mam ich par a odporucam.
21:15:14
14.02.2021
14.02.2021
Eidy
-> MVM: Na fotce máš dif a hodinky položený na nějakým 5mm plechu. Tak že by asi bylo lepší mít to na něčem bytelnějším.
20:54:55
14.02.2021
14.02.2021
MVM
-> SO545: Teď se ztrácím. Kde jaky plech?
19:00:56
14.02.2021
14.02.2021
SO545
-> MVM 11.02.21 13:43:50: nechcem tu trolit ale ten plech by som vymenil za nieco z liatiny
Ale zase prehanat sa velmi nema...
Ale zase prehanat sa velmi nema...
16:54:00
11.02.2021
11.02.2021
Milan 136
-> MVM: Jo, tak to už mi dává smysl
16:51:07
11.02.2021
11.02.2021
MVM
-> Milan 136 11.02.21 16:49:15: Čelem vzad mi leží toto T4 111kW 2,5tdi
16:49:15
11.02.2021
11.02.2021
Milan 136
16:37:16
11.02.2021
11.02.2021
MVM
-> radekra: Ahoj Radku. Dik.No spíš hezká fotka...
16:34:00
11.02.2021
11.02.2021
radekra
-> MVM: Nádherná práce jako vždy
16:25:12
11.02.2021
11.02.2021
MVM
-> Eidy: Dik. No par hezkých difu zásobě mám, tady ten pro sebe si jen vymezuju vůle planetovych kol, a dival jsem se jestli se mi moc nezadiraly satelity. Tak přece jen to je seriovka kde toho moc nemůžeš..
Chtěl jsem zainvestovat LS dif., ale uznal jsem že se bez něj pořád obejdu. Dělal jsem přes zimu par revizí hewlandu od Kalmaru a tak časem si poskladam stejně celou skříň LR včetně samosvoru. Ale to je tak horizont 6let
Chtěl jsem zainvestovat LS dif., ale uznal jsem že se bez něj pořád obejdu. Dělal jsem přes zimu par revizí hewlandu od Kalmaru a tak časem si poskladam stejně celou skříň LR včetně samosvoru. Ale to je tak horizont 6let
15:21:49
11.02.2021
11.02.2021
Eidy
-> MVM: Hezký vybavení. Skládáš z nových dílů nebo měříš vůle jen pro jistotu?
13:47:19
11.02.2021
11.02.2021
Kocvin
-> MVM: Tohle tak umět.. Vypadá to na precizní a čistou práci..