skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 120S rallye (1975)
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
MVM 120S - komentáře:
19:29:05
05.04.2018
05.04.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 05.04.18 19:19:09: A jak toho chceš bez širokopásmové lambdy udělat? To raději černý výfuk než díru v pístu.
19:19:09
05.04.2018
05.04.2018
MVM
-> vhml: Z 95% je použitý palivo,směšovací poměr a teplota výfukových plynů. Pokud ten motor nebere nějak extra olej tak to zase takový saze nejsou. -> Milan 136: Živočich kterej zážehovej motor utopí v benzinu kvůli detonacím není ladič ale bud hovado nebo Barbar.. Určitě ne ladič. Maximálně tak ladit laťky v plotě na stejný mezírky mezi sebou..
19:41:05
03.04.2018
03.04.2018
Milan 136
-> Bery 03.04.18 11:01:11: hlavně to většinou všichni ladiči a turboladiči nakrmí, aby měli jistotu a nemuseli se bát děravých pístů
11:01:11
03.04.2018
03.04.2018
Bery
protože všichni nám hrnuli do hlavy že to musí být bohaty... tohle je seřízený a bohatý úplně akorát a krásně to pálí.
07:14:43
03.04.2018
03.04.2018
vhml
Spíš je mi divná kombinace hnědých svíček a hnědého výfuku. Já měl vždycky výfuk černej pokud jsem měl hnědý svíčky. Teď jsem dokonce vyndal z Mazdy svíčky skoro bílý a výfuk je taky černej. Tak nevím co si o tom myslet. Je pravda, že oba motory se nestydí vzít olej :-)
06:23:12
03.04.2018
03.04.2018
MVM
06:21:14
03.04.2018
03.04.2018
MVM
-> Eidy: Ale jo, zaleží na aditivaci a druhu benzinu,někdy i na druhu motorovýho oleje. Hodně patrný je právě u Porsche který krásně vypaluje koncovky.
21:03:43
02.04.2018
02.04.2018
Eidy
-> MVM: Týjo, hnědý výfuk jsem snad ještě nikdy neviděl.
20:00:25
02.04.2018
02.04.2018
Chali
-> MVM: Chtěl jsem jet,ale je brzo po Mostě a financí neni nazbyt
Výkonově na tom teda budu o dost hůř,jak motorově,tak tím mezi volantem a pedálama
Výkonově na tom teda budu o dost hůř,jak motorově,tak tím mezi volantem a pedálama
19:34:51
02.04.2018
02.04.2018
MVM
Video bude,jak se s tim poperu to dostat na YT. Žadná hitparáda jezdecky to není to přiznám,tři roky jsem tady nejel,na starých pneu s vysokým 175/70 profilem, ve dvou festovních lidech. Žilo si to v zatáčkách svým životem,ale tak super jsem si zajezdil,povozil taťku,škoda že nebylo víc menších aut s podobným výkonem.
Jinak první vlastně kilometry s novou keramickou lamelou - je to znát jen na rozjezd v nízkých otáčkách,jinak naprostá pecka.
Jinak první vlastně kilometry s novou keramickou lamelou - je to znát jen na rozjezd v nízkých otáčkách,jinak naprostá pecka.
19:19:01
02.04.2018
02.04.2018
MVM
Bylo dopoledne poměrně chladno,jel jsem Bosche ze starýho motoru a myslim že dobrý.
19:13:00
02.04.2018
02.04.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 02.04.18 19:10:51: Pěkný to já mám černou botu jak je to bohatý. Bude video.
19:12:10
02.04.2018
02.04.2018
MOLSO
-> MVM: hezkyyy
19:10:51
02.04.2018
02.04.2018
MVM
Dneska dvě půlhodinky na okruhu v Brně. Takhle vypadá výfuk a svíčky na správně seřízeném motoru s karburátory FAJS.
21:55:09
30.12.2017
30.12.2017
MVM
-> Eidy: Znám tyhle spojky i vícelamelový z jiných aut.Tam právě mám v manuálu popis jak se poznají provozní podmínky (povrch dle zabarvení,struktura) A je potřeba aby si celá plocha sedla a nedělaly se přehřátý plošky.(Ty auta se nerozjedou pod 4000ot.Tak se rozjezdem dokáže spálit.) Těma podložkama si ladíš oblast přítlaku pružiny - s tim je potřeba pracovat indvidualně podle setrváku a přítlačáku. Mám tu něco na zkoušku..
21:37:19
30.12.2017
30.12.2017
Eidy
-> MVM: Hele, ani mi nepřišlo, že by si to nějak sedalo. Navíc já se ze začátku ještě hodně vrtal v motoru, takže to bylo hodně trápení a tohle jsem moc nesledoval. Nicméně tak jak to mám teď, to funguje buď na dosti opatrný rozjezd, třeba jako při parkování, a nebo to musím odšťouchnout. Při takovým normálním rozjezdu to cuká. Ale s tou podložkou pod přítlačákem to fungovalo fakt hezky. Takže to není nutně jen o materiálu, ale i o nastavení.
20:28:47
30.12.2017
30.12.2017
MVM
-> Eidy: Jak dlouho si to sedalo? Mám info tak 500/700km městskýho způsobu s častým rozjižděnim spíš v nížšších otáčkách kvůli teplotě a potom teprve dá to svý maximum.
20:22:41
30.12.2017
30.12.2017
Eidy
-> MVM: Já mám stočenou dosedací plochu v setrváku. Funguje to dobře, nikdy neklouzne. Ale je to trochu jedovatý. Zkoušel jsem i podložku cca 0,8mm a bylo to jak normální spojka. Krásně progresivní. Pak jsem jí zase vyndal a je to zase trochu ON/OFF. Ale dá se s tím žít :)