skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 120S rallye (1975)
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
MVM 120S - komentáře:
22:00:51
31.05.2018
31.05.2018
Eidy
-> Tuner#2, MVM: Tyhle obrázky znám. Otázkou je, co pak přišlo časem. Třeba tady na jedný fotce je rám i vpředu. www.skodateam.cz/Skoda_12
0S_1
21:48:10
31.05.2018
31.05.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
21:45:53
31.05.2018
31.05.2018
MVM
-> Luky: V základní výkresový dokumentaci z AZNP je nakreslenej jen oblouk . Ty další verze už to měly podle použití a předpisů .. (špatná kvalita fotky ) napravím ..
21:31:20
31.05.2018
31.05.2018
MVM
-> Eidy: Jo patky se vevařovaly už při stavbě a dělala se příprava i vepředu dole.. Je to ohýbaný za studena v domácích podmínkách,kdo zažil ví o čem je řeč,, Jasně tuhost Ti udělá až pořádná rámová konstrukce od profíků, ty karoserie jsou po sezoně jak řešeto .. Já mám ten rám schválně v černý matný - proto on není moc ani vevnitř vidět,nač dráždit...
21:28:49
31.05.2018
31.05.2018
Luky
-> Tuner#2: 120S jezdila klec. Jak slabou dopředu, tak i komplet silnou, ne?
21:25:18
31.05.2018
31.05.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
Tak 120S měla vždy jen polorám vzadu. Celorám měla až MTX užovka pokud se nepletu, ale chápu že dnešní předpisya i vlastní bezpečí hovoří jinak.
21:22:57
31.05.2018
31.05.2018
Eidy
-> havlik: To věřím, že i tenhle montovanej to zase o kus podrží. Sám se divím, že z toho ještě nemám preclík.
-> MVM: Aha. Vidíš, já si na těch pár fotkách zvenku nikdy nevšiml, že tam máš polorám. A na prazích to máš vyvařený?
-> MVM: Aha. Vidíš, já si na těch pár fotkách zvenku nikdy nevšiml, že tam máš polorám. A na prazích to máš vyvařený?
20:47:51
31.05.2018
31.05.2018
MVM
-> Eidy: Toto je vlastní naohýbaný tak,aby tam šly sedačky,tak už ten zadní oblouk tam je cca 9let a měl být dobový přibližně+ teď dodělaný dopředu.
20:35:58
31.05.2018
31.05.2018
havlik
-> Eidy: třeba neuveřitelný rozdíl v tuhosti u 120tky udělal i jen ten duralový MTX rám. Vlastně skoro nechápu že to auto nemáš zkroucený jak vánočku s tim výkonem podvozkem atd:)
20:23:01
31.05.2018
31.05.2018
Eidy
-> MVM: Hezký. Kopie dobovýho (replika) nebo vlastní invence? Ty patky na prazích na fotkách jsou navařený nebo jen našroubovaný? Cejtíš, že se auto kroutí? Mě to nikdy nepřišlo, ale potom, co jsem řídil Honzovu Žlutku na hodně podobným podvozku jsem si uvědomil ten velkej rozdíl v tuhosti.
19:27:26
31.05.2018
31.05.2018
MVM
Brácha a otec udělali zbytek šroubovanýho rámu,tak jsem to odpoledne nalakoval..
21:31:45
06.04.2018
06.04.2018
radekp
-> vhml: já použil matku z náhonu tachometru.
20:38:55
06.04.2018
06.04.2018
MVM
-> Tuner#2 - zrušená registrace 05.04.18 21:30:05: Obyč benzin N98 koupený v německu,myslim Total nebo ESSO .. tj naprosto běžný benzin + aditiva Dávat 200Kč/ltr Elfu opravdu v mém případě smysl nemá.
09:22:16
06.04.2018
06.04.2018
Bery
-> vhml: Bery neznat co být kyvka. takové jídlo u nás nebyt
07:14:02
06.04.2018
06.04.2018
vhml
-> Bery 06.04.18 06:47:12: já tam vařím matice z kyvkovejch poloos
06:47:12
06.04.2018
06.04.2018
Bery
i na civilním rapidu mám díru na lambdu. A přetryskáno.
Kdyby někdo chtěl, šroubení na lambdu mám skladem pro celý virt klidně:-) (sorry Michal, přihřívám si tu trochu polívku:-))
Kdyby někdo chtěl, šroubení na lambdu mám skladem pro celý virt klidně:-) (sorry Michal, přihřívám si tu trochu polívku:-))
21:30:05
05.04.2018
05.04.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 05.04.18 20:38:26: Aha takže nějaký závodní 102 octan, tak to pak je taky jiná.
20:38:26
05.04.2018
05.04.2018
MVM
-> Tuner#2: Tak ono navařit matku 18x1,5 není zas taková věda. Spíš jsem čekal až bude dostupný AFR měřič bohatosti s LSU sondou za přijatelnou cenu a nemusel mi to vozit kamoš z USA. Ale ono ani to když nudeš lambdu mít neznamená že hned je vyhráno .. jediné co je že je to vše rychlejší a jednodušší pokud víš jak a co dál. Já to zabarvení mám taky podílem díky dodatečné aditvaci/nestandardnímu palivu když vím že ten moto bude trápenej na okruhu.
20:02:07
05.04.2018
05.04.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 05.04.18 19:50:50: No tak asi nemáme možnosti jako kazdej, nota bene šroubení na lambdu začal dělat Bohousek až po nějaké době co jsem měl výfuk. Ono je to taky už pěkná řádka let...
19:50:50
05.04.2018
05.04.2018
MVM
-> Tuner#2: Tak snad každej kdo ladí používá širokopásmovou lambdu ne? Turbo ladiči 100% taky,ale ono je rozdil ladit turbo a obyč motor,a hlavně z jakých materiálú je poskládanej vnitřek a na jaký hodnotě se drží EGT. Turbomotor bude bohatější téměř vždycky - tam bych to na škodu neviděl - ale atmosféra jde vyladit pěkně. A duležitej je průběh bohatosti .. není to konstantní hodnota.