skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 120S rallye (1975)
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
MVM 120S - komentáře:
20:18:54
30.12.2017
30.12.2017
MVM
-> Eidy: Jasný,to už musíš řešit když dáváš kdykoli jinou lamelu než origo. Teda pokud je širší. Pídil jsem se nějakých interních info v německu v ZFSachsu co se přítlačáků týká.. Moc info není veřejných (nechtěl prozradit) ale podařilo se mi něco vyzvědět..Nicméně nic zásadního -spíš jsem si nechal potvrdit doměnku..
20:14:31
30.12.2017
30.12.2017
Eidy
-> MVM: Jestli můžu radit, dej podložku pod přítlačák. Změř si rozdíl tlouštěk lamel a uvidíš. Ale to asi víš ;)
19:13:30
30.12.2017
30.12.2017
Toušík
Jsem schválně zvědav na to jaký budeš mít názor na spojku. Prve jak jsme to řešily tak jsi mi upozorňoval na příliš "ostrý" nástup a myslím že budeš pěkně překvapen. Tak ať také slouží!!!
21:52:31
20.11.2017
20.11.2017
MVM
-> Toušík: To nebylo "jen" tady na tom výstavišti. Měl jsem z ní divnej pocit už hned po montáži.tak jsem to byl projet. Čekal jsem že si sedne.
21:38:05
20.11.2017
20.11.2017
Toušík
-> MVM: Hele osobně mi přijde taky divný že by hořela jen takhle na krátké dráze, ale v tvé krásné práci sem si nedovolil poukázat na jinou možnost :D
07:05:17
16.11.2017
16.11.2017
MVM
-> Toušík: Dik Radku. Ono je potřeba se podívat na víc věcí. Ale je to taky jedna z možností.
21:53:35
15.11.2017
15.11.2017
Toušík
Ahoj jen postřeh ke spojce. Taky jsem koupil tuhle od kluků z Renovaku a než jsem ji nasadil tak jsem tam dal keramiku. I jsme to společně řešili. Byl jsem od ni odrazován že se nerozjedu, že bude trhat hřídel a kde co... Ale dneska bych do ni šel zas a znova. Funguje naprosto plynule při rozjezdu, řazení je taky pohodové ani tvrdá mi nepřijde. A když jsem teď vyhodil motor na kontrolu tak setrvák, spojka vše v pořádku. Sice vím že na ni nemám výkon, ale použil bych ji bejt tebou také..
18:14:30
13.11.2017
13.11.2017
vhml
-> Petr Urban 13.11.17 18:06:45: přitom já bych se tam vyřádil úplně do sytosti
18:06:45
13.11.2017
13.11.2017
Petr Urban
-> MVM: Tak takovou trať bych asi nejel ... bylo by mi líto na tak blbé trati to drbat.
00:11:37
13.11.2017
13.11.2017
MVM
-> Eidy: Urbi dělá moc dobrý motory a já to nedokážu smysluplně zkrotit. Ale to bylo tím že jsem opakovaně na sprintu deklasoval octávky-tdi a prej v čipu.3* No je to tou levou nohou - já to přiznám že tu spojku jsem prostě tenkrát načal ..
00:05:49
13.11.2017
13.11.2017
Eidy
-> MVM: Každej má jinej koníček. Jo, já mám keramiku. Možná bys ji měl zvážit. Oproti klasice vydrží nesmysl.
23:51:58
12.11.2017
12.11.2017
MVM
-> Eidy: Já právě si zase užiju tu rozborku To už je skoro na prášky. Ty máš keramiku?
23:47:34
12.11.2017
12.11.2017
Eidy
-> MVM: To teda slyšet není. Já vím, že to není jednoduchý. Je toho moc najednou. A právě, že už si musíš hlídat "příliš obsluhy" naráz a neužiješ si tolik jízdu. Proto mě to neba. Ale hlavně, že ses svezl. Ty si toho auto moc neužiješ, tak aspoň takhle.
23:15:59
12.11.2017
12.11.2017
MVM
-> Eidy: Však ono není slyšet jak jsem nadával ... Trat jsem v sobotu večer prošel potmě,dnes ráno jsme to párkrát projeli a věděl jsem že to bude náročnější. Buď se to dalo jen tak obkroužit na dvojku,nebo to tam křápnout. Jednička je dlouhá,dvojka taky - takže tu bych trápil na spojce ještě víc a motoru to taky dvakrát nesvědčí sbírat se z nízkých. Navíc ty ruce ve vánočce z maximálních rejdů a do toho Ti jde řazení, na brzdách kdy Ti jde předek do bloku a potřebuješ zatočit a ještě nejlíp začít skládat od jedničky .. To zase v Mostě na dráze pokaždý nemáš
23:06:08
12.11.2017
12.11.2017
Eidy
-> MVM: Tu jedničku jsi tam taky párkrát krknul celkem statečně Ale tak che to trenink, jako všechno. Ale na takovýhle trati to asi o moc líp nejde. Ta jednička je u Škodovky prostě špatná. Synchronizace moc nestíhá. A co je teda se spojkou? Spálená? Si kup keramiku, ta vydrží dost.
Jinak jak jsem říkal, tohle je na mě moc utažený. Je to o tom, kdo dokáže rychleji točit volantem. Bokem se tam nevejdeš a už je to moc řazení. Musíš prostě na Běšiny nebo do Mostu. Nocleh zařídím.
Jinak jak jsem říkal, tohle je na mě moc utažený. Je to o tom, kdo dokáže rychleji točit volantem. Bokem se tam nevejdeš a už je to moc řazení. Musíš prostě na Běšiny nebo do Mostu. Nocleh zařídím.
22:34:59
12.11.2017
12.11.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 12.11.17 22:20:23: Taky mě to řazení přišlo divné s meziplynem jak ve V3S. Nicméně to časté chození do jedničky za jízdy, to úplně trpím za tu převodovku a je to důvod proč moc nejezdím ty pidislalomy.
22:34:01
12.11.2017
12.11.2017
MVM
-> Eidy: Jo, ta jedna část tratě byla prostě pravej úhel váže druhej pravej úhel - tak to prostě bylo a pro všechny holt stejná trať. Co se spojky a řazení týká -1:40 je plnej jedna kolem těch betonů .. tam samozřejmě nevidíš uplně pokaždý levou nohu na spojce.. Jsem to vyšlapával "na 2x" když to prostě cítíš že se tomu přestává chtít a nechceš ji odkouřit hned ..a ten meziplyn "navrch" máš taky pravdu - ale když máš přetočený 7500 a netefiš to napoprvý ,prostě se to snažiš dorovnat aspoň "nějak" Protože když jsem to peřadil naráz - tak klouzala čím dál víc. Tu poslední jízdu ani zveřejňovat nebudu (No jo kdo chce opičku musí mít na banány) Když jsem to skoušel minulej tejden tady ostrým ježděním po klikatých cestách - bylo vše ok - tady to prostě nefungovalo podle mých představ. .. A samozřejmě jsem v autě strašně dlouho neseděl ..
22:20:23
12.11.2017
12.11.2017
Eidy
-> MVM: Shlídnul jsem to 2x. Dost zamotaná trať. Tohle je na mě už moc. Ale jedna věc mě trochu zarazila. Ty řadíš nahoru s meziplynem? Nebo to bylo jen nějaké nedopatření v zápalu boje? Třeba v 1:40 jdeš na dvojku a pak na trojku jakoby s brnknutím do plynu. Nebo je to od vadné spojky?
22:07:09
12.11.2017
12.11.2017
MVM
Dnes se nedařilo podle představ, protestovala spojka které jsem dal už v minulosti pokouřit na sprintech (z mý hlouposti) . Jinak na hodně zalomené trati do "vinglů" jsme si to s bráchou užili a střidali jsme se v jednotlivých rozjížďkách .. Spojku budu řešit už podruhý, ta mě sere ale nemůže za to .. zkrátka nesnese start z těch vysokých otáček bez následků .. A převodovka byť je v ní vše nové si na takle častých zalamovácích prostě řekne svý .. Jinak motorově Urbimu klobouk dolů jak to donekonečna táhne..
22:00:18
12.11.2017
12.11.2017
Eidy
-> MVM: Kdepak vystavuješ? Co je to za akci?