skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 130
rok výroby: 1985
původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová
počet majitelů předemnou: 3
Karoserie:
- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)
- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem
- všechny úchyty náprav vystuženy
- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny
- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné
- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)
- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar
- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce
- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta
- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta
- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík
Interiér:
- volant Rally (nástrojárna Kolín)
- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)
- 3 bodové pásy Sparco
- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou
- koberce lepené - šedý zátěžový koberec
- nové střešní okno
- autoradio Clarion
- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus
- kontrolka řazení od ŘJ
- otáčkoměr Stacc
Přední náprava:
- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A
- tvrdé silentbloky od Pemita
- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)
- pružiny 80kN (Tuner2)
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)
- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky
- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil
- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm
- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá
Zadní náprava:
- vystužená dle L/A
- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda
- na ramenech udělány ,,podvěsy"
Brzdy:
- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)
- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)
- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu
- destičky Ferodo DS 2500 v předu
- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu
- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda
- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)
- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou
- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)
Převodovka:
Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička
V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.
Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT
www.vrbamotorsport.cz
- stálý převod 4,22
- nové origo synchrony
- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)
- seřízení vůlí a přetěsnění
- zaslepený náhon tachometru
- rozpěrka 3. převodového stupně
- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)
- tmel Victor Reinz
- olej Mogul PP80
Motor:
- základ Škoda Fabia 1,4 8V
- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)
- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)
- upravené ojnice na pístní čep 18mm
- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)
- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený
- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)
- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)
- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak
- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)
- vačka 304 / 304
- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D
- olejový filtr Fram PH3614
- olej Total Quartz Racing 10W60
- olejový cath tank
- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI
- rovné Alu sání ala Weber
- vstřikovací čtyřklapka
- vzduchový filtr Piepr Cross 2x
- zapalovací svíčky Denso IridiumPower
- ŘJ IgniJet
- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)
- svody omotány a výfuk omotány termo páskou
- startér Magneton 1kw s reduktorem
- alternátor Magneton 70A
Kola a pneu:
- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá
- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick
Čokin Rapid - komentáře:
21:11:18
05.11.2012
05.11.2012
havlik
-> Čokin: pěkná hlavička šroubku:)
21:09:51
05.11.2012
05.11.2012
ŠKODA 120 GLS
-> MOLSO: abnormalnych dielov, to si zabil
21:08:51
05.11.2012
05.11.2012
MOLSO
-> Čokin: ty pyčooo masakralny pritlacak ! ako stvoreny do mojej zbierky abnormalnych dielov Keby si ho vyhadzoval daj vediet
21:04:45
05.11.2012
05.11.2012
Milan 136
-> Čokin: ty máš nějak moc sílu ne?
20:12:52
05.11.2012
05.11.2012
ŠKODA 120 GLS
-> dakar.cz: to byla přímo ostrá ruleta s přestřelkou
17:15:49
05.11.2012
05.11.2012
dakar.cz
-> Čokin: Ty vogo,tak ta kulička to je mazec,to bych vůbec neřekl,že tak může vypadat to,co to bylo předtím
18:40:43
04.11.2012
04.11.2012
ŠKODA 120 GLS
Luxusní to fotečka s číslem 212
13:51:54
04.11.2012
04.11.2012
J3STER
-> Čokin: Ještě řekni že je to kulička z konce vypínací tyčinky spojkového válečku.
13:47:53
04.11.2012
04.11.2012
Čokin
Samá voda...... motor to vyplivl mezi prevodovku a spojkovy valeček......
13:17:07
04.11.2012
04.11.2012
Maťulo
-> Vrba: spodna cast srobika s ktorym sa na vahadlach nastavuju ventilove vole...
13:04:23
04.11.2012
04.11.2012
Vrba
Přidám s nápovědou,...motor jel i bez toho,jen to v nem semtam ku.evsky zarachotilo
22:36:47
03.11.2012
03.11.2012
ZdrubT
To je jasná disko koule. Neni to náhodou ze sacího koše olejováho čerpadla?
22:26:27
03.11.2012
03.11.2012
havlik
-> Čokin: spodek tyčky od ventilů
22:00:09
03.11.2012
03.11.2012
Vojtisek
takovou kuličku jsem měl na fa na zadním ložisku, co bylo 1500 KO
21:57:01
03.11.2012
03.11.2012
J3STER
-> Čokin: Ještě řekni že je to kulička z ložiska vodní pumpy. A není to třeba záhadně odlomená kulová plocha z rozvodových tyček?
21:53:24
03.11.2012
03.11.2012
J3STER
-> MOLSO: Hééj pane pojďte si zahrať!!! Tu je gulička, tu nie je gulička. Pěťsto na guličku!
21:45:15
03.11.2012
03.11.2012
J3STER
-> Čokin: Tak pokud to nemáš z nosu, a není to ani prd v kuličce pak by to mohlo být něco co asi v motoru být nemělo.
20:41:40
03.11.2012
03.11.2012
haso
-> MOLSO: podla mna to ma tvar jak zem po vyschnuti vsetkeho vodstva, podla mna to bude geoid!
20:40:04
03.11.2012
03.11.2012
MOLSO
-> m8rinek: to už gulička nebude ... to bude hruda alebo mnohouholník