skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 130
rok výroby: 1985
původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová
počet majitelů předemnou: 3
Karoserie:
- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)
- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem
- všechny úchyty náprav vystuženy
- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny
- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné
- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)
- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar
- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce
- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta
- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta
- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík
Interiér:
- volant Rally (nástrojárna Kolín)
- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)
- 3 bodové pásy Sparco
- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou
- koberce lepené - šedý zátěžový koberec
- nové střešní okno
- autoradio Clarion
- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus
- kontrolka řazení od ŘJ
- otáčkoměr Stacc
Přední náprava:
- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A
- tvrdé silentbloky od Pemita
- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)
- pružiny 80kN (Tuner2)
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)
- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky
- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil
- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm
- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá
Zadní náprava:
- vystužená dle L/A
- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda
- na ramenech udělány ,,podvěsy"
Brzdy:
- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)
- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)
- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu
- destičky Ferodo DS 2500 v předu
- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu
- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda
- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)
- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou
- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)
Převodovka:
Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička
V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.
Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT
www.vrbamotorsport.cz
- stálý převod 4,22
- nové origo synchrony
- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)
- seřízení vůlí a přetěsnění
- zaslepený náhon tachometru
- rozpěrka 3. převodového stupně
- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)
- tmel Victor Reinz
- olej Mogul PP80
Motor:
- základ Škoda Fabia 1,4 8V
- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)
- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)
- upravené ojnice na pístní čep 18mm
- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)
- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený
- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)
- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)
- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak
- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)
- vačka 304 / 304
- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D
- olejový filtr Fram PH3614
- olej Total Quartz Racing 10W60
- olejový cath tank
- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI
- rovné Alu sání ala Weber
- vstřikovací čtyřklapka
- vzduchový filtr Piepr Cross 2x
- zapalovací svíčky Denso IridiumPower
- ŘJ IgniJet
- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)
- svody omotány a výfuk omotány termo páskou
- startér Magneton 1kw s reduktorem
- alternátor Magneton 70A
Kola a pneu:
- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá
- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick
Čokin Rapid - komentáře:
21:02:09
10.07.2012
10.07.2012
Vrba
Pěkně jsi tu spojku potrápil
21:49:53
26.06.2012
26.06.2012
Čokin
-> Peca: Tak času nebylo, ještě když člověk oraganizuje. Ale díky za pochvalu i když furt je co vylepšovat........ale co ti budu povídat vždyt to máš taky doma
21:15:18
25.06.2012
25.06.2012
Karel.
-> Čokin: já už to ani mladé říkat nemůžu
21:13:35
25.06.2012
25.06.2012
Peca
Ani jsem ti nestihl pochvalit bezva auto
21:33:38
18.06.2012
18.06.2012
Čokin
-> Karel.: No v plánu by byli, ale ted dokud nevybavím byt, tak mám od Zuzany zákaz větších investic do auta
11:29:19
14.06.2012
14.06.2012
Karel.
-> francomk: to snad už vůbec ne
-> Čokin: máš v plánu jiný kola?
-> Čokin: máš v plánu jiný kola?
21:31:47
13.06.2012
13.06.2012
mario609
krasavica jak sa patri a aj tie gumy proste parada
21:00:47
13.06.2012
13.06.2012
ŠKODA 120 GLS
ty mřížky v černé jsou super
20:40:40
13.06.2012
13.06.2012
francomk
-> Karel.: Na funkci rostlináře, jo?
12:09:32
31.05.2012
31.05.2012
Karel.
-> škodec: no horní byly v pohodě,taky jsem měl jen spodní,taky si myslím, že v tomhle případě to nemá vliv na fnkci
12:03:44
31.05.2012
31.05.2012
škodec
-> Karel.: skus si to na pokusnom ramene, oni sa nezvlnia..su tvrde a rukou ich nestlacis ale pri dotahovani sa stlacia dost. Mne trcali len spodne na kazdej strane tak 3mm. Ale niekto to aj skracuje a jazdi tu kopu ludi tak, tak to asi funguje aj tak.
11:53:37
31.05.2012
31.05.2012
Karel.
-> škodec: mně to teda nešlo a nijak si myslím, že to říznutí nevadí,ale při dotahování se ti to muselo kroutit to mi neříkejj, dáš je dovnitř obě strany a už se uprostřed dotýkají a z každé strany leze, tak kam je pak schováš?se ti vevnitř nějak zvlní, no fungovat to asi bude tak i tak
11:29:32
31.05.2012
31.05.2012
škodec
-> Karel.: sam som ich dával na svoju nápravu a stlačili sa po doťahovaní, tak udáva aj Pemit aby sa neskracovali.
11:25:20
31.05.2012
31.05.2012
Karel.
-> škodec: taky tvrdý bys fakt nestlačil, navíc čuměli celkem dost, spíš by se to zdeformovalo
19:26:31
28.05.2012
28.05.2012
Čokin
-> peti: Jojo tvrdé od Pemita.
22:25:26
27.05.2012
27.05.2012
peti
-> Čokin: seriove urcite su tak, ale ty si daval tvrde nie? tie neviem ako sa chovaju
22:24:29
27.05.2012
27.05.2012
Čokin
-> škodec: To teda fakt nevím, ale možný to je....
22:21:09
27.05.2012
27.05.2012
škodec
-> Karel.: tie gumy sa rezat nemaju, stlacia sa po dotiahnuti
22:20:38
27.05.2012
27.05.2012
Čokin
-> havlik: Mě to prostě nesedělo, ty gumy byly ,,delší" cca o 4 mm každá, ale nesedělo to tuším jen u spodních ramen, už je to taky nějaký pátek co jsem to skladál.
22:10:54
27.05.2012
27.05.2012
havlik
-> Čokin: jo to jo, ale to musíš i s origo:). každopádně fakt sem nic neřezal