Čokin Rapid Čokin Rapid

komentáře | popis | fotky | Čokin | 01.01.22 17:02 | 360x v oblíbených


Škoda Rapid 130

rok výroby: 1985

původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová

počet majitelů předemnou: 3





Karoserie:



- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)

- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem

- všechny úchyty náprav vystuženy

- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny

- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné

- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)

- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar

- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce

- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta

- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta

- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík



Interiér:



- volant Rally (nástrojárna Kolín)

- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)

- 3 bodové pásy Sparco

- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou

- koberce lepené - šedý zátěžový koberec

- nové střešní okno

- autoradio Clarion

- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus

- kontrolka řazení od ŘJ

- otáčkoměr Stacc





Přední náprava:



- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A

- tvrdé silentbloky od Pemita

- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)

- pružiny 80kN (Tuner2)

- tlumiče GAZ schock (England)

- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF

- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)

- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky

- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil

- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm

- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá



Zadní náprava:



- vystužená dle L/A

- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka

- tlumiče GAZ schock (England)

- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF

- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda

- na ramenech udělány ,,podvěsy"





Brzdy:



- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)

- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)

- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu

- destičky Ferodo DS 2500 v předu

- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu

- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda

- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)

- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou

- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)



Převodovka:



Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička



V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.



Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT



www.vrbamotorsport.cz





- stálý převod 4,22

- nové origo synchrony

- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)

- seřízení vůlí a přetěsnění

- zaslepený náhon tachometru

- rozpěrka 3. převodového stupně

- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)

- tmel Victor Reinz

- olej Mogul PP80



Motor:



- základ Škoda Fabia 1,4 8V

- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)

- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)

- upravené ojnice na pístní čep 18mm

- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)

- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený

- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)

- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)

- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak

- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)

- vačka 304 / 304

- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D

- olejový filtr Fram PH3614

- olej Total Quartz Racing 10W60

- olejový cath tank

- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet

- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI

- rovné Alu sání ala Weber

- vstřikovací čtyřklapka

- vzduchový filtr Piepr Cross 2x

- zapalovací svíčky Denso IridiumPower

- ŘJ IgniJet

- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)

- svody omotány a výfuk omotány termo páskou

- startér Magneton 1kw s reduktorem

- alternátor Magneton 70A





Kola a pneu:



- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá

- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick





Čokin Rapid - komentáře:

22:05:30
20.08.2012
Čokin
-> radekp: Ne ne obyčejná seriovka, žádná úprava.....prostě to ten tenký plíšek nevydržel. Budu muset stvořit něco pořádného. Já jsem držák nový nedělal prostě jsem ho upravil kladivem, ale tohle prasklo vyloženě namáháním, ten druhý už je taky načnutý.
17:00:22
20.08.2012
vojta99
-> Čokin: Hezkej rapid jde k oblíbeným34
16:47:04
20.08.2012
radekp
-> Čokin: kdepak jsi utrhl držák tlumiče...je to ten svařovaný?
23:30:06
25.07.2012
Čokin
Ty woe to je tady zase debata3 -> Karel.: No začínám pochybovat, že se prodá a pod cenu materiálu a úprav fakt nejdu to to radši dodělám odladím a trochu pojezdím. A taky na co mít 100k 15ku která se ve skupině speciálů úplně ztratí, když ted mám 13ku co jezdí na bednu 4 Takže do speciálů to chce trochu jinou koncepci motoru1
upraveno 1x, naposled 25.07.2012 23:30:45
15:31:46
25.07.2012
MOLSO
107 107 107
11:35:24
25.07.2012
minno
3
11:00:21
25.07.2012
afro100
-> minno: 3 3 3
10:54:10
25.07.2012
Dušan
-> Karel.: 3
10:53:16
25.07.2012
Karel.
-> Kurier Grobar: -> minno: 3 3 3 tak tohle jsem nečekal3
10:53:14
25.07.2012
Kurier Grobar
-> minno: ako ja to nemyslím negatívne, ale na začiatku som si myslel že tu každý sam si roby auta, ale je to normálka, prečo sa z niečím namáhať, ak má predstavu ako to auto chce, dá to spraviť a ma pokoj. Možno nejde o tu lásku k autu podľa toho kto ho robil alebo stavial, ale ako sa o to auto potom stará majiteľ, až tam sa to ukáže., tak držím palce 6
10:45:50
25.07.2012
minno
-> Kurier Grobar: normálka, Dušan, Karel, oni majú na to ľudí, škodovkám moc nerozumejú, ale majú prachy, tak.....8
10:39:18
25.07.2012
Kurier Grobar
-> Karel.: čo sa tu človek nedozvie, v poslednom čase zisťujem že majitelia ,,najlepších,, aut na virte si svoje auta sami neskladali.
10:35:37
25.07.2012
Karel.
-> Dušan: to ti neudělám, pak bych musel přiznat, kdo stavěl auto mně3 3
10:21:00
25.07.2012
Dušan
-> Karel.: jen to rekni 3
10:10:51
25.07.2012
Karel.
-> Dušan: zalez nebo konečně všem řeku, kdo ti skládal to auto3
10:08:39
25.07.2012
Dušan
kdo by chtel 100k, ja teda ne 3
10:01:31
25.07.2012
Kurier Grobar
-> Čokin: prečo si sa tak rozhodol? Máš niečo vyhliadnuté? či spotreba? alebo ramena, prevodovku ti kantluje?
07:47:19
25.07.2012
Karel.
-> Čokin: koukám,že jsi zjistil, že 1500 není asi tou pravou cestou k úspěchu co?1
13:35:10
11.07.2012
Vrba
-> Čokin: Aspon máš slabý motor jako záruku ,že tu spojku při rozjezdu nespálíš 1
21:39:57
10.07.2012
Čokin
-> Vrba: Tož dlouhá jednička a málo šemíků 8
Extreme Tyres