Čokin Rapid Čokin Rapid

komentáře | popis | fotky | Čokin | 01.01.22 17:02 | 360x v oblíbených


Škoda Rapid 130

rok výroby: 1985

původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová

počet majitelů předemnou: 3





Karoserie:



- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)

- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem

- všechny úchyty náprav vystuženy

- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny

- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné

- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)

- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar

- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce

- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta

- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta

- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík



Interiér:



- volant Rally (nástrojárna Kolín)

- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)

- 3 bodové pásy Sparco

- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou

- koberce lepené - šedý zátěžový koberec

- nové střešní okno

- autoradio Clarion

- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus

- kontrolka řazení od ŘJ

- otáčkoměr Stacc





Přední náprava:



- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A

- tvrdé silentbloky od Pemita

- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)

- pružiny 80kN (Tuner2)

- tlumiče GAZ schock (England)

- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF

- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)

- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky

- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil

- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm

- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá



Zadní náprava:



- vystužená dle L/A

- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka

- tlumiče GAZ schock (England)

- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF

- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda

- na ramenech udělány ,,podvěsy"





Brzdy:



- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)

- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)

- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu

- destičky Ferodo DS 2500 v předu

- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu

- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda

- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)

- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou

- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)



Převodovka:



Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička



V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.



Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT



www.vrbamotorsport.cz





- stálý převod 4,22

- nové origo synchrony

- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)

- seřízení vůlí a přetěsnění

- zaslepený náhon tachometru

- rozpěrka 3. převodového stupně

- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)

- tmel Victor Reinz

- olej Mogul PP80



Motor:



- základ Škoda Fabia 1,4 8V

- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)

- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)

- upravené ojnice na pístní čep 18mm

- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)

- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený

- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)

- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)

- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak

- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)

- vačka 304 / 304

- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D

- olejový filtr Fram PH3614

- olej Total Quartz Racing 10W60

- olejový cath tank

- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet

- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI

- rovné Alu sání ala Weber

- vstřikovací čtyřklapka

- vzduchový filtr Piepr Cross 2x

- zapalovací svíčky Denso IridiumPower

- ŘJ IgniJet

- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)

- svody omotány a výfuk omotány termo páskou

- startér Magneton 1kw s reduktorem

- alternátor Magneton 70A





Kola a pneu:



- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá

- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick





Čokin Rapid - komentáře:

15:21:00
26.11.2012
miluvackuvatko
prosim ta chcem sa opytat pasuju z felicie naboje 4X100 na favorit kde su 4X98..dakujem
08:40:12
26.11.2012
Vrba
-> Čokin: Takovej peknej motor a tak ho zprasit syntetikou na plotky 9
07:03:52
26.11.2012
ŠKODA 120 GLS
Jak to odolává teplotám, neloupe se to ? 88
19:18:24
20.11.2012
havlik
-> Maxx: mam to najít v mailu:)) 304 dělá přebrus z polotovaru dělá 306 nebo 307
18:29:02
20.11.2012
Maxx
-> havlik: od krejbicha je to 304ka 4
17:35:06
20.11.2012
Jindas
-> Čokin: 19.11.12 19:24:33 Tak by mohli zavést speciály do 1600 ne? 3 40
12:23:56
20.11.2012
vhml
-> Vrba: rozhodne lepsi nez přískokem s 3,9 :-D
12:15:18
20.11.2012
Čokin
-> Vrba: Mě jen zajimal navrh ostatnich, samozrejme bude 278ka
11:06:22
20.11.2012
Vrba
To bude super jízda podél pobřeží Italíe s 310st vackou a nejlépe 4,44prevodem a s benzínem ideálně v přepočtu za 50kč :-) ,osobně bych se raději držel plánu.
upraveno 1x, naposled 20.11.2012 11:07:34
07:38:48
20.11.2012
vhml
-> Čokin: samozřejmě žádnou z těch vaček nesmíš zabít převodem 3,9, jinak to nepojede ani kdyby ses postavil na hlavu, protože budeš mimo otáčky...
07:19:53
20.11.2012
havlik
-> Čokin: tak 309 od cepka nebo 306 myslim od krejbicha
00:38:05
20.11.2012
Čokin
-> Dušan: A co tedy navrhuješ jako ,,víkendovou" vačku? Snad ne 296ku...
20:41:30
19.11.2012
Dušan
-> Čokin: to je vacka na cestu do prace a ne na vikend 3
19:24:33
19.11.2012
Čokin
-> Jindas: A já se mlatil do hlavy, že jsem měl nechat 1,4ku že ve speciálech mě převalcují ,,turbo škodovky"3
19:20:18
19.11.2012
Jindas
-> Čokin: 4 Konečně někdo rozumnej,kdo bude jezdit se mnou v kategorii 3 3
19:12:53
19.11.2012
Čokin
-> Dušan: Ideální na víkendové projíždky......





-> Vrba: Nějak se s těmi Keiheny budu muset poprat.
upraveno 1x, naposled 19.11.2012 19:14:09
13:36:33
19.11.2012
Dušan
-> Čokin: to je vacka na hovno. Moc mala na nejaky vykony.
Extreme Tyres