skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 130
rok výroby: 1985
původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová
počet majitelů předemnou: 3
Karoserie:
- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)
- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem
- všechny úchyty náprav vystuženy
- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny
- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné
- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)
- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar
- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce
- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta
- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta
- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík
Interiér:
- volant Rally (nástrojárna Kolín)
- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)
- 3 bodové pásy Sparco
- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou
- koberce lepené - šedý zátěžový koberec
- nové střešní okno
- autoradio Clarion
- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus
- kontrolka řazení od ŘJ
- otáčkoměr Stacc
Přední náprava:
- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A
- tvrdé silentbloky od Pemita
- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)
- pružiny 80kN (Tuner2)
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)
- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky
- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil
- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm
- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá
Zadní náprava:
- vystužená dle L/A
- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda
- na ramenech udělány ,,podvěsy"
Brzdy:
- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)
- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)
- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu
- destičky Ferodo DS 2500 v předu
- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu
- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda
- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)
- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou
- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)
Převodovka:
Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička
V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.
Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT
www.vrbamotorsport.cz
- stálý převod 4,22
- nové origo synchrony
- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)
- seřízení vůlí a přetěsnění
- zaslepený náhon tachometru
- rozpěrka 3. převodového stupně
- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)
- tmel Victor Reinz
- olej Mogul PP80
Motor:
- základ Škoda Fabia 1,4 8V
- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)
- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)
- upravené ojnice na pístní čep 18mm
- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)
- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený
- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)
- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)
- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak
- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)
- vačka 304 / 304
- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D
- olejový filtr Fram PH3614
- olej Total Quartz Racing 10W60
- olejový cath tank
- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI
- rovné Alu sání ala Weber
- vstřikovací čtyřklapka
- vzduchový filtr Piepr Cross 2x
- zapalovací svíčky Denso IridiumPower
- ŘJ IgniJet
- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)
- svody omotány a výfuk omotány termo páskou
- startér Magneton 1kw s reduktorem
- alternátor Magneton 70A
Kola a pneu:
- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá
- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick
Čokin Rapid - komentáře:
07:19:53
20.11.2012
20.11.2012
havlik
-> Čokin: tak 309 od cepka nebo 306 myslim od krejbicha
00:38:05
20.11.2012
20.11.2012
Čokin
-> Dušan: A co tedy navrhuješ jako ,,víkendovou" vačku? Snad ne 296ku...
20:41:30
19.11.2012
19.11.2012
Dušan
-> Čokin: to je vacka na cestu do prace a ne na vikend
19:24:33
19.11.2012
19.11.2012
Čokin
-> Jindas: A já se mlatil do hlavy, že jsem měl nechat 1,4ku že ve speciálech mě převalcují ,,turbo škodovky"
19:20:18
19.11.2012
19.11.2012
Jindas
-> Čokin: Konečně někdo rozumnej,kdo bude jezdit se mnou v kategorii
19:12:53
19.11.2012
19.11.2012
Čokin
-> Dušan: Ideální na víkendové projíždky......
-> Vrba: Nějak se s těmi Keiheny budu muset poprat.
-> Vrba: Nějak se s těmi Keiheny budu muset poprat.
13:36:33
19.11.2012
19.11.2012
Dušan
-> Čokin: to je vacka na hovno. Moc mala na nejaky vykony.
10:04:23
19.11.2012
19.11.2012
Vrba
-> Čokin: Kdo ti to bude ladit?
22:45:26
18.11.2012
18.11.2012
Čokin
-> ŠKODA 120 GLS: Chovanec 278 / 270 st.
11:52:42
18.11.2012
18.11.2012
ŠKODA 120 GLS
-> Čokin: jakou dáš vačici ?
11:09:23
18.11.2012
18.11.2012
Vrba
-> Čokin: fotka 222-jak si tam v poklidu v rohu odpočívá vysloužilá 1300cc
01:18:56
06.11.2012
06.11.2012
afro100
-> Michal N 283: to neni pritlacakom, to je srobikom ..
00:45:56
06.11.2012
06.11.2012
Michal N 283 - zrušená registrace
-> Čokin: aha..no ja som menil spojku na motore, čo pôjde do druhej škodovky a dal som na prítlačák staré pôvodné, rozmýšľal som že tam dám nové, ale ked toto vidím,asi tam nechám pôvodné prvovýrobné
22:26:20
05.11.2012
05.11.2012
minno
-> MOLSO 05.11.12 21:08:51:
-> MOLSO 05.11.12 21:45:33:
-> MOLSO 05.11.12 21:45:33:
21:45:33
05.11.2012
05.11.2012
MOLSO
-> Čokin: kludne ho vytiahni a dones na galavečer budem mat zase kravinu do kravína
21:38:48
05.11.2012
05.11.2012
Čokin
-> Michal N 283: No spíš bych to viděl ve vadném šroubu, dal jsem tam origo feliciové šrouby s integrovanou podložkou, asi nic moc kvalita.
-> MOLSO: Už je v koši, tak Ti ho můžu vytáhnout a vzít na sraz, ale kuličku si nechám ta jde do mojí sbírky
-> havlik: Ony byli všechny hlavičky v pr..... musel jsem vzít hasák
-> MOLSO: Už je v koši, tak Ti ho můžu vytáhnout a vzít na sraz, ale kuličku si nechám ta jde do mojí sbírky
-> havlik: Ony byli všechny hlavičky v pr..... musel jsem vzít hasák
21:23:02
05.11.2012
05.11.2012
Michal N 283 - zrušená registrace
-> Čokin: prítlačák neuniesol krúťák motora?
21:12:56
05.11.2012
05.11.2012
MOLSO
-> ŠKODA 120 GLS: ten pritlacak je paranormalny ! brutalne vyzerá