skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 130
rok výroby: 1985
původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová
počet majitelů předemnou: 3
Karoserie:
- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)
- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem
- všechny úchyty náprav vystuženy
- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny
- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné
- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)
- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar
- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce
- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta
- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta
- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík
Interiér:
- volant Rally (nástrojárna Kolín)
- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)
- 3 bodové pásy Sparco
- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou
- koberce lepené - šedý zátěžový koberec
- nové střešní okno
- autoradio Clarion
- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus
- kontrolka řazení od ŘJ
- otáčkoměr Stacc
Přední náprava:
- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A
- tvrdé silentbloky od Pemita
- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)
- pružiny 80kN (Tuner2)
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)
- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky
- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil
- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm
- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá
Zadní náprava:
- vystužená dle L/A
- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda
- na ramenech udělány ,,podvěsy"
Brzdy:
- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)
- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)
- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu
- destičky Ferodo DS 2500 v předu
- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu
- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda
- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)
- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou
- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)
Převodovka:
Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička
V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.
Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT
www.vrbamotorsport.cz
- stálý převod 4,22
- nové origo synchrony
- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)
- seřízení vůlí a přetěsnění
- zaslepený náhon tachometru
- rozpěrka 3. převodového stupně
- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)
- tmel Victor Reinz
- olej Mogul PP80
Motor:
- základ Škoda Fabia 1,4 8V
- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)
- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)
- upravené ojnice na pístní čep 18mm
- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)
- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený
- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)
- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)
- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak
- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)
- vačka 304 / 304
- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D
- olejový filtr Fram PH3614
- olej Total Quartz Racing 10W60
- olejový cath tank
- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI
- rovné Alu sání ala Weber
- vstřikovací čtyřklapka
- vzduchový filtr Piepr Cross 2x
- zapalovací svíčky Denso IridiumPower
- ŘJ IgniJet
- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)
- svody omotány a výfuk omotány termo páskou
- startér Magneton 1kw s reduktorem
- alternátor Magneton 70A
Kola a pneu:
- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá
- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick
Čokin Rapid - komentáře:
11:30:15
10.02.2013
10.02.2013
RAPLTM
→Vrba: ano mám to od p.chovance
08:49:23
10.02.2013
10.02.2013
Vrba
-> RAPLTM: Pokud máš šikovného obráběče,tak bych to rozhodně všechno dělal doma a sam.Nic na tom není a uspora bude vysoká.Od koho máš tu sadu?Taky chovanec?
08:08:40
08.02.2013
08.02.2013
RAPLTM
hm. risknu to dám vědět jak to dopadlo cca za měsíc.
21:18:58
07.02.2013
07.02.2013
Čokin
-> RAPLTM: Tak převrtání bloku a úprava kliky vyšli něco kolem 4500,- i s vyvážením a úpravou setrváku a řemenice. Nevím jestli bych to dával dělat někomu kdo to ještě nedělal a neví.
19:05:47
07.02.2013
07.02.2013
RAPLTM
no právě prachy prachy prachy, tak tak sem dal dokupy peníze na tu sadu. kámoš dělá ve fabryce na horizontce tak my řekl že neni problém upravit blok jak se mi zlíbí jenom mu musim dát rozměry a to je ten kámen úrazu.
14:32:00
07.02.2013
07.02.2013
Čokin
-> RAPLTM: Netuším co myslíš? Válce osadil do bloku Chovanec a udělal přesahy, spodek složil taky, ale nechal starý axiál, takže jsem to stejně rozhodil a měnil ho. Zbytek motoru si skládám sám. Když budeš chtít tak Ti to složí celé ale zaplatíš si za to.
14:17:55
07.02.2013
07.02.2013
RAPLTM
čus ten motor si stavěl ty sám a nebo ti to někdo skládal?
taky mám objednanou sadu válců s vrtáním 78,6 ale zatim z toho nejsem zrovna nějak moudrej jak to budu dávat dohromady.
taky mám objednanou sadu válců s vrtáním 78,6 ale zatim z toho nejsem zrovna nějak moudrej jak to budu dávat dohromady.
23:24:44
19.12.2012
19.12.2012
ŠKODA 120 GLS
super kotel,tenhle už jako provizorní nevypadá
23:18:06
19.12.2012
19.12.2012
Čokin
-> Lukas1989: To nevíš, že motory je potřeba chladit
22:49:20
19.12.2012
19.12.2012
Lukas1989
-> Čokin: už tam nebude zima jak v chladnicke
22:14:23
19.12.2012
19.12.2012
Čokin
-> MOLSO: To je můj nejlepší vánoční dárek
21:58:49
19.12.2012
19.12.2012
MOLSO
-> Čokin: gratulacia k novemu topidlu
15:50:56
08.12.2012
08.12.2012
Čokin
-> johaning: Nene 9007 šedý hliník, kde jsi viděl 9006 ?? Ty woe asi budu muset do garaže se jít mrknout na plechovku ted sám nevím.
15:47:58
08.12.2012
08.12.2012
Čokin
15:44:44
08.12.2012
08.12.2012
johaning
-> škodec: vzdyt to tam pise,je to 9006,svetly hlinik
15:31:57
08.12.2012
08.12.2012
škodec
-> Čokin: co je to prosim ta za odtien Alkytonu na tom bloku?
22:59:27
26.11.2012
26.11.2012
Čokin
-> miluvackuvatko: To netuším, nikdy jsem to neřešil, tyto vozy mají pro mě motor na špatné straně auta, zkus někoho kdo má fáčko nebo Feldu.
16:59:00
26.11.2012
26.11.2012
škodec
-> miluvackuvatko: a ty si hotentot, vyzera to tu ako felicia ci favorit?
16:53:41
26.11.2012
26.11.2012
afro100
-> miluvackuvatko: a preco to pises do karty a este uplne ot? nestaci ti tema vo fore ?