skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 130
rok výroby: 1985
původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová
počet majitelů předemnou: 3
Karoserie:
- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)
- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem
- všechny úchyty náprav vystuženy
- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny
- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné
- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)
- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar
- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce
- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta
- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta
- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík
Interiér:
- volant Rally (nástrojárna Kolín)
- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)
- 3 bodové pásy Sparco
- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou
- koberce lepené - šedý zátěžový koberec
- nové střešní okno
- autoradio Clarion
- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus
- kontrolka řazení od ŘJ
- otáčkoměr Stacc
Přední náprava:
- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A
- tvrdé silentbloky od Pemita
- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)
- pružiny 80kN (Tuner2)
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)
- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky
- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil
- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm
- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá
Zadní náprava:
- vystužená dle L/A
- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda
- na ramenech udělány ,,podvěsy"
Brzdy:
- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)
- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)
- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu
- destičky Ferodo DS 2500 v předu
- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu
- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda
- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)
- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou
- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)
Převodovka:
Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička
V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.
Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT
www.vrbamotorsport.cz
- stálý převod 4,22
- nové origo synchrony
- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)
- seřízení vůlí a přetěsnění
- zaslepený náhon tachometru
- rozpěrka 3. převodového stupně
- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)
- tmel Victor Reinz
- olej Mogul PP80
Motor:
- základ Škoda Fabia 1,4 8V
- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)
- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)
- upravené ojnice na pístní čep 18mm
- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)
- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený
- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)
- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)
- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak
- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)
- vačka 304 / 304
- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D
- olejový filtr Fram PH3614
- olej Total Quartz Racing 10W60
- olejový cath tank
- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI
- rovné Alu sání ala Weber
- vstřikovací čtyřklapka
- vzduchový filtr Piepr Cross 2x
- zapalovací svíčky Denso IridiumPower
- ŘJ IgniJet
- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)
- svody omotány a výfuk omotány termo páskou
- startér Magneton 1kw s reduktorem
- alternátor Magneton 70A
Kola a pneu:
- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá
- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick
Čokin Rapid - komentáře:
22:14:23
19.12.2012
19.12.2012
Čokin
-> MOLSO: To je můj nejlepší vánoční dárek
21:58:49
19.12.2012
19.12.2012
MOLSO
-> Čokin: gratulacia k novemu topidlu
15:50:56
08.12.2012
08.12.2012
Čokin
-> johaning: Nene 9007 šedý hliník, kde jsi viděl 9006 ?? Ty woe asi budu muset do garaže se jít mrknout na plechovku ted sám nevím.
15:47:58
08.12.2012
08.12.2012
Čokin
15:44:44
08.12.2012
08.12.2012
johaning
-> škodec: vzdyt to tam pise,je to 9006,svetly hlinik
15:31:57
08.12.2012
08.12.2012
škodec
-> Čokin: co je to prosim ta za odtien Alkytonu na tom bloku?
22:59:27
26.11.2012
26.11.2012
Čokin
-> miluvackuvatko: To netuším, nikdy jsem to neřešil, tyto vozy mají pro mě motor na špatné straně auta, zkus někoho kdo má fáčko nebo Feldu.
16:59:00
26.11.2012
26.11.2012
škodec
-> miluvackuvatko: a ty si hotentot, vyzera to tu ako felicia ci favorit?
16:53:41
26.11.2012
26.11.2012
afro100
-> miluvackuvatko: a preco to pises do karty a este uplne ot? nestaci ti tema vo fore ?
15:21:00
26.11.2012
26.11.2012
miluvackuvatko
prosim ta chcem sa opytat pasuju z felicie naboje 4X100 na favorit kde su 4X98..dakujem
08:40:12
26.11.2012
26.11.2012
Vrba
-> Čokin: Takovej peknej motor a tak ho zprasit syntetikou na plotky
07:03:52
26.11.2012
26.11.2012
ŠKODA 120 GLS
Jak to odolává teplotám, neloupe se to ?
19:18:24
20.11.2012
20.11.2012
havlik
-> Maxx: mam to najít v mailu:)) 304 dělá přebrus z polotovaru dělá 306 nebo 307
18:29:02
20.11.2012
20.11.2012
Maxx
-> havlik: od krejbicha je to 304ka
17:35:06
20.11.2012
20.11.2012
Jindas
-> Čokin: 19.11.12 19:24:33 Tak by mohli zavést speciály do 1600 ne?
12:23:56
20.11.2012
20.11.2012
vhml
-> Vrba: rozhodne lepsi nez přískokem s 3,9 :-D
12:15:18
20.11.2012
20.11.2012
Čokin
-> Vrba: Mě jen zajimal navrh ostatnich, samozrejme bude 278ka
11:06:22
20.11.2012
20.11.2012
Vrba
To bude super jízda podél pobřeží Italíe s 310st vackou a nejlépe 4,44prevodem a s benzínem ideálně v přepočtu za 50kč :-) ,osobně bych se raději držel plánu.
07:38:48
20.11.2012
20.11.2012
vhml
-> Čokin: samozřejmě žádnou z těch vaček nesmíš zabít převodem 3,9, jinak to nepojede ani kdyby ses postavil na hlavu, protože budeš mimo otáčky...