skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
16:23:57
26.02.2023
26.02.2023
Eidy
-> Skury 24.02.23 10:02:01: Tak svým způsobem trochu je.
Dnes došlo na instalaci nových dílů. Primárně je to pokus o zefektivnění chlazení. Sekundárně se mi to začalo hrozně líbit.
Cílem je tlačit vzduch hlavně přes chladič, čemuž má pomoct i kryt mezi chladičem a předním čelem. Ty zvedlý okraje by měly pomoct obtékání kolem předních kol a snížit přetlak v předních podbězích + to má profil křídla. Uvidím.
Takhle to začalo.
Dnes došlo na instalaci nových dílů. Primárně je to pokus o zefektivnění chlazení. Sekundárně se mi to začalo hrozně líbit.
Cílem je tlačit vzduch hlavně přes chladič, čemuž má pomoct i kryt mezi chladičem a předním čelem. Ty zvedlý okraje by měly pomoct obtékání kolem předních kol a snížit přetlak v předních podbězích + to má profil křídla. Uvidím.
Takhle to začalo.
10:02:01
24.02.2023
24.02.2023
Skury
-> Eidy: Křídlo snad ne. Přijde mi to moc rovné... Hádám buď kryt podvozku nebo obložení střechy zespoda.... Ale nechám se překvapit.
22:42:46
21.02.2023
21.02.2023
Eidy
-> T 21.02.23 21:59:55: Pořádný zadní křídlo přece pozná každej.
22:07:22
21.02.2023
21.02.2023
11mAjA11
Že by kapota, střecha či podobně velké a těžké dílce
Teď sme řešili jednu kapotu z Nka spec. Edition a v porovnání s klasickou plechovkou je ten karbon neuvěřitelně lehký v tom rozměru přední kapoty..
Krásná práce s karbonem
Teď sme řešili jednu kapotu z Nka spec. Edition a v porovnání s klasickou plechovkou je ten karbon neuvěřitelně lehký v tom rozměru přední kapoty..
Krásná práce s karbonem
21:59:55
21.02.2023
21.02.2023
T
A nikoho nezajímá, co by to tak mohlo být
09:06:06
19.02.2023
19.02.2023
ZdrubT
-> Eidy: Parádní fotečka.
07:54:10
19.02.2023
19.02.2023
SO545
To uz je na paradu sa len takto pohravat...
21:55:01
18.02.2023
18.02.2023
T
-> Eidy 18.02.23 20:58:44: parádní fotka
20:58:44
18.02.2023
18.02.2023
Eidy
A pak tu mám jeden velký díl, ale s nasazením čekám, až vytvrdne lak.
20:57:08
18.02.2023
18.02.2023
Eidy
Abych se přes zimu tolik nenudil, udělal jsem si pár karbonových věcí. Například zarážku pod kola.
22:46:51
30.11.2022
30.11.2022
Eidy
-> Milan 136 30.11.22 20:08:44: tak určitě! Nevím, ještě jsem to nezkoušel.
-> MVM 30.11.22 20:28:17: nevím, ještě jsem to nezkoušel.
-> MVM 30.11.22 20:28:17: nevím, ještě jsem to nezkoušel.
20:28:17
30.11.2022
30.11.2022
MVM
-> Eidy: Jsem to nemyslel konkrétně aby sis kupoval furt novy gumy. Spíš jako tak,že jistě poznáš rozdil mezi novou a změkčovačem zazimovanou.
20:08:44
30.11.2022
30.11.2022
Milan 136
-> Eidy 30.11.22 20:04:00: Takže nějaká lepší alternativa českého Regumu
Jak se to pak chová po první jízdě? Není to mastný?
Jak se to pak chová po první jízdě? Není to mastný?
20:04:00
30.11.2022
30.11.2022
Eidy
-> Milan 136 30.11.22 19:37:00: jsem si to myslel. speedpro.eu/produkt/grip-
regenerator-pneumatik
-> MVM: Balit kočky jsem si šel schválně zkusit a je to dost opruz. Strašně mňoukaj, koušou a škrábou.
Asi pořídím i černou folii. Jasně, že nová guma je lepší, ale přece je nevyhodím v půlce. Až budu jezdit MS světa, tak to budu řešit.
-> MVM: Balit kočky jsem si šel schválně zkusit a je to dost opruz. Strašně mňoukaj, koušou a škrábou.
Asi pořídím i černou folii. Jasně, že nová guma je lepší, ale přece je nevyhodím v půlce. Až budu jezdit MS světa, tak to budu řešit.
19:40:54
30.11.2022
30.11.2022
MVM
-> Eidy: Ono to baleni gum neni to samy jako balení koček. Ale pochází to ze závodů do vrchu,kde ty top Avony jsou měkký jak čerstvě vyplivnutá žvejka. A taky se zavodí na běžných silnicích a zázemí je většinou někde bokem, tudíž i ten povrch bývá vic či miň s "bordelem,piskem,kam
inky vajgly" atd. A tohle každá [vrchařska tim víc] pneu na sebe nalepí a je "problém" to očistit. Na vršich navic neni moc nejak prostor. Tudíž se to zamotá a zůstanou čistý.
Guma jako taková tzv. je vystavená fotooxidaci. Tj.na všechny povrchy působí UV záření. Spolu s pusobenim okolního kyslíku pusobi oxidačně na povrch gumy.
Tudíž proti kaminkům bych balil pruhlednou strečkou. Proti stárnutí spíš tou černou, kola nechal na tmavém místě, v teple. Což -> vhml: trefně lokalizoval a definoval léty bádání jako volnej flek v kotelně.
Nicméně stejne pak zjistiš, že nová guma je prostě nová, a tohle je takový jakoby prémiový uskladnění gum na zimu.
Guma jako taková tzv. je vystavená fotooxidaci. Tj.na všechny povrchy působí UV záření. Spolu s pusobenim okolního kyslíku pusobi oxidačně na povrch gumy.
Tudíž proti kaminkům bych balil pruhlednou strečkou. Proti stárnutí spíš tou černou, kola nechal na tmavém místě, v teple. Což -> vhml: trefně lokalizoval a definoval léty bádání jako volnej flek v kotelně.
Nicméně stejne pak zjistiš, že nová guma je prostě nová, a tohle je takový jakoby prémiový uskladnění gum na zimu.
19:37:00
30.11.2022
30.11.2022
Milan 136
-> Eidy 30.11.22 11:33:05: Já měl na mysli ten sajrajt, ne samotnou aplikaci
19:16:20
30.11.2022
30.11.2022
Eidy
-> MVM: Z toho bych byl taky “nadšenej”. Ale zbytečný to teda asi nebude. Gumy už pár roků mají.
18:59:01
30.11.2022
30.11.2022
MVM
-> vhml: Změkčovač asi "funguje" byť jsme to nikdy neaplikovali. Ale zato vim naprosto přesně, že jsme v Německu na pohárových [cup] závodech museli každej den, v určitým časovým okně všechny kola i s diskama odvézt na TP, tam to zamkli do skladu a kola vydali zase druhej den ráno. Aby se právě nemohly dělat kejkle právě timto směrem. Nicméně každej mechanik byl doslova nadšenej ze krom jiny prace musi trmacet pres celej paddock s kolama tam a zpátky. Nemluvě o tom je stihnout shodit z auta, omýt, označit a teprve pak odvézt....