-> MVM: 5Q byl v plánu už dlouho (při renovaci). Zatím je to sériový odstupňování. Vlastně 1-4 stejný jako doposud a navíc pětka.
U toho držáku vycházím z toho, že všude je průřez větší než kolem šroubů na uchycení a všechny hrany jsou sražený a zabroušený.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
11:38:39
14.05.2020
14.05.2020
Eidy
07:37:52
14.05.2020
14.05.2020
MVM
-> Eidy: Koukám že se narodil během rekonstrukce jeden kvalt navic. Jak to máš odstupňovany? To je fajn. Ale ty odlehčovaci dirky v držáku (ktery je jinak moc peknej) bych asi vynechal. Vim jak to na autech furt kontroluju, svařuju a stejně to občas rupne.. Prostě jsou mista ,kde se matrošem šetřit nevyplácí. A navic to chce intenzivní kontrolu těch míst. Tady davam T2 za pravdu..
23:50:08
13.05.2020
13.05.2020
Eidy
-> Tuner#2: A ještě to mám zesílený zevnitř takovým nosníkem. Nic není ponecháno náhodě.
23:42:58
13.05.2020
13.05.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 13.05.20 23:39:37: tak to pak jo
23:39:37
13.05.2020
13.05.2020
Eidy
-> Tuner#2: To je možný. Ale primárně je to pomačkaný a potrhaný úplně někde jinde. A nevidím nikde body od nějakého vyztužení uchycení špajzky. Já mám držáky a vše kolem zesílený ze 4mm nerezu.
23:30:45
13.05.2020
13.05.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 13.05.20 23:22:39: Ono je to potrhaný i tam, podívej se kolem toho uzávěru na dekl. Někde jsem měl ještě lepší fotku, ale nemůžu najít.
23:22:39
13.05.2020
13.05.2020
Eidy
-> Tuner#2: Jenže tohle je dost daleko od uchycení, to asi nebude kvůli uchycení. Kdyby to bylo popraskaný kolem těch matek, tak jo, ale tohle bude něco jinýho. Nejspíš od nápravy.
23:19:05
13.05.2020
13.05.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 13.05.20 23:07:35: tady jsme se o tom bavili a více lidem se trhá kasle od horní uchycení. Otázka je jak to tam máš zesílené, to si přesně nepamatuji. skoda-virt.cz/cz/.../1241
53-zadni-lr-naprava?gotopo
st=3...
23:07:35
13.05.2020
13.05.2020
Eidy
-> Tuner#2: U Šimurdy nevím, co máš na mysli. Každopádně vzhledem k šířce uchycení motoru se to zas moc vrtět nemůže.
22:59:00
13.05.2020
13.05.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 13.05.20 22:56:09: Já nevím, podle mě takhle se má převodovka tendenci vrtět a viděl jsi co tu umí udělat s podlahou třeba u Šimurdy. Vím tam je to extrém, ale stejně se mě to uchycení rarozdíl, když převodovka na něčem leží moc nelíbí.
22:56:09
13.05.2020
13.05.2020
Eidy
-> Tuner#2: Jak obojí? Jako i zespodu? To je zbytečný.
22:52:58
13.05.2020
13.05.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 13.05.20 22:47:55: Ty budeš mít jen horní uchycení a nebo obojí?
22:49:53
13.05.2020
13.05.2020
Eidy
Musel jsem upravit držák jedné cívky (vyklonit ho do strany), protože cívka resp. kabel lehce kolidoval s rozdělovačem.
Teď přijde na řadu motorový svazek.
Teď přijde na řadu motorový svazek.
22:47:55
13.05.2020
13.05.2020
Eidy
-> MVM: Taky pravda. Až se budu nudit, nakoupím lehký písty a ojnice, pak ostřejší vačky a pak má jiná ECU rozhodně smysl.
Jinak mám namontovaný setrvák na motoru. V LOMu to vyvážili do druhého dne. Setrvák má pár direk ale do přítlačáku vrtali statečně. Jaký to musí být, když si to někdo dá do auta z krabice.
A přivezl jsem další odlehčený setrvák od pana Kalouska. Do zásoby.
A vyrobil jsem nový držák převodovky. Loni jsem to nějak blbě naměřil.
Jinak mám namontovaný setrvák na motoru. V LOMu to vyvážili do druhého dne. Setrvák má pár direk ale do přítlačáku vrtali statečně. Jaký to musí být, když si to někdo dá do auta z krabice.
A přivezl jsem další odlehčený setrvák od pana Kalouska. Do zásoby.
A vyrobil jsem nový držák převodovky. Loni jsem to nějak blbě naměřil.
21:00:13
13.05.2020
13.05.2020
MVM
-> m8rinek: Tak on, ruku na srdce,ten motor z Alfy neni žádnej mladík .Zatim to tady těží z dvoulitru, lehka kastle. Dokud Eidy nedá jiny železo do ojinic,pistů,vaček a nemodifikuje se celá hlava, tak dělat k tomu elektroniku z vesmíru je takový napůl. (Jit do hospody a dat si maly pivo na stojaka.)
10:46:20
13.05.2020
13.05.2020
m8rinek
-> Eidy: Tak to jo
10:37:55
13.05.2020
13.05.2020
Eidy
-> m8rinek: Hele, třeba si to do budoucna rozmyslím, resp. za to budu chtít ty peníze. V současný chvíli v tom nevidím takový benefit a není to vyloženě potřeba. Je to hezký, ale i bez toho to funguje dobře. Mohlo by líp, ale nakoupím za to potřebnější věci. To je stejný jako skládaná převodovka. A ta by pomohla rozhodně víc.
08:37:12
13.05.2020
13.05.2020
m8rinek
-> Eidy: Naladit to je ,,mrdání,, a to nejen časem, ale i penězma, nicméně když motor rozeběhneš, aby nějak běžel a fungoval, tak pak je na řadě kvalitní brzda s dobrou obsluhou (tady bych určitě volil toho kdo s danou jednotkou pracuje) ale jak říkáš na hodinu to není, ale taky ne na týden (za předpokladu, že auto běží :)))
08:34:23
13.05.2020
13.05.2020
m8rinek
-> MVM: je smutný mít dobrý železo v motoru a popravit ho nevhodným příslušenstvím, ale o to přeci vůbec nejde.
Když chci mít dobově korektní stavbu, nechám tam správný motor s dobovými komponenty. Když mám erko, které si dělám podle sebe (tj. nezůstal mi tam na kameni kámen) tak bych variantu nahrazení původní jednotky něčím co minimálně mě jako uživatele informuje o tom co se v motoru děje bral jako +.
Ale nikoho nikam netlačim, jen mě to tak zajímalo, navíc když si vzpomenu jak Eidy Alfu ,,čipoval,, tak jsem myslel, že by ho to mohlo zaujmout...
Když chci mít dobově korektní stavbu, nechám tam správný motor s dobovými komponenty. Když mám erko, které si dělám podle sebe (tj. nezůstal mi tam na kameni kámen) tak bych variantu nahrazení původní jednotky něčím co minimálně mě jako uživatele informuje o tom co se v motoru děje bral jako +.
Ale nikoho nikam netlačim, jen mě to tak zajímalo, navíc když si vzpomenu jak Eidy Alfu ,,čipoval,, tak jsem myslel, že by ho to mohlo zaujmout...
08:26:34
13.05.2020
13.05.2020
m8rinek
-> Eidy: to ani nechci, ale začali jsme tu blbnout s EMU a i na obyčejným favoritu ti to otevře uplně jiné možnosti. Min dostaneš nějaký live data, rozsáhlejší korekce a třeba nějaký ochrany navíc... Případně motorsportový funkce. Pořízení není nijak likvidační tak bych to u takovéhle komplexní stavby zvážil