skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
23:43:14
16.05.2020
16.05.2020
Eidy
Vypiloval jsem distanční podložku pod alternátor. Měl jsem kus leteckýho duralu a musel jsem jít z 20 na 17mm. Vzhledem k ruční výrobě držáku a vaření na altík považuji pouze drobné odchýlení za úspěch.
23:14:51
15.05.2020
15.05.2020
Eidy
Dneska jsem musel napravit 2 chyby v elektrice. Začal jsem zkoumat schéma motorového svazku a po letech znovu zjistil, že relé palivové pumpy je ovládané nikoliv plusem, ale kostrou. To vyřešilo rychle předrátování. Ale včera večer mi došlo, že nemůžu relé v kufru krmit rovnou od baterky taktéž v kufru, ale že musím natáhnout nové krmení od odpojovače baterie, aby to bylo vše správně dle FIA (ne kvůli závodům, ale prostě kvůli funkci). Koupil jsem 10mm2 kabel a když jsem byl v půlce protahování, tak se seknul. Rval jsem 15 minut jako blázen a nic. Ani tam ani zpátky. Pak jsem s tím nějak hnul a najednou to šlo jako po másle. Ne všechno jde vždy podle představ. Aby si někdo nemyslel, že nenarazím občas na problém nebo nedělám chyby.
20:03:54
15.05.2020
15.05.2020
ZdrubT
Moje RSo foto 17. Na fotce je jen jedno Lko, samozřejmě tam mam dvě. Na převodovce podobnej držák jak Eidy a žádnej problém.
16:07:59
15.05.2020
15.05.2020
Eidy
-> vhml: Tohle není pežot. A za další se podívej na uchycení motoru. Co to ovlivňuje??
Navíc kvalt mi snad nikdy nevyskočil.
-> Antony: No však právě.
Navíc kvalt mi snad nikdy nevyskočil.
-> Antony: No však právě.
14:53:27
15.05.2020
15.05.2020
Antony - zrušená registrace
Je teda pravda, že mám jinej způsob horního uložení než Eidy ( moje ala LR) a bez uložení na příčce, ale vůbec nepozoruju nějaký deformace karoserie, nebo všeobecně nějaký negativa.
13:07:47
15.05.2020
15.05.2020
vhml
-> Eidy 15.05.20 12:56:45: samozřejmě. Dokud by to třeba nevypadlo i z tahla nebo tak
Každopádně samostatnýho horního úchytu bych se asi taky bál. Na obou škodovkách jsem měl uchycení na příčce + tenhle vršek a i tak to bylo nahoře vždy potrhaný. A bez horního úchytu zas věčně vypadávaly kvalty.
Každopádně samostatnýho horního úchytu bych se asi taky bál. Na obou škodovkách jsem měl uchycení na příčce + tenhle vršek a i tak to bylo nahoře vždy potrhaný. A bez horního úchytu zas věčně vypadávaly kvalty.
12:56:45
15.05.2020
15.05.2020
Eidy
-> vhml: Ale chápeš, že by to zůstalo ležet táhlem řazení v tunelu?
12:49:24
15.05.2020
15.05.2020
vhml
-> Eidy 15.05.20 00:06:55: no je neříkej. Jeden místní strejček měl uhnilej vejfuk někde u katu a nakonec se to za jízdy celý demontovalo i s držákama z kastle
06:21:29
15.05.2020
15.05.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 15.05.20 00:06:55: Jo jo však říkám že to chápu.
00:06:55
15.05.2020
15.05.2020
Eidy
-> vhml: A jak by se to asi zapíchlo? Bez táhla řazení jaksi jezdit nelze. Ty hlavo.
-> Tuner#2: To je pořád něco. Teď mě 2 setrváky stály s ježděním a vyvážením desítku.
-> Tuner#2: To je pořád něco. Teď mě 2 setrváky stály s ježděním a vyvážením desítku.
23:15:37
14.05.2020
14.05.2020
ZdrubT
-> Eidy 13.05.20 22:47:55: Nebál bych se toho tak. Jen dovarit třeti stěnu, tu kratší.
21:21:28
14.05.2020
14.05.2020
vhml
-> MVM 14.05.20 21:12:09: až se ta hokejka převodovky zapíchne proti směru jízdy do asfaltu, tak z toho budou ještě lepší fotky, než z roztrženýho setrváku
21:13:48
14.05.2020
14.05.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 14.05.20 20:38:38: Hele ale 10 - 12 za kolečka by se v tom rozpočtu asi ztratila ne? Nicméně chápu, že už teď jsi mimo svou představu na záčátku. Taky jsem si říkal, to je jen rám za xy a bude to hned složený... Realita je jiná
21:12:09
14.05.2020
14.05.2020
MVM
-> Eidy: Tak on takovej držák je kluk šikovná..on se ozve nebo přihlásí sám.
20:38:38
14.05.2020
14.05.2020
Eidy
-> MVM: Na Ring, na Spa, na cestování, tak na všechno. A s tou skříní do budoucna určitě něco udělám, ale teď to musí počkat.
A ten držák kontrolovat budu, slibuju.
A ten držák kontrolovat budu, slibuju.
18:11:22
14.05.2020
14.05.2020
MVM
-> Eidy 14.05.20 11:38:39: Takže na Nordschleife...aby to bylo delší. Tobě se zvedne i topspeed. Spíš se divim ze dokážeš žít s kratkou jednickou.. ale ono to je ve finale asi jedno,jak sd to vezme. No s tim drzakem jak myslíš, v kastli to mas zpevněný jako pancir na tanku ale ten držáček je oproti tomu papir. Samozřejmě i Porsche ma v tom podobnym místě na viku převodovky podobný držák a taky je drobný. Každopádně byt Tebou to hlídám.. A to niktetak nestrašim..
11:38:39
14.05.2020
14.05.2020
Eidy
-> MVM: 5Q byl v plánu už dlouho (při renovaci). Zatím je to sériový odstupňování. Vlastně 1-4 stejný jako doposud a navíc pětka.
U toho držáku vycházím z toho, že všude je průřez větší než kolem šroubů na uchycení a všechny hrany jsou sražený a zabroušený.
U toho držáku vycházím z toho, že všude je průřez větší než kolem šroubů na uchycení a všechny hrany jsou sražený a zabroušený.
07:37:52
14.05.2020
14.05.2020
MVM
-> Eidy: Koukám že se narodil během rekonstrukce jeden kvalt navic. Jak to máš odstupňovany? To je fajn. Ale ty odlehčovaci dirky v držáku (ktery je jinak moc peknej) bych asi vynechal. Vim jak to na autech furt kontroluju, svařuju a stejně to občas rupne.. Prostě jsou mista ,kde se matrošem šetřit nevyplácí. A navic to chce intenzivní kontrolu těch míst. Tady davam T2 za pravdu..
23:50:08
13.05.2020
13.05.2020
Eidy
-> Tuner#2: A ještě to mám zesílený zevnitř takovým nosníkem. Nic není ponecháno náhodě.
23:42:58
13.05.2020
13.05.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 13.05.20 23:39:37: tak to pak jo