skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
-> Eidy: a? :D
m8rinek 02.09.10 21:08:27 napsal: → T: Ty vole, ty jednou až začneš přemýšlet tak se zem zachvěje :))). Protože to je vyrobený tak aby to šlo jednoduše zastavět do 742 (osazený válečky), ale er má uchycení poněkud jiný, dost atypický…přece ;)
A tohle je co?
A tohle je co?
-> Eidy: a tvrdim někde opak?
-> T: No tak když jsem měl vzadu ten stabík, tak jsem jezdil vpředu 20 jako teď. Takže za mě 20mm.
-> death: : no tak popis podvozku vidíš, tak řekni, jestli jde k tomuhle 20 mm
-> Eidy: : ty mi nepřihodíš do pranice svůj názor?


-> Eidy: : ty mi nepřihodíš do pranice svůj názor?


-> m8rinek: Ne. Unibaly na kyvku jdou. Třebas po úpravách, ale jdou.
-> Eidy: a nemám pravdu? ;)
-> m8rinek: Ty tvoje přátelský rady jsou někdy docela mimo mísu.
-> T: já přemýšlel o zdvojení stabilizátoru vepředu - odzkoušení chování, ale tuhému stabilizátoru musí odpovídat i tuhost pružin a tlumičů aby z toho nevznikl paskvil který člověka v krizovce někde vysype... a i esteticky je to hnus
-> death: , -> Tuner#2: : 2:0 pro 20mm stabík



-> death 02.09.10 21:37:19: Pravda unibal nebude na krut to uložení namáhat vůbec narozdíl od tvrdé buchty. Ale Téčko nejezdí rallye a propružení u něj nebude nějak extra velké, takže v podstatě bych se nebál obojího.
-> T: Stabík už jsme řešili u mě, vzhledem k tomu, že máš i zadní, tak bych se nebál 20mm.
-> T: Stabík už jsme řešili u mě, vzhledem k tomu, že máš i zadní, tak bych se nebál 20mm.
-> T: v pohodě
jinak k tomu stabilizátoru, je vhodné mít vepředu silnější stabilizátor, alespoň mě zadek šel lépe utrhnout když jsem tam nainstaloval takový výtvor z předního o stejném průměru (16mm)
takže to šlo ven a na vlečku to už nepřijde, předtím bylo na široké kyvce... ikdyž otestovat to... hmm

takže to šlo ven a na vlečku to už nepřijde, předtím bylo na široké kyvce... ikdyž otestovat to... hmm

-> death: : no já myslel, že stačí popis podvozku a sám si odvodíš



-> T: :D ty se zeptáš jaký průměr stabilizátoru ale neřekneš nám co přesně od auta čekáš? :)
a když už vás je tady tolik, tak mi řekněte.....jaký průměr stabíku na předek a jestli je stejný řízení od Sakyho ( pastorek, nebo prostě ta nejdůležitější věc ) stejná s feldou?
-> Tuner#2: jestli se na kyvku dívám správně tak má jeden stupeň volnosti a pokud bude mít dvě "skoro kulová uložení" tak jí nebrání nic v pohybu a tudíž se neobávám nadměrné deformace karoserie ani nápravy, v případě že je to unibal a ne jen kluzné uložení "na válečku"
-> Tuner#2: : pak to neni co řešit, auto bych rád využil víckrát za rok, než na srazy, takže unibal nee....
díky všem zůčastněným :-) a teď, kde na ty buchty? speedpro?
-> m8rinek: : v pohodě, nereješ poprvé
takže se rozhodit nenechám
nikdy jsem o sobě netvrdil, že něco znám ,tak proč se rozčilovat

díky všem zůčastněným :-) a teď, kde na ty buchty? speedpro?
-> m8rinek: : v pohodě, nereješ poprvé




T 02.09.10 21:30:26 napsal:
→ afro100: : dík,rozdíl patrný,ale podle toho,co sjem
četl jsem pochopil, že je blbost dávat kyvkový na vlečku a ne obráceně
nj ale to bolo len na margo toho ze nie su tie buchty rovnake ... :)
→ afro100: : dík,rozdíl patrný,ale podle toho,co sjem
četl jsem pochopil, že je blbost dávat kyvkový na vlečku a ne obráceně

nj ale to bolo len na margo toho ze nie su tie buchty rovnake ... :)
-> ZdenoR: po úpravě možná, ale spíš bych brousil na unibalu ;).
Nicméně souhlas, vyřešil bych to tvrdou buchetkou a hotovo ;).
-> T: ale kuš, já to zas tak špatně nemyslel, skoro vůbec, vlastně uplně přátelsky :D.
Nicméně souhlas, vyřešil bych to tvrdou buchetkou a hotovo ;).
-> T: ale kuš, já to zas tak špatně nemyslel, skoro vůbec, vlastně uplně přátelsky :D.
-> death: Roztrhají se ti časem