skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
-> ZdenoR 02.09.10 21:22:27: Naprostý souhlas, nemám co dodat, snad jen zdůrazním že na kyvku opravdu ne. To by musela mít jedině extra tuhý pružiny a pérovat tak max. 2cm, pak by to zásadní problém nebyl.
-> afro100: : dík,rozdíl patrný,ale podle toho,co sjem četl jsem pochopil, že je blbost dávat kyvkový na vlečku a ne obráceně
-> death: :
-> ZdenoR: : no, na tom asi něco bude s tou kružnicí
a do toho hlučnost, asi zůstanu u té střední cesty, tohle mě jen napadlo, že ani ta cena neni tak daleko od tvrdých silenbloků
a ikdyž tomu fakt moc nerozumim, tak asi souhlas, že po úpravě dostanu cokoliv kamkoliv skoro


-> death: :

-> ZdenoR: : no, na tom asi něco bude s tou kružnicí




-> Nwkt: na to že jsem před 14-ti dny dával vlečku do auta tak jsem si toho ani nevšiml :) * taková úvaha, dát omylem kyvkové tak by se pravděpodobně měnila víc sbíhavost/rozbíhavost...
-> T: Na kyvku bych ti to ani nedoporučoval protože ta náprava se v podstatě hýbe po kružnici a nějaká volnost tam být musí jinak se bude deformovat rameno nebo kastle. Co se hličnosti týka jsou to pazvuky jako když máš vymlácené ložiska
Podle m8 klidně budu lhát,ale namontuješ je tam jenom stačí z těch eLek co rtží buchty v kastli odbrousit kroužek na osazení.
Podle m8 klidně budu lhát,ale namontuješ je tam jenom stačí z těch eLek co rtží buchty v kastli odbrousit kroužek na osazení.
-> death: Ne, vlečka má uvnitř výztuhu
-> m8rinek: -> T: to z odkazu by nešlo použít "hned" ale určitě není problém vyrobit podle montážních míst R-ka nebo upravit aby šlo použít 

-> T: -> mischo: vleckove maju vyztuhu img.skoda-virt.cz/forum_u
pload/7_540_86833__2008-06
-22_23-41-07_82.jpg
skoda-virt.cz/cz/.../8683 3-silentbloky-ramen-vlecka -kyvka?gotopost=1...
Tento (aj ine) web studnica mudrosti jest, staci hladat :)
skoda-virt.cz/cz/.../8683 3-silentbloky-ramen-vlecka -kyvka?gotopost=1...
Tento (aj ine) web studnica mudrosti jest, staci hladat :)
-> T: -> afro100: toto zaujima aj man aky je rozdiel :)
-> afro100: : zase jsem chytřejší o něco
a jaký je rozdíl? 


-> T: nie su stejne, je rozdiel v buchte na kyvku a vlečku
-> m8rinek: : to jen tak nebude, snažím se vzdělávat a zjišťovat,ale já to tu opakuju pořád....nemám a nikdy jsem neměl s autama nic společnýho a nikdo mě nic nikdy neučil a to, že jsem erko postavil skoro sám,s pár pomocema a tady s virtem, je zázrak.....
a vzhledem k tomu,že ty silenbloky jsou stejný od 100 až po rapida, pokud se nepletu, tak mě nenapadlo, že by to nemohlo pasovat....
a vzhledem k tomu,že ty silenbloky jsou stejný od 100 až po rapida, pokud se nepletu, tak mě nenapadlo, že by to nemohlo pasovat....
-> death: : tak to jo, to si rozumíme
no laboruju , nelaboruju, mam svoji představu,ale jen jsem na ně narazil a vzhledem k tomu,že minimálně tvrdý silenbloky tam dát musim, tak mě napadlo tohle,ale to už asi bude na mě moc


no laboruju , nelaboruju, mam svoji představu,ale jen jsem na ně narazil a vzhledem k tomu,že minimálně tvrdý silenbloky tam dát musim, tak mě napadlo tohle,ale to už asi bude na mě moc


-> T: Ty vole, ty jednou až začneš přemýšlet tak se zem zachvěje :))). Protože to je vyrobený tak aby to šlo jednoduše zastavět do 742 (osazený válečky), ale er má uchycení poněkud jiný, dost atypický...přece ;)
-> T: deformace gumy v buchtách, nedopsal jsem myšlenku :) nic co by někdo nevěděl, gumy tam fungují jako tlumení vibrací, nárazů a pod a tohle bude jako tuhé vedení bez pohybu jaký byl možný v rámci buchty, myslím že není potřeba pitvat :)
taky záleží co od toho přesně čekáš nebo v podstatě laboruješ co by ti vlastně na podvozku vyhovovalo?
taky záleží co od toho přesně čekáš nebo v podstatě laboruješ co by ti vlastně na podvozku vyhovovalo?
jinak tady další blbý otázky
skoda-virt.cz/cz/.../6529
9-skladame-napravu

-> death: : deformace gum?
-> m8rinek: . proč? já myslel, že to souhlasí s rozměrama a všim s klasickejma "buchtama"
-> m8rinek: . proč? já myslel, že to souhlasí s rozměrama a všim s klasickejma "buchtama"

-> T: tohle na erko nenamontuješ, kdo říká, že ano, lže...
-> T: tak bude to pravděpodobně hlučnější, vydrží to podstatně víc než buchta a hlavně se to dá vyrobit levněji než to tu nabízí, pokud máš známé :), jak se to projeví do jízdních vlastností netuším, krom jasných věcí o deformaci gumy
vzhledem k tomu, že přez zimu jsem chtěl vyztužit dodatečně zadní ramena a dát tvrdý "buchty", tak mě napadla myšlenka tohodle rovnou :-) www.tym-motorsport.cz/cz/
.../Zadni_unibaly_Skoda_10
00_Rapid názory? 
