-> Šediváček: : nene převodovku jsem dělal s kamarádem, jen se to rozebralo a kouklo na synchrony, ty byly OK, tak se to všechno vrátilo zpět...převodovka před tím jezdila a nestála mě nic,stejně jako pomoc při skládání.
jinak řadit jde všechno, jen u té 2 a 3 to chroupne....
olej mám dost řídkej,proto zkusím husčí, jestli to pomůže synchronu při brždění...
a kloub jsem dával,to souhlasí,ale kdyby byl špatně, tak myslím, že nezařadím vůbec :-)
-> ZdrubT: : no pěkně ti taky chroupe 2-ka jestli dobře slyším ale teď už to v Mostě nedělalo na jaře, pokud si pamatuju dobře :-)
jak s Tebou s tou nápravou na erko ?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
14:45:59
16.04.2013
16.04.2013
T
13:13:51
16.04.2013
16.04.2013
ZdrubT
-> T: Já mam RSo postavený tak, že převodovku sám vyměnim cca za 2 hoďky a motor nevyndavám. Moje převodovka po tom, co jsem ji nechal poskládat vubec neředila a viděl jsi v mostě nějakej problém??? Prostě se rozjezdila. Koukni na záznam z podzimního mostu. amk-kladno.rajce.idnes.cz
/Autodrom_most_27.10.2012
13:04:26
16.04.2013
16.04.2013
Šediváček
-> T: Jak to tady tak čtu, tak tu převodovku dělal nějaký "expert". Nejdřív otočený diferák, teď tam de řadit akorát 5-ka Neřikej, že si za to ještě platil S tim asi nic neuděláš, ...olej pomůže řidší, 3,9-ky jsou většinou naprosto bezproblémový, tak se připrav až budeš dělat ze 125-ky, to je TOP jedna z 10ks. A ty si dával místo kosti taky kloub ze řízení? Že by to bylo navařený špatně třeba. Synchrony musí kolečko zbrzdit, to, že je hezký neznamená, že je O.K., přeházení nemá vliv, možná na pár prvních kilometrů. Ale i tak by nemohli jít blbě všechny kvalty, pokud to nemá milion najeto a nehrabal se do toho někdo než sis jí koupil.
12:48:01
16.04.2013
16.04.2013
T
-> vhml: : tak. tak...přijde mi to jako řazení bez spojky...ale kvalty jdou v pohodě
-> Eidy: : tak nějak to asi dopadne
-> Eidy: : tak nějak to asi dopadne
12:00:23
16.04.2013
16.04.2013
Eidy
-> T: Jo, převodovku lze vyndat a motor nechat v autě. Teda jestli poklopíš motor kvůli chladiči.
Tahle převodovka tě znenadání nikde nenechá. Aspoň ne kvůli řazení. Prostě to půjde blbě, ale půjde. V mezičase si necháš udělat jinou a teď můžeš jezdit.
Tahle převodovka tě znenadání nikde nenechá. Aspoň ne kvůli řazení. Prostě to půjde blbě, ale půjde. V mezičase si necháš udělat jinou a teď můžeš jezdit.
11:49:22
16.04.2013
16.04.2013
vhml
-> T: a je to stejnej projev jako jsem měl já? To jest kvalt jde zařadit v pohodě, ale ozvou se zuby?
11:45:07
16.04.2013
16.04.2013
T
-> vhml: : a taky jezdí ?
-> Tuner#2: : OK,ale jak to tady tak čtu a přemýšlím, tak zkusím dneska husčí olej, asi nějakou obyč 80 a uvidím...jelikož se jedná převážně o tu dvojku, tak mam nutkání jezdit, dokud to půjde a eventuelně odněkaď dojet 1,3,4,5
nechce se mi teď do otho moc sahat...a spíš pohledam asi zpátky nějakou 4,22
-> Tuner#2: : OK,ale jak to tady tak čtu a přemýšlím, tak zkusím dneska husčí olej, asi nějakou obyč 80 a uvidím...jelikož se jedná převážně o tu dvojku, tak mam nutkání jezdit, dokud to půjde a eventuelně odněkaď dojet 1,3,4,5
nechce se mi teď do otho moc sahat...a spíš pohledam asi zpátky nějakou 4,22
11:36:25
16.04.2013
16.04.2013
vhml
-> T: mě jedna převodovka taky řadila přes zuby na všechny kvalty nahoru i dolů, než jsem to stihnul vyřešit tak přišla skládaná, ta jde přes zuby jen občas z dvojky na trojku, ne naopak...
11:31:11
16.04.2013
16.04.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> T 16.04.13 11:29:07: Většinou do 14 dní, písnu mladýmu na FB ;)
11:29:07
16.04.2013
16.04.2013
T
-> Tuner#2: : a nevíš jak to má Véna s časem ? respektive asi nějaký kontakt...nevím jestli to chci vůbec otevírat sám :-/
-> m8rinek: : přeju....a nic
hloupá otázka....převodovka ven bez motoru lze ?
-> m8rinek: : přeju....a nic
hloupá otázka....převodovka ven bez motoru lze ?
11:25:04
16.04.2013
16.04.2013
m8rinek
-> T: Bez rozborky? Zkus si to přát :D...třeba? :)))
11:22:23
16.04.2013
16.04.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> T: Pokud vystavuje spojka jak má, tak se to bez rozborky převodovky neobejde
09:40:42
16.04.2013
16.04.2013
T
-> minno: : tak, tak, jen trojka občas i při řazení a dvojka podřazení...mezi plyn pomáhá na 4 a na 3, když zařadim v rozmezí sekund a ne hned, tak taky,ale 2 je úplně jakýkmkoliv způsobem podřazení na prd :-/
22:27:57
15.04.2013
15.04.2013
minno
-> T: ak to radí cez zuby a spojkou to nie je, tak bez vyberania a rozobratia prevodovky to asi nevyriešiš. Ale aj tak je to divné že máš problém až do 4. kvaltu, obvykle bývajú KO synchróny len na 1 a 2, maximálne 3.... Takže rýchlosti nahor ide radiť v poriadku, problém je len pri podradzovaní? A skúšal si do všetkých rýchlostí podradzovať s medziplynom? Ako to šlo?
20:42:32
15.04.2013
15.04.2013
T
-> Tuner#2: : jojo dík, ale já bych to nejraději vyřešil na autě :-/ nebo prostě nerad bych vyndal převodovku,abych zjistil, že to bylo řešitelné na autě :-/
20:38:42
15.04.2013
15.04.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> T 15.04.13 20:35:56: To je poslední stádium před chroupy, chroup
Sorry ale musím to brát s humorem Převodovce nerozumím, vždy to dáme Vénovi z Rokycan a ten ví co a jak. Pokud by jsi nevyřešil, tak můžu zařídit
Sorry ale musím to brát s humorem Převodovce nerozumím, vždy to dáme Vénovi z Rokycan a ten ví co a jak. Pokud by jsi nevyřešil, tak můžu zařídit
20:35:56
15.04.2013
15.04.2013
T
tak jsem dneska vypustil olej z převodovky a bylo tam dost bronzovýho prášku, předpokládám ze synchronů :-/
sakra co to může jen být :-/
jinak tyčku jsem koukal a ta je skoro bez vůle, takže tou to nebude, což jsem stejně čekal, že od motoru až po spojku a přítlačák byly původní před výměnou převodovky...
sakra co to může jen být :-/
jinak tyčku jsem koukal a ta je skoro bez vůle, takže tou to nebude, což jsem stejně čekal, že od motoru až po spojku a přítlačák byly původní před výměnou převodovky...
16:58:32
15.04.2013
15.04.2013
T
-> vhml: : nene, ty se nevyndavaly....jen se na ně kouklo a zase šup zpátky...
edit : jak přeházet ? jako synchron třeba z 1 na 3 , např. myslíš ?
edit : jak přeházet ? jako synchron třeba z 1 na 3 , např. myslíš ?
16:56:14
15.04.2013
15.04.2013
vhml
-> T: a nepřeházel si je mezi sebou?
14:47:06
15.04.2013
15.04.2013
T
-> vhml: : nene, koukal jsem na ně a vypadaly jako nový, takže tak...
-> Eidy: : to chroupnutí mi připomíná, jako bych neměl sešláplou spojku a je až na podlaze a přijde mi spojka trošku měkčí...ale je divný, že to nedělají všechny kvalty....
-> Eidy: : to chroupnutí mi připomíná, jako bych neměl sešláplou spojku a je až na podlaze a přijde mi spojka trošku měkčí...ale je divný, že to nedělají všechny kvalty....