-> T: Je to streasne narocny. Bez vyndani motoru a prevodovky to vetsinou nejde:)
Kecam, staci sundat trumpetky a vytahnout je ven:)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
jak náročné je vyměnit difuzory ? respektive jak na to ? 

-> Šediváček: : synchron se vždy sundal, měl krásný drářky, tak se to hned vracelo na místo...nevim proč,ale tam si chybu nepřipouštim...ale třeba je to jinak.....
vyměnil jsem olej, tak to projedu a uvidíme, eventuelně vrátim táhlo s gumou a nejhůř se na to vyseru a budu prostě jezdit....
vyměnil jsem olej, tak to projedu a uvidíme, eventuelně vrátim táhlo s gumou a nejhůř se na to vyseru a budu prostě jezdit....

-> T: Aha, a jak ste koukali na synchrony? To byly kolečka sundaný z hřídele? Pokud jo, mohlo se to složit jinak, než bylo, pokud ne, tak těžko poznáš jak na tom synchron opravdu je. K těm kvaltům, 3.ku do zubů sem zažil a to na dvou převodovkách ve stejným autě, z toho jednu sem dělal, takže chyba byla v kulise a nebo táhle. Pro celkovou vůli ve všem jsem to neřešil, ale všechny kvalty pohoda a 2-ka to dělá taky ráda. pomůže řidší olej a to dost, ale jestli to dělá i za tepla, hledej příčinu buď v KO převodovce a nebo co si měnil, takže klidně kloub. Ono ne vždycky je moc přesný řazení lepší, chroupne to i když třeba míň a nebo víc dáš řadičku k sobě? Různý polohy a dráhy řazení? S origo si to cestu najde, teď to řadíš tak jak to vedeš rukou a to nemusí být zprávně
Ale najednou 2 a 3 je divný, poloha kulisy je v tomhle případě nepravděpodobná. No uvidíš, jinak to hučení pořád a hlavně při brždění motorem je SP, má špatnou vůli.

-> Šediváček: : nene převodovku jsem dělal s kamarádem, jen se to rozebralo a kouklo na synchrony, ty byly OK, tak se to všechno vrátilo zpět...převodovka před tím jezdila a nestála mě nic,stejně jako pomoc při skládání.
jinak řadit jde všechno, jen u té 2 a 3 to chroupne....
olej mám dost řídkej,proto zkusím husčí, jestli to pomůže synchronu při brždění...
a kloub jsem dával,to souhlasí,ale kdyby byl špatně, tak myslím, že nezařadím vůbec :-)
-> ZdrubT: : no pěkně ti taky chroupe 2-ka jestli dobře slyším
ale teď už to v Mostě nedělalo na jaře, pokud si pamatuju dobře :-)
jak s Tebou s tou nápravou na erko ?
jinak řadit jde všechno, jen u té 2 a 3 to chroupne....
olej mám dost řídkej,proto zkusím husčí, jestli to pomůže synchronu při brždění...
a kloub jsem dával,to souhlasí,ale kdyby byl špatně, tak myslím, že nezařadím vůbec :-)
-> ZdrubT: : no pěkně ti taky chroupe 2-ka jestli dobře slyším


jak s Tebou s tou nápravou na erko ?

-> T: Já mam RSo postavený tak, že převodovku sám vyměnim cca za 2 hoďky a motor nevyndavám. Moje převodovka po tom, co jsem ji nechal poskládat vubec neředila a viděl jsi v mostě nějakej problém??? Prostě se rozjezdila. Koukni na záznam z podzimního mostu. amk-kladno.rajce.idnes.cz
/Autodrom_most_27.10.2012 

-> T: Jak to tady tak čtu, tak tu převodovku dělal nějaký "expert". Nejdřív otočený diferák, teď tam de řadit akorát 5-ka
Neřikej, že si za to ještě platil
S tim asi nic neuděláš, ...olej pomůže řidší, 3,9-ky jsou většinou naprosto bezproblémový, tak se připrav až budeš dělat ze 125-ky, to je TOP jedna z 10ks. A ty si dával místo kosti taky kloub ze řízení? Že by to bylo navařený špatně třeba. Synchrony musí kolečko zbrzdit, to, že je hezký neznamená, že je O.K., přeházení nemá vliv, možná na pár prvních kilometrů. Ale i tak by nemohli jít blbě všechny kvalty, pokud to nemá milion najeto a nehrabal se do toho někdo než sis jí koupil.


-> vhml: : tak. tak...přijde mi to jako řazení bez spojky...ale kvalty jdou v pohodě
-> Eidy: : tak nějak to asi dopadne
-> Eidy: : tak nějak to asi dopadne

-> T: Jo, převodovku lze vyndat a motor nechat v autě. Teda jestli poklopíš motor kvůli chladiči.
Tahle převodovka tě znenadání nikde nenechá. Aspoň ne kvůli řazení. Prostě to půjde blbě, ale půjde. V mezičase si necháš udělat jinou a teď můžeš jezdit.
Tahle převodovka tě znenadání nikde nenechá. Aspoň ne kvůli řazení. Prostě to půjde blbě, ale půjde. V mezičase si necháš udělat jinou a teď můžeš jezdit.
-> T: a je to stejnej projev jako jsem měl já? To jest kvalt jde zařadit v pohodě, ale ozvou se zuby?
-> vhml: : a taky jezdí ?
-> Tuner#2: : OK,ale jak to tady tak čtu a přemýšlím, tak zkusím dneska husčí olej, asi nějakou obyč 80 a uvidím...jelikož se jedná převážně o tu dvojku, tak mam nutkání jezdit, dokud to půjde a eventuelně odněkaď dojet 1,3,4,5
nechce se mi teď do otho moc sahat...a spíš pohledam asi zpátky nějakou 4,22

-> Tuner#2: : OK,ale jak to tady tak čtu a přemýšlím, tak zkusím dneska husčí olej, asi nějakou obyč 80 a uvidím...jelikož se jedná převážně o tu dvojku, tak mam nutkání jezdit, dokud to půjde a eventuelně odněkaď dojet 1,3,4,5

nechce se mi teď do otho moc sahat...a spíš pohledam asi zpátky nějakou 4,22

-> T: mě jedna převodovka taky řadila přes zuby na všechny kvalty nahoru i dolů, než jsem to stihnul vyřešit tak přišla skládaná, ta jde přes zuby jen občas z dvojky na trojku, ne naopak...
-> T 16.04.13 11:29:07: Většinou do 14 dní, písnu mladýmu na FB ;)
-> Tuner#2: : a nevíš jak to má Véna s časem ? respektive asi nějaký kontakt...nevím jestli to chci vůbec otevírat sám :-/
-> m8rinek: : přeju....a nic
hloupá otázka....převodovka ven bez motoru lze ?
-> m8rinek: : přeju....a nic


hloupá otázka....převodovka ven bez motoru lze ?
-> T: Bez rozborky? Zkus si to přát :D...třeba? :)))
-> T: Pokud vystavuje spojka jak má, tak se to bez rozborky převodovky neobejde 

-> minno: : tak, tak, jen trojka občas i při řazení a dvojka podřazení...mezi plyn pomáhá na 4 a na 3, když zařadim v rozmezí sekund a ne hned, tak taky,ale 2 je úplně jakýkmkoliv způsobem podřazení na prd :-/
-> T: ak to radí cez zuby a spojkou to nie je, tak bez vyberania a rozobratia prevodovky to asi nevyriešiš. Ale aj tak je to divné že máš problém až do 4. kvaltu, obvykle bývajú KO synchróny len na 1 a 2, maximálne 3.... Takže rýchlosti nahor ide radiť v poriadku, problém je len pri podradzovaní? A skúšal si do všetkých rýchlostí podradzovať s medziplynom? Ako to šlo?
-> Tuner#2: : jojo dík, ale já bych to nejraději vyřešil na autě :-/ nebo prostě nerad bych vyndal převodovku,abych zjistil, že to bylo řešitelné na autě :-/