-> T: hliník neni kov?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
-> havlik: : nojo,ale zase ten hliník je lehčí
ale ať olej nebo vzdcuh, spíš prostě hledám odpověď , jestli to mlže být problém ve využití, ikdyž tlaky jsou na olejáku větší a na vzduchu nemám tušení...ikdyž to bude asi podobný, jako u vody předpokládám...

-> T: to máš asi lepší koupit nějakej celokovovej a pak třeba jen ty boky nechat převařit
-> vhml: henten ma hodne malu celnu plochu, to neuchladi :/
-> vhml: : no rozměrů je spousta a asi bych asi taky šel do intercooleru, že se udělá redukce z velké díry na menší snadněji, mě šlo spíš jestli to bude konstrukčně vyhovovat, nemam tušení jestli je nějaký rozdíl mezi chladičem na vodu a na vzduch... :-/
-> T: tomu intercooleru bych asi i veril. Sharana ma malinkej na sirku auta. www.google.cz/imgres?imgu
rl=htt...
tak nějak pokukuju po nějakym chladiči pod nárazník a pořád mi rozměrově vychází nejlépe jen olejové chladiče nebo intercoolery.....co to použít jako vodní chladič, jen udělat jiné díry pro vstup a výstup ? nebo je to tak moc jiná konstrukce, oproti vodním chladičům ? nemam vůbec zdání, tak jestli tady je někdo, kdo ví víc.....
-> T: bo ti trebalo škodovku, skejt bol lepší 

-> T: Jak napsal -> ZdenoR: a bude to cajk.
-> T jinou nohu a nový pořádný ložiska = problém vyřešen
Vyklepnout ložisko, nové dat na Loctite 6xx a problém vyřešen.
beru zpět, 1 mm to neni a má to pohyb jen doleva ( dle šipek ) a to tak o půl mm, dolu ještě méně a nahoru a doprava nic....
tak já nevím :-( pohyb vzniká v místě označení....
tak já nevím :-( pohyb vzniká v místě označení....
-> m8rinek: : pokusím se tam vložit kus něčeho a uvidíme...
jinak kdyby někdo věděl o nějakym chladiči pod nárazník, prosím o info sem nebo sz
dík
jinak kdyby někdo věděl o nějakym chladiči pod nárazník, prosím o info sem nebo sz
dík
-> T: se dá řešit lepidlem do docela velký vůle...
-> m8rinek: : zadní ložisko ( to u vrtule ) je na hřídeli v pořádku a hýbe se celé ložisko i s hřídelí...prostě místo, kam se dává ložisko je větší, než by mělo být...
-> T: Noh je jak nasráno, otázka je kde máš vůli, jestli na hřídeli, futru, nebo ložisku, těžko říct takhle od PC...
-> Eidy: : takže odklad prvního výjezdu opět odložen......
udělam asi náporák ještě , než vyjedu :-D
udělam asi náporák ještě , než vyjedu :-D
-> T: To bys asi měl. Nebo tohle vystružit a nalepit futra.
-> m8rinek: : tak teď nevim...vyvážit nevyvážit :-O
a co s tou vůlí ? :-/ to je nejlepší asi sehnat jinou nohu větráku , ne ? :-/
a co s tou vůlí ? :-/ to je nejlepší asi sehnat jinou nohu větráku , ne ? :-/
-> T: Pokud jsi to neřezal jen z jedný strany, tak to s tou nevyvážeností nebude tak špatné :D