skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
11:55:05
23.02.2013
23.02.2013
Eidy
-> T: Bez měření je to težký. Nevíš kde, co a proč děláš. Třeba je tam něco jinýho. Ačkoliv mě nenapadá co. Hrany a groty jsi zkontroloval stokrát, co? Je na ložisku nějaký otisk?
09:36:54
23.02.2013
23.02.2013
T
-> Antony: : o pár v práci vim taky,ale to nikdo nemůže vzít domu...
jinak dneska proběhl pokus cca č.10 a ložisko je na chlup stejně.....já už nevim...brousit či nebrousit dál :-/
jinak dneska proběhl pokus cca č.10 a ložisko je na chlup stejně.....já už nevim...brousit či nebrousit dál :-/
20:16:21
22.02.2013
22.02.2013
Antony - zrušená registrace
-> T: někdo poblíž nemá? Nějakej soustružník ? My ho máme v práci, ale to nic neřeší. . .
20:05:03
22.02.2013
22.02.2013
T
-> Antony: : nojo,ale kde ho vzít :-/ zítra něco zkusím se šuplerou,ale vidim to černě,asi budu dál brousit :-(
19:55:31
22.02.2013
22.02.2013
Antony - zrušená registrace
-> T: to by chtělo mikrometr do díry, no
18:53:15
22.02.2013
22.02.2013
T
-> Antony: : zatím nijak :-( mikrobruska a jedu jak drak, ložisko už jsem tam vrátil tak 7x a postup zatím žádný :-/
zítra se o to pokusím znova.....už mi z toho jde hlava kolem :-(
zítra se o to pokusím znova.....už mi z toho jde hlava kolem :-(
18:35:47
22.02.2013
22.02.2013
Antony - zrušená registrace
-> T: Tak jak?
12:40:03
21.02.2013
21.02.2013
T
-> minno: ,-> Antony: : dneska na to jdu po práci, tak mi držte palce :-/ :-)
-> radekp: : aha, tak to nic, já měl za to, že jsi si je nechával dělat přímo Ty pro rapla....neva :-)
-> radekp: : aha, tak to nic, já měl za to, že jsi si je nechával dělat přímo Ty pro rapla....neva :-)
11:15:26
21.02.2013
21.02.2013
Antony - zrušená registrace
-> T: přesně jak píše -> minno: smirkem tomu neublížíš. Neboj se toho, tohle se dá pořád považovat skoro za "kovařinu"
11:00:55
21.02.2013
21.02.2013
radekp
-> T: já asi neporadím, ramena se u nás moc dlouho neohřály...koupili jsme je taky na inzerát, ale už si nevzpomenu od koho...
10:04:09
21.02.2013
21.02.2013
minno
-> T: zas by som to tak neprežíval :) O rameno neprídeš, podľa toho čo píšeš je problém len na spodku toho zahĺbenia pre ložisko, čiže cca 95% ložiska tam vojde bez problému, problém je len so zvyškom, Ak na oko vyzerá byť všetko OK, tak by som vzal cca 5 mm pásik šmirglu zrnitosti 80 a prstami trochu obrúsil ten spodok osadenia ložiska po obvode a musí to byť OK. Nič tým nezničíš, presné uloženie ložiska sa nenaruší, a bude všetko v poriadku.
09:44:11
21.02.2013
21.02.2013
T
-> minno: : to se mi moc nechce, pokud bych někde podbrousil, tak přijdu o ložisko,ale o rameno bych nerad přišel...
08:01:36
21.02.2013
21.02.2013
minno
-> T: nebrús ložisko, obrús to vnútro v ramene. Hádam nebudeš brúsiť ložisko zakaždým keď ho budeš napríklad aj v budúcnosti zas meniť. A trubka z kyvky to nie je, už som písal vysvetlenie nižšie.
07:37:48
21.02.2013
21.02.2013
T
jestli je to trubka z kyvky nebo vlečky jsem neřešil, když jsou ložiska stejná a i kdyby, tak druhá strana šla krásně a mam tam i unašeč a všechno je OK, jinak jediný případně, kdo by nám to mohl říct je radekP, pokud to nezamotal na dílně pan Molčan.....
jinak teda dneska se pokusím ubrousit ložisko nahoře a dole a uvidíme, jak se zadaří...násilím to tam rvát určitě nebudu...
-> m8rinek: : a čemu jinému věříš ?
jinak teda dneska se pokusím ubrousit ložisko nahoře a dole a uvidíme, jak se zadaří...násilím to tam rvát určitě nebudu...
-> m8rinek: : a čemu jinému věříš ?
23:02:40
20.02.2013
20.02.2013
m8rinek
Tak je to svařenec, tak je možná že 1000x se to nepohne a po 1001 jo... ale tomu moc nevěřim...
22:50:39
20.02.2013
20.02.2013
minno
-> T: je to veľmi divné ale podľa toho čo píšeš, bude asi fakt tá diera / osadenie ložiska, buď oválne, alebo je tam iný zádrhel na tých "posledných milimetroch". Ak spočiatku ide ložisko do osadenia nalisovať v pohode a problém nastane až u konca, asi by som len tú spodnú časť osadenia v ramene prebrúsil šmirglom a hotovo. Stačí tak 5 mm od spodu a nie je čo riešiť.
22:44:28
20.02.2013
20.02.2013
minno
-> Pavel P..: ale kyvka takisto nemala odtokovú dierku. To jedine 1000 MB - prvé Š100 a navyše kyvková trubka býva vnútri neobrobená a keby aj bola, tak malé vlečkové ložisko by tam asi nepasovalo.
A podľa fotky od T to vyzerá rovnako ako vlečková "trubka", tu je fotka mojeho šikmého ramena, rovnaký pohľad ako dal T:
minno120.rajce.idnes.cz/2 011.02_-_2011.06_-_renovac ia_a_zastavba_vlecenej_zad nej_napravy
Proste tam len niekto vyvŕtal dierku navyše.
Kyvková nohavica má trubku užšiu ako "vlečkové" šikmé rameno, fotky na porovnanie:
vlečka: minno120.rajce.idnes.cz/2 011.02_-_2011.06_-_renovac ia_a_zastavba_vlecenej_zad nej_napravy
kyvka: img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../5353_2008-11 -23_21-37-46_67.jpg
A podľa fotky od T to vyzerá rovnako ako vlečková "trubka", tu je fotka mojeho šikmého ramena, rovnaký pohľad ako dal T:
minno120.rajce.idnes.cz/2 011.02_-_2011.06_-_renovac ia_a_zastavba_vlecenej_zad nej_napravy
Proste tam len niekto vyvŕtal dierku navyše.
Kyvková nohavica má trubku užšiu ako "vlečkové" šikmé rameno, fotky na porovnanie:
vlečka: minno120.rajce.idnes.cz/2 011.02_-_2011.06_-_renovac ia_a_zastavba_vlecenej_zad nej_napravy
kyvka: img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../5353_2008-11 -23_21-37-46_67.jpg
21:36:20
20.02.2013
20.02.2013
Eidy
-> Pavel P..: podle dirky to tak vypadá, ale nevím, jestli z druhý strany zrovna pasuje malý ložisko.
21:32:21
20.02.2013
20.02.2013
Pavel P..
-> m8rinek: ano podle dírky na odtok oleje... ono je tam docela rozdíl v těch trubkách vlečková jí má asi tak dvakrát silnější... ale uložení ložiska by mělo bejt stejné
21:29:40
20.02.2013
20.02.2013
vhml
-> T: hlavne tam to lozisko nezkousej nasrat pod lisem, jinak se ti hne vnejsi krouzek a lozisko bude hlucet pokud se vubec bude tocit.