
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
včera jsem dodělal výztuhy uchycení sedaček a po nandání mojí první vyrobené sedačky, kterou jsem považoval za slabou, se ukázalo, že ta výztuha přidá tak 100% pevnosti sedačky :-O :-D
ještě to spojit s prahem a tunelem,ale i tak je to super pokrok oproti originálu...doporučuju...
ještě to spojit s prahem a tunelem,ale i tak je to super pokrok oproti originálu...doporučuju...
absolutně nestíhám :-/ tak jsem jen natáhl a nejdřív trošku obalil izolačkou a uchytil kabely a nějak se mi nelíbyly ty hadice u těch kabelů, tak jsem se to pokusil poladit, snad to bude k něčemu :-)
další práce bude až ve středu asi , tak to vidim s dostavbou včas bledě :-/
další práce bude až ve středu asi , tak to vidim s dostavbou včas bledě :-/
-> minno: : hřídel se opírala o malé ložisko.....
-> onba: : dík
-> Tuner#2: : ani né tak moc malé násilí, jako násilí na špatném místě....přes ložisko to nejspíš pružilo,ale když se prásklo přímo do hřídele, která se o něj opírala, tak to zabralo
-> onba: : dík

-> Tuner#2: : ani né tak moc malé násilí, jako násilí na špatném místě....přes ložisko to nejspíš pružilo,ale když se prásklo přímo do hřídele, která se o něj opírala, tak to zabralo

Velmi hezké erko!

-> T: NJ však jsem říkal, že malý ložisko je tam suvně a venkovní kroužek není o nic opřený, ale že tam bude takhle nafest. Holt asi opravdu málo násilí, ale tady od stolu se nám to kecá, taky se bojím "uhodit" 

-> minno: málo násilí :-)
-> T: a ja stále nechápem, v čom bol problém :D
-> Eidy: nojo no...to je fuk,hlavně, že to tam je :-)
jinak moje chyba, byl jsem přesvědčenej, že by se to už dávno hlo,ale ono jen pružilo přes to ložisko, bylo třeba bouchnout do hřídele :-/
jinak moje chyba, byl jsem přesvědčenej, že by se to už dávno hlo,ale ono jen pružilo přes to ložisko, bylo třeba bouchnout do hřídele :-/
-> T: Aháááá, tos ale neřekl.
-> Eidy: : no protože, to starý ( jestli myslíš,to co jsem obrousil hodně ), jsem dával bez hřídele a tak nemělo co ho brzdit :-) jestli si rozumíme ? 

-> T: No přece oba kroužky leží v jedné rovině. Když položím ložisko na rovnou desku, dotýkají se oba kroužky. A když tam šlo starý, proč by tam nešlo nový? Proč by se muselo hnout malý ložisko?
-> Eidy: : nechápu :-O
-> T: No počkej ale, to by muselo mít každý ložisko jiný rozměry vnitřního kroužku. Nebo mi něco uniká?
jo,ale už sem nebudu moct na virt :-D
nic nepomáhalo a tak jsem se rozhodl brousnout do ložiska a tím v podstatě odsouhlasil, že ho stejně vyměním a tak,když jsem odskočil z garáže, tak jak sám kamarád říkal "to jsem se odvážil bouchnout".....no a prásknul jí palicí přes bronz do hřídele a ejhle...ono se šouplo malé ložisko
ale na vnitřku nápravy jsem dost ubral a to tomu vůbec nevadí,takže je to stejně asi šišatý....
nic nepomáhalo a tak jsem se rozhodl brousnout do ložiska a tím v podstatě odsouhlasil, že ho stejně vyměním a tak,když jsem odskočil z garáže, tak jak sám kamarád říkal "to jsem se odvážil bouchnout".....no a prásknul jí palicí přes bronz do hřídele a ejhle...ono se šouplo malé ložisko


ale na vnitřku nápravy jsem dost ubral a to tomu vůbec nevadí,takže je to stejně asi šišatý....
-> T: Nestyď se, my ti hlavu neutrhnem. 

-> T: Tak čim to bylo? :D
je tam a necháme to kdyžtak bez komentáře...



-> Antony: :ale né v mojí práci :-D :_(
asi to odnese ložisko a pak se uvidí....
asi to odnese ložisko a pak se uvidí....