Fotky ako to vyzerá v trubke nápravy (osadenie ložísk):
minno120.rajce.idnes.cz/2
011.02_-_2011.06_-_renovac
ia_a_zastavba_vlecenej_zad
nej_napravy
(fotky cca č. 42 - 58). Obidve ložiská majú na hriadeli opernú plochu, ale v trubke ramena je len vonkajšie ložisko pevne uložené a to malé vnútorné ložisko má pár mm možnosť "axiálneho posunu", aby tam nebolo prepätie po dotiahnutí unášačov.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
21:53:58
19.02.2013
19.02.2013
minno
17:02:38
19.02.2013
19.02.2013
T
-> Eidy: : všechno se kontrolovalo a čistilo, tak snad nikde nic nezůstalo :-/
mam takovej přípravek, který by měl přenést síly na oba kroužky a nebo mi zítra Petr přiveze bronz...dneska nestíhám :-( tak se snad zítra zadaří....
jediný,co mě brzdí...pak jen pokrátit trošku pružiny a montuje se vše zpět....
mam takovej přípravek, který by měl přenést síly na oba kroužky a nebo mi zítra Petr přiveze bronz...dneska nestíhám :-( tak se snad zítra zadaří....
jediný,co mě brzdí...pak jen pokrátit trošku pružiny a montuje se vše zpět....
16:48:24
19.02.2013
19.02.2013
Eidy
-> T: Vzpříčená vazelína?
Prohlídnul jsi dosedací plochy pro ložisko, jestli tam není nějakej zásek? Nalepenej bordel nebo tak něco? Nahrnutá barva? Těžko říct takhle z hlavy. Jedině vzít ho kladivem za vnější kroužek. Ale s rozumem a třeba přes mosaznou kostku. Ne na přímo.
Prohlídnul jsi dosedací plochy pro ložisko, jestli tam není nějakej zásek? Nalepenej bordel nebo tak něco? Nahrnutá barva? Těžko říct takhle z hlavy. Jedině vzít ho kladivem za vnější kroužek. Ale s rozumem a třeba přes mosaznou kostku. Ne na přímo.
16:18:28
19.02.2013
19.02.2013
T
-> Tuner#2: : tak takhle souhlas a ložisko by mělo být na hřídeli, co si pamatuju...ale v nápravě neni pořádně,co jsem dneska zjistil...takže ho musim dolisovat,ale vim, že se mu tam moc nechtělo a myslel jsem, že si zbytek sedne na autě a nesedl....takže snad se povede to dodělat takhle....ale proč se mu tam tak moc nechtělo, když se to dělalo :-/
15:47:19
19.02.2013
19.02.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 19.02.13 15:19:00: Přesně tak, už jsem to tu psal ve 13:13 že malé ložisko je v nápravě suvně a je opřené jen o hřídel. Takže pokud nemá Téčko dolisované venkovní ložisko v ramenu/nebo hřídeli, tak je to na druhé straně prostě zalezlé a proto i drhne unašeč. Teď je otázka kde to nesedí? Pokud na hřídeli, tak pomůže dotažená venkovního náboje a tím by si to mělo sednout. Pokud to nesedí v trubce, chce to lisovat za vnější kroužek.
15:19:00
19.02.2013
19.02.2013
Eidy
-> havlik: To jo, ale v trubce nápravy jsou opěrné plochy pro ložiska blíž k sobě než na hřídeli. Protože když by něco ujelo, tak po dotažení unašečů by byly ložiska tlačený k sobě za vnitřní kroužky a odešly během pár set km.
To malý ložiska je tam spíš jako podpůrný. Vyklápěcí nese většinu sil.
-> Antony: On ten klobouk snese dost. Stejně jako u kyvky.
To malý ložiska je tam spíš jako podpůrný. Vyklápěcí nese většinu sil.
-> Antony: On ten klobouk snese dost. Stejně jako u kyvky.
14:07:28
19.02.2013
19.02.2013
T
havlik 19.02.13 14:02:49 napsal:
→ Antony: pro obě ložiska je osazení v nápravě a na
straně velkýho je osazení i na hřídeli a z obou stran je to stažená
nábojem/unašečem dohromady.
takhle si to taky myslim....
→ Antony: pro obě ložiska je osazení v nápravě a na
straně velkýho je osazení i na hřídeli a z obou stran je to stažená
nábojem/unašečem dohromady.
takhle si to taky myslim....
14:02:49
19.02.2013
19.02.2013
havlik
-> Antony: pro obě ložiska je osazení v nápravě a na straně velkýho je osazení i na hřídeli a z obou stran je to stažená nábojem/unašečem dohromady.
e: tak i na hřídeli je osazení z obou stran vysivky.vysivky-nasivky.c z/Hridele_zadnich_ramen_Ga rde-img_TG7h.jpg
e: tak i na hřídeli je osazení z obou stran vysivky.vysivky-nasivky.c z/Hridele_zadnich_ramen_Ga rde-img_TG7h.jpg
13:56:44
19.02.2013
19.02.2013
Antony - zrušená registrace
-> Tuner#2: tak to potom joo, a omlouvám se -> T: za mystifikaci
13:47:46
19.02.2013
19.02.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Antony 19.02.13 13:33:09: Malý ložisko ani žádný axiální síly přenášet nesmí, nemám tu u sebe nákres, ale mám pocit, že to je jak píšu... Teď to čtu znova a 12:05 je blbost, malý ložisko na hřídeli sedí vždy a případně to dotáhneš malým unašečem jako nic.
13:33:09
19.02.2013
19.02.2013
Antony - zrušená registrace
-> Tuner#2: Tak já žil v domění že i pro malý ložisko je v nápravě osazení, v rámci nějaký tolerance. Potom jsem teda kecal i -> T:
je to dlouho co jsem to měl rozdělaný. Ale potom by axialní sílu ven pobíral jen ten plechovej klobouk a já myslel že drží jen gufero.
je to dlouho co jsem to měl rozdělaný. Ale potom by axialní sílu ven pobíral jen ten plechovej klobouk a já myslel že drží jen gufero.
13:21:15
19.02.2013
19.02.2013
T
-> havlik: : jasný ale tím to neni, barva už se ošoupala, když jsem s tim točil...
13:15:31
19.02.2013
19.02.2013
havlik
-> T: a máš předpokládam rameno i celej ten domeček na ložisko napatlaný pár vrstvama barvy? Já když sem měl obojí v komaxitu tak mi taky nešlo složit musel sem zevnitř oškrábat barvu a pak už to bylo v pohodě
13:13:38
19.02.2013
19.02.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Antony 19.02.13 12:20:19: Počkej vnitřní unašeč sedne na malý kroužek ložiska, ten z druhé strany na hřídel, ale venkovní je suvně v nápravě a záleží práve jak správně nalisuješ to velké jak na hřídel, tak do ramene. Jinak to bude cuknutý zpět a proto to dře dle mě. Už je to zas nějaký pátek co jsem na to koukal a skládal naposled, ale myslím, že to tak je.
12:59:30
19.02.2013
19.02.2013
T
-> Eidy: : to myslím neni,zjistím dneska, až to sundám....ale jak píše havlik,myslím, že zároveň ani být nemá...
-> Antony: : nene, zatím jsem všechno dělal tak,abych to povolil.....metrová páka přijde s citem ve finále
-> Antony: : nene, zatím jsem všechno dělal tak,abych to povolil.....metrová páka přijde s citem ve finále
12:55:46
19.02.2013
19.02.2013
Antony - zrušená registrace
-> T: tam se přes unašeč a ten klobouk nedostaneš, musíš je sundat aby ses dostal k velkýmu, vnějšímu kroužku velkého ložiska. a pokud jsi nedotahoval unašeč přes metrovou páku, tak to ložisko taky přežilo. Ale všechno musíš dělat s citem
12:55:01
19.02.2013
19.02.2013
Eidy
-> T: A když sundáš tu krycí mističku, je ložisko zároveň s trubkou?
12:40:19
19.02.2013
19.02.2013
T
-> Antony: : no pokud je za 1. správně, co píšeš...tak mam velké ložisko na hřídeli správně a neni správně v nápravě, což znamená, že je celé ložisko "vypouklé" o 2 mm ? to je normál, nebo blbost a nebo jsem ho zničil...?
nicméně už jsem to asi pochopil....jen teď vymyslet jak se tam dostanu přes unašeč a tu misku k ložisku, že unašeč už se mi sundavat nechce moc :-/
nicméně už jsem to asi pochopil....jen teď vymyslet jak se tam dostanu přes unašeč a tu misku k ložisku, že unašeč už se mi sundavat nechce moc :-/
12:20:19
19.02.2013
19.02.2013
Antony - zrušená registrace
-> Tuner#2: ten vnitřní unašeč sedí na ložisku a ložisko v nápravě, tam si nepomůže, spíš to bude pomlácený to plechový krytí
12:17:32
19.02.2013
19.02.2013
havlik
ale to velký ložisko vždycky kouká z ramena asi o 2mm