skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
-> T: je to veľmi divné ale podľa toho čo píšeš, bude asi fakt tá diera / osadenie ložiska, buď oválne, alebo je tam iný zádrhel na tých "posledných milimetroch". Ak spočiatku ide ložisko do osadenia nalisovať v pohode a problém nastane až u konca, asi by som len tú spodnú časť osadenia v ramene prebrúsil šmirglom a hotovo. Stačí tak 5 mm od spodu a nie je čo riešiť.
-> Pavel P..: ale kyvka takisto nemala odtokovú dierku. To jedine 1000 MB - prvé Š100 a navyše kyvková trubka býva vnútri neobrobená a keby aj bola, tak malé vlečkové ložisko by tam asi nepasovalo.
A podľa fotky od T to vyzerá rovnako ako vlečková "trubka", tu je fotka mojeho šikmého ramena, rovnaký pohľad ako dal T:
minno120.rajce.idnes.cz/2 011.02_-_2011.06_-_renovac ia_a_zastavba_vlecenej_zad nej_napravy
Proste tam len niekto vyvŕtal dierku navyše.
Kyvková nohavica má trubku užšiu ako "vlečkové" šikmé rameno, fotky na porovnanie:
vlečka: minno120.rajce.idnes.cz/2 011.02_-_2011.06_-_renovac ia_a_zastavba_vlecenej_zad nej_napravy
kyvka: img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../5353_2008-11 -23_21-37-46_67.jpg
A podľa fotky od T to vyzerá rovnako ako vlečková "trubka", tu je fotka mojeho šikmého ramena, rovnaký pohľad ako dal T:
minno120.rajce.idnes.cz/2 011.02_-_2011.06_-_renovac ia_a_zastavba_vlecenej_zad nej_napravy
Proste tam len niekto vyvŕtal dierku navyše.
Kyvková nohavica má trubku užšiu ako "vlečkové" šikmé rameno, fotky na porovnanie:
vlečka: minno120.rajce.idnes.cz/2 011.02_-_2011.06_-_renovac ia_a_zastavba_vlecenej_zad nej_napravy
kyvka: img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../5353_2008-11 -23_21-37-46_67.jpg
-> Pavel P..: podle dirky to tak vypadá, ale nevím, jestli z druhý strany zrovna pasuje malý ložisko.

-> m8rinek: ano podle dírky na odtok oleje... ono je tam docela rozdíl v těch trubkách vlečková jí má asi tak dvakrát silnější... ale uložení ložiska by mělo bejt stejné
-> T: hlavne tam to lozisko nezkousej nasrat pod lisem, jinak se ti hne vnejsi krouzek a lozisko bude hlucet pokud se vubec bude tocit.
-> Pavel P..: Soudíš podle díry? Nemělo by to být ale jedno? Ložisko je stejné...
to je trubka z kyvky ne?
-> T: jj, zmenši průměr.
-> m8rinek: : jojo, měřil šuplerou, jak jsem psal Eidymu, tak ložisko je stejný, jako to, které jsem ubrousil a padlo až na konec a navíc po prvním sundání tam bylo jasně vidět (zapatlaný vazelínou místo,kam ložisko nedosáhlo a zbytek suchý ), kam až ložisko dosáhlo...
-> Eidy: : asi mi nic jiného nezbude, myslíš po obvodu ložiska ?
-> Eidy: : asi mi nic jiného nezbude, myslíš po obvodu ložiska ?
-> T: Když lízneš poslední 3-4mm, tak to nebude absolutně žádný vliv. To se neboj.
-> T: A šuplerou jsi to změřil, že ložisko opravdu nedosedne?
-> Eidy: : to jsem taky chtěl,ale jelikož tam neni na hmat nic poznat,tak soudím,že se jedná o desetiny mm a to asi v ruce pilníkem netrefim :-/
jinak Tvoje řešení dneska už padlo od Petra, takže to tak asi dopadne, jen přemýšlím o dalších možných následcích, které snad teda žádný nejsou no :-/
sakra kde se s tim co mohlo stát :-/ to někomu řachlo nebo vařením.... :-/
jinak Tvoje řešení dneska už padlo od Petra, takže to tak asi dopadne, jen přemýšlím o dalších možných následcích, které snad teda žádný nejsou no :-/
sakra kde se s tim co mohlo stát :-/ to někomu řachlo nebo vařením.... :-/
-> T: Tak to už fakt nevím. Jedině to proměřit. Nebude to zcela přesný, ale ustříhni kus třeba z 2mm plechu o fous větší než díra a pak ho pilníkem sundej co nejpřesněji na rozměr začátku díry. Pak ho zasuň na konec a pomalu s ním otáčej, jestli se to někde sekne. Jestli je to oválný.
Jinak bych asi konec ložiska lehce líznul na obvodu flexou a nalisoval do konce.
Jinak bych asi konec ložiska lehce líznul na obvodu flexou a nalisoval do konce.
-> Eidy: : tak, tak...



-> T: zeptám se úplně divně, ložiska jsou stejně široký?
-> minno: : jojo, malé tam je a kdyby to brzdilo, tak ho vyklepnu od místa velkého ložiska hřídelí...a osazení jako zápich ? to všechno je přeměřený a pasuje to, viz fotka s tim ubroušenym ložiskem ( prostě jsem ho ubral po obvodu flexou, abych ho tam jen nastrčil a nemusel ho lisovat)...jedině,co bych potřeboval proměřit je průměr u dosedací plochy velkého ložiska,což nemám jak...že jinak tam ložisko po celou dobu jde, až na ty poslední 2 mm...
-> T: aha, pozerám ďalšie fotky, takže ty si to už znova rozobral. Hĺbka pre to ložisko je teda v poriadku? Nechce tam vojsť ani samotné to ložisko bez hriadele? To staré ložisko, ktoré ti tam vošlo, si zobral flexou po obvode, čiže si zmenšil jeho priemer?
-> T: jedine to znova celé vybrať von a pomerať hĺbku osadenia pre ložisko..... Už tam máš naložené aj to malé ložisko?
a tady krásně čisto, nikde nic...takže je to podle mě šišatý a po obvodu dál se to podá,ale na konci se to asi nemá podat kam...jediné moje vysvětlení a teď co s tim :-/