
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
-> radekp: : a na erku už vůbec ne 

-> Eidy: když se vyučíš na 742, zlobit se nebudem

tady je to koukám samej optimista
ale jestli na něco dojde, tak se asi rád připojím

ale jestli na něco dojde, tak se asi rád připojím

-> radekp: na eRko? Všechno jednou bude.
-> Eidy: Taky si myslím že forma je to nejjednodušší. Konkrétně si myslím že na takové kolo museli laborovat se vším, mají svůj materiál, jinak tkaný, s jiným pojivem...spíš někdo rozjeďte kapoty, dveře, střechy...

-> Antony: Tak kdybys chtěl dosáhnout jejich hmotnosti tak určitě, Proto říkám, že udělat podomácku s hmotností lehoučkýho Al kola. To by muselo držet.
-> Antony: Tak donest to pak do autoklavy je to nejmensi. 

-> Eidy: myslím že v "domácích" podmínkách, byť s dokonalou formou, je to neřešitelný. Na takovou výrobu by bylo potřeba to kolo vyrábět v peci a pod velkým tlakem aby to něco vydrželo.
-> vhml: asi ale ne TUL :), formuli dělaj na čvutu, hnojárně snad taky, v plzni a v brně, my děláme hovno :D.
-> m8rinek: vzdyt tam byla TU hned vedle. Nebo že bych cuměl jinam? :-)
No kazdopadne to co tam stálo od CVUT byl úplně jinej level.
No kazdopadne to co tam stálo od CVUT byl úplně jinej level.
-> vhml: naše? My žádnou formuli nemáme :D. CVUT dělá jak motorovou (černá, všude karbon, CrMo rám) a elektro (oranžová, ocelovej rám), monokok mají vyvinutej, ale někdo z něj musí dodělat auto.
Kdyby někoho zajímalo něco víc cartech.cvut.cz/
Kdyby někoho zajímalo něco víc cartech.cvut.cz/
-> m8rinek: na veletrhu v Brně byla vaše formula postavena hned vedle ČVUT. Vypadalo to jako chudý příbuzný. ČVUT v tom má nalitý úplně šílený peníze - karbonovej monokok už mají
-> Eidy: : o nějakých kolech na formu bych věděl, třeba moje
ale se 13" by Kóča drhla bříškem o zem
je to všechno krásný, ale myslím, že v domácích vývojích ani nechci vědět na kolik by jedno kolo vyšlo a jak dlouho by to trvalo
nejsem moc optimista, co? 


je to všechno krásný, ale myslím, že v domácích vývojích ani nechci vědět na kolik by jedno kolo vyšlo a jak dlouho by to trvalo


-> m8rinek: ta fotka byla pro info co je formule student
-> MATTESS: na tomhle určitě ne a ani na aktuálním, do nový sezony musí jít s novým vozem, ale otázkou je jak to bude vzhledem k dokončení studia hlavních tahounů... Mají vyvinutý karbonový monokok, tak schválně zda ho někdo dodělá...
-> Eidy: to určitě ne, cena je uplně mimo, přístup k technologiím se obdržením diplomu taky zhoršil a navíc jsou navržený na 300kg auto...i s řidičem...
-> Eidy: Klidně provedu testování těch kol. Pokud vydržej mě, tak každému.

-> MATTESS: No, já jen, aby je neměl šroubek na eRku. To bych sprostě záviděl. 

-> m8rinek: A na jakým autě, že jsem tak smělý???